Форум за любителите на Стара електроника
Радиоприемници => Колекции => Колекцията на Laic => Темата е започната от: Laic в 26 Май, 2017, 23:11:47
-
ПРИВЕТ,
През последната седмица придобих няколко интересни радиоапарата и бързам да споделя радостта си с вас - направо съм като бебе с нова дрънкалка :D
Започвам представянето им с неизвестен за мен радиоапарат, пристигнал от района на Фулда, Германия.
Радиоапарата е без заден капак /този на снимката е преправен от неизвестен "майстор"/ и е изпълнен със следните радиолампи: AZ1, AL1, AH1, AH1
Единствените надписи на шасито са "WECHSELSTROM" и сериен №
Моля за помощ при разпознаване на производител /марка/ и модел, за което предварително благодаря на отзовалите се!
Ето го и него:
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
-
Интересно радио, не съм виждал такова :)
-
Това е най-близкото, което намерих: http://www.radiomuseum.org/r/schaub_baden_37w.html
-
Благодаря ти Любо,
Мисля, че точно това е моят апарат.
Следващия по ред апарат е Philips aachen d60. Не е рядък апарат, но този е в много добро състояние и външно, и вътрешно. С изключение на едното предно копче, всичко е на мястото си, вкл. и щекера /който се включва в апарата/ на захранващия кабел. Е малко е пушляво, но ..., за това е при мен :D
Ето го и него:
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
-
Следва BRAUN F56WG - един изключително красив, според мен, радиоапарат.
При него, с изключение на задния капак, всичко налично.
Представям го във вида, в който съм го придобил, тепърва предстои лъскане и т.н..
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
-
Брауна наистина е красив. Честито!
А заден капак ще произведеш.Това е най-малкия кахър.Важното ,че всичко останало е комплектно.
Приятно реставриране.
-
Много хубави придобивки!Предизвикващи даже и завист.Ние нали все акъл даваме и аз да се включа,остави ги настрана докато ти се избистри нацяло идеята за ремонта им.Че после като почнеш да стане нещо хубаво.
-
Благодаря ти Чаво, и за добрите думи и за акъла, така и ще направя - ще оставя реставрацията за по нататък, да узреят идеите.
А сега черешката ...
Шасито е брандирано с надпис "MAGNUM", изградено е с лампи: AC4-PEN -на MAZDA; 354V и VP4B -на Mullard, и неизвестна изправителна - разчита се: Eх хх /UU вероятно са последните два символа?/.
От прочетеното в немския радиомузей останах с впечатлението, че тези апарати са произвеждани в периода 1923-1933г. Интересното в случая е, че, на пръв поглед - странно, но радиото няма скала?!? При по-внимателно оглеждане обаче, се забелязва, че наличните копчета имат репери /стрелкички/, а скалата е изпълнена с нещо като браилов текст - т.е. радиото е било предназначено за слепи /може би и за това кутията фабрично не е фурнирована?!?/.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
-
Интересно радио и също така много старо. Безспорно реставрацията му ще се окаже трудна и скъпа, но ти ще се справиш.
Успех! ;)
-
От днес, още един интересен сандък - желязен и много тежък /32 оки/: Tesla 550 012 AA - Lambda V 5 [Receiver-C].
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
[attach=8]
[attach=7]
Още информация тук (https://www.radiomuseum.org/r/tesla_lambda_v.html).
Човека, който ми го подари каза, че до последно е работил и му трябва само профилактика. Че сам няма да се справя - е ясно, но може би Кънчо ще помогне :flag_of_truce:
-
Някой е ходил в Немция.
Приемам предизвикателствата.
-
А от днес, така желания и дългочакания от мен VE 301 Dyn.
Изцяло оригинални части /вкл. и плата на предния панел/, без видими интерванции, в перфектно за годините си състояние, работещ - вече вярвам във феи и чудеса :o
Ето го и него:
[attach=6]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
-
Честита придобивка :bravo: , и аз имам такова:
https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=10292.45
Само да кажа, че копчетата не са оригинални, но и тези му отиват.
-
Само да кажа, че копчетата не са оригинални, ...
Даа, не бях го забелязал, благодаря за уточнението, мислех, че всичко е оригинал ...
Е, вече се търсят оригинални копчета за VE 301 Dyn.
-
Оригиналните копчета са с малко по-малък диаметър от тези, и отпред са гладки.
:drinks:
-
И един телефон, минен телефон - голям, чугунен и мнооого тежък, може би тридесетина кила.
Табелката му не се чете /за сега/. Нямам представа какво производство е, но с оглед съдържанието вътре, знаещите може би ще направят предположения поне за страната на производителя.
Все още нямам идея, къде да го сложа след реставрацията му :unknown: - голям и груб е дори и за дворчето ми.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
-
Сериозен телефон, наистина.
Допълнителната слушалка не се ли окачва някъде?
Според мен е полско производство.
-
.... Допълнителната слушалка не се ли окачва някъде? ..
Долу, от дясно на корпуса има кука /от 4мм стоманена шина/ и за нея.
-
Прилича на ЖП или миньорски телефон.Има някаква табелка,ако можеш по добре да я фотографираш.Там трябва да пише нещо.
-
Прилича на ЖП или миньорски телефон...
Именно - миньорски е, аз съм го кръстил "минен". Трябва с някакъв слаб разредител, от табелата да сваля червената боя, с която е напръскан целия телефон и тогава, ако не прецакам табелката, ще видим какво е написано на нея.
Първо обаче трябва да си намеря или направя такъв "глух" ключ за болтовете с "триъгълна глава" за да отворя и другия капак, пък после ще го лъскам, боядисвам и ....
-
Ето един подобен, но с номеронабирателна шайба.
Текста към снимката пояснява че е произведен в Полша.
-
Честито!
-
Именно - миньорски е, аз съм го кръстил "минен". Трябва с някакъв слаб разредител, от табелата да сваля червената боя, с която е напръскан целия телефон и тогава, ако не прецакам табелката, ще видим какво е написано на нея.
...............
Може би реставраторите на картини и икони ще дадат съвет, с какво се сваля горен слой на боя...
.
-
Под боята е метал,купуваш смивка за боя.Разглобяваш всичко и мажеш.Старата боя се раздува и може да се изстърже с клечка.Има и "народен" вариант за сваляне на боя от метал.Варене в калцинирана сода в тенджера.За това обаче трябва пълно разглобяване.Вари се дълго на слаб огън.Така метала не се драска и не се поврежда.После автомобилен кит ако има нужда.