Форум за любителите на Стара електроника

НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: Fisher в 23 Август, 2014, 13:00:11

Титла: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 23 Август, 2014, 13:00:11
Колеги намерих си един ролков магнет AKAI GX1820D , запазен но без ремък,ремъка е плосък/3-5мм/ около 30 санта дълъг, по визуален оглед.
Потърсих USER Manual в нета , ама искат пари за да я изтегля,някой може ли да помогне с инструкцията, та белким намеря размерите на ремъка и да го поръчам???
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: simo_ в 23 Август, 2014, 17:20:04
В сервизното може да го има като part number, но като размер не знам. Ако прекараш конец няма ли да се разбере?
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Fisher в 23 Август, 2014, 19:52:24
това с прекарването на конец е ... туткава работа, а иначе знам как да го търся/main belt drive/ ама ми излизат все платени сайтове, а аз не обичам да плащам за менюали, те по принцип са безплатни :hi:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Лъчо Минков в 24 Август, 2014, 20:50:51
 На моя Грундиг сложих плосък ремък, въпреки че трябваше да е квадрат, но работи и е горе-долу с размерите, които търсиш. Не си спомням точните размери, защото го правих преди 4 години.
     Ако искаш тези дни мога да отида /близо ми е/ и да взема. Цената на ремъка е около 1 лев, а изпращането - 2 лева.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Fisher в 26 Януари, 2015, 10:39:26
Търся колега от София да ми ремонтира Aкая срещу заплащане, не намирам ремък а и след един неуспешен опит за смяна на ремък на един филипс , се замислям дали да се захващам сс нещо дето не ми иде отръки  :hi:
Питах колегата Божичко - не му се занимава :writer:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Fisher в 09 Юни, 2015, 20:30:37
още търся майстор на ролкови :hi:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 21 Юни, 2015, 18:06:44
Дай размер  и профил на ремъка, да видя дали мога да намеря, за другото ще се разберем на ЛС ако исакш.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: cmdj7 в 21 Юни, 2015, 20:37:38
Венци, имам доста стара сервизна документация на AKAI и гледам, че сред ролковите имам на AKAI X-1810 /1810D, който визуално е идентичен !
Сервизното е пълно и е от 40 страници !
Има ръководство и за механиката !

Имам пълно сервизно и на AKAI-X1800SD, който пак е идентичен !

====================================================

Ето къде ти го качих - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67386

Ето и на X-1800SD - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67387

И още един със списък на елементите ( part list ) - AKAI 1731W_L_D - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67388

 :good:

Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 25 Юни, 2015, 19:57:04
Магнетофона вече е на масата, и не е този от снимката на 1-вия пост  8).

Размера на ремъка се оказа НЕ 30 см обиколка ами повече.
Като го сложих- 30см- Ремък яко опъване, за да си дойде мотора на мястото и след смяна на посоките на капстана  , ремъка се изхлузва от маховика... :batt:

Като заврях тънката ролетка и обиколих маховика и ролката на мотора се оказа. че  в работно състояние трябва да е 40см точно обиколката на ремъка.

Предполагам трябва да се търси 38см или 39см ремък.

Серво мотора на лявата ролка при работа издава неприятен звук  и има доволно по-голям луфт от този на дясната.

Всичко в уреда е гарнирано с доволно количество прахоляк и малко паяжини, особено в намотките на моторите. Каквото можах събрах  с прахосмукачката, но ще искат разглобяване почистване и смазване и 3-те  ел двигателя.

Добре, че cmdj7 е дал хубавите сервизни за подобен модел и механиката е доста близка по това което гледам. Електрониката още не съм я сравнявал.

Смазката навсякъде по механиката се  е превърнала в твърда спечена рисунка...

По платките наблюдавам електролити от различни ери, сменяни с рязане на краката на старите и някои подули...

2 от бутоните за вградения  от едната страна касетен дек са блокирали  :o

Кутията е доволно нащърбена- ВСЕКИ ръб е ожулен.  Пластмасовата фурнирна лайсна отпред е изпочупена  и липсват парчета. Свалих я цялата и взех Нова -същата.

Най- хубаво впечатление ми направи материала, от който е направена кутията- Бамбук! Ама е фурнираована с някава по-обикновенна дървесина. Ще я мия, после ще байцна протритото по ъглите.

Липсват:
-Щепсела
-Страничния капак за касетъчния дек:
-Долните крачета, 2 от задните крачета за легнало положение.
-Капака за отпред
-Капачката на главите.

За сега пускам малко снимки за забавление:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 26 Юни, 2015, 19:18:46
Кутията вече е оправена:

- Изпотрошения фурнирен  кант отпред е премахнат целия и сменен с нов.
- Ожулванията по ръбовете са заличени с байц
- Черния алуминиев панел е измит с меглио- падна доста човешка гмеч от пръсти от него.
- Заличени са Всички драскотини по черните панели.
[attach=1]
Ремъка е сменен с такъв с подходяща дължина дебелина и ширина, с новия върти чудесно.

Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Fisher в 26 Юни, 2015, 20:14:41
почвам да пиша указа за награждаване на Pichaga933 с почетния медал за ...

Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 26 Юни, 2015, 21:45:20
Тая лента дето ми е даде случайно да е празна?
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 12:30:21
Първия Play/Record тест мина днес.


Чете и пише.

Десния канал  го няма при възпроизвеждане от лента.  Предполагам пре-амповете на магнета са взели-дали... При началните тестове имаше зверско само възбуждане тоя канал, след това утихна...и май това му беше живота.

Светнаха ме, че тоя модел е с вечни глави, та там няма да търся проблеми

Теста го правя през слушалки като изход а входа за източник е стандартния отзад.

От видеото се чува бесния тропот на левия  мотор  на ролката- износен е- огромни луфтове има оста на ротора.

На Десния мотор пък е ремъчето за брояча-а то е на ластик и за смяна.  И 2-та мотора са за сваляне отваряне...

По износването на механика се предполага, че апарата е бил за студийна употреба и километража на лентата минала през него е по-голям от този дето съм навъртял на колата...
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: silver_bolt в 27 Юни, 2015, 13:40:19
В нета на много места съм срещал писано, че машините на Akai от тия години имат проблем с деградиране на транзисторите. Конкретно 2SC458LG които май ги има и в този магнетофон.

Относно клипчето: някоъде към 2:38 включваш бързо превъртане. НЕДЕЙ да го правиш, без да си заключил ролките към машината. Съвсем спокойно могат да изхвърчат от осите си (случвало ми се е веднъж) И тогава става забавно. да не говори, че като ги заключиш няма да ма и толкова големи вибрации.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: lager в 27 Юни, 2015, 14:18:12
В "МЕГЛИО" Г-то не се чете.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 15:19:01
Настоящо състояние- след почистване: Вадя паяжини  и загмечена грес на кило  с четка прахосмукачка  и шпакла..
[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 15:45:13
Снимка на невъзможната за вадене Play/Rec  проблемна галета , която цял свят я пръска със спрей...

Е оказа се възможна. Май така ми влияе Ози Озбърн, когато го слушам по време на такива проекти

... Никой не може да ме убеди, че тая черна гмеч по контактните повърхности може да бъде свалена ефективно само с химия а спрейове имам- и агресивни и щадящи.

[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: gruyo в 27 Юни, 2015, 16:00:56
 :drinks:  А дано  да е  виновна тя  ...... Е дано това ти  подейства "стимулиращо"   
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: lz2xl в 27 Юни, 2015, 16:01:30
Пробвай като начало с бензин.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 16:27:49
Първо спрейване  с по-щадящия спрей който е 99% спиртове и търкане с клечка за уши- свали всичко от вътрешния ринг но си искаше здраво търкане с памука.

А после всяка използвана контакторна щипка почистих отвътре с мнооого тънко парче гумичка за триене на молив докато спря да излиза чернилка. След почистване щипките ги напрегнах по 2-ки горна и долна и съсосих с вътрешния ринг, който минава между тях.
[attach=1]

Чудя се дали да го ставя сух галетния ключ или да положа тънък слой вазелин, с цел по мека работа и предотвратяване от окисление  ?!?
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: lz2xl в 27 Юни, 2015, 19:20:14
Четка за рисуване 10 или 8 номер,изрязваш късо космите за да са къси и твърди.Влизат навсякъде и свалят боклука.Добре е после да го намажеш с технически вазелин.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 19:24:23
Горното е завършено преди 2 часа. Прахоляка не беше проблем на галетния ключ, а отвратно дебелата патина явно е пръскана със спрейчета които създават времнна проводимост в патината и се беше натрупала много на дебело и втвърдила . Сега дерзая по други региони. Снимки по-късно.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 21:04:40
На магнета се появи единия канал след дълго  изключване поради механични  почиствания  и раздвижвания  по него....

Малко като поработи звука от проблемния канал се замества напълно от як брум като звука изчезва и остава само брума   ??? ??? ??? ???.

 И При изключване от този канал се чува шум все едно от вълните на морето.?!? :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Мисля си за електролит към маса който постепенно дава пълна утечка? Или разделителен електролит ?  :-X


ПП: Междувремнно почистих, смазах и раздвижих Дека на Касетата, който се оказа блокирал щото вътре е нашляпана грес с шпаклата все едно, която в комбинация с температурата и прахоляка се беше превърнала  в пластелин. Направо бяха археологически разкопки докато се покажат елемнтите на механиката
Ето го след операцията: Напълно раздвижен и почистен смазан с тънко масълце само където трябва и по колкото трябва.
[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Лъчо Минков в 27 Юни, 2015, 21:11:33
        "От видеото се чува бесния тропот на левия  мотор  на ролката- износен е- огромни луфтове има оста на ротора."

  Да споделя малко опит- ако лагерите на мотора са бъчвообразни втулки и могат да бъдат извадени без разрушаване на мотора, преди години направих това-махнах втулките и една по една   внимателно стиснах в малко менгеме. На моя мотор втулките бяха от някакъв порест бронз и  при затягането избиха капчици масло. След това ги киснах в моторно или трансмисионно  масло цяла нощ и проблема беше решен. Стягането в менгеме с успоредни и гладки челюсти възстановява отвора на втулката. Този метод се използва и от часовникарите, но те имат специални калибри за възстановяване с голяма точност размера на отвора.
         Във вашия случай може да помогне  и само трансмисионно масло, но за кратко време.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 21:18:11
Моторите съм си ги оставил за десерт и отварянето им. Мерси за Напътствието, ще ги видим какви са, уж са некви спецялни  :) И естествено понеже са единственото нещо в целия уред, което НЕ може да бъде оставено сухо, нямат и следа от смазване, за разлика от всичко останало, което е поливано с кофата грес...

 Първо да реша долния долен проблем.  :D :D :D

На магнета се появи единия канал след дълго  изключване поради механични  почиствания  и раздвижвания  по него....

Малко като поработи звука от проблемния канал се замества напълно от як брум като звука изчезва и остава само брума   ??? ??? ??? ???.

 И При изключване от този канал се чува шум все едно от вълните на морето.?!? :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Мисля си за електролит към маса който постепенно дава пълна утечка? Или разделителен електролит ?  :-X
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 27 Юни, 2015, 22:39:39
Моля, ако някой от четящите темата има регистрация в Радиомузея и темата го забавлява,  да ми свали сервизното описание със схемите, за да продължи забавлението за всички  :D

http://www.radiomuseum.org/r/akai_multi_purpose_tape_recor_2.html


Ето защо някои хора не могат да откъснат поглед от ролките...
[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 27 Юни, 2015, 23:57:37
Това черното по галетата е само сребърен оксид и лесно се сваля дори само от механични превключвания когато пластинките не са се уморили и натиска е нормален. Това което си направил ти естествено е най-доброто, но едно пръсване с WD-40 и раздвижване разбира се най-вероятно щеше да реши проблема за дълго време. Относно моторите - внимавай при разглабянето освен че имат накои особености в конструкцията и дребни чаркалаци които може после да ти останат като резервни, някои мотори не „обичат“ да им се вади ротора от статора, и при тая манипулация статорните магнити се размагнитват и мотора губи мощност. Зависи какъв тип са моторите естествено. Желая ти успех иначе с останалите проблеми, както се вижда машината си създава достатъчно проблеми за годините си нищо че е японска, а аз си мислех че моята UNITRA ZK-246 е полски боклук и затова прави ядове, като гледам тоя убавец започвам да си мисля че си беше в доста добро състояние.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 28 Юни, 2015, 00:24:00
Моторите са с външен ротор, тип Eddy current производство на AKAI, друго за тях не знам, освен че заключващата осите зегерка е вътре в корупса- много интересно решение срещу загубване  :D... Отварянето ще е предизвикателство, затварянето по-голямо такова.

Но първо да реша звуковия проблем ,че платките са му специфични и само неговото си ръководство ги има  :(


Моля, ако някой от четящите темата има регистрация в Радиомузея и темата го забавлява,  да ми свали сервизното описание със схемите, за да продължи забавлението за всички  :D

http://www.radiomuseum.org/r/akai_multi_purpose_tape_recor_2.html
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Лъчо Минков в 28 Юни, 2015, 18:45:48
                   Мисля, че втулките на моторите няма да са трудни, но види щем..
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: cmdj7 в 28 Юни, 2015, 20:52:18
Ето и пълното сервизно на AKAI GX-1820_1820D, което качих отново тук -

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67402

23.6 MB и го разделих на 3 части заради ограничението в размера на файла за upload ... дръпни ги и трите !

 :drinks:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: bojitchko в 28 Юни, 2015, 21:34:34
Дай една безплатна WinZip.  :D
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 00:29:27
Дай една безплатна WinZip.  :D

http://winrar.bg.softonic.com/
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 01:00:55
Ето и пълното сервизно на AKAI GX-1820_1820D, което качих отново тук -

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67402

23.6 MB и го разделих на 3 части заради ограничението в размера на файла за upload ... дръпни ги и трите !

 :drinks:

 :drinks: благодаря много за сервизното, доста неща се изясниха с него   :good:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: cmdj7 в 29 Юни, 2015, 18:09:48
Радвам се, да съм полезен за възстановяването на тази хубава машинка ( между другото знам и каква друга евентуално те очаква ... пак AKAI и вече дадох линк със сервизно на потребителя  :yes: ) !
Никога не съм имал ролкова техника ( освен 2 нови "КАЩАН"-а от едно училище с ленти с уроци по френски език, които подарих на приятели ), но пък имам два дека на марката - AKAI GX-65MkII и AKAI GX-F90 ( уникално красива и добра машина ) !
Между другото ще имам за секция "КУПУВА-ПРОДАВА" и още един AKAI GX-65MkII и LUXMAN K-230 ( безупречни визуално, но с някои работни забележки и стоящи в кашони поне от по 10-15-ина години ) .... за по-нататък ще са  :good:

Ето Ви линкове за сваляне на продуктовите каталози на AKAI за 1973, 1974, 1975, 1976 и 1977 година !

Изплакнете си очите ( сервизираната машина на Венци е също там ) !

AKAI 1973 година - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67406

AKAI 1974 година - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67407

AKAI 1975 година - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67408

AKAI 1976 година - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67409  ( архив от 2 части )

AKAI 1976 /1977 година - http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=67411

 :drinks:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 19:06:11
Хм, това полезно инфо ще го отделя в друга тема в раздела за линкове.   ;)
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: bojitchko в 29 Юни, 2015, 20:57:05
http://winrar.bg.softonic.com/

Ми тя е trial version за 40 дни. Няма ли нещо постоянно? На стария комп имах, но пропадна с него. :)
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 21:14:52
Ми тя е trial version за 40 дни. Няма ли нещо постоянно? На стария комп имах, но пропадна с него. :)

Напълно безплатна

http://www.7-zip.org/download.html
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 22:17:09
Излиза една неприяна миризма от уреда въпреки чистенето, и постоянно падат боклуци, чудих се от къде мнооого време, докато не стигнах до  "дъното" на нещата така да се каже поради друга причина  :bad:- това е след прахосмукачка четка  и литри почистващ спрей  :D

Иска си директно търкане  :D

[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 22:35:28
Има ли вариант този Еелктролит( ограден в червено) 0,47uf в платката на касетния дек да се замени с 1uf  електролит. Щото 0.47 вече не са стандартна стойност за производителите поне в магазина дето аз пазаря ?
[attach=1]


Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 22:40:41
Транзистора в платката с ключовете, който има 10uf електролит в базата ще понесе ли добре 22uf електролит като заменка , че 10ките ми свършиха...?!?
[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 29 Юни, 2015, 23:11:49
За първия електролит замени го с 470 нано керамичен или полиестерен или какъвто и да е намират се навсякъде, защо трябва да е електролит? Аз всички електролити до 2.2 микрофарада ги сменям с неполярни полиестерни или подобни на 63 волта при такива смени, обикновено са с подобни размери и футпринт и си пасват идеално. Относно 10 микрофарадния електролит, може и да може с 22 микро но аз не мисля че това че в момента си изчерпал 10 микро е причина да сложиш друга стойност, все пак заслужава си да отделиш необходимото време на машината и да направиш нещата както трябва, не е въпроса дали няма да работи и с друга стойност, а ЗАЩО се налага да правиш компромиси. Друго нещо което ми е чудно е защо сменяш тези кондензатори? Доказано неработещи ли са, или ги сменяш при акция „всички на веднъж“. Ако е второто то мисля че правиш голяма грешка. Японските електролити от това време са изключително качествено направени, с отлични параметри и ВСЕ ОЩЕ им остават не по-малко от 30 години живот (в случай разбира се че не са от дефектна партида) а това ще разбереш като премериш няколко с уреда за измерване на ESR оня стрелковия чиято схема ти препоръчах и дето не го обичаш. Та съвета ми за напред е да не сменяш електролити наред, а с уреда да измериш всички електролити без да ги демонтираш от платката и да смениш само тези които са тръгнали (или всичките ако са тръгнали над 30 процента). Защото съществува сериозна опасност след твоята замяна, уреда да работи не само по-некачествено, но и по-краткотрайно от колкото би работил с оригиналните си електролити от тук на сетне. Лично моето правило е следното: Не сменяй нещо ако не е повредено или ако доказано не знаеш че го заменяш с друго със същото качество или по-високо. Аз лично имам наблюдения върху кондензатори Фуджикон от има няма 10тина години, ти също (даже може би от по-малко). Докато всички имаме наблюдения върху японски електролити които са с перфектни параметри след 40+ години, така че не знаем какво ще става с фуджикон-а в бъдеще, може да се окажат по-краткотрайни от ереванските кондери по руската техника. Та дори има по-ново производство руски електролити в някои телевизори Електрон Ц380Д които не ги сменям след измерване закщото показват перфектни параметри. И ако все пак се налага замяна за тази машина мисля че заслужава поне Panasonic електролити от Фарнел, еретично е да й слагаш Фуджикон.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: bojitchko в 29 Юни, 2015, 23:15:25
И за двата няма проблем. За първия може тантал, но както ми се струва няма да имаш.  :)
Като тръгнеш да сменяш електролити, трябва да си подготвен. Аз имам поне по 10 в аванс от всички видове.
Да се намеся в работата ти, че последните години само с реставрация на ролкови се занимавам.
Първо, трябва да решиш какво ще правиш с машината. Оттова зависи какво и с какво да заменяш.
Второ, никога не пускам устройството без пълно разглобяване, почистване, ремонт, смазване на механиката. После спирам захранването на усилвателната част и пускам задвижването - съответно настройки и доизкусуряване. При напълно готова механика, преглеждам за видими неизправности усилвателната част и включвам захранването - желателно е с външен блок със защита.
Тук трябва да ти е ясно какво искаш от устройството, защото различните цели водят до различен начин на реставрация - съответно, ще се слуша ли постоянно, ще търсим ли нещо по-добро от фабричните данни, ще следим ли за оригиналност...Или ще бъде изложбен експонат от колекция. Тук сам разбираш, кое и как да направиш.
Иначе, добре работиш, но малко безсистемно.  :D
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 29 Юни, 2015, 23:43:13
Това, което го описваш като ситема е , понеже имаш опит с тези машинки, и аз така подхождам при ламповите радиоприемници и ампове. Тука лично за мен ситуацията е друга и докато стигна до прилагане на този тип работа  поне няколко машини трабва да ми минат през ръцете. Та сега ползвам сервизния подход.

Първата задача беше да видя дали изобщо мога да го подкарам -тръгна, последваха  ремъци... 

След това електрониката сама си показа... боря на напикали се или изъхнали електролити е към 80% +10% подули.

Хич не смятах да  го подкавам доатам... мислех само експонат да го оставя ама Fisher се примоли много, няма начин да му откажа.

По мехнаиката остава да намеря от някъде една загубена сачма за оста на маховика, че  като е отварян при предишни ремонти, най-вероятно се е изтъркаляла някъде, и сега маховика не е застопорен отзад.

Модване Няма да има, клас над неговия не се гони.

Слагам изпитани и издръжливи електролити. Въпрос на гледна точка е.



Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 30 Юни, 2015, 02:29:15
Транзистора в платката с ключовете, който има 10uf електролит в базата ще понесе ли добре 22uf електролит като заменка , че 10ките ми свършиха...?!?
(Връзка към прикаченият файл)

Електролитите ги взимах по списъка от сервизното, а ги сменях по стойностите на елемнтите по платката.

Оказа се, че при предишен ремонт  някой ги е сменил с 10 ки български 2 броя 33 ки и за това не ми излиза бройката. като я хванах врътката,  сложих навсякъде каквото  е по схема.

Orìgo, ако на Фишера не му трабва  пликчето със старите елемнти, ще ти го дам с мерене да ми извадиш 3 читави бройки...  Не стават, човек това е било в студио най-вероятно и е било на натоварване 24/7. Каквото е могло да се опече се  опекло , другото е протекло + КЕА, на който при такава възраст и температури хич не им вярвам...  Направи ми впечатление че японските подуват отдолу има 2 ичтваи за сравнение.  Панасоник не ги харесвам нетрайни са, не бих заложил на тях...  вадил съм панасоници от различни фабрични устройства на по не повече от 20 години и винаги са проблемни.

Не, че е проблем тези по сигналния път да се ъпгрейдват с някакви Хай-Енд Аудиофилски за по незнам си колко $ парчето , поне са на отделната платка на преампа а тя за щастие се вади лесно и има място около нея да се наредят и по големи баки.
Да,  би ми направило неописуемо удоволствие да наредя оригиналните японски Нипон Хеми и Нихикони, но бих им имал вярa,  само ако лично си ги поръчам от Japan.   
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 30 Юни, 2015, 10:33:59
Като ги поръчаш през Фарнел точно от Япония идват не се ли научихте че във Фарнел ментета няма! Проблема на Фарнел е само един - елементите са на 3 пъти по-високи цени, но поне си сигурен че получаваш истински чаркове. Ти на Фуджикон ли казваш изпитани издържливи електролити и ги предпочиташ пред Панасоник? Не казвам че са лоши де, но не може за кондензатор върху който имаш наблюдения в рамките на по-малко от 5- 7 години да кажеш че е изпитан и издържлив. Те в първите 10 години след производството си и ереванските електролити са били супер „издържливи“ ама сега не сме на това мнение нали? Макар че и до ден днешен има екземпляри от тях които са в отлично здраве. Иначе наистина щом електролитите са в това състояние в което ги описа наистина си искат смяна. Това че са слагани KEA-II още по-зле говори. Не че имам нещо против KEA -та ама все пак машината има претенции за нещо повече.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 30 Юни, 2015, 20:31:47
Нов проблем
В един момент реших да проверя пътечките дали може да ги ползва всчиките....

Индикаторите работят, Нещо щрака , но главата не се мести...

Като поразгледах се оказа че щрак и се мести главата на касетния дек,  Но главата на ролките отпред не иска да помръдне... Механиката я бутам на ръка и няма проблем, движи се всичко но Соленоида който отговаря за глвата на  Ролките не щрака...
Не съм го забелязал при тестовете в начлото щото е записвал на една и съща пътека въпреки че  индикира изместване и щракането на  касетния соленоид ме е езаблудило...

Сега почвам да търся къде е проблема  в Sys control PC борда...72-ра страница от описанието ако някой следи епопеята ми отблизо...


Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 02 Юли, 2015, 00:34:59
Открих няколко проблема: 
Контактите на релето за главата на ролките са със солидна патина.

Крайния транзистор за превключване на релето за глвата  е бил оригинален 2sc711. Но при ремонт е заменен с български или руски - немаркиран. Който с времто май му е станло трудно да подава необходимия ток или винаги си е бил слаб за релто , което си е бая тежко с 4 контакта.  Здрав е транзистора  ама с много мъка  решаваше да направи цък релто с него.  Сложих  му BС550, който е с ток 100ma Емитер-Колектор и с него си цъка безпроблемно .

ПП: Глвата на ролките има 2 стеро позиции- управляват се от соленоида на горното реле и в оригинално състояние не можеше да заеме втората позиция напълно- соленоида не дърпаше докрай-почистването на контактите и новите кондензатори си казахха думата.

Интересно впечатление ми направи, че глвата на Дека пък- е с 4 позиции.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 02 Юли, 2015, 15:10:39
снимчица от днес
[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 02 Юли, 2015, 16:08:14
Абе това стандартен касетен дек Compact cassette ли е или е за 8 пистови касети с безконечна лента? Защото не се сещам на Compact cassette какъв е тоя стандарт при който ще се мести главата, освен естествено ако е античен Auto reverse но тогава пак остава да се мести в две положения, тези 4 положения с нищо не се връзват...
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: silver_bolt в 02 Юли, 2015, 17:04:24
8-пистова касета. Ленатата ѝ е с ширина на обикновенна магнетофонна такава, но на обратната страна има тънък слой смазка. Четирите бутона, долу на предния панел са за смяна на пистите по избор.

Има поне още 3-4 модела на Акай, които са комбинирани: ролки + 8пистова касета...има и един грамадан, комбинация от тези двете + обикновена касета.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 03 Юли, 2015, 18:31:40
 ... следя реставрацията и ми се иска да запитам :
- Откъде мога да се снабдя с "8-пистова касета" , евентуално за проба ако проработи устройството? :hi:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 03 Юли, 2015, 21:11:54
на устройството днеска му бяха свалени 3 те мотора.  И 3-те  100% сухи.

В десния имаше следи от някава зелена смазка полагана по-късно и една феродова шайба сменена с гумн пръстен.

2-та мотора за ролкте ги събрах на осите с фино силиконов масло а на на 2-та края на шайбите с демпваша силиконова грес. Станаха  Без никаки луфтове.

3-тия мотор на маховика  грее яко и беше затъкнат плътно с прахоляк, и той бая сух,


Една снимка От днешното разхвърляне:
[attach=1]

ПП: Fisher, дека си бачка- смисъл той е на общия маховик, главите се местят. Очевидно е работил. Само нямам скакво да го тествам

 Направих капак на кутията за дека , че оригиналния го няма , поне да не зее дупка докато намериш.
[attach=2]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 03 Юли, 2015, 22:14:36
Ел-моторо археологията ме докара до интерен артефакт:  Кръгче от Вълна напоено с масло- с доста различни видове масло всъщност, частично вкаменено и частично запалено... Било е нещо като ситема з апостоянно смазване на ос-та. Иска ново вълнено кръгче. Има пробка към него на задния капак, която беше напълно запушена от същия втвърдил се материал.
[attach=1]

Предполагм за масло тук автомобилна полусинтетика ще е ОК...
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Лъчо Минков в 03 Юли, 2015, 22:16:43
               Отлична работа, но и моторите направо са си предвидени за реставрация. Каква ли е сплавта  на лагерите?
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 03 Юли, 2015, 22:21:39
На 2-та мотора за ролките има  в предната част по един огромен лагер - работещи добре. В средата на статора има 2 дълбоко набити месингови втулки. Това е всчико.

Мотора на махоика - няма лагери. Той е само на втулки и се маже  и охлажда оста, за това постоянно с тези кече набивки в 2-та края на ос-та.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Лъчо Минков в 03 Юли, 2015, 22:22:18

Предполагм за масло тук автомобилна полусинтетика ще е ОК...
[/quote]

             Аз бих сложил трансмисионно масло, но и силиконовото ще е добре.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 03 Юли, 2015, 22:24:39
За да напълня толкова големи кечета ще отиде всичко, което ми е останало... Ще го сипя кво да го прявя.  :D

Трансмисионното е доста гъсто, тук се иска редичко и да не лепне.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 03 Юли, 2015, 22:29:35
До тука по почистването на тая машина отидоха 72 мокри кърпички, отивам за 2-ри пакет... Химиите не ги броиме.  :D
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 04 Юли, 2015, 17:14:54
След подробно разглждане с монокъл на вълненото гръгче се оказа, че е не от вълна ами от спечена грес.

За идентификацията помогна същото в другия край на Ос-та, което беше от няколко вида различна на цвят грес.
Сложих нова след почистването.

След  почстването на запеклата грес  и събирането на мотора с тънкомасълце се появи нов проблем, Моторчето развърта прекалено силно- тъгва толкова бързо, че изхвърля ремъка от маховика в самото начало на развъртането...

Ремъка е точния размер. Самия маховик има заобялне и няма протектори срещу изхвърляне на ремъка. Вчера правих 6 часа настройки на съосието на  моторната макара на ремъка и маховика докато загрях, че по-бързото и мощно развъртане след почистването на запеклата ос е причината за моемталното изхвърляне на ремъка...

Ще смазвам с по- гъста смазка за по плавно тръгване.  ??? ??? ??? ???  как е възможно тия хора-японци  да направят маховик със заоблени повърхности и да не сложат протектор срещу изхвърляне. Главата не ми го побира.  :bad: :bad: :bad: :bad:

ПП, с грс за смазване на оста пак не става... Развърта с бясна сила.

Има едни фаозопредялщи  Кондензатор резистори по схемата за него. Е всиките са наредени НЕ по схемата а по някъв друг начин ами по друг начин ... Чудя се дали е заводско решение   или някой е рашавал така проблема със запеклия мотор  и сега мощността му идва в повече...


Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: bojitchko в 04 Юли, 2015, 20:44:17
Не знам как си представяш "бавно" тръгване на ел. мотор. Бъчвовидноста на маховика е точно с цел да не пада ремъкът. Най-вероятно, той не е с подходящ размер. Друг вариант е нещо да пречи на развъртането на маховика.
В никакъв случай не тормози мотора с "тежки" смазки.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 04 Юли, 2015, 22:02:07
Има и друго , ако  не са съосни  мотора и  маховика  пада  ремъка,и  другото е   при пускане  на   мотора да  прави аксиално  движение и да пада ремъка .Също и  ако маховика  "халтави " напред назад в оста си !! Става и от прекален  натиск на тон ролката  връз вала ... нещата  при тези антики са  почти  недоказуеми  :drinks: :drinks: :drinks:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 04 Юли, 2015, 23:20:00
Мда, мисля че проблема не е електрически, тия кондензатори за мотора това че не са по схемата не значи че е пипано, нали знаеш по българската, руската и останалата техника предполагам и тук отдолу на схемата с дребни буквички пише: Завода производител запазва правото си да изменя схемата. Така че не е невъзможно да има модификации спрямо това което виждаш. Ако тия работни кондензатори на мотора изглеждат японски а не руски, значи едва ли са сменяни и пипани. Виж останалите неща по отношение на изхвърлянето на ремъка. Виж дали не си сложил по-тесен на ширина ремък (ако чудото работи с плосък ремък) или пък да не си взел по-хлабав от колкото трябва. Виж и това което е казал gruyo за аксиалното движение, обърни внимание дали след сглабянето по някаква причина не се е увеличил аксиалния луфт на ротора, защото той при включване се „самоцентрира“ от полето и може от това да изхвърля ремъка.... Най-малко вероятно е да е променяно нещо по мотора, а между другото виж ако мотора има отделни изводи за 110 и 220 волта да не си ги разменил, то ако го беше направил сега темата щеше да е - мотора се опече ама все пак виж да не е станало нещо такова. Относно кондензатора, едва ли с промяна на стойността на дефазиращия кондензатор може да му се увеличи пусковия въртящ момент даже напротив.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 05 Юли, 2015, 02:34:23
Ремъка трябва да е 8мм широк -плосък поне по ширината на маховика за тази скорост , но по следите от стария изглежда да  е бил 6мм като тоя, . Тоя в момента е 6мм.    Маховика е центриран отзад и не плава също върви много леко. 

Утре ше получи маховика един супер лек поликарбонатен стопер, за да няма да има изваждане на ремъка в начлния момент.

Мотора тръгваше много бавно и явно е затегнал  преди да  го отворя и за това сигурно не е изхвърлял ремъка даже и години преди това със стария . Сега обаче се развърта много ударно и в началния момент директно излита. Размера на дължина е точен- най близкия е до оригиналния за подобен модел за който има инфо и по меренията ми... При по-бавно въртенена маховика беше Ок.

Мотора не е блъскан при разглобяването и ос-та е ОК - супер добре центрирана,даже ме учуди, че няма голямо износване и тънкото масълце я затравя доста плътно.  Всички елемнти са събрани по снимки, както и кабелите . Няма разлики в събрания мотор, освен че след почистването и смазването върти много по-леко- ест преди това беше сух.

Съосието на моторра се гласи от 3-тия от общо 3-те болта за захващане на мотора към носещата ламарина- има размери инструкци ии всичко.  При прекалено къс ремък преди изхвърляше. Този НЕ е прекалено къс. Предполагам иска по Дебел ремък, който да предава начлния напън без  предполагаемо случващата се деформация, ама такова нещо по нашите ширини няма.

ПРи началното пускане натиск върху капстана няма, а и тая ролка си има доволен луфт и в лагера и във втулката където е обиран по селск иначин с бой с чук и отверка, което няма да го коментирам ,за момента явно им е свършило работа.

Аксиални движения в ролката на мотора няма . Оста е иделна и плътна  и прегледана за такива. Струва ми се, че началното усиле сега е доста по-голямо, скоростта поне се вдигна със сигурност.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 05 Юли, 2015, 09:24:17
ХЪМ (леко озадачено) :negative: :negative: :negative: :negative: ??? ??? ??? ???
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 05 Юли, 2015, 16:12:18
Маховика Почистен, беше абсолютно сух и той...:
следва да получи стопер .
[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 05 Юли, 2015, 23:27:17
Какъв стопер мислиш да му сложиш? Във всеки случай ако ще е нещо което ще се върти заедно с маховика не е добра идея, много лесно ще го дисбалансираш и от там ще последват само неприятни работи.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 06 Юли, 2015, 01:04:35
Поликарбонатна плака с тежест 2-3 грама  един  ринг. Маховика е доста масивен сигурно 2 кила... Няма да го усети.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 06 Юли, 2015, 21:43:52
Не го усети. Бачка със стопера чудесно  :blum2: :blum2: :blum2: Идеята дойде от един 3кв мотор, който преди години изхвърляше ремъци, на една металообработваща машина, е там стопера го правихме от ламарина  :D
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък
Публикувано от: Pichaga933 в 06 Юли, 2015, 21:59:42
В нета на много места съм срещал писано, че машините на Akai от тия години имат проблем с деградиране на транзисторите. Конкретно 2SC458LG които май ги има и в този магнетофон.


С тях е изпълнен пре-ампа. Моля някой да даде съвремнен аналог на 2SC458LG, който го има в Comet, защото там са гарантирано истински...

Този BC549C дали е ОК за заместител на набора от 8 броя 2SC458LG   в преамповата схема на Магнета:
http://store.comet.bg/Catalogue/Product/20980/
PDF
http://store.comet.bg/download-file.php?id=7204

Оригиналния 2SC458LG е стези характеристики:
http://alltransistors.com/transistor.php?transistor=16331

заместителя го покрива по няпрежения и е еднакъв по ток, по честота го превъзходжда с +85мхз. Коефициента на усилване не говиждам в пдф-а назамесителя...както и капацитивни данни не видях.

Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 06 Юли, 2015, 22:43:06
Не съм сигурен че е подходящ заместителя, BC549C се чуват лоши неща за новото производство - всичко направено с тях е неукротимо и се самовъзбужда. Иначе никак даже не го превъзхожда по честота  BC549C е 100 мегахерца, а 2SC458LG е 230 мегахерца. Определено е със 130 мегахерца по-високочестотен, не че това е високочестотен усилвател де, но все пак може и да има причина да са сложили такива. Не знам, на първо място се убеди че транзисторите са повредени, после мисли за смяна, за целта първо им премери ПОСТОЯННОТОКОВИЯ РЕЖИМ и виж дали отговаря по схемата, по нататък ще видим. Че накрая като гледам как е тръгнало от Akai ще се превърне в NAkai дето имаше едни ментета китайси радиа и касетофони :)
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 06 Юли, 2015, 22:59:10
Оги  не съм сигурен че  ще съм ти в  полза  но  погледни схемите  на УХЕР    742 или  Вариокорд   или  подобни  там  масово се ползват  БЦ та  в SG 560 ROYAL  са  на преда  BC 315A   .Има и  други схеми  погледни   и си намери твоите  транзистори  ........Все нещо  ще ти върже .Аз повече вярвам на Немеца   .Ориго  наистина  не е  ВЧ  усилвател  но  според  мен   ВЧ транзисторите  се  държат  по  нестабилно   като  се  ползват  в НЧ техника  защото  им се  ползват 1/10 от възможносттите  и  нагоре са "затиснати " с разни РЦ/ЛЦ/ или РЛЦ вериги само и само   да  не   "звънят".... :drinks:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 06 Юли, 2015, 23:00:14
имам 2SC1815/C1815 няма ли да го замести  :hi:
както и
2N5551
BC237
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 06 Юли, 2015, 23:27:07
2SC1815 би трябвало да го замести, не ми харесва че тока му е с 50ma отгоре .

Тоя тука е писал за таква заменка, че е  успешна

http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-236372.html
Цитат
In my Akais I used 2SC1815 (Y), and they seem to work perfectly. This has been on a GX-255 and GX-280D-SS.

I replaced all of them together which may or may not make a difference. In both units some of the originals had failed.

Ще видя дали ще стигнем до там.  Не ми се иска хич. да не стаяне NAkai както казва Митко.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 06 Юли, 2015, 23:34:24
Не съм сигурен че е подходящ заместителя, BC549C се чуват лоши неща за новото производство - всичко направено с тях е неукротимо и се самовъзбужда. Иначе никак даже не го превъзхожда по честота  BC549C е 100 мегахерца, а 2SC458LG е 230 мегахерца. Определено е със 130 мегахерца по-високочестотен, не че това е високочестотен усилвател де, но все пак може и да има причина да са сложили такива. Не знам, на първо място се убеди че транзисторите са повредени, после мисли за смяна, за целта първо им премери ПОСТОЯННОТОКОВИЯ РЕЖИМ и виж дали отговаря по схемата, по нататък ще видим. Че накрая като гледам как е тръгнало от Akai ще се превърне в NAkai дето имаше едни ментета китайси радиа и касетофони :)

2SC458LG е 115mhz
http://alltransistors.com/transistor.php?transistor=16331
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 06 Юли, 2015, 23:57:25
Изобщо не му се доверявай на тоя сайт, не съм видял до сега коректна информация в него. Не знам нищо по-точно и меродавно за тоя транзистор освен дейташийта предоставен от производителя му: http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/62941/HITACHI/2SC458LG.html (http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/62941/HITACHI/2SC458LG.html)
В него пише 230 мегахерца. Относно това че е по-нежелателно да са ВЧ е вярно, но искам да кажа че и посочения от теб BC е доволно ВЧ и МНОГО нестабилен по мои наблюдения и такива на колеги. Ако намериш от някъде от старото производство в метални корпуси - ДА но от новите не знам, просто това съвременното не е същия транзистор, съвсем друг е. Остава въпроса ми, измери ли първо захранващите напрежения към платката с предусилвателите и после постояннотоковия режим на всеки транзистор? Ако не си няма защо да коментираме изобщо, не е необходимо да има повреда. Това че някои транзистори от тоя тип деградират, съвсем не означава че ВСИЧКИ такива транзистори деградират и че точо твоите са деградирали.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 07 Юли, 2015, 00:37:21
Има проблем в десния канал все още, след новите елкреолити се стбилизитра, но от време на врем брумва и шуми при пускане, за това  се занимавам с тая платка. Мерси за насоките, ще се постарая да го локализирам виновника и реша без масова заменка на силиция а само на сдухалия и съответстващия му в другия канал за еднквост.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 07 Юли, 2015, 11:35:57
Измери режимите първо, това не си го пускай покрай ушите. Брумването е самовъзбуждане най-вероятно и може да е от счупен керамичен кондензатор, или лоша спойка някъде по платката, първо трябва да се осигуриш че не е от тия неща после да ги мислиш транзисторите. Освен това не е сигурно че проблема е на платката с предусилвателите, сигурен ли си че не е в крайния усилвател? Също виж всички връзки към галетни превключватели, ширмовки на кабели към глави и т.н. дали нещо там не прекъсва (или окъсява) и така. Аз само си мисля, дали Венци знае че до тук тоя ремонт струва не по-малко от 200лв без материалите?
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 07 Юли, 2015, 12:19:31
Няма Краен усилвател тоя моедл-D. Другия  има краен.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 07 Юли, 2015, 15:24:23
Виновника за шума : 470 пико мисля полиестер
[attach=1]
Смених го с 470 пикова Wima за 630в  :D

Естествено и на 2-та канала. Мисля отървахме силиция.


Имаше един итересен момент, който забравих да отбележа по рано. Стабилизиращия транзистор на захранването се беше отлепил от подложката на охладителя- болтчето беше завито БЕЗ зегерка и ест от температурните ралики беше успял да развие гайката с 1 оборот.  Добре, че го видях в началото още- беше намзан в последствие с термо паста и събран със зегерка. Не очаквах такава заводска изцепка от японците.



Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: radio-hobi в 07 Юли, 2015, 20:56:52
Кондензаторчетата не са ли стирофлексни ?
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 07 Юли, 2015, 21:16:01
Да, точно -стирофлексни. Не се сетих за думата.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 07 Юли, 2015, 23:34:22
Хубаво е ако искаш да му запазиш автентичността и качеството да сложиш стирофлексни пак, във фарнел има, в чекмеджето ми също май имам трябва като минаваш насам да ти дам две парчета. Тия Wima ако са полипропиленови - MKP стават ако са MKS не са най-добрия вариант от към звук.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 07 Юли, 2015, 23:47:53
MKS- повече ги харесвам на звук. Тия  май са MKP. Червените боксове на вима добре тичат на Фуджиконите  ;) около тях. Оставям го така.

Във фарнел има и Панасоници електролити както ме светна за което съм ти много благодарен хич не бях и забелязал че за разшрили гамата кометци , ама ако бях наредил от тях, Венци сигурно щеше да ми го остави да му се радвам.  :D


Мале как грее това чудо. Голо на шаси  не се живее около него за 2 часа запис и плейбек.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 08 Юли, 2015, 10:15:55
Кое точно в него грее? Моторите ли, или някакъв линеен стабилизатор на напрежение. Все си мисля че като няма краен усилвател не трябва да грее чак толкова. Иначе как се представя на звук? Пробвай да запишеш някой FLAC на лентата и после просвири като изходящия сигнал го подай на входа на звуковата карта и го запиши на компота пак в беззагубен формат и прати откъс, интересно ми е да го чуя. А да знаеш как е лятно време след 2 часа зад капака на български лампов телевизор.... :)
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 08 Юли, 2015, 16:22:21
Средния мотор си грее доволно, но май за това е предвидена решетката над него....  :D

Изскочи още един проблем на платката на дека, Надува един електролит 1000uf , и новия наду, май май един диод дето е зад него е пробил, поне така се държи на мерене, добре че 1N4001 e одобрена алтернатива на оригиналния, тоест 1n4007 ще сложа и е елктролит за по високо напрежение  и останалите 3 диода от същия тип, които са там  ще ги  заменя за всеки случай явно тоя тип елемен там почва да деградира .
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 08 Юли, 2015, 16:55:46
Да, ако диода е в някакъв тип изправител и в двете посоки показва късо съединение (отпоен от платката) значи е ясно че е пробил и затова ти се подува електролита (дано не се е опекла и намотката на трафчето). Какъв е оригиналния диод? Почти сигурно 1n4007 ще си върши добре работата там. Не е необходимо да заменяш диоди на поразия, не е задължително оригиналния да е пробил заради деградиране. Най-вероятно е пробил от нещо друго или дефектна бройка. Едно измерване на останалите диоди ще каже дали са нормални или са тръгнали. Той май Венци голям бой ще яде от теб такава щайга ти е пробутал да му ремонтираш, чак се чудя как може това да е японска машина, не знам от къде го е докопал ама трябва да е бил подарък за да е в това състояние.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: bojitchko в 08 Юли, 2015, 20:50:46
Не се учудвай! Всички "застарели" АKAI са в такова състояние, че даже и по-лошо. Имам няколко и при всички имаше куп проблеми. Колкото до диода, може да е изгорял след повреда на електролита. После пък, заради дефектиралият диод, повреждат се сложените нови електролити.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 09 Юли, 2015, 17:59:19
Вчера ходих на покупки, и снощи след 12 замених 3-те диода . Защо ги замених и 3-те щото бяха всичките с различно съпротивление въпреки, че са от един тип. Смених и електролита и един Миларен/ неполярен кондензатор.

Междувремнно премерих и транзисторите които излязаха читави,

Като Резултат ТРЪГНА/СРАБОТИ автостопа на КАсетния дек. ДО сега Релето за Автостопа на касетния дек подскачаше между 2-те си позиции без да може да застане за постоянно на позициията, при която стопира машината ако има избран автостоп от слайдера на дека. Подскачнаето не ми изглеждаше нормално. Но сега без касетка спира въртенето като релто си смени позицията за постоянно.

При избиране на продължителен плей  автостоп фунцията пада  и релто се премества на другата позиция като въртенто е безкрайно.

Вала за Касетката и Ролките е един и същ от маховика. Трабва да отбележа.

Преди при избиране на различен канал на касетка с избран Автостоп  въртенето на  ролките се забавяше, мотора се опитваше да изкючи но рлето не  искаше да застване в правилна позиция. Сега Този проблем Не съществува.

Междувременно замених останалите няколко миларни кондера в преампа и керамики с Wima И нова керамика. И за уведомление на колегите с които постоянно комуникираме за звука на апарата- да Вече ми харесва на звук и то Мнооооого.
[attach=2]

Финито.

[attach=1]

Снимка в Кутията ще кача като Венци дойде да си го прибере.  Тогава и ще го събера в нея. За да е ясно какво е чутовното количество труд положено в този апрат плътно всек иден през изминалите 4 седмици.

Магнета има и реверсен плейбек, не знам дали съм го споменавал. И той вече работи. Имаше механичен проблем.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 09 Юли, 2015, 21:14:03
Супер, трябва да мина да го чуя, интересно ми е! И мижду другото внимавай с „ефекта на кутията“ не оставяй пъхането в нея за последните 10 минути, съществува реална опасност след окончателното му прибиране вътре нещо ново да изскочи.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 09 Юли, 2015, 22:24:54
Митко, имаш покана да дойдеш да чуеш Радио-Шкафа- Грундинга, за който помогна толкова много, да може да чуеш и Магнета. За магнета Gruio хвърли цели дни помощ та и той да се чуства поканен да го прослуша, ще му напомня и на скайпето  :D.

Вече е в кутията и изглежда чудесно както и работи :
[attach=1]
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 10 Юли, 2015, 20:33:47
За магнета Gruio хвърли цели дни помощ та и той да се чуства поканен да го прослуша, ще му напомня и на скайпето  :D.

Вече е в кутията и изглежда чудесно както и работи :
(Връзка към прикаченият файл)
  Ще  го  чуя  колко  му е  ще  изровя  някоя  от  останалите  ми  ролки !!! Ако  пък решиш да скочиш  в дълбоката вода   на  "ролковите"  ще  ти  подаря  ролки   понеже  си  ми симпатичен . :empathy2: :empathy2: :empathy2: :empathy2:  Май имам 50-- 100  останали 
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 26 Юли, 2015, 10:43:14
Оги  нищо  не  казваш за  Акайчето,  взе  ли си го  човека  ,хареса  ли  му !! :drinks: :drinks:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 26 Юли, 2015, 11:55:39
Май още текат преговори за цената на ремонта.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 26 Юли, 2015, 15:48:31
Да , взе си го. Всичко е точно. Скоро може да имаме следваща тема Пак за Akai
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: cmdj7 в 26 Юли, 2015, 17:11:35
Дааа.... , определено ще е пак AKAI и сервизното вече е качено от мене за преглед /размисъл от потребителя !

Стягай се, Оги ... очакват те евентуално нови приключения, а благодарение на фоторевюто по възстановката и нас също !

 :drinks:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 26 Юли, 2015, 19:25:34
А дано следващия е в по-добро състояние.  :drinks:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 02 Февруари, 2016, 20:02:35
Колеги искам да помоля за съдействие във връзка с проблем с   ремонтирания AKAI GX1820D - след като поработи примерно 10-на минути  започва да променя обороти  да забавя и спира , даже ми скъса лента, питах тук там по форумите ми казаха да сваля капака и да погледна по детайлно няколко неща, та така погледнах и установих  че причината е в натиска на тонролката , ако придам допълнителен натиск с ръка на рамото на което е монтирана тонролката движението на лентата се възстановява, обаче не мога да се ориентирам откъде се регулира натиска -в техническото описание има указания, натиска се мери и силата требе да е 1.5 кгр ала не виждам как става , някой ако има опит моля да сподели :hi:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 02 Февруари, 2016, 20:23:08
Не, щом е скъсал лента проблема не е в натиска на тонролката. Като го увеличиш ти просто заобикаляш първичната причина която както вече каза в другия форум е затягане на движението на отдаващата ролка. Намери причината поради която отдаващата ролка затруднява хода си и там трябва да се ремонтира. Разгледай спирачките и другите неща не знам как е устроен отдаващия възел на този магнетофон знам че е реверсен, вероятно има отделен мотор за отдаващата ролка но врежим на просвирване в права посока този мотор ползва ли се като спирачка да създава обратна тяга или има отделно спирачка реализирана по някакъв начин, това не е ясно. Ако пък има спирачка (или ако мотора създава тягата) то има ли някакъв датчик за опъна на лентата по пътя и и съответно да се регулира спирачното усилие по време на просвирване. Ако има такова регулиране трябва да се види дали механизма / електрониката за регулиране не прави проблемите. Отговори си на тези въпроси и трябва да стигнеш до източника на проблема. Обаче като гледам на къде си тръгнал с натиска на тонролката май няма да се справиш с ремонта сам. Търси навитак да ти го ремонтира, макар че не знам до колко е разумно да наливаш още пари в тая машина. Очевидно е принципно че е стигнала до този момент на износване в който по-често трябва да се ремонтира от колкото се слуша. Има го тоя момент и като настъпи или трябва да се направи сериозна дълбока профилактика (и ако и тя не помогне както в случая) просто трябва да се оттървеш от машината.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 02 Февруари, 2016, 21:38:09
Натиска  на тон ролката се  регулира  от  самото  и  рамо  вътре  не е  сложно,има вариант  тон ролката да  е "чао" .Машината е  от трета "династия" на Рамзес .Ако е  тон ролката  намирането  на  "нова" ще  ти  скъса нервите и джоба .оборотите  кога  падат  когато на  подаващият  куплунг  има  или няма  лента .Ако  е  когато  няма  лента или е  малко   тогава  виж  тока  на  задният  мотор той  работи  като  спирачка .но  това се  прави  когато  фактора тон ролка  е решен  инак си е  "перпетуммобиле". Всичко е  от тракта заден куплунг- тон  ролка  предният  не е  важен в  момента .Пожелавам ти  успех с  машината  .Сетих се  за  тази http://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=1627.0  тема    мисля че  акайа на Васето  е  добре  механично  пробвай да се  разберете  нещо  , те и  требва да са  почти  еднакви  като  механика  ,хем  че  си имаш чаркове  хем и васето   може да  избие  некой  лев  ако  го  продава !!
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 02 Февруари, 2016, 22:39:15
Регулира ли се спирачното усилие на този мотор за да се поддържа постоянен опън? Дали по пътя на лентата има някакви ролки които да следят опъна на лентата и от тях да се взима информация и да се дава на мотора колко спирачно усилие да оказва? Може проблема да е електронен, или пък механичен със механизма който следи опъна, ако има такъв.
P.S. Ето на тази снимка от процеса на реставрация се вижда как е осъществена спирачната сила при просвирване:
(http://www.sandacite.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=4749.0;attach=31768;image)
Около левия куплунг се вижда една лентичка с кече, това е спирачката, лостовете в дясно задвижвани от нещо (не знам какво точно) регулират опъна на тази лентичка с кечето и по този начин се регулира спирачното усилие на отдаващата ролка. Има два варианта - кечето да се е омаслило или навлажнило по някакъв начин или просто от годините да е започнало да оказва по-голямо усилие при триене за същия опън, или другото да се е променил опъна поради някакъв механичен проблем. Виж дали там е проблема и как евентуално да се регулира. Вероятно едно почистване на повърхността към която търка и преглед на самото кече ще дадат информация за какво става дума.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 02 Февруари, 2016, 23:06:28
Не  Мите  бъркаш  това си е  чиста спирачка ,магнета е  3  моторен и  има само тази спирачка   опъна се  постига с  лек  ток  с обратна  посока.  А за  датчици  няма  никакви  нито за  опън   нито  нищо   моторите са с  тахо  генератор  и  само  толкова .Проблем 1   тонролка , проблем 2  задният  мотор  ..... повтарям се
 :writer: :writer: :writer:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 02 Февруари, 2016, 23:45:39
Не  Мите  бъркаш  това си е  чиста спирачка ,магнета е  3  моторен и  има само тази спирачка   опъна се  постига с  лек  ток  с обратна  посока.  А за  датчици  няма  никакви  нито за  опън   нито  нищо   моторите са с  тахо  генератор  и  само  толкова .Проблем 1   тонролка , проблем 2  задният  мотор  ..... повтарям се
 :writer: :writer: :writer:

Според мен Грую е прав, спирачката в  ляво в работно положение е напълно свободна , левия мотор леко опъва в обратна посока , но според мен щом  като работи магнета в нормален режим след пуска тока му е в  норма , проблема започва като поработи 5-10 мин,всъщност ако знам откъде се намаля обратния ток , вероятно тример в схемата бих го намалил, но според мен иска усилване притискането на тонролката , на снимката по долу позиция 1 в жълто  е пружината регулираща натиска, позиция 2 е оста на тонролката , някъде в тази зона трябва да има регулиращи винтчета,  четох в други упътвания за употреба на ролкови  Акай  че има такива , не смея да почна да развивам наред болтчета и да разглобявам механика щото имам горчив опит от една  унитра - не можаш да я сглобя после , тонролката е някаква особена , с лагер, ни в ебей ни в БГ намерих такава , обикновено продават тонролки без лагер, та така ... мога да направя детайлни снимки на зоната около тонролката , ако някой е имал подобен проблем може да подскаже де са настройващите винтчета или там каквото има
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 03 Февруари, 2016, 07:57:05
Тоест търсим схема .на всичките  ми  Акай дето  съм имал   тон ролките  бяха  без  лагер и  имаха и  ограничител  на  хода  на  рейката с  ролката  тоест ако   тон ролката е с  по  малък диаметър няма  начин да   притисне  като  хората  ,за мен  това си е  идиотско  но  пък  за  японеца е  решение ,там  проблем с частите  нямаха .Имам схема  на  акай М 10   пак е  3  мотора  но  незнам  как е  електрически  с  твоят ..
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 03 Февруари, 2016, 11:31:44
ето схемата на Акай 1820
http://dox.bg/files/dw?a=ad39c99bdd (http://dox.bg/files/dw?a=ad39c99bdd)
http://dox.bg/files/dw?a=ad39c99bdd
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 03 Февруари, 2016, 15:17:39
Добре, ако приемем че може проблема да е с тонролката значи няма как да ти е скъсал лентата. Няма как проблем с тонролката да доведе до скъсване на лентата това е според мен. Може да я хапе но да я скъса ми се струва невероятно. В DIY Audio форума по спомен ми се струва че беше казал че когато се случила случката си се опитал с ръка да развиваш лентата от лявата ролка и ролката се въртяла изключително трудно. Ако това е вярно и продължаваш да го твърдиш значи или се увеличава много тока към мотора по някаква причина, или нещо друго започва да запира. Дали тази спирачка е центрована правилно и дали при загряване и промяна на размерите на детаилите не започва да търка и да затруднява ролката? Винаги ли се появява проблема след около 10 минути или понякога не? След проявяване на проблема пробвал ли си да пуснеш просвирване в обратната посока и същия проблем има ли го или не?
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 04 Февруари, 2016, 11:34:05
Скъсването на лента от ролка бе инцидентно, възможно е ролката да е  била лепена , беше стара ролка, при вчерашните тестове не забелязах натягане в левия диск, впрочем направих малко снимки и видеоклип. От снимките се вижда тонролката и разположението на лентата , щото някои ме питаха дали правилно поставям лентата,  при поставянето на  тонролката има една особеност ,  има има мааалка хлабина между оста на ротора и месинговата втулка отвътре на тонролката затова слагам една тънка изрязана пластмасова чивийка, да уплътни , това по препоръка на Оги. От видеоклима може да се види как магнета работи добре и като превключа един два пъти по средата  на ролката почва да променя скоростта и аха да спре , бутна ли с пръст рамото което притиска тонролката - тръгва , пусна ли пръста - спира , чудя се  дали да не изрежа от гума един гумен пръст и да го мушна да подпира д г е /майтап/ инак като превключа реверс , врежем на проблема, магнета  тръгва реверсивно и комай комай не прави проблем ... това засега ще се радвам да дадете съвети или оставам с резервния вариант да го помъкна по СФ , имало някакъв сервиз на военна рампа , ама хич не ми се мъкне  :hi:
https://youtu.be/oeCM-f8jy_g (https://youtu.be/oeCM-f8jy_g)
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 04 Февруари, 2016, 11:37:30
Братчет   тон  ролката  ти е  за  боклука  ..............Видно е  още  от  първата  ти  снимка, и  друго  за  мен  това  не е оригинална  тон  ролка
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 04 Февруари, 2016, 11:57:59
Братчед, добре, ще потърся тонролка, оригинална,  обаче имам и клип на скорост 19 , този дето пуснах е на 9.5, та на 19 магнета с тонролка за боклука си работи 10-15 минути без проблем и щото не искаше да покаже проблема , а го чаках с камерата да заснема взех та превключих на 9.5, и след няколко превключвания го показа , според мен  една тонролка ако е за боклука требе перманентно да работи боклучаво,а тая кат и кефне си работи , кат го взимах от Оги - половин час моабет правихме работеше като пушка, четох някъде по форумите че ролките щот са скъпи ги шлайфат и настройват натиска , тая я свалях гледах под лупа - няма изявен барел ефект   дължащ се на износване , не съм я чистил щото не знам с какъв разтвор .... :blush:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 04 Февруари, 2016, 14:20:00
То като чакаш да се скапва  не се  скапва  :unknown: :unknown: ,то  трябва да  баца часове  а не  20- 40 мин  ако намериш  добра  тон ролка  ще е  добре и вече  ще  отпадне  тази  точка  ,па  после  ще  му  мислим
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Pichaga933 в 04 Февруари, 2016, 14:45:10
Защо клина на тон-ролката е отдолу? Клина трябва да е точно на правата линия между  между 2-те оси (на тонролката и на вала над нея). Така горната част на тонролката се повдига (по-нагоре в ляво) и гумата може плътно да натиска лентата към кухия вал, който и предава движение.

Обясних ти, че е изтрита и изтъняла гумата и затова съм я заклинил.

Ако не опира достатъчно тонролката  при тежки ленти с голяма дължина, ще почва да вие и спира, може и да скъса лента или да спира .

При мен  с тая настройка  го въртях не часове ами една цяла седмица докато те чаках да дойдеш да си го вземеш.

Ако върти без да е прекарана лнтата и не спира, търси проблема в тонролката .

Ако си го пускал на 60 херца, не че намирам причина да направиш такова нещо- да въртиш с отверката настойката , е изхвърлил ремъка. Предупредих те да не го пускаш легнал и поради тая причина може да е изхвърлил ремъка.  Ремъка се вижда  отгоре , трябва да стои в предната част на маховика към предния панел.

В момента имам други неща на главата и не е възможно да се занимавам с ремонти.

Дали рмъка е на мястото си и дали другите 2 мотора работят коректно се проверява лесно: Слагаш ролки,  НЕ прекаврваш лената. Пускаш.
-2 те ролки трябва да се въртят безкрайно
- Вала на маховика(центалния мотор) Над тонролката( в който тя опира в пуснато състояние) трябва да се върти безкрайно- проверява се с допир спръст щото е гланцов и не се вижда лесно.

Ако всикчко върти , сменяш лява и дяна ролка, тоест празна и пълна лента и правиш теста отново.

Ако нещо спре проблема е в тоя компонент който спира.

Ако всичко продължава да върти проблема е в тонтолката.  Подпираш  с пръст нагоре оста на самта тонролка, клина за това е там- да върши точно тая работа.

Тая пружина от снимката  не е за това за което си мислиш...Ако беше, щеше да е много лесно.



Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 04 Февруари, 2016, 16:17:41
Ролката е абсолютно за смяна и това й личи от всичко. И повърхността на гумата е втвърдена и излъскана, нищо че няма бъчвовидна форма. И това че се налага да се поставят клинове около оста на която се набива лагера говори че вероятно както каза Груйо ролката не е оригиналната. Вероятно и гумата й е изтъняла може някой да я е полирал веднъж вече. И все пак си мисля че трябва да може да се регулира нейния натиск от нейде, в сервизното за подобен модел ми се мярна че се регулираше от някъде натиска й но не знам. Защо като е изтъняла гумата не се обира луфта от подвижното рамо с пружина на което е закачена? До някакъв упор ли стига този механизъм че трябва да се чудим как да я преместим с части от милиметъра в правилната посока? Това ако е така отново ни навежда на мисълта че ролката е сменена с неоригинална с по-малък диаметър от този който трябва. Лентодвижещия механизъм е твърде прецизна механика и минимални луфтове и отклонения могат да доведат до некачествено водене на лентата проблеми. Как мислиш че в такава система е допустимо такова заклинване с пластмасови изрезки? Трябва си нова ролка, дължиш го на машината. И BTW клипчето в ютюб ми пише че е частно и не се отваря  ???
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: Fisher в 04 Февруари, 2016, 17:09:57
Благодаря за отзивите ,
относно клипа -небях го пуснал,сега се вижда и може да внесе някаква яснота ако  го погледнат писалите  по темата

в ютуб на търсене :  akaigx1820dtest
или линк :  https://www.youtube.com/edit?video_id=oeCM-f8jy_g (https://www.youtube.com/edit?video_id=oeCM-f8jy_g)

относно смяната на ролката - не е проблем да прежаля 50евро ала ВСиЧКИ обяви които предлагат ролки , предлагат едни ролки с втулки , БЕЗ лагери, а оста на която слагам ролката е с едни тъъънки шлици, което ме навява на мисълта , че вътрешната месингова втулка на тонролката и оста на поставяне са неподвижно заклинени сред поставяне , затова има лагер след месинговата втулка и след лагера е гумения пръстен който се върти с вала и движи лентата. При другия ми магнет Акай1722 не  е така - там оста на тонролката и втулката на тонролката са подвижни един спрямо друг и тонролката е без лагер, иначе ролката като размери  е същата и е в добро здраве но няма как да замени тонролката с лагер ..........  тоя втория Акай пък ми го продадоха с глава от Маяк и така от два стола та на земята.

Относно указанията на Оги ,  ще ги изпълня, на 60 херца не съм пускал щото няма причина , честотата е 50 херца в мрежата, легнал не съм го пускал и  според мен ремъците са си на место ... та така още веднъж благодаря за отделеното внимание  :hi:
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: bojitchko в 04 Февруари, 2016, 21:02:16
Лентата трябва да е зад водача! Така триенето е много силно и вероятно влияе на движението.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: origo в 04 Февруари, 2016, 23:33:51
Мдаа идеята на този водач е да отделя лентата от главата при операция превъртане, а не да я набутва така навътре при просвирване. Като едното нищо ще се окаже там проблема. Ха сега я прекарай както му е реда и натъпчи клина от пластмаса от страната на ролката която е към тонвала и туко виж тръгне по мед и масло. Провери също дали не се е омаслил тонвала, ако Оги го е смазвал, може маслото потепенно да го е обгърнало.
Титла: Re: AKAI GX1820D ремък/ Пълна реставрация
Публикувано от: gruyo в 05 Февруари, 2016, 08:08:50
 :good:
Лентата трябва да е зад водача! Така триенето е много силно и вероятно влияе на движението.