Форум за любителите на Стара електроника
Нови технологии => Други => Темата е започната от: pansim в 20 Януари, 2015, 13:17:00
-
Здравейте колеги по форум
Имам питане - как да заредя втори акумулатор, последователно свързан с първия в автомобила с цел получаване на 24 волта?
Имам консумация от 24 волта около 15А за кратък период. Заряден ток около 1 -1.5А
Предполагам галванично разделен DC/DC конвертор.
Някой да е правил - за да не откривам топлата вода :)
-
http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/category&path=40_61
за тези пари не си струва да се мъчиш
-
Колега, аз не видях нито един DC/DC в този сайт който да ми свърши работа.
Ти видя ли? Ако да - моля да ми посочиш.
Благодаря.
-
Колко Ачаса са акумулаторите?
От това зависи зарядния ток.
-
Е, аз съм написал - единия си е щатния на автомобила, там няма проблем зареждането. Другия изисква 1А а по- добре 1.5А заряден ток. Това е.
-
Щатен за автомобил може да е и 40 Ah и 120 Ah.Има много голяма разлика,а това че другия искал 1А или 1.5 не означава нищо.Все едно да идете на магазина и да поискате пирони за кочината,като ви пита продавача какви по точно да му отговорите:
-Ами за лявата стена.
Дайте по точна информациа ако искате адекватен отговор,все нещо трябва да пише на тия акумулатори!
-
Това ,че другия иска 1А или 1.5 А означава ,че той е 10 до 15 Ачаса.При зареждане на акумулатори грубо той се зарежда с ток 1/10 от капацитета.
Доколкото разбирам искаш да зареждаш едновременно примерно 65 Ачасов акумулатор и паралелно вързан 10 Ачасов- да имаш непрекъснато или в определен момент 24 и 12 волта.
-
От скромният ми опит с камионите,които са на 24 волта инсталация,знам следното-12 волтовите акумулатори,вързани последователно ЗАДЪЛЖИТЕЛНО са с еднакъв капацитет.Ако са с различен капацитет общия капацитет е на по-малкия,който се разрушава за отрицателно време.
Имаше един камион от ГДР -IFA W50 който бе с инсталация от 12 волта и 2 броя 12 волтови акумулатора.Паленето /стартирането/се извършваше на 24 волта с електромеханичен шалтер,който превключваше акумулаторите от паралел в последователно свързани.
-
При този малък заряден ток втория може да бъде и от друг тип,кадмиево никелов желязно никелов и т.н. и т.п.Зареждат се по друг начин и с друг заряден ток.Малко повече инфо няма да навреди,пък ако автора на темата се притеснява че някой ще му гепа патента........ :)
-
...Имам консумация от 24 волта около 15А за кратък период.
В съответствие със стария български обичай да даваме непоискани съвети - не е ли по целесъобразно да се монтира един DC/DC преобразувател 12V/24V - 15A, вместо да се поддържа втори акумулатор с всичките му дандании? :alko:
-
12 на 24@15А ще глътне 30-32А от 12 волтовия. Не е зле човека да си каже какъв е точно акумулатора и какво храни, качен върху 12 волтовия. Така ще може да не се дъвче въздух а да му дадем точен съвет.
-
Ха...тайни няма колеги съфорумци.
Просто идеята е да се захрани печка от камион в лек автомобил. Първоначалния ток е голям заради нагревателната свещ.
Обаче малко късно се сетих, че мога да направя пуш-пул от 12 на 24 волта. Примерно около 400 вата. Не ми е проблем. Една UC 3525 и два 60-80А МОСФЕТ-и
Това е. Никакви глупости с втори акумулатор.
Благодаря на всички. :drinks:
-
Що не преработиш печката на 12 волта ами ще преработваш колата?
ПП, тая печка със свещ предпалагам не е електическа ами е Бензинова ?
-
Дизелова е. Писах от камион е.
-
Ми преправи печката! Това е най-разумно. ;)
-
Преправянето е много скъпо-равнозначно на нова печка.Нова нагревна свещ,вентиратор,контролна електроника.
Частите на двата европейски производителя не са взаимозаменяеми.
-
Ахааа, ясно. Добре де, печката гълта 15А докато разгрее и после колко гълта?
-
Принципът на работа е следния:нагревна свещ с открит реотан се включва в азбестово чорапче.Отгоре капва капка нафта.Възпламенява се. Когато процеса на горене започне,а това се разбира от светлинен датчик свещта се изключва.
През цялото това време вентилатора работи на една цикличност от режими.Общо взето ползува се принципа на петромакса. А забравих-през цялото време електромагнитна съчмена помпа подава нафта.
-
Повтарям въпроса, колко ток гълта след запалването?
-
Не съм го мерил директно ,но коственно за една нощ работа-10тина часа 210 амперови акумулатори ги сваля примерно с 30-40 % при минус 10 градуса.Работата на печката ,от там и консумацията зависи много от външната температура и температурната разлика, която трябва да преодолее. Затова тя работи на няколко режима-тип "форсажен",за доподгряване и стандартен.Целия процес се управлява от една платка,която гадовете са залели с тъмна пластмаса и за нея искат 180 евра.
-
Ето за това става дума http://olx.bg/vebasto-webasto-vodna-pechka-i60818120
Не е ли по-добре да я продаде колегата и да си купи 12 волтова.
-
Ако не е много алчна за ток в нормалния цикъл след запалването, преобразувател 12->24 е добър вариант. Трябва да се има пред вид, че ако гълта да кажем 5 ампера, това са към 11 ампера на 12 волта. Това си е добълнително натоварване на алтернатора, което ще се превърне в спирачен момент и товар за мотора, алтернаторните диоди и т.н. (ако жиците за печката минат директно до акумулатора). Но ако гълта малко след запалване 1-2А анпример, няма да се усети и е разумен вариант. За това питам колко гълта след запалване.
-
Повтарям въпроса, колко ток гълта след запалването?
Имам такава печка на моята кола, има ел. водна помпа 15 вата, вентилаторче 5 вата,горивна помпа 5 вата, нагр. свещ 15 вата и няколко милиампера за електрониката. Може да се програмира в колко часа да се включи, да нагрее охладителната система до 60 градуса и да се изключи. Има "сухи" печки, които не са свързани с охл. система, просто и намираш място в колата, свързваш ток , гориво и готово.
Консумацията на ток НЕ ЗАВИСИ от външната температура, само се увеличава консумацията на нафта от 70 до 150 грама на час
-
Не е това. Това е водна печка-грее охлаждащата течност на автомобила и през вентилаторите на парното ти вкарва топлото в кабината.Сухата печка вкарва директно топъл въздух.
-
Сухата печка има и външен и вътрешен термостат.
-
Не знам калко ток гълта свещта ,но захранващия кабел е 6 квадрата.
-
Лъчо,зависи и още как.Моята при минус 15 върти вентилатора като бясна ,а при 0 градуса не се чува.Съответно и разхода е различен от 120 до 240 грама.
-
Да, прав си, моята дава 3 киловата топлина и до 150 грама разход, има печки 5 кв, 7 кв, зависи за каква кола е.
-
Колега, аз не видях нито един DC/DC в този сайт който да ми свърши работа.
Ти видя ли? Ако да - моля да ми посочиш.
Благодаря.
http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/product&path=40_61&product_id=337,също и тзи http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/product&path=40_61&product_id=220
Всеки път когато обвиня някого че не чете партийния секретар ме наказва с 25 %,та не зная вече колко процента живот са ми останали!
-
По -горе имам грешка - свещта яде 15 ампера, а не вата, 15х12 равно на 180 вата.Но това е за кратко време.
-
Колега SOTON, аз обичам да чета, и чета много.
А ти? :D
Случайно ако бе вникнал в темата и проблема, щеше да разбереш че е необходим галванично развързан източник от първия акумулатор!!! Това което ми даваш като линк е неприложимо в конкретния случай!
Както вече писах, ще правя пуш-пул. Резултата ще го споделя.
-
Ето и крайния резултат. Платката не е разработвана за това устройсто, а взета наготово...затова не е много красиво на вид, но пък се представя добре. :)
3525 с мощни МОСФЕТ-и и тороид . Обратна връзка по напрежение. Защита по ток няма. Прецених че не е необходима. Радиаторите са взети от старо АТХ захранване. Единия както се вижда е разрязан на две за да не се налага изолиране на МОСФЕТ-а от алуминия.