Форум за любителите на Стара електроника
НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Колекции => Темата е започната от: gruyo в 06 Февруари, 2017, 17:36:05
-
Честито на мен ! Нямам думи да опиша вид и свирня поема и вход за магнет и грамофон, селективно УКВ изход за 1 ?? говорител нищо че е стерео !! Подозирах какво ще е но надмина всичките ми очаквания ,има чупено на десният говорител и си нямам идея как да го оправя та чакам предложения .Следват снимки кефете се !! И Видео
-
:drinks: Честито !
Празния цъкол за някаква лампа ли е ?
-
Май е за уред за настройка не е за лампа требва да се види по схемата ,но тия Шваби как са бачкали ширпотребата не е истина .Нема такива майстори.Пробвах го и с грамофон никакви ядове свири чудесно майтапа е че няма баланс !!
-
Честито!!! :good: :good: :good:
Точно SABA не е ширпотреба!!! Да не забравяме че техниката в бункера на Хитлер е била точно на тази фирма!!!
-
Честито!!! :good: :good: :good:
Точно SABA не е ширпотреба!!! Да не забравяме че техниката в бункера на Хитлер е била точно на тази фирма!!!
Е поизхвърлих се но наистина много свирна незнам какви са говорителите но дават егати дълбоката сцена и то на 50 см един от друг ,те такава работа съм чул при Оги Грундига шкафа е той е ламбен и 10 пъти по "едър" ...Даже и на жената и хареса !
-
Прочети във Wiki, те са първите производители на електродинамични говорители в Германия!
-
Прочети във Wiki, те са първите производители на електродинамични говорители в Германия!
;) Е това го знам и на практика 3 чифта колонаж Саба се "мъдрят" у дома ,интересно ми е за самите елипси в радиото сигур пише модел но сърце не дава да пипам .... :master: :master:
-
Честито! Имам лампова моно Констанс и съм очарован от звука, който прави.
-
За счупеното- изрезка от лист фазер със същата дебелина. Ходи в някой мебелен или дърводелски цех и се разрови в кошчето. После фурнироваш лепиш, лакираш и не се вижда повече от никой друг освен тебе...
Звука му... С тия електролити на 30 годинки е подобен на този дето е бил, та смятай още колко може да пее.
Крайните транзистори са масови и все още достъпни даже в БГ, което е добре. И да опука някой, евтино може да се оправи. за по 2лв парчето.
Напълно транзисторен е приемника, с германий.
Силата тука са Широколентовите елипси, явно ползват още от старото производство хартия и нови по-големи магнитни системи. Ако му разделиш обемите на говорителите от този на шасито, до задния капак с по едно парче шперплат или пдч, стерео ефекта съвсем си идва на мястото и такава сцена ще чуеш че... не знам що не са ги разделяли фабрично(явно клас на техниката все пак имат и по-скъпи модели с обособени обеми) ама промяната е мноооого към по-добро.
-
Щото не за всички говорители е подходящо такова разделяне, особено за широколентови с лека мембрана и висока резонансна честота, както и висок Ку фактор, каквито вероятно са тези които са ползвани. Освен това, така се елиминират стоящите вълни от затворения обем, а акустичното късо спомага за по-равномерна ачх в малки помещения. Така че аз поне не се учудвам, че машинката има много истински звук.
-
Едно решение на тези акустични ядове от 80те са вертикални прорези на задния капак на затворените обеми. Тука, мисля капака е перфориран така или иначе .
-
Така или иначе и да разделиш обемите няма да подобриш нищо май. За ниските честоти обема вярно е общ но ти така или иначе нямаш канална разлика в баса, а и да имаш то тя не може да бъде определена на слух (направи си опит до колко херца чуваш от къде идва звука и от къде надолу вече не може да определиш източника). За високите честоти пък обема практически не играе особена роля, и без обем пак си ги излъчва самия високоговорител тъй като при тях акустично късо не може да се получи на вълните излизащи от зад и пред мембраната. Тъй че всякакви модификации на акустичото оформление ще се отразят негативно според мен.
Относно електролитите - би могло и да не са тръгнали сериозно тея кондензатори ако са качествени. Разбира се възможно е и да са заминали някои от тях. От друга страна схемата ако е добре направена ще толерира дори много сухи електролити. Давам пример от последния месец - Селена B211 отварям да сменям електролити. Прехвърлящите от радио частта към аудио усилвателя 5микрофарада, съхнали, съхнали че останал 100 - 200 нанофарада капацитет. И преди смяната и след смяната радиото си пее почти идентично, смятай толкова непретенциозно към капацитет и вътрешно съпротивление. Та и тук може да е така положението, разбира се е добре да се премерят поне за да се знае какво е състоянието им и да се планира замяна ако се налага.
-
Едно решение на тези акустични ядове от 80те са вертикални прорези на задния капак на затворените обеми. Тука, мисля капака е перфориран така или иначе .
Да, всъщност тези прорези променят и параметрите на самия говорител и затова това се води като отделен тип акустично оформление, т.нар ПАС (панел с акустического сопротивления) или "Aperiodic". Предните "решетки", както и ситно перфорираните метални панели също са един вид ПАС и не са сложени само за красота.
-
Така или иначе и да разделиш обемите няма да подобриш нищо май. За ниските честоти обема вярно е общ но ти така или иначе нямаш канална разлика в баса, а и да имаш то тя не може да бъде определена на слух (направи си опит до колко херца чуваш от къде идва звука и от къде надолу вече не може да определиш източника). За високите честоти пък обема практически не играе особена роля, и без обем пак си ги излъчва самия високоговорител тъй като при тях акустично късо не може да се получи на вълните излизащи от зад и пред мембраната. Тъй че всякакви модификации на акустичото оформление ще се отразят негативно според мен.
+1
-
Силата тука са Широколентовите елипси, явно ползват още от старото производство хартия и нови по-големи магнитни системи.
При германците тези разсъждения не важат - те важат само за народи, при които няма постоянство, при които има "добри" и "лоши" периоди и т.н :). На германците и през 1930-та година, и през 1980-та година аудио техниката им е на ниво, и ламповите им изделия свирят, и транзисторните им изделия свирят, няма вайкане по "добрите стари времена", нямат "златни" поколения, футболът им винаги е на ниво :), работят и изпипват нещата и затова винаги са еталон за качество.
Вижда се и елементната база - качествени въглеродни резистори, предимно точни и стабилни стирофлексни кондензатори и добри електролити.
-
Абе, тъй тъй, говори си ама не е баш така. И тяхната техника страда от световните тенденции които са към влошаване на качеството и съкращаване на експлоатационния срок. То не се отнася само за руска, българска, полска или американска техника. За всички важи!