| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Електронно запалвне!? Схема...  (Прочетена 5854 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 618
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #30 -: 16 Юни, 2022, 08:19:21 »
Никога не съм имал Голф 2 но все си мисля че от тези години, са с механично регулиране на предварението на запалване. И понеже е съвсем редно да греша, моля колегата собственик на въпросното возило, да внесе яснота по въпроса. :drinks:
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен rolling_heads

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1897
  • Населено място: Пловдив
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #31 -: 16 Юни, 2022, 08:25:41 »
Абе, защо не разработим едно лмпово запалване.
Тъкмо ще издържи на електромагнитен импулс.

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #32 -: 16 Юни, 2022, 08:31:10 »
Проблема по-скоро е при бобините, тъй като работят с два пъти по-високо изходно напрежение за да "светят"
двете свещи едновременно. :master2:

Няма такова нещо. При системата 'уейст спарк' двата края на повишаващата намотка излизат навън, всеки към своята свещ. В момента на запалване, винаги едната свещ работи при компресирана горивна смес, а другата, във въздух с нормално налягане. За пробив между електродите на първата свещ, обикновено са нужни 7-8 киловолта, а на втората - един киловолт. При следващото подаване на искра, ролите на двете свещи се разменят, но пак са нужни само 9 киловолта за да пробие. При системата с една бобина и разпределител с палец и 4 контакта, имаме двойно прекъсване, защото палецът не се допира до контактите на капачката, а само минава покрай тях. За да пробие, пак е нужен същият онзи един киловолт, който поема неактивната свещ при 'уейст спарк' системата.

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 618
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #33 -: 16 Юни, 2022, 09:33:08 »
Няма такова нещо. При системата 'уейст спарк' двата края на повишаващата намотка излизат навън, всеки към своята свещ.

Това го писах още на предишната страница :D
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен didov

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 592
  • Населено място: Попово
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #34 -: 16 Юни, 2022, 12:55:01 »
Никога не съм имал Голф 2 но все си мисля че от тези години, са с механично регулиране на предварението на запалване. И понеже е съвсем редно да греша, моля колегата собственик на въпросното возило, да внесе яснота по въпроса. :drinks:
Ето какво представлява устройството на делкото. С механично изместване на аванса.
1 -    Suppressor**
q      0.6…1.4 kΩ
2 -    Shielding cap
q      With radio noise suppression.
3 -    Transistorized ignition system with Hall sender switch unit -N41-
q      Checking → Chapter
4 -    Heat sink
5 -    Distributor cap**
q      Note cracks, signs of current leaks.
q      Check contact wear.
q      Clean before positioning.
q      Before removing, loosen shielding ring earth cable fastening.
6 -    Carbon brush with spring
q      Check for wear and ease of movement.
7 -    Ignition distributor rotor
q      Identification: R1.
q      0.6…1.4 kΩ
8 -    Dust cap
9 -    Circlip
10 -    Rotor ring
q      Pull off → Chapter.
q      Check for ease of movement after installing.
11 -    Locking pin
12 -    Spring washer(s)
13 -    Connector
q      Press wire retainer to pull off.
14 -    Washer(s)
15 -    Retaining knob
16 -    Retaining spring
q      Must not point inwards with dust cap removed (risk of damaging ring).
17 -    Hall sender -G40-
q      Checking → Chapter
q      Lightly grease bearing area.
18 -    Connection part
19 -    Washer
20 -    Base plate
21 -    Vacuum unit
q      Checking for leaks → Chapter
q      Checking “advanced” setting → Chapter.
22 -    Ignition distributor -O-
q      Installing → Chapter
q      Checking ignition timing → Chapter.
q      Checking ignition timing setting → Chapter.
23 -    O-ring or seal
q      Renew O-ring if damaged
q      Renew seal.
24 -    Clamp
25 -    Bolt
q      25 Nm
26 -    Ignition cable**
q      Check for continuity
27 -    Spark plug connector -P-**
q      4…6 kΩ
28 -    Spark plugs -Q-
q      25 Nm
q      Type and electrode gap → Chapter.
29 -    Connector at battery -A- earth cable terminal
30 -    Terminal 4
31 -    Terminal 1 (-)
32 -    Terminal 15 (+)
33 -    Ignition coil 1 with output stage -N-**
q      Primary resistance (between terminals 1 and 15).
Green sticker: 0.5…0.8 Ω.
Grey sticker: 0.6…0.8 Ω.
q      Secondary resistance (between terminals 4 and 15).
Green sticker: 2.4…3.5 kΩ.
Grey sticker: 6.9…8.5 kΩ.
34 -    Retaining clamp
35 -    Bolt
q      8 Nm

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #35 -: 16 Юни, 2022, 16:13:13 »
Никога не съм имал Голф 2 но все си мисля че от тези години, са с механично регулиране на предварението на запалване. И понеже е съвсем редно да греша, моля колегата собственик на въпросното возило, да внесе яснота по въпроса. :drinks:

Да внеса малко яснота...
Гуф е просто возило, няма компютър и тн. Има делко с вакумно "управление", комутатор и бобина.
(карбуратора му го смених преди 10 години с Озон от жигула)

В момента работя по експерименталното делко (насаждам втория датчик) но това се оказва проблемно заради габаритите му.

(схемката от по-горе е за 1.6 маи, при мен делкото е хванато дирекно за главата)
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #36 -: 16 Юни, 2022, 22:56:37 »
Хубаво, ама май-май има електронен аналогов блок за регулиране на предварението като функция от оборотите. Не съм 100% сигурен, но... В схемите няма директна връзка между хол-сензора и комутатора. Има някакъв блок, към който са свързани двете неща, и какво има вътре - не е ясно. Още, в делкото няма май центробежен регулатор...

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #37 -: 17 Юни, 2022, 08:29:47 »
Хубаво, ама май-май има електронен аналогов блок за регулиране на предварението като функция от оборотите. Не съм 100% сигурен, но... В схемите няма директна връзка между хол-сензора и комутатора. Има някакъв блок, към който са свързани двете неща, и какво има вътре - не е ясно. Още, в делкото няма май центробежен регулатор...

Преди много време когато беше разглобен целия голф за кърпене и тн не видях да има други модули и тн.
Днес ако остане време ще проверя механически кабелите кои на къде хваща.

Успях вчера да събера двата датчика в новото делко и да ги центрирам да са на 90 градуса точно. При тест със сложена перка която беше с 4 "лопатки", и двата датчика работят в синхрон (тоест наистина са на 90 градуса)

Нов проблем изниква обаче... Оборотомера няма от къде да "хване" сигнал.
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #38 -: 17 Юни, 2022, 13:16:52 »
 :master2:
За да не ме упрекне някои, че само си говоря и тн реших да се правя на видеооператор

Вижда се преправената перка и тн. За един оборот на делкото дава искра 4 пъти (по 2 пъти за всеки канал)
Следващото видео ще е когато го кача на возилото!

/>
(малко преискрява и където не трябва ама няма значение)
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #39 -: 18 Юни, 2022, 07:20:26 »
Преди много време когато беше разглобен целия голф за кърпене и тн не видях да има други модули и тн.
Днес ако остане време ще проверя механически кабелите кои на къде хваща.


Няма други модули. Всичко е в самото делко.

Неактивен Лъчо Минков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1124
  • Населено място: София
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #40 -: 19 Юни, 2022, 01:29:33 »
  Влагата в капачката на делкото означава, че е някъде гарнитурата на главата леко пропуска. Леко за сега.

Неактивен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #41 -: 19 Юни, 2022, 08:32:38 »
Прехвърлих всичко под капака...
След няколко опита за запалване се стигна до момента в които се получаваше "затягане" при въртене на стартер (голямо предварение според мен) Врътнах делкото към закъснение почти в краино положение и запали!

След като запали работи супер, но това продължава около 5-10 секунди и влошава работата и гасне.
Установих че комутатора прегрява (а беше на приличен радиатор хванат). Чаках да се охлади, пак запали и след 10сек. пак гасне.
На третото палене заработи и в следващия момент остана на 2 цилиндъра...
Свалих всичко и почнах да измервам, загинал е единия канал на комутатора и единия (ладовия) датчик в делкото.

Из разни руски сайтове видях, че датчика в делкото го захранват през стабилизатор 5 волтов. Аз направих грешка защото вързах двата датчика към 12-те волта бордови и маи това е направило проблема.
Ще запаля другата кола и ще включа осцилоскопа за да видя какво има там като сигнал за управление на комутатора. (от въпросната кола ползвам комутатор и бобина)

Като има развитие ще пиша пак.  :master2:
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 618
  • Населено място: Сандански
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #42 -: 19 Юни, 2022, 10:56:08 »
Поздравления за ентусиазма!
Очакваме положителен финален резултат :drinks:
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен bycec

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 43
  • Населено място: Габрово
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #43 -: 19 Юни, 2022, 22:33:51 »
Елементарната логика е че ако пробивното напрежение е Кв/мм то при 2 мм би трябвало напрежението да е двойно. Че се променя в зависмост от налягнето сигурно е така,но десет пъти.....

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Електронно запалвне!? Схема...
« Отговор #44 -: 20 Юни, 2022, 06:26:35 »
Елементарната логика е че ако пробивното напрежение е Кв/мм то при 2 мм би трябвало напрежението да е двойно. Че се променя в зависмост от налягнето сигурно е така,но десет пъти.....

Пробивното напрежение освен от налягането, зависи и от диелектричните свойства на средата, в която става пробива. В единия цилиндър има компресирана горивна смес, а в другия - въздух. От там идва разликата.

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |