Форум за любителите на Стара електроника
Радиоприемници => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: chav_chav в 06 Април, 2013, 18:54:14
-
Преди месец колега по интереси от Ихтиман предложи за продажба такова радио -изгодно.Аз бях късметлията с най-бързи реакции и сега е в реда на нещата ,да ви кажа какво е продължението.Имаше прекъснало съпротивление след изправителната лампа,лошо контактуват лампите.Накрая радиото започна да реагира,като докосна решетките та чак до антенния кондензатор.Но само това-станция йок.След подробен анализ на ситуацията стигнах до извода ,че хетеродина не работи.Наистина след измерване на отделните бубини установих ,че едната навивка на хетеродинната бубинка за СВ е прекъснала.Това обаче е малкия проблем.Големия е ,че няма скала а на това радио тя е много красива и е 80 процента от чара на апарата.Въпроса ми е може ли тая скала която я има във архива да се отпечати на стъкло.Къде,кога и колко?
Забравих-за да се оправи бубинката трябва да се снеме бубинния блок,но първо скалата.
-
Погледни в сайта раздел Скали. За печат върху стъкло скоро ще имаме информация.
-
Не е ли възможно да се оправи бобинката без да се сваля блока? Дай една снимка да видим скъсаното. А иначе това е радио правено през войната, сигурно технологията е била немска.
-
В раздел Скали има скала за Орион 233 , който е напълно еднакъв по външен вид и скала с 232. А ко не можете да я разпечатате мисля ,че имам една готова в повече. Справка можете да направите на сайта за стари унгарски радиоапарати-във форума някъде има линк.
-
Няма как ,трябва да се снеме бубинния блок.За скалата ,попитах може ли да се направо на стъкло.Тук могат да я направят на тънък,гъвкав лист-не му знам името.Но няма да изглежда добре лепнато на стъкло.Снемането на блокчето не ме плаши,правил съм го много пъти.
-
бОбина се пише бре Чав, скалата се отпечатва като огледалното изображение на прозр. фолио и се лепва отвътре на стъклото :drinks:
-
Най-добре става като се отпечата на тънко прозрачно фолио и се притисне между две тънки стъкла.Залепва се странично със силикон.Изпитано.Не се нагърчва и не се поврежда.
-
Всякакви варианти различни от боя върху стъкло са имитация - въпроса опира до едно сито за всяка скала.
-
Гледам в аукциона също се предлага такова радио ,но и неговата скала не е добре.Благодаря за корекцията -бобина.
-
Аз съм имал моя тема за Орион 233!Чак сега я видях.Онзи ден колегата Димитър Балджиев ми изпрати такава скала и сега се налага да започна ремонта.
Свалих бобинния блок ,но състоянието на вълновия превключвател се оказа плачевно.Някога пак е бил ремонтиран.Намерих прекъсването къде е.Ще взема да изведа един съвременен превключвател отзад да не се вижда.Другото е да го оставя само на едни вълни,което е скопяване.Не мисла да го правя толкова лъскав.Другия проблем са цоклите.Следващия проблем ,писал съм липсата на предаватели в СВ в нашия вилает.
-
Опитай ремонт на превключвателя за вълните .
Иначе радиото губи автентичност , а и на КВ има доста предаватели.
-
Съжалявам,Цек,ама превключвателя е в много лошо състояние.Няма да може да се възстанови.Иначе ремонтирах бобинния блок,разучих го и сложих две мостчета за да работи на СВ.После го монтирах и пуснах радиото и хванах една румънска и някаква друга станция.Май така ще си остане,за поколенията.Ще бутна всички чертежи ,които начертах,докато го разучавах ,вътре в кутията.Липсват му оригиналните врътки,иначе си има оригинален капак.Това е .Мога да помогна ,ако някой срещне трудности.
-
Какво му е на превключвателя, на мен ми се вижда здрав.
При теб как е направено захранването.
Като на схемата ли?
При мен само фазата минава през бушоните. И през двата :master2:
-
Не,не е добре превключвателя.Захранването е с автотрансформатор,с две лампи Е-серия и две U-серия.Напрежението минава през бушона ,после през волтажния превключвател и от там отива на автотрансформатора.Изведен е извод за отоплението на двете U лампи.Някъде около 125волта.Точно колко е не мога да кажа защото схемата не е пред мен.Какво точно те притеснява в захранването?
-
Сега загледах схемата,единия бушон е след ключа и води до автотрансформатора.Другия бушон/0,5А/излиза от същата точка и отива към един жичен резистор130ома и от там на анода на изправителката.
Имам една молба към всички-кордите са изпокъсани и не мога да разбера как са били.Моля някой да ми скицира как са опънати кордите.Има 2 корди.
-
Тук се вижда нещо:
http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/mainhu.nsf/7438a3f82ebe9424c12570d3006d6e73/26804a152bd555a1c12579bd005f4cdb?OpenDocument
-
Благодаря.
-
При мен монтажа е както съм го пречертал в червено.
Въпросът ми е дали и твоето е така?
-
Така е.Какво те смущава?Особеното е че се използуват в един приемник лампи от две серии.
-
Притесняват ме местата на предпазителите.
Виж при мен къде са сложени. Гледай само червените линии.
И аз имам снимки на кордите
-
Пропуснал съм да прочета два поста от първата страница.
Я виж връзката към -7,7V така както съм я начертал с червено ли е?
-
Колега,качил съм схема.Гледай по нея,няма да сбъркаш.Единия кабел от мрежата отива на корпус и на долния край на автотрансформатора,другия на анода на изправителката и на автотр. за да са се извади 6.3волта и около 120волта за отопление на лампите.Това е!Благодаря за снимките!Отоплението на U -лампите трябва да включи и 130 омовото съпротивление.Иначе ще изгорят.
-
Може ли да ми снимаш кабела от мрежата къде се свързва към корпуса.
Ако може и едната фотосесия отдолу да направиш :drinks:
Да мога да сравнявам, че е имало доработки по това което правя.
-
Добре!Утре.
-
От снимките не става много ясно.Затова съм пречертал схемата от радиото.Така работи.
-
Още една серия.На потециометъра,най долната пъпка на ключа е маса.
-
благодаря
-
Ето и пречертана планката