| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937  (Прочетена 2115 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Здравейте представям ви Американско Авто-Радио  PHILCO P1530 1937г. Радиото е с дистанционен пулт за управление. Схема Пушпул. Работи на 6V. Оригинално Радио от Американски Автомобил 1937г. Очаквайте снимки.
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #1 -: 24 Март, 2021, 10:33:24 »
Високоговорителя.
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #2 -: 03 Юни, 2021, 04:47:54 »
Как става фазообръщане на това противотактно стъпало с 41 серия лампи? Няма драйверен трансформатор нито фазообръщаща лампа. Това са резистори на схемата. Да не би да става въпрос за така наречените "Автобалансни Схеми" за които пише в литературата.
« Последна редакция: 03 Юни, 2021, 05:04:55 от GRIDLIC »
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #3 -: 03 Юни, 2021, 06:28:33 »
Горната по схемата лампа се управлява директно от драйвера, а напрежението за първа решетка на долната лампа се взима от втората решетка на горната лампа. Не знам дали тази схема е описана в литературата и как се нарича, но аз бих я нарекъл 'Жива да не бях'.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #4 -: 03 Юни, 2021, 06:38:44 »
Искаш да кажеш че горната по схемата лампа служи и като фазообръщаща! Друго което е виж как е свързана поднамагнитващата намотка на високоговорителя директно на акумулатора. Може ли на първо време да ползвам нормален високоговорител като я разкача тази намотка или участва във филтрацията. В момента все още нямам 6V акумулатор. Опитах да свържа захранването на радиото с един трансформатор от "Мелодия" от 6,3V отопление през един диод, вибратора работи обаче си дърпа голям ток и напрежението пада. Извадих вибратора и изправителката и подадох само отопление към лампите, същите светят. Подадох директно 220V от селеновия пакет след премахнатата изправителка обаче няма да стане така, някъде дава на късо между двата източника иначе отделно работят без проблем.
« Последна редакция: 03 Юни, 2021, 06:55:26 от GRIDLIC »
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #5 -: 03 Юни, 2021, 07:39:54 »
Да, втората решетка на горната лампа се използва като източник на полезен сигнал, който е съизмерим по амплитуда и обратен по фаза на сигнала от драйвера. Сигналът, снет от втората решетка, директно управлява долната лампа.
Соленоидът на говорителя, може да се каже, че почти не участва във филтрацията и не би трябвало да се отрази, ако използваш обикновен говорител с постояннен магнит.
Няма причини да не може да използваш трансформатора от Мелодия със селеновия пакет. Ако става 'късо', то е заради някакви връзки в схемата на Мелодията, които не си разкачил. Трябва обаче да махнеш електролитните кондензатори от 6 волтовата верига, когато подаваш там променливо напрежение за отопление и да подадеш 200те волта не спрямо 'масата' на авторадиото, а върху левия кондензатор (72), така, че минусът да се свърже към 'маса' през дросела (71). Иначе няма да има отрицателно преднапрежение към първите решетки на крайните лампи.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #6 -: 03 Юни, 2021, 08:38:47 »
В литературата е описано че този тип схеми дават големи нелинейни изкривявания, поради трудната симетрия и при нееднакво изтощаване на лампите. Няма никакви връзки в схемата на "Мелодия" директно  съм разкачил плюса от пакета и активния край на отоплението, само пасивния край е свързан към маса и минуса на пакета. Защо да ги премахвам електролитните кондензатори в 6 волтовата верига? По нагоре съм написал че подавам 6,3V през един мощен диод. Подавам пулсиращо напрежение през диода което се изглажда от електролитите в 6 волтовата верига. Кондензатора 72 е с един общ минус! Както пише на Българските кондензатори "Минуса е капачката" Явно че има направени промени в схемата. Тук на това радио няма кондензатор с изолиран корпус от шаси!
« Последна редакция: 03 Юни, 2021, 08:49:16 от GRIDLIC »
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #7 -: 03 Юни, 2021, 08:55:05 »
Добре, ама в схемата кондензаторът е с общ плюс...
Щом подаваш променливото напрежение през диод - добре, обаче дали  не вкараш повече брум, дали напрежението за отопление  е в норма...
Казахме достатъчно за схемата и за захранването, мисля че от повече обяснения няма нужда.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #8 -: 03 Юни, 2021, 09:27:11 »
Не е с общ плюс кондензатор 72 ако искаш да ти го снимам! Така си е направено фабрично. Дава ми късо след диода, след като свържа високото напрежение за анодите и заслоните на лампите. Ще свържа акумулатор както си е оригинално. За сега открих че единия кондензатор от двата по четири микрофарада е дал фира! Няма пробив в него! Ще разтоварвам веригите и ще видя от къде е късото.
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #9 -: 18 Юни, 2021, 12:09:56 »
Уважаеми Господин NHB, Аз много се извинявам че преди да се пише във форума трябва да се прегледа съответната литература. Оказа се както виждате от снимката че в "Наръчник на Радиолюбителя" Точка 3 обръщането на фазата може да стане без специална лампа или драйверен трансформатор. Както се вижда на схемата дори има тример за симетрия. Другия проблем който трябваше да разбера защо Американците включват дросела не в плюсовата верига а в минусовата. Прегледах цялата книга "Радио и Телевизионни Приемници" Фабрични Схеми на Иван Петров от 1966г. и се оказа че това е много рядък случай на свързване. Ако оставим настрани радиоапаратите за прав и променлив ток, открих само няколко схеми в които се използва този случай на свързване в минусовата верига на дросела, не само в Щатите но и в Стара Европа преди 1945г. Дали дросела ще бъде включен в плюсовата или в минусовата верига е едно и също. Радиото вече работи късото съединение е премахното. Но за това ще пиша по нататък.
« Последна редакция: 18 Юни, 2021, 12:21:32 от GRIDLIC »
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен NHB

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 888
  • Населено място: Варна
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #10 -: 18 Юни, 2021, 18:29:09 »
Чудя се, защо това обръщение е адресирано към мен? Има ли нещо в това, което съм написал, което противоречи на теорията, практиката или написаното в литературата? Последно, кондензаторът 72 дали е с общ минус или с общ плюс, защото във всички схеми, които си показал и на които дроселът е в минусовата верига, използват кондензатори с отделни минуси...

От днес тържествено обещавам да не участвам в твои теми и да не ти давам съвети. Аз си го казах това още като прочетох отговора, който ми написа на лични, след като се опитах да ти дам насоки за търсене на повреда в някаква уредба - Sony HCD-GX25/RG220. Ама като не мога да се сдържам...

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #11 -: 18 Юни, 2021, 20:23:45 »
Нещо грешно сте ме разбрали! Всичко е точно няма проблем! Радиото е ремонтирано много отдавна, Може би в Щатите. Причина за късото съединение беше неправилно свързан дросел към плюса на филтровия кондензатор на който по схема минуса е на обща маса. На снимката ясно се вижда че двата плюса на кондензаторите не са свързани заедно. Вижда се също че металната шайба има директен контакт с шасито! Тоест кондензатора не е повдигнат от маса. Резистора с цветния код е номер 38 който формира преднапрежението за крайните лампи. От тук следва че ще си върна схемата както си е начертана оригинално на чертежа.
« Последна редакция: 18 Юни, 2021, 20:33:11 от GRIDLIC »
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #12 -: 19 Юни, 2021, 01:16:00 »
Случая е много подобен на тази тема тук: https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=14292.msg103733#msg103733 Само че в неговия случай кондензатора е повдигнат от шаси. Както и да е, според мен не е редно да се установява отрицателно преднапрежение върху положителния полюс на другия електролит. Връщам схемата в първоначалния и вид поради две причини. В момента не е включен дросела, а без него не може да се включи поднамагнитването на високоговорителя по схема. И втората причина е да видя колко волта е било по оригиналната схема преднапрежението за крайните лампи. Защото в момента има изкривявания.
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #13 -: 19 Юни, 2021, 13:19:35 »
А за уредбата не се сърди, аз не съм казал че твоите методи не са верни. Просто са неприложими в тази уредба, защото защитите са с микропроцесорно управление и реагират по съвсем различен начин. Но да не разводняваме темата. Повече подробности мога да ти дам на лични, нищо че беше преди две години.
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

Неактивен GRIDLIC

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 789
  • Населено място: София
Re: Американско лампово Авто-Радио PHILCO P1530 1937
« Отговор #14 -: 30 Юни, 2021, 09:10:23 »
Това радио се оказа изключителна рядкост. Има само една снимка в нета. Ето повече снимки, включително с монтирания УКВ модул.
Енергията на кванта е равна на вибрацията по константата на Планк.

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
3 Отговора
2321 Прегледи
Последна публикация 05 Юни, 2015, 07:44:48
от Deltichko
0 Отговора
851 Прегледи
Последна публикация 12 Юни, 2015, 11:51:48
от simod
0 Отговора
1394 Прегледи
Последна публикация 29 Юни, 2015, 15:06:25
от Deltichko
1 Отговора
542 Прегледи
Последна публикация 17 Декември, 2015, 18:15:48
от TheMechanic
1 Отговора
152 Прегледи
Последна публикация 20 Март, 2024, 14:52:15
от dragan

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |