Форум за любителите на Стара електроника
Телевизионни приемници => Колекции => Темата е започната от: Петко в 19 Април, 2020, 14:29:27
-
Здравейте колеги ,след поста с Пирин 2, фараончето се свърза със мен и ми предложи Стадиона .В началото малко се дърпах защото ми се щеше следващия да е Опера ,ама като ти дават взимай .И така пристигна външно много запазен вътре също само дето най скъпите лампи ги нямаше ECC82 ECC83 сложих 81 откачих анодното и го боднах в тока .Да ама не светват всичките лампи наложи се да търся схема ,пък то и те като Пирина модификации 1000 и лошо качество . Потърсих помощ от приятел та ги пооправи почна голямото прослеждане в крайна сметка се оказа ,че една от есс81 има късо другата прекъснала .Отопленията тръгнаха и го оставих няколко часа да работи така защото четох тук във форума ,че така се подобрява вакума във лампите.Оказа се че селена не го бива и първия електролит ,селена го шунтирах с деод и др. кондезатор сложих .Стадиона светна ама много ярко с изкривен растер,смених всички хартиени и малки електролити ,появи се даже и снеговалеж боднах ласпито на втори канал картината, ням синхро пак скапаните ми лампи ЕСС81 изрових още една оправи се .И странно звукът се оказа на 6,5 а филтрите не бяха пипани ,явно е официален внос сложих кабелната навих си съгласуващо .Изкара прилична картина и щрак щрак птк.то картината избледня и до там подадох направо междинна от ласпито картината заспа ,значи каналния .Много трудно се сваляяя и едни корди се оплетоха ама със тях накрая ще искам помощ,вътре в птк.то тясно барабана със каналните плочки не се сваля започнах да свалям платчеците и една стои на криво излезнала от жлеба дава на късо. И то едно съпротивление ще наврът в шлаух че да не се вижда като изгори, с триста зора го смених като гледех да не размествам оклните елементи. Заврях го обратно птк.то ,заработи .Сега съм поръчал ЕСС82 от Пепина ама нещо се бавят ЕСС83 ми падна, от небето един приятел видял пиринско шаси изхвърлено опоскано взели му крайните трафове и дросела и от всички лампи стои само една .Фараончето ми обеща две PL84 да пробвам че вертикалното доста бавно разпъва . :)
-
Прекрасен телевизор! Завиждам ти благородно!
Тези телевизори са внасяни напълно официално у нас! Баба ми и дядо ми имаха такъв, беше в мазето. За съжаление при мен беше разхерметизиран кинескопа. Присадих някакъв 51см в диагонал, лошото е, че блендата тук е много крълга и луфтовете покрай страните са покъртителни, и контраста го боря, че е твърде голям с очевидно по-стръмния кинескоп от полупроводников телевизор.
Както и да е, радвай се, че при теб кинескопа е здрав и работи добре, и внимавай МНОГО с движениято покрай шийката, да не стане беля. И въобще се отнасяй с уважение към кинескопа - този е без защита от имплозия, ако стане такава и си на близо - не е добре. Хубавото обаче е, че да разлика от Пирин с най-просто стъкло отпред, този е с истинско доста яко стъкло, което действително ще предпази зрителя при евентуална имплозия.
Отдели време за пълна и качествена реставрация на телевизора, не пести от лампи, машината е прекрасна и заслужава пълна и качествена реставрация. И не пипай режимите покрай стъпалото за ХО, там има доста специфики, които не се забелязват много в начина на работа на телевизора, а водят до повреди на незаменими чаркове от стъпалото, като повишаващата бобина например.
Не знам защо предния панел си го постнал като огледален образ?
За диода - трябва да откачиш селеновия стълб и да го оставиш само за визия вътре, а не да свържеш диода паралелно на него - понякога селеновия изправител проявява утечка, и въпреки диода в паралел, пак ще товари излишно кондензатора след него.
Успех!
-
Селена е откачен напълно диодите, са вътге в шлауха а шпилката е отрязана на две малки пърчета :) Само ме яд че кондезатора можеше да се възстанови ам го разбрах като го отворих ,следващия път няма да пребързвам.Претиснява ме че графита по кинескопа е изпадал на 70 процента ,има ли начин за ново покритие :( origo Благодаря за отзива ,РЕ. за кинескопа щом оцеля по ЕКОНТ значи не са толкова чупливи.Снимката на предния панел е правена на огледалото.А за ТХО.то повишаваштата много прилича като на моя пирин . Обърнах му много внимани беше цалото мухлясало, чистене със коресилин сушене ,бостърното е малко по ниско ама няма да го вдигам.
-
Еее супер! Браво! Майсторско изпълнение!
Повишаващата бобина на моя Стадион изглежда безспорно подобно на Пирин, но е от друг материал и с по-различна външна геометрия, и малко по-добре направена. Нашите след годините се напукват и са по-склонни към пробив, тези като че са по-стабилни. Мислил съм си, дали е възможно повишаващата бобина заедно с DY86 да се заменят с каскада подобна на руските цветни телевизори, макар, че това ще отнеме от автентичността на телевизора.
-
В същност не само съм мислил, на Търново 84 съм присаждал от новите техота със вградените диоди еи така за пробата защото по едно време имаше много калпави каскади .Мисля че и сега не се намират лесно колкото до повишаващата може да се навие.Не знам каква каскада ще свърши работа със 3 или 4 диода .Заменял съм лампата със диод ама така не заминава ли кинескопа по бързо . За графитното покритие търсих готови бои обаче са много скъпи и малки грамажи ще трябва да бъркам нещо сам . :)
Спомена че твоят Стадион е със голям контраст моя също гледам го намален почти до края.
Първата снимка е на Пирина втората на Стадиона.
-
Така като гледам колега, твоят приемник е "Стадион", а не "Стадион"2. Разликата визуално е, че при първия има два потенциометъра отпред и има две, три лампи в повече, а при Стадион 2 потенциометрите отпред са три и вертикалното отклонение е с PCL85, а при твоя с ECC82 и PL84. Ето линк да си свалиш схемите.
https://www.kn34pc.com/sch/sch_tv/tv_stadion.html
Имам доста части от Стадион, доста лампи, включително PL84,EF80,PCF82,PL36.
Сваляни са от телевизор и състоянието им е неизвестно.
Ако искаш да ти пратя нещо, пиши ми на съобщение, ще си платиш само доставката.
Частите и лампите, които ще ти пратя са подарък.
Такъв ентусиазъм заслужава подкрепа!
-
Като си сменил с диоди селена, май трябва да сложиш последователно едно жично съпротивление/резистор/,
за да докараш постояннотоковите режими на лампите за да не ги скапеш.
Постояннотоковите режими ги има на схемата, линк към която съм ти дал.
-
Колега mark b благодаря много за отзива ,резистора пред диода съм го сменил със по голяма стойност ,напрежениятя са като на схемата .Вече съм поръчал нови лампи но ако ми потрябват още ще ви пиша .За модела така пише на задният капак , благодаря за схемата като се прибера от работа ще я разгледам че сега от телефона не е много удобно . А за графитното покритие някаква идея.
-
Пускам публикуваното в списание РТЕ за "СТАДИОН", както и инструкцията за експлоатация от телевизора на баща ми. Възможно е да представлява интерес.
-
Благодаря колега ,сега не мога да отворя файловете след ден и половина като се прибера от работа ще ги разгледам ,но съм сигурен че ще бъдат полезни.
-
Колеги, много ценна информация благодаря на всички искрено друго си е на български.Точно това е модела ,но при мен звука е със PL84 а на схемата EL84 ,ето снимка на капака.
-
Здравейте колеги , най после приключих работа по шасито . За мен работи много добре ,ето няколко снимки . Остава сандъка ,тук мисля че ще се припотя ??? .
-
:bravo: :drinks:
-
Еее,страшен е браво :drinks: Мен все ми се падат дето трябва да оправям всичко...
-
Колега аз теб те следя ,ти много телевизори оправяш , завиждам ти ама много благородно от къде гш намираш ,и аз искам Опера.
-
Страхотен е ;)
-
Наближава финала , кинескопа е готов със графитното покритие, :D
-
Как го направи
, да не си го търкал с молив :D(майтап)
-
И това мислих ,но намерих това. :D
-
Евала! Много добра работа! Изключително се радвам да видя така прекрасно въстановен телевизор, и то любимият ми лампов телевизор! Работи прекрасно!
Графитното покритие ми е ясно за какво служи - за филтриране на анодното напрежение на кинескопа чрез получения капацитет между аквадага и заземеното покритие, но ми е любопитно визуално в работата на телевизора забелязва ли се реално разликата при липсата на адекватно покритие и след нанасянето му?
Поздрави!
-
Кутията е прясно лакирана като изсъхне и го сглобя ще видя има ли визуално разлика . :hi:
-
origo, можеш ли да обясниш за по-простосмъртните за какво служи туй графитено покритие?
Аз като съм си чистил телевизорите винаги съм го избърсвал заедно с прахта без да знам, че изопщо това е графит, мислейки си че е просто натрупалата се прах :blush:
-
Колеги не знам за какво го слагат туй нещо ,но при по новите , вече също стари ми сее случвало да дифектира процесора заради статика .При някои модели този слой графит участва в системата за бавно запускане на картината, тоест когато кинескопа влезе в режим чак тогава се запускат видео усилвателите но при ламповите не съм срещал такава система .Все пак са го сложили графита де ,за това го възтанових. Или системата ОТЛ система за ограничаване тока на лъчите.
Това е първия телевизор във кото графита е тотално изпадал ,но все пак не усетих накакво НАСТРЪХВАНЕ ,статика.
-
Знам, че се повишава контраста на кинескопа когато има графитено покритие.
-
В други ден, като го сглобя ще посттна ,че сега пак съм на работа и щракам от тилефончето.
-
Колбата на кинескопа от вътрешната страна на стъклото е покрита с проводящ слой наречен аквадаг. Не съм сигурен какво точно представлява, но този слой е свързан електрически с анодното напрежение на кинескопа. От външната страна на стъклото е нанесено въпросното графитно покритие. Получава се класическата конструкция на кондензатор. Проводящ електрод от вътре свързан към анодното, проводящ електрод отвън свързан към масата на схемата а между тях изолатор в случая стъклото на колбата на кинескопа. Този кондензатор има някакъв малък капацитет около 1 нанофарад по спомени, но е достатъчен за филтриране на анодното напрежение от пулсации при нищожната токова консумация на кинескопа (в повечето случаи под 500 микроампера). Един вид, кинескопа с неговата структура сам си филтрира анодното напрежение. Защото реално в повечето схеми, особено на лампови телевизори няма предвиден никакъв механизъм за филтриране на анодното напрежение, а нека не забравяме, че високоволтовия импулс се генерира по време на обратния ход на лъча, тогава когато той е изгасен. По време на правия ход, когато трябва да бомбардира луминофора, реално от ТХО не постъпва никаква енергия към кинескопа. Ако няма свързан във веригата на анодното никакъв капацитет, реално образ няма да има. Друг е въпроса, че дори да е изпопадало това покритие, капацитет между анода на кинескопа и масата на схемата ще има, и реално образ ще има винаги, но е възможно ако този капацитет е твърде нисък да настъпи недостатъчна яркост, или може би и влошен контраст както каза Валери. Но всичко това си е развиване на теория, нека видим реално ще има ли някаква промяна при колегата, или макар и доста изпопадало графитното покритие си е вършело достатъчно работа.
А дефектиращите процесори при изпадало покритие - напълно възможно, ако го няма това покритие, то статичното електричество се появява в особени количества от задната страна на кинескопа (подобно на това което се усеща отпред при пипане на екрана) и естествено процесора и електрониката които са близо, от тази работа започват да страдат и при някое разрядче, може да си отиде някоя ИС.
-
Много благодаря за изчерпателният и разбираем отговор. :hi:
Мисля че схванах що годе и това обяснява защо имам ужасно неконтрастрн образ на Операта :( Ще знам за напред да не бърша кинескопите :blush:
-
В същнност в някои руски модели има кондезатор на анодното който често дефектира .
-
Малко стругарска работа . Кутията също е готова. :D
-
Много добре изглежда, браво. Това сигурно е първият такъв телевизор, който се реставрира във форума.
Браво още веднъж.
-
Адмираций :bravo:
-
Какъв лак използваш и как го нанасяш?
-
Колега rolling_heads извинявам се за късният отговор . Лакирането не е мое дело добър Приятел автобояджия ,със пистолет двукопонентен лак . Но тук във форума видях наистина много по добри направо отлични реставрации . :)
-
Браво, отлична работа! В моите спомени от онези години, за мен беше най-красивият телевизор.
-
лигите ми потичат като го гледам колко е лачен 8) :bravo: :crazy:
-
Финал най на края, но не без подкрепата на всички Вас .Изключително съм ви признателен.След възстановяването на графита контраста се подобри още ,сега е намален до край. ;)
-
Страшен е браво ;) Много е готин ,като чисто нов си го направил :drinks: Супер е :good:
-
Браво, много ми харесва. Не забелязвам никакви геометрични изкривявания, перфектна работа.
-
Великолепен е! А от къде си набави този графитен спрей?
Щом контрастът ти се е подобрил толкоз много, да взема и аз на моята Опера да се пробвам ::)
Впрочем това само за старите черно бели телевизори ли е от значение или и за цветните и по-новите?
-
В други ден ще ти пратя линк ,за цветните е още по важен . :drinks:
-
В други ден ще ти пратя линк ,за цветните е още по важен . :drinks:
Благодаря! Значи ще трябва явно да си напръакам всичките телевизори :) Каква е процедурата? Изчиства се предварително и се пръска както си показал на снимкте ли ?
-
По принцип това е първия ми тв.със толкова много загуба ,при повечето е шупнал , но като го почистя остава достатъчно количество .Ако не е стабилен слоя облепяш с пвц. и хартиено тиксо и пръскаш , спрея е на ацетонова основа изсъхва много бързо . Покритието е много стобилно почти не цапа сдлед като изсъхне,мерих с уреда междина около сънтиметър съпротивлението е в рамките на 500,800 ома.
-
На една от моите опери контраста е понижен...Също и яркостта като че ли... Но не си спомням покритието да беше паднало...Може и да е от самия кинескоп но ще погледна и аз...До сега не знаех че това има толкова голяма роля... :unknown:
-
Струва ми се че този спрей може да помогне на старите лампи "А" серия.
дай линка тук.
-
Да сигурно защото пишеше нещо за 300 градуса ,но сега съм на работа довечера към 20:30 ще го кача.Лампите защо са със такова покритие.
-
Ами вместо метална обвивка ... За възспиране на външни шумове или някаква филтрация като при кинескопа ... За друга причина не се сещам... :unknown:
-
Прекрасно изпълнение! Много се радвам искрено!
Валери, това не е първият такъв реставриран телевизор, аз реставрирах моя Стадион 2 през 2008-ма, тайната е, че форумът нищо не знае за това. Така или иначе считам реставрацията за незавършена, защото кинескопа който поставих е 50 см и стои много грозно на кръглия отвор. Та в скоро време ще го захващам пак за довършване, ще видим какъв кинескоп ще му търся. Чувал съм, че в тази кутия се слага 59 см и не остава място за пищялката, ще видя дали ще успея да измисля нещо.
-
Ами така е като пазиш тайна :) . Иначе през 2008 г., още и стария форум май го нямаше.
-
Струва ми се че този спрей може да помогне на старите лампи "А" серия.
дай линка тук.
Да, същият спрей, закупен преди двайсетина години използвам за ремонта на екранировката на старите радиолампи, а също и за ремонта на клвиатурите на дистанционните управления на телевизорите, но при тях не е много трайно.
-
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%A1%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B9+GRAPHIT+33+%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BD
То и от телефона ставало .
http://kvazer.com/spray-for-electronics/18664-sprey-graphit-33-200ml--5412386760099.html
https://eshop-bg.com/produkt/%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B9-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%82-graphit33/