| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: За и против изключването на хладилник за по-дълго време  (Прочетена 1434 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Активен digi2577

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 238
  • Населено място: Бургас
  • Димитър А. Димитров
Здравейте, колеги!

През годината ме няма няколко пъти за по 2-3 месеца. През това време спирам и изчиствам хладилника и го оставям с отворени врати. Питам се обаче дали това е правилно или е по-добре да си работи през цялото време. Дали е добре или лошо това прекъсване в работата от време на време? Какви са вашите наблюдения и опит?

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1300
  • Населено място: София
Няма никакъв проблем с това което правиш, даже и е по-добре от гледна точка на безопасност.

Активен digi2577

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 238
  • Населено място: Бургас
  • Димитър А. Димитров
Няма никакъв проблем с това което правиш, даже и е по-добре от гледна точка на безопасност.

Имаш предвид да е изключен?

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1300
  • Населено място: София
Да, изключен с открехната врата.

Неактивен shri

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 899
  • Населено място: Германия Берлин
  • LZ2IX
Ами то и аз така правя и не виждам проблем. Пестиш ток, моточасове на компресора и като му е отворена вратата не се вмирисва. Не виждам какъв отрицателен ефект би могло да има. Той така и така си спира и тръгва многократно.
Денят е прекрасен, забеляза ли го!

Неактивен Борис Борисов

  • Модератор
  • Квантов електрон
  • *****
  • Публикации: 437
  • Населено място: гр.Бяла, обл.Русе / София
  • Борис Борисов
Едиственият проблем, който може да възникне е ако хладилника е на години( над 20). При изключване налягане се изравнява и изпарителът е подложен на голямо напрежение за по-дълго от обикновенно съответно фреонът започва да търси слаби места.

Активен digi2577

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 238
  • Населено място: Бургас
  • Димитър А. Димитров
Причината да ви питам за мнение е, че хладилникът, който имам от 2010, започна да трупа много лед в хладилната част и момчетата от сервиза след оглед ми кааха, че от системата изтича фреон. А за тези 12 години хладилникът е ползван с прекъсвания заради отсъствията ми. Та сега не ми се иска и новия да се случи това.

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1300
  • Населено място: София
От къде на къде пък ще прави повече лед ако изтича фреон?? Обикновено прави много лед когато има проблем с отвеждането на конденза или с уплътненията. Виж това: цък!
« Последна редакция: 30 Август, 2022, 09:29:33 от CVT »

Активен digi2577

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 238
  • Населено място: Бургас
  • Димитър А. Димитров
От къде на къде пък ще прави повече лед ако изтича фреон?? Обикновено прави много лед когато има проблем с отвеждането на конденза или с уплътненията. Виж това: цък!

Отвеждането на конденза не е проблем. Трупането на лед става в горната част и има поне една педя до улея. В линка има пост, в който една от възможните причини е "изпуснал част от хладилния агент в следствие на пропуск;".

Хладилникът е за вграждане. Момчетата от сервиза го изкараха и установиха нехарактерен шум при работа и едната част от радиатора беше по-скоро хладна. Предложиха ми ремонт в сервизни условия за около 2 седмици и цена между 250 и 300 лв. Две седмици през лятото без хладилник и с малко дете не беше вариант и направо купих един нов.

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1300
  • Населено място: София
А фризера отделен ли е или всичко е заедно (една или две врати)?

Активен digi2577

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 238
  • Населено място: Бургас
  • Димитър А. Димитров
А фризера отделен ли е или всичко е заедно (една или две врати)?

Две врати и един компресор. Моделът е Ariston Hotpoint BCB 333 AA VE I.

Неактивен CVT

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1300
  • Населено място: София
Ха! Аз го имах същия на старата кухня. Вървя перфектно до последно и накрая го продадох малко под цената която тези ти искат за ремонта.  :)

Не мисля че е станало от това че е стоял изключен, а просто много моточасове, както колегата се изрази по-горе. При мен беше вграден и двете му врати винаги се отваряха заедно, тъй като външната врата беше само една. Аз обаче откачих вратата на фризера, така че да не се отваря с голямата и да не го мъча напразно. След това на новата кухня реших че вграден не ми хареса и си взех един двукрилен LG. Той пък има малка врата в едното крило, така че в повечето случаи отварям само 1/4 от цялото му лице. Мисля че това което му дава повече живот е да не му излиза целия студен въздух при всяко отваряне.

Активен digi2577

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 238
  • Населено място: Бургас
  • Димитър А. Димитров
При мен кухнята беше съобразена с точно този модел и двете вратички се отварят по отделно. Но много моточасове не мисля, че е натрупал за 12 години при положение, че не е работил поне една трета от това време.

Неактивен Борис Борисов

  • Модератор
  • Квантов електрон
  • *****
  • Публикации: 437
  • Населено място: гр.Бяла, обл.Русе / София
  • Борис Борисов
При намаляне на фреона се променя и режима на студопроизводство. Температурата на изпарение се понижава и заради това се натрупва лед. В този режим на работа не достига и достатъчно фреон, който да се доизпари в компресора и съотвено да го охлади. Това води до съкращане на живота на мотора. С две думи си е на заминаване. В случай че дупката е в изпаритела или подохлаждането, което най вероятно е така щом майсторите не са забелязали някъде другаде, ако го държиш изключен дълго време в тази част на системата налягането ще е по-високо и съответно ще изпусне по-бързо.

Активен digi2577

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 238
  • Населено място: Бургас
  • Димитър А. Димитров
При намаляне на фреона се променя и режима на студопроизводство. Температурата на изпарение се понижава и заради това се натрупва лед. В този режим на работа не достига и достатъчно фреон, който да се доизпари в компресора и съотвено да го охлади. Това води до съкращане на живота на мотора. С две думи си е на заминаване. В случай че дупката е в изпаритела или подохлаждането, което най вероятно е така щом майсторите не са забелязали някъде другаде, ако го държиш изключен дълго време в тази част на системата налягането ще е по-високо и съответно ще изпусне по-бързо.

Те ми казаха точно това, че ако не работи ще изпусне по-бързо. Така или иначе съм го отписал.

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |