| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Да направим от стария си велосипед - електотакъв  (Прочетена 32456 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1976
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
    • Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
 :lol: Тва с регистрацията в кАт направо ме уби!
Колкото съм по-бърз, толкова съм по-стабилен. Никога не съм имал проблеми със скоростта. Вдигал съм 90 дори със старата нормална стоманена рамка, но не е било често - 2-3 теста съм правил за кратко, че старата батерия направо припадаше от това упражнение. Никога не ме е било страх от скоростта и винаги съм подхождал със разум към нея. Както със всеки тип превозно средство, трябва първо да се натрупа опит и искам да кажа едно - имам няколко човека, които са карали всякакви мотори - всичките ми казаха, че опитът им на мотор не струва на това колело. Просто трябва човек да свикне на 36 волта / 500 вата / макс 32 км/ч, после да мине на 750 или на 1000 вата / 48 волта / макс 52 км/ч и чак тогава да се занимава със тези модификации и скорости. От както се качих на 1000 ватово колело си карам с колите и не съм имал никакви проблеми с шофьорите - просто не им преча, защото съм си бърз и те се съобразяват със мен. НИКОГА не карам в дясно до бордюра и винаги заемам лентата по средата. Избягвам тротоарите и пешеходците - те са много по-опасни от колите! И си отварям очите на 100. Светлините са много важни! Фар, стоп, мигачи - без изключение. Иначе колелото няма грижи до 100 км/ч - просто трябва да са балансирани добре гумите. Предното окачване е задължително! Точно за това реших да си направя рамка по поръчка и да сложа преден амортисьор от лек мотор - велосипедните със такива характеристики са около 1000 лева (тия прекаляват!!!) и са от алуминий. Следвам в общи линий геометрията на 24" рамка Drag Ranger - http://screambikes.eu/bg/ramki-mtb-tvardi/3285-ramka-drag-ranger-bike.html , но ще ми я изработят от  тръбна безшевна стомана с 2мм стена (2,36 кг/м). Ще излезе 6-7 килограма. Отзад имам дебела дискова спирачка, отпред яки челюстни - http://screambikes.eu/bg/spirachki/7420-zadna-spirachka-shimano-br-r560.html
П.П. Рядко вдигаш 80км/ч с колата?! Уау...в София да, но извън града под 90 се изнервям зверски... :D
« Последна редакция: 13 Март, 2014, 22:52:33 от ahedproductions »
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
www.aetherlab.org

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Цитат
винаги заемам лентата по средата.

Само заради това шапка ти свалям.  :hi:

пп, Къде ти правят рамката ?

@ ориго

Ползват се дискови спирачки с феродови  накладки...

ДА за частите за байкове се уливат с цените...

Аз лично като е колело, ня мога да си представя че нама д авъртя педалите, та даже мисля за таз пролет да минавам само на едн апредавка, да изхвърля скоростите тотално...
Ако е елктрическо си го представям като кросарка електрическа или тия за скачане които са най-много... Просто друга концепция...
« Последна редакция: 13 Март, 2014, 22:54:01 от Pichaga933 »
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1976
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
    • Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
Аз лично като е колело, ня мога да си представя че нама д авъртя педалите, та даже мисля за таз пролет да минавам само на едн апредавка, да изхвърля скоростите тотално...
Ако е елктрическо си го представям като кросарка електрическа или тия за скачане които са най-много... Просто друга концепция...
Че как - въртя си и аз редовно! То колелото тежко, тежко, кърти мивки...като му врътна шалтера и натягам педалите. Имам си касетка стандартна задна с 6 скорости завинтена на мотора, така че си е съвсем нормално. Страхотна тренировка за цяло тяло е мощен ебайк с празна батерия...  :D
Хм, електрическа кросарка... тук става страшно с тоците. Офроуд е друга хавата, но мисля че имаше едно бая зло - http://www.ego-kits.com/ego-kits/ ,
/>Тук също, но цената е меко казано помрачителна - http://www.stealthelectricbikesusa.com/bikes.html
И това не е зле - http://www.electricbike.com/conway-e-rider/
Но всичките, освен може би Бомбера са слабички. Каквото и да ви пишат по сайтовете. Дори Бомбера не го знам колко ще издържи нанагоре. А и 4.5 киловата - 80км/ч макс ми се струва странно. С тази мощност би трябвало с тоя мотор на кристлайт да вдига едно 120км/ч. Ограничен е явно по обороти. Но за сметка на това кърти по въртящ момент. Но батерията нямам идея как е - би трябвало за такава мощност или да е Литий-Титан (А123) едно 40-50Ач, или да е в ремарке...
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
www.aetherlab.org

Неактивен dobringeorgiev

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 19
  • Населено място: Пазарджик
Това е доста добра идея. В Китай масово се карат такива преправени колела като моторчета. И то електрички. Доста по-икономично е, а и аз лично казвам браво на всеки, който може да си го направи сам. :master2:

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
И така, да продължим темата. Онзи ден се сдобих с електрически велосипед. Не е мой, но ми го дадоха да си го карам колко си искам.
28859-0

Още първия ден се прибрах с него на село (около 15км), но забелязах странен проблем. Както си карах и хоп ел. частта му умря. Наложи се да слизам от колелото, да вадя кабела от акумулатора и пак да го включвам. След тази манипулация всичко си заработи както трябва да бъде. Проблема е, че се наложи да го правя 3-4 пъти и не знам какъв може да бъде проблема. Мисля, че включва някаква защита от прегряване, но следващия път ще пипна мотора и ще изчакам без да вадя кабела дали ще се оправи като изстине.

Иначе батерията е 37 V 8A и ти помага само когато въртиш педалите, т.е. не може да те вози без да въртиш, трябва да полагаш усилия.

Има налични при мен 2 акумулатора, които са си заминали и се чудя как да ги рециклирам.
28861-1

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 611
  • Населено място: Сандански
Според мен не е защита от прегряване, а защита на самите батерии. Явно следи напрежението на всяка една клетка и ако спадне под критично ниво - гаси тока :)
Трябва да тестваш акумулаторите в какво състояние са.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
т.е. е възможно акумулатора да си заминава, така ли ? Ще премеря какво е напрежението пък да видим, но ще трябва да си взема с мен мултицета като тръгна на някъде :)

Неактивен Gabo

  • Злодей
  • Администратор
  • Квантов генератор
  • *****
  • Публикации: 635
  • Населено място: Пазарджик
Иначе батерията е 37 V 8A и ти помага само когато въртиш педалите, т.е. не може да те вози без да въртиш, трябва да полагаш усилия.
Е каква е далаверата тогава от двигателя, след като трябва да въртиш педалите?

А батериите гледам са 10 бр, т.е. са по 3.7 V.
Ако имаш зарядно за Li батерии направи им един заряд и премери дали всички дават 4.2V, a ако пък докопаш по-интелигентно зарядно, направо ще ти каже коя клетка не е наред. (аз имам едно зарядно, ама май няма да устиска 8А, пък клетка по клетка ако зареждаш, ще ти трябва 1 седмица)

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
Далаверата е, че ти помага като въртиш, все едно върти още един човек с теб, т.е. става ти по-леко. То зарядно имам ама тази сниманата е друга, моята е запечатана и не ми се ще да я отварям, макар ако се наложи и това ще направя. Ето как изглежда иначе.

28863-0

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
При двете батерии от горния пост ситуацията е следната. На лявата има само една клетка, която си е заминала. Запечатаната я отворих и няма нито една здрава. Акумулатора на колелото дава 40V, т.е. всички клетки трябва да са наред. Мислех да живна още един брой, но нямах късмет с намирането на поне една жива клетка. Има две дето дават 3V и мисля да пробвам с една от тях, пък да видим, дано да помогне.

Неактивен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Населено място: Варна
Здравейте, не знаех че има такава тема, иначе щях да споделя своя опит. Колегата  ahedproductions , го е казал толкова добре че какво да добавиш. Който иска просто да се забавлява, като човърка нещо, може да пробва с всякакви схеми, мотори и акумулатори, но който е решил да направи истинско возило, наистина трябва да се поизръси с някой лев. При мен са сглобени и продадени 3 велосипеда с китайски кит голден пай. Всички бяха по 1кW, мощност не само достатъчна ами и повече. Скоростта е  ограничена от контролера на около 50км/ч, вероятно може да се програмира, но не ми се е налагало. Според мен е безумие да се кара стандартен велосипед с по-висока скорост от 50. Китаеца е измислил всичко включително круиз контрол и рекуперацията, на спирачките има стопмашинки  и при леко натискане на ръчката мотора започва да спира. На мен лично това ми създава неприятно усещане за лашкане напред, назад.
За батериите наистина най-добри са литиево-желязните, предлагат ги дори в подходяща метална кутия с лайсна за монтаж и със секретна ключалка за включване...
И в момента един 5kW кит чака да бъде монтиран ( не на  велосипед разбира се)

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 611
  • Населено място: Сандански
Стръшел - много добре!!!
И аз съм фен на електровелосипедите
Имам купен готов - 36в 250вата
Работи както на МАНО - въртиш педалите, и ти помага. Но има и ръчно управление с газ като на мотоциклет.
 Скороста му е ограничена на 25км/ч и смятам че това е разумната скорост за велосипед.
 Сменил съм три мотоциклета - две Хонди и едно Сузуки  - и мога да кажа че с велосипед и мотор не е едно и също. Скороста се усеща по друг начин, а за спирачките е излишно да говоря - нямат нищо общо.
Та повече от 25 макс. 30км/ч с колело аз не вдигам, даже и по наклон.
Стършел - кажи какви батерии взимаш - нещо цени гаранция и т.н.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1976
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
    • Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
Еха! Тоя дебелак 5 киловатовия на какво ще ляга?
Как ви е кеф с 25 километра в час не зная хаха, аз с електричката между 50 и 70 бях най-щастлив!  Е да, то на мен идеята ми беше такава - основен метод за транспорт - бърз и силно проходим в градски условия. Кога ли ще ме огрее някой лев да си го направя както го мислех в началото... сметнах го към 3000 лева с всичко. Твърде много към момента. Но ще му дойде реда и на него! Мисля го със 16 клетки от тези http://www.evworks.com.au/assets/full/BAT-LFP40AHA.jpg . Батерия с тези клетки е хиляда пъти по-добро решение от всякакви многоклетъчни варианти с по-малки клетки! Ето причините:
1) Тези клетки са за автомобил. Капацитетът им не само, че е голям, но и могат да отдадат за кратко токове, които биха скапали батерия от малки клетки със същия капацитет. Това ще ми позволи не само да потеглям като ракета, но и да катеря стръмно като звяр. Въобще 95% от нещата, които ще им се случат на едно колело, въобще няма да ги притеснят. Това ще направи животът им МНОГО по-дълъг от всички останали варианти.
2) BMS системата ще се грижи за 16 отделни клетки, а не за 16 групички от по 20 клетки, свързани в паралел - най-тъпия начин да се отнесеш с литиевата химия! Клетките не бива да се свързват така, каквото и да ви рекламират и обясняват. Ако ви трябват Х амперчаса при Y волта си намирате Х амперчасови клетки и ги навързвате последователно до Y волта. И това е. Така BMS-ът няма да е само за парлама и ще запази клетките живи и здрави дълго време. От време на време ще ги свалям и ще им правя bottom balancing, т.е. ще ги балансирам при разреждане на една долна стойност на напрежение. Това ги подържа във форма и позволява на BMS-а да си върши добре работата в "горния край" на заряда.
3) Клетките са много по-здрави и виброустойчиви от тези с елементи 18650.

Има, разбира се, и недостатъци - 1.6кг на клетка прави 9.6кг чиста маса. Като сложим и металната рамка, която е нужна за тези клетки (без здраво затягане те се раздуват при разряд/заряд и се пукат!), килцата ще достигнат до към 12-14. Но с тая мощ не е проблем особен. Друг проблем е формата и размера - с малките клетки може да си напоите пакет със всякаква форма, докато с тези се придържаме към най-добрите традиции в кубизма...  :D Но и това не ме трвожи хехе.

В моя случай моторите и контролерите са 2 броя - 2 х 1000 вата. Контролерите са с подменени транзистори (оригинални 4110, не китайските ментета дето бяха вътре...) и електролитни кондензатори, цялостно са укрепени и стегнати. Препрограмирах ги за малко по-як старт и им пуснах регенерацията, че беше спряна. Само това ги отличаваше от тези със регенерация...е и цената хаха! Разглобих моторите и разпоих/изведох на нови три извода звездния център. По този начин с помощта на три реленца мога да превключвам мотора между свързване звезда и триъгълник. Напрограмирах едно пикче да следи скоростта и да прави това автоматино. Като стигна 50 км/ч прекъсва тротъла (че ако подадете газ докато се превключват полюсите на мотора ще ви изпуши контролера зверски бързо...), превключва мотора от звезда на триъгълник и пак пуска тротъла. Става за миг и не се усеща въобще. Дал съм му малко хистерезис и прави обратното на 47км/ч. Така до 50 имам цялата мощност, но не мога да вдигна повече от 52 заради напрежението на батерията. А над 50 имам само половината мощност/въртящ момент, обаче мога да вдигна (теоритично) до към 98 км/ч! Е да, бавно и славно, но може. И това цялото с фарове, стопове, мигачи, ватчас метър и още 200 дреболии - на една солидна метална рама. Имам ВСИЧКИ компоненти без батериите, рамата и останалите велосипедни чаркове. Отпред съм със сериозен вибрейк, обаче не с традиционните гумички, а с направени от самолетна гума, отзад съм с дискова спирачка.
Общо взето е това...  :D
 :drinks:
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
www.aetherlab.org

Неактивен pansim

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 611
  • Населено място: Сандански

ahedproductions - Поздравления за всичко което си направил и написал.
Само че не е разумна тази скорост с велосипед. Лично мнение разбира се.
И още - тезата за батерийте малко издиша, ако вземем за пример електро автомобила TESLA S
Там са използувани огромен брой малки елементи - явно има защо.
Това не го казвам като критика, а само повод за размисъл - нищо повече.
http://iza99.com/
Българска заваръчна техника с 5 години гаранция
Ремонт на заваръчно оборудване - 0887607722

Неактивен ahedproductions

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1976
  • Населено място: София
  • LZ1SWE
    • Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
Има причина за изборът на формата на клетките на Тесла. Малкия формат позволява голяма свобода на дизайнера на батерията по отношение на формата. Те използват пода за батерия, като дебелината му е изключително важна. В тази дебелина се включват и силовите шини, които свързват отделните клетки, групи и общата шина. Те трябва да са плоски и да се изведат отстрани, което налага клетки, чиито контакти са отгоре/отдолу, а не отстрани, както биха били ако използват легнали призматици. Свързването, охлаждането и механичния монтаж биха били силно затруднени. Техния завод за рециклиране на стари клетки и за извличане на лития трябваше не само да влезе бързо в обращение, но и да функционира с широко разпространен ресурс. А това са клетките 18650 - милиарди лаптопи, интрументи и какво ли още не работи с тях. Разбира се, че ще се съобразят с това. Зная, че имат дори експериментални батерии които са правили с паучовете на А123 дето са по 20 Ач, обаче и там са легнали и има практически ограничения. Хилядите вертикално разположени клетки им позволяват здравина, лесно охлаждане лятото и загряване зимата, простота и практичност при разполагането на тоководещите части и възможност за реализиране едновременно на батерия и здрав структурен елемент. Защото при теслите батерията държи колата цяла! Тя е основния елемент. Така че ако имаш шаси автомобилно да ти е основа можеш да си сложиш каквито ти скимне батерии - кръгли, плоски, да ги разделяш, групираш, свързваш както е угодно. Но Тесла нямат много избор към момента.
Лаборатория по електроника и радиотехника "Етер"
www.aetherlab.org

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |