Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Технологии и джаджи => Темата е започната от: Любо Божков в 06 Май, 2014, 19:13:31

Титла: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: Любо Божков в 06 Май, 2014, 19:13:31
Преди доста години, по почина "Направи си С(р)АМ", си направих едно чудо на техниката - електрокарна платформа с двигател от "Трабант". До сега ми служеше вярно, но след последното даване на приятел, ми го върнаха с блокирал колянов вал. След доста търсене и различни комбинации накрая двигателя е вече събран. Остана ми да направя центровката на запалването. То е с чукчета, т.е. не е електронно. На няколко места прочетох, че предварението (аванса) се гласи при ОТВОРЕН центробежен регулатор (максимални обороти), като разстоянието до ГМТ е 3,5 - 4 мм при луфт на чукчетата 0,4мм. Като го наглася по тия стойности при ЗАТВОРЕН центробежен регулатор (или при ниски обороти) аванса се получава 0мм - или чукчетата отварят при ГМТ, което за мен е ненормално. Ако го глася по белезите на ремъчната шайба и корпуса, аванса съответно се получава 6мм и 2мм.
Моля ако има някой колега трабантажия за информация по въпроса.
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: styrshel в 06 Май, 2014, 19:24:55
Имам приятел който има книга за Трабант и утре ще ми я донесе, но не знае дали е за механична или електронна система. утре ще пиша
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: ditronix в 06 Май, 2014, 19:51:23
Доколкото помня точно така трябва да бъде! Затова е и центробежния регулатор- при високи обороти се осигурява предварение на запалването,за да се получи заплване на сместта в ГМТ! В противен случай ще има закъснение и съответно неправилен режим на работа. А на ниски обороти искрата се подава в ГМТ!
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: Ангел Симеонов в 06 Май, 2014, 19:55:36
Класическо запалване:-24 о30 мин + - 1.о15 мин.Ход на буталото -4 +-0.4 мм преди гмт.Сега отворих книжката Аз управлявам трабант и за центровка не пише нищо за центробежния регулатор освен 4 мм преди гмт.Все пак да не забравяме,че центровка се прави при движение на коляновия вал едва едва при което центробежния регулатор не действа.
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: Любо Божков в 06 Май, 2014, 21:47:09
Проблема при мен е, че двоигателят ми е "сбирщайн": Корпуса и карбуратора са от първия модел (костенурката), коляновия вал и цилиндрите от по новите модели.
От "Аз ремонтирам Трабант" разбрах, че аванса зависи от типа на карбуратора и освен това за двата цилиндъра е различен. Така и не разбрах за карбуратор 28НВ2, какъвто предполагам е моя в края на краищата какви са разстоянията.
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: tlt в 07 Май, 2014, 09:17:39
Първо на ГМТ за всеки цилиндър, с луфтомер нагласяш 0,4мм за всяко чукче.
После с шублер, вкаран през отвора за свещта вземаш раз ликата от ГМТ до -4мм .
Центробежния не се пипа. Въртиш на шайбата и чукчето трябва да започне да отделя на 3, 5; 4 мм преди ГМТ.
За това, кога чукчето започва да отделя се ползва лампа, мултицет или цигарена хартия.
Операцията се повтаря няколко пъти за всеки цилиндър.
Успех
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: Любо Божков в 07 Май, 2014, 18:05:18
Ето какво намерих още по темата, след като снощи рових в Интернет:
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: Любо Божков в 07 Май, 2014, 18:08:12
И още:
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: сашо в 16 Юли, 2014, 07:04:31
разстоянието на чукчетата се регулира при максимално отворени чукчета, а не в ГМТ.
не е сигурно дали след толкова години центробежния регулатор работи адекватно, така че не пречи след като направиш статична центровка да експериментираш с +- 2-3 градуса на авансовата плочка, нормално пружините се разхлабват и добавят повече аванс в средни обороти. от друга страна двигателя е измислен за бензин А86, какъвто едва ли може да се набави отнякъде :)
разликата между цилиндрите е с цел да не работят съвсем еднакво, за да не изпада в резонанс двигателя и да се избегнат част от вибрациите.
успех ;)
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: Любо Божков в 16 Юли, 2014, 15:51:55
Оказа се, че имам още един центробежен регулатор. "Капнах" му с електрожена двата баланса при отворено положение и сега няма грешка. При новите модели с електронно запалване такова чудо няма. Там аванса не зависи от оборотите на двигателя.
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: ditronix в 17 Юли, 2014, 12:36:41
Сега се сещам че имам нов центробежен регулатор и абсолютно безпроблемно работещ карбуратор за ТРАБАНТ! ама де ли са заровени в купищата боклуци във вехтошарницата????
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: сашо в 23 Април, 2017, 07:28:36
Оказа се, че имам още един центробежен регулатор. "Капнах" му с електрожена двата баланса при отворено положение и сега няма грешка. При новите модели с електронно запалване такова чудо няма. Там аванса не зависи от оборотите на двигателя.

Така е. И е всеизвестно сред трабантаджиите че този с чукчета върви по добре от електронния ;) защо ли?
Не че в твоя случай гониш скоростни показатели....
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: paulwhite в 23 Април, 2017, 11:05:41
Любо, прелюбопитно ми стана да видя това чудо на техниката "електрокарна платформа с двигател от "Трабант"".
Може ли да го снимаш, като го събереш?
Титла: Re: Двигател "Трабант" - въпрос за центровка
Публикувано от: Любо Божков в 23 Април, 2017, 12:02:08
...Може ли да го снимаш, като го събереш?
https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=5056.msg34713#msg34713