Dual - са Дуал, тоест - двойни, понеже са произвеждали мотори с двойно задвижаване - мехнично + електрическо. Нормално е механичен елемнт да е мигрирал към Елктрическия.
Ето дo къде го докарах:
Събран и РАботи- Видео.
+ Снимки:
Боядисана основа:
Ротор:
Принцип на работа на ротора:
- Електромагнитното поле на вътрестоящия статор с 2 намотки( няма го на снимката) завърта медния кафез( боядисан в Черно на снимката).
- Месинговия конус е закрепен неподвижно за ос-та( края на червяка) с центриращ болт.
- За конуса са захванати с меки метални пластини(вътрешно) Три- тежести. Втори ( външни) меки метални пластини са захванати за тежестите, те опират при въртене в металния(сив) ринг.
- Между месинговия конус и месинговия цилиндър има пружина , за месинговия цилиндър е захванат металния сив ринг, в който опира външна спирачка - с триене.
- При развъртане на ротора , 3-те тежести се опитват да отлетят , като 2-рите им меки метални пластини( външните) натискат металния ринг напред.
- Като ходи напред ринга, закачен за месинговия цилиндър събира/сгъва пружината между цилиндъра и конуса.
- При развъртане и ход напред, металния (сив) ринг се приближава до спирачка на лост контролирана от кафявото(гетинаксово) рамо.
- Колкото по-рано спирачката се опре в ринга, толкова по-ниски обороти държи оста на грамофона.
- Колкото по късно стане същото, толкова по-високи обороти държи грамофона.