Форум за любителите на Стара електроника
Радиоприемници => Колекции => Темата е започната от: Лъчо Минков в 12 Декември, 2018, 00:31:29
-
Бях се зарекъл да не взимам повече радиа, но бакелитите са ми слабост.
-
Eй такова същото имаше в работилницата си дърводелецът в Техникума! Колко пъти съм ходил да го гледам.....
-
Честито
-
Благодаря!
Много ме кефи този мъник,но му липсва дясната и средната
лайсна,има срязани кабели,кой знае защо кенотрона е европейски, има два трафа на ВГ. За сега го изкъпах и чакам да изсъхне.
-
Честито за придобивката.Добро попадение!
-
Честито! Това е модела "203", красиво радио е:
https://www.radiomuseum.org/r/pilot_203_2.html?language_id=2
Трябва да се изработят по някакъв начин нови лайсни. Иначе радиото е много хубаво, браво, аз все още нямам американско радио.
-
Честито и от мен! Страхотно е радиото, но и цената беше такава, иначе щеше да си остане във Варна! :)
-
Честито Лъчо,
Радвам се, че е при теб! Много красив мъник.
-
"Бях се зарекъл да не взимам повече радиа, но бакелитите са ми слабост." ? ? ? ?
Как така бе Лъчо, ми какво ще правиш сега? Няма ли да те налегне скука?
-
Снощи сътворих средната лайсна от алУмин. На три бири,лошо осветление и без менгеме това се получава. Приемам всякакви съвети и идеи как да стане по добре.
-
Може да поизправиш малко с пила,вътрешните ръбове. Супер е иначе. После златист спрей за джанти върху новата и върху старите лайсни, че да излязат еднакви
Вземи си купи, менгеме, работна маса, и тн оборудване, щото за 3 бири горната шина е много добре направена- тоест заслужил си ;).
-
А сега забелязах че и дясната лайсна му липса, Направи си един 3Д модел в SketchUp и я пусни на 3Д принтер- после гладене с шкурка и боя
-
Ще стане :) .
-
Предпочитам лайсните да са от ламарина. Знам че, някои златари имат различни приспособления за изтегляне и щамповане на метали, ще потърся.
Ето какво ми хрумна в момента - къдравата част от лайсната ще направя отделно.
-
Да, отделно трябва да се направи, но според мен е хубаво да се правят от месингова лента (латун):
http://www.metal-m.bg/productdetails.aspx?id=13
http://www.metal-m.bg/
-
Алуминия е пробен работен вариант, защото лесно се чертае и обработва. В момента се опитвам да произведа къдравата част, като ще използвам стъклорез .
-
фабрично се прави тоя детайл в матричка с канали и гърбици от 2 части, материала се подава между тях , хидравликата притиска и готово.
Може на ролки да направиш гърбавата част ама ще е по трудно, трябва и отгоре които да се разьминават(примерно затъпени елмази, захванати здраво на някаква плоскост) и отдолу да имаш ролки и между 2 та комплекта да изтеглиш материала .
Това от месинг с изтегляне няма да стане. Най-много да успееш от много тънък алуминиев лист или от тенеке
Матричка лесно може да си направиш стига да не трябва да изрязва- метални пръчки с подходящия диаметър заварени за 3мм лемаринена плоскост, един комплект за отгоре и един комплект за отдолу, после обаче ще ти трябва някаква хидравлика да ги притиснеш една към друга 2 те половини с материала между тях- хидравличен крик и някякво ограничение отгоре- най лесно с преса за лагери. Ако искаш може и да млатиш яко трежък чук върху импровизираната матричка, пак ще стане.
-
Такова количество лайсни има по магазините, че само трябва да си харесаш.
https://bauhaus.bg/stapalo-zhalto
http://www.reglass-eshop.com/lajsni
-
Супер машинка, не бих го подминал и аз. Честито!
Внимавай със захранването :)
-
Преди малко получих съобщение от Драган, че радиото е за 115 волта!!! За сега нямам намерение да го включвам дори през ел крушка.
Днес изпрах плата заедно с дъската, но без високоговорителя :rofl:сега съхне, утре ще видим резултата. За съжаление плата е скъсан по средата. Имам идея кака да маскирам скъсаното, но нека видим ставам ли за пералня - първо намокрих всичко с хладка вода после на една кърпа сложих течен сапун и леко разтърках. Излезе малко черно и толкоз. Изплакнах и напръсках с Мелио. Изчаках около 20 минути и изплакнах.
-
Имало и без тенеке лайсни
-
3Д принт с кафява пластмаса на орнаментите и си готов... Много е красиво, ей.
Вземи едно авторафче 220/110 към 15тина лв бяха на Илиенци.
Това от последната снимка изглежда с не оригинален плат за разлика от твоето. Може да се помъчиш внимателно с ютия и подлепващо парче + пудра за залепване и ютия да събереш прокъсаното.
-
Интересното при моя Пилот е че Кенотрона е АZ 1, Филипс Микроват. Лампите са с една повече, може и да е преправяно. Силовия траф ми се види достатъчно могъщ да поеме 220 волта, но няма да включа радиото преди да съм 100% сигурен, че е европейско изпълнение за 220 волта.
-
Плата не се изпра, ???даже се разкъса на още места а радиото е за 220 волта.
-
Здравей Лъчо
Ето как изглежда моя PILOT в бяло
-
Страхотен!!!
-
Благодаря
Снимките са стари от преди две години,когато намерих автотрансформатора 220/110в.
Сложих куплунг на изхода на автотрансформатора и входа на радиото, за да не стават грешки.Така вече са комплект.
Като имам възможност мога да направя по-добри снимки на лайсните.
-
След 8 часа борба успях да го раглобя този Pilot.
Всички крачета и жички бяха завъртяни по два пъти през дупките не цоклите. Ужас, голям зор.
Сега шасито е фосфатирано и ще се боядисва.
Оказа се, че радиото е преправяно .
Трянсформатора не е оригинален.
Това радио е било безтрансформаторно.
Трябва да решим дали да го върнрм в оригиналния му вид и дали ще можем.
-
Тази схема не е за моето радио. Модела е Х 203 АВ, а не 203, за 220-240 волта, а не за 110 волта.
-
@ rolling_heads
Що не пробваш домашно електро поцинковане/никелиране/помедняване с подръчни материали на това шаси, изглежда доста лесно :D Вместо стандартната боя на спрей
https://www.youtube.com/watch?v=G-PtnwtOR24 (https://www.youtube.com/watch?v=G-PtnwtOR24)
Трябва ти:
1. Сол,
2. Бял/Ябълков/Химически оцет
3. Зарядно за телефон на 5волта
4. Добре почистена метална основа, която ще се покрива и измита със спирт.
5. Чешмяна вода за да измиеш желания метал който ще се покрива след покритие, преди преминаване на следващия метал
и парче от желания метал с който искаш да покриваш :D :D :D
И да се внимава с разтвора, че става киселина опасна за кожата и живота- Ръкавици.
-
Нещо не разбрах-радиото ли трябва да влезе в буркана или буркана - в радиото. :lol: Какво ви става бе хората - един дефазира фази и то в чужбина, а друг иска да ми сложи радиото в буркан в компанията на бял оцет. :o ама и Кънчо не е цвете за мирисане - на последната сбирка ми пусна 220 волта през скалната крушка на негово радио, но аз оцелях, само телефона си изпуснах :lol:
-
Шасито , като е добре почистено от ръжда и обезмаслено със спирт го слагаш в Леген, буркан, каквото имаш... :D
Виж видеото.
-
За лесното, така е.
Домашните покрития са нетрайни.
До година ще ръждяса пак.
Оригинално шаситата са горещо поцинковани.
Даже ми мина през ума да го калайдисам
Имам опит с покритията, язвите от ръждата трябва да се шлайфат преди покритието.
Всеки недостатък, всяка драскотина изпъква силно след покритието.
Общо взето за перфектно покритие се изисква перфектна основа.
Мога да пратя шасито за хром, Стига Лъчо да иска, но трябва да се разнитят цоклите и да се разглобява кондензатора.
Има и още метални части, за да са в тон всичко ще трябва на хром.
Сега ще търся схема, а Лъчо да избира покритието, боя ли хром ли?
-
Боя да бъде, нека и за следващите поколения да има занимавка.
-
Сега друго трябва да се реши.
В момента ламповия състав е:
6A7 , 6D6, 75, 6П6С, AZ1,+ трансформатор.
Оригиналн по схема е било.
6A7 , 6D6, 75, 25L6 25Z5, отопленията съответно 6,3V/0.3A; 6,3V/0.3A; 6,3V/0.3A; 25V/0.3A; 25V/0.3A = 68.9V/0.3A
За успокоение на Лъчо, в схемата има вариянт на захранване за 110 и 22V. разликата е в съпровиеленията.
Ще го оградя в червено.
Та, ако решим да го възстановяваме в оригинален вид, за 220V, ще трябва да търсим и лампи 25L6 25Z5 и цокъл за 25Z5.
На мен ми се иска да се възстанови в оригинал. Някак не ми харесва как стои трафа на шасито.
Моля коментирайте за да вземем правилното решение ??? :) ;)
-
0,3А отговаря на тока на лампите от "Р" серия. Може да се потърси нещо подходящо от там.
-
"Та, ако решим да го възстановяваме в оригинален вид, за 220V, ще трябва да търсим и лампи 25L6 25Z5 и цокъл за 25Z5." - Значи пак ще ме тормозиш с фаза на шасито. :batt:
Според мен не си струва усилията да стане оригиналдЪ, не ся ясни и цените на необходимите лампи. Освен това не съм наясно как да му се оправи кутията - Кънчо да му мисли.
Искам колегите от Форума да ме посъветват как да направя възможно най-добра снимка на единствения оцелял хартиен етикет/табелка/ на задния капак, за да може да се отпечата отново. Този на шасито беше неспасяемо повреден.
-
Най-добре снимката се прави като сложиш въпросния етикет със цялото шаси или със целия заден капак да легне върху скенер за хартия плътно на на стъклото и сканираш. Дали ще има капак отгоре дали ще е накриво няма значение. Сканираш с максимална резолюция на скенера 600 или 1200 цветно и после обработката е песен и ще ти я направя.
Иначе Снимка може и с телефон да направиш но трябва да си точно на височината на етикета и етикета да е точно хоризонтален а не по д някакъв наклон, примерно подпрян на стена или нещо такова. - трябва да няма ъгъл между етикета и камерата. Тоест трябва да ти е точно успореден на апарата, за да няма изкривявания в перспектива. Също така трябва да е на фокус и да е много добре осветен
[attach=1]
-
Запазената табелка е на задния капак в една вдлъбватина / ниша / дълбока 3-4 мм.,няма да може да се сканира. Първо ще направя снимки с тел. като го поставя на нещо като статив,ще кача снимките тук и после ще се опитам да я отлепя на пара.
Има снимки в Радиомузеум-а, но не са съвсем същите и са с воден знак.
-
..... после ще се опитам да я отлепя на пара...
Здравей Лъчо,
На "водна пара" има опасност да я повредиш непоправимо. Снимай с фотото както си решил на статив. Снимай и "на макро" всички специфични части на етикета. После ще видим ... О,пс, запиши и точните размери на етикета.
-
Водния знак лесно се маха, стига да имаш регистрация да влезеш да ги свалиш с по-високо качество от прегледа. Че моята регистрациянякъде съм я загубил и не съм влизал от сума ти време.
Не бих ти препоръчвал да я мъчиш с пара, щото може да се разтече мастилото, случвало ми се е, доста на късмет е тая работа щото пък лепилото от тоя период е водноразтворимо ... Хубаво е ако имаш малка тънка шпакличка да влезеш под лепилото. Но Снимки преди това задълже и както каза колегата макро и HD качество на снимкат за дълже, че да може да познаем какво пише после :D
-
Отлепването ще е за накрая, когато кажете, че снимките стават за обработка.Тези са от музея, имат разлика с моите.
-
Прикачи един zip архив с по-големи по размер на твоите, че и да не се появява водния знак на форума.
Стават и тия за обработка , чете се текста.
Като ги качиш и твоите, продължаваме. ;)
-
Направих едно пробно подрежда, да видя ка ще изглежда.
Бива ли?
-
Много добре се е получило. :bravo:
-
Бива ли?
Бива,бива! :good: :good: :good: Дерзай!
-
Значи пак ще ме тормозиш с фаза на шасито. :batt:
Няма отърване от фазата.
Трансворматора е АВТОтранскорматор :master2:. Пак си офазен :master2:
:D ;)
-
Знам,че мога да разчитам!!!
-
Понеже от последователно отопление минаваме на паралелно, трябва да измисля как да опроводя отоплението, но нещо нямам идеи.
Моля за помощ качвам снимка със стрелки на краката на които трябва да има отопление.
Червения край е опроводен така, че да се запазят оригиналните проводници по местата им.
Синия ще е на маса. Миля да пусна отделен оголен твърд проводник и да тъся къде ще има най малко брум при връзка със шаси.
-
Отоплението е готово.
Сега съм на етап Захранване и НЧУ.
Прикачвам схемата на Захранване и НЧУ.
Как ви се струва мястото на дросела ???
Досега не съм срещал такова решение ???
-
Нещо не е наред схемата. Няма смисъл от 40мкф паралелно на филтровия електромагнит.
-
Тази вечер стана ясно, че електромагнита е с прекъснала намотка.
-
Нещо не е наред схемата. Няма смисъл от 40мкф паралелно на филтровия електромагнит.
Този кондензатор е за анодното.
Електромагнита е м/у анодното и минуса
-
За конд. 46 става дума.
-
Да за 46 става дума
-
Здравей Кънчо
След положителните резултати от пренавиването на електромагнит на говорител от Тулан и междулампов трансформатор
на Airlin SiX ,имам нагласата да се захвана с пренавиването на електромагнита на говорителя!?
1.Макарата здрава ли е?
2.Развил ли си стария проводник?
3.Колко е диаметъра на стария проводник?
4.Имаш ли подходящ проводник за пренавиване?
Ако имаш взможност обади се да се чуем
-
Бобината на електромагнита на говорителя вече е готова
Пренавита е със същия проводник.
Прекъсването беше в най долния-слой
W= 16000 навивки , Ф=0,14мм
-
Огромна благодарност!!! :yahoo:
-
Тези дни ми дойде музата и събрах нискочестотната част, но неми харесва преднапрежението на 6П6С и анодното на 75.
Как ви се срува?
-
Напредваме сериозно!
-
Най накрая го събрах.
Голям зор ми даде, а и муза нямаше.
Сега трябва да се мисли за лайсните. Смятам да отрежа правоъгалника на лазер. Мисля че сребърен цвят ще му отива повече. Вие как мислите?
Моля спделяйте идей за лайсните отново?
Приламагам две снимки и схемата
Модела е X203AB, а не както си мислех в нашалото 203.
-
:bravo:а дали ще може да има вход грамофон?
-
Може, но е офазено. :master2:
А и този малък говорител не свири готино.
-
Ще го дефазираме,нека има вход.
-
Монтажните дупки за лайсните може да ги запълните с настърган кафяв бакелит и епоксидна смола, После залтисто мебелно фолио отгоре ако е толкоз наложителнио да е с такъв ефект и готово.
-
Лайсни ще произведеМЕ,имаме нЕкакъв опит. Сега мъдруваме сребристи ли да бъдат или златисти. Има идеи за къдравата част от лайсните, но е въпрос на време и проби и грешки.
-
Чертежите на лайсните са готови.
Утре ги пускам за рязане от месинг 0,5мм
Има и изненада.
Начертах етикетите.
икачвяам архива счертежите.
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
-
Е нямам думи..... :drinks: Огромни благодарности на теб и на Драган!
-
Браво на търпението на Кънчо да изпипва нещата