Форум за любителите на Стара електроника
Нови технологии => Битова и домакинска техника => Темата е започната от: радиото в 15 Юни, 2020, 19:31:00
-
Колеги , моля за консултация за едно зарядно устрийство . Зарядното е , от скутер с гелови акумолатори 24 волта , 30 ампера , няма нищо за регулиране по него . Искам да го ползвам за 24 волта , 12 ампера . , гелови акумолатори .
Че ще ги зареди , съмнение нямам , но допускам че може да ги презареди и да се сцепят буквално . На зарядното има два диода , червен и зелен . Като зареди , и само спира .
-
Като го отвориш, все ще има нещо за промяна на тока. Няма да гръмнат акум., но ще останат недозаредени, заради големия заряден ток, ще вдигат по-рано напрежение и зарядното ще изключва.
-
Я дай една снимка вътре, няма начин на съвременно зарядно да не може да се променя тока.
-
Я дай една снимка вътре, няма начин на съвременно зарядно да не може да се променя тока.
Не мога да издърпам платката .... Ама , опитвам .
-
Отстрани под стикера има винт.
По новите зарядни от тази серия нямат регулиране.(ако съм познал) В началото на зареждането за около 5с тестват акумулаторите колко ток поемат. После вероятно си правят изчисление и почва зареждането.
Ползвай смело, няма да развалиш акумулаторите.
-
Аз бих тествал какво се случва...нискоомен шунт и осцилоскоп паралелно на него.
ПП шунт най-вероятно си има вътре.
-
Аз бих тествал какво се случва...нискоомен шунт и осцилоскоп паралелно на него.
ПП шунт най-вероятно си има вътре.
Ок . Ама какъв параметър да гледам ?
-
Ами с осцилоскоп да провериш пада върху шунта в различните моменти от време от където да изчислиш какъв ток пуска през акумулаторите. От там ще преценим дали ще е подходящо. Иначе за зарядния ток си наясно - желателно е за оловен акумулатор да не превишава 1/10 от капацитета. Освен това е важно и какъв е алгоритъма на действие на зарядното. Редно е да поддържа някакъв зададен ток, докато се достигне зададеното напрежение, след което да мине в режим на поддържане на напрежение който да продължи до спадане на тока през акумулатора до около 10% от номиналния заряден, и тогава или да се изключи, или да мине в режим на поддръжка с още по-ниско поддържано напрежение. Ако това устройство зарежда на този принцип то следва да няма проблеми, така или иначе във фазата на насищане (когато поддържа константно напрежение) няма значение с какъв ток е зареждало пред първата фаза.
-
Според намереното в нета, това не е зарядно, а обикновено импулсно захранване.
-
Според намереното в нета, това не е зарядно, а обикновено импулсно захранване.
Аз отлично знам какво е . Щото съм го купил комплект с електротриколката . И понеже акумолаторите сдадоха , искам да ги подменя с по малки , щото са по евтини .
А иначе , у нета може да пише , че е чекрък . :D
-
То на капака си пише какво е switching power suply 24 В 5 А.Никакви 30 А няма да ти даде.Закачаш го и си зареждаш както предните акумулатори.И не дърпай платката преди да си отлепил транзисторите от радиатора че ще съсипеш чекръка.Огледай го в самата триколка има ли отделно контролер за заряд разряд.
-
То на капака си пише какво е switching power suply 24 В 5 А.Никакви 30 А няма да ти даде.Закачаш го и си зареждаш както предните акумулатори.И не дърпай платката преди да си отлепил транзисторите от радиатора че ще съсипеш чекръка.Огледай го в самата триколка има ли отделно контролер за заряд разряд.
Няма , имам отделен преходник , с който мога да зареждам свалени акомуларорите . А може и директно на триколката , от нарочен куплонг . Аз имах предвид , че староте акумолатори са 30 амч. , а сега ще поставя 12 амч. Значи , едно светодиотче , когато пускам да зарежда , свети червено , като зареди , светва жълто .
-
Ок,това е друго.Би трябвало да стане.Няма причина да не потегли да зарежда.За всеки случай виж какъв ток ще текне.Имаше някакви контролери за зарядка в Алиекспрес на който може да се регулира зарядния ток.Някакъв резистор се подбираше.Трябва да погледнеш какво може да ти свърши работа.
-
Ок,това е друго.Би трябвало да стане.Няма причина да не потегли да зарежда.За всеки случай виж какъв ток ще текне.Имаше някакви контролери за зарядка в Алиекспрес на който може да се регулира зарядния ток.Някакъв резистор се подбираше.Трябва да погледнеш какво може да ти свърши работа.
Ще зареждам значи . И ще сложа едим амперметър , за постоянно да следя тока .
Като свърша работа , ще пусна клипче . :good:
-
:) Стискаме палци и чакаме новини! :hi:
-
А какво напрежение вади това така наречено зарядно, например без товар? :drinks:
-
Без товар не се задейства
-
С този изправител акумулаторите няма да се зареждат коректно.Напрежението не е достатъчно за заряд на 24 волтова група.Трябва ти 28.4 волта.Погледни какво пише на акумулаторите.Желето не държи голям ток.Това означава,че ти трябва генератор на ток ограничен по максимално напрежение.Направи изправител с 723 и ограничи за ток 1.2 ампера и напрежение на празен ток 28.4 волта.Ако си на ти с импулсните компютърни захранжания направи преработката.
-
С този изправител акумулаторите няма да се зареждат коректно.Напрежението не е достатъчно за заряд на 24 волтова група.Трябва ти 28.4 волта.Погледни какво пише на акумулаторите.Желето не държи голям ток.Това означава,че ти трябва генератор на ток ограничен по максимално напрежение.Направи изправител с 723 и ограничи за ток 1.2 ампера и напрежение на празен ток 28.4 волта.Ако си на ти с импулсните компютърни захранжания направи преработката.
Пиша го пак . Преди. години си купих ел . скутер комплект с акумолатори , и ВЪПРОСНОТО зарядно . Една година ползвах машината , щото се бях потрошил . След което десет години не е ползвана . ГЕЛОВИТЕ акумолатори се бяха скапали , два по 12 волта , 30 ач.
И понеже сега искам да купя два по малки акумолатори два по 12 волта 12 ач . . щото са по евтини , ПОПИТАХ дали няма да ги съсипя с това зарядно . Дали това е , зарядно , въпроса не е актуален :D , Та , те така ...
-
Няма да ги заредиш докрай според мен.
-
Няма да ги заредиш докрай според мен.
Аз ми е проблем , да не ги съсипя , че са стотина лева . А инсче токойзправители имам , и ще трябва да вися през час , и да контролирам нещата . Пък съм решил да го карам това лято :alko:
-
Нещо не разбирам...толкова ли е трудно да сложиш един амперметър и да видим всички какво се случва. Цяла седмица писане и нищо.
Другото което е важно - скутера си има контролер който пък е ограничен по максимален ток. Естествено, че за 30а/ч акумулатори. Как според теб ще се отрази същия този консумиран ток на 12а/ч акумулатори. Въпроса е риторичен. Не ми казвай. Аз знам! :D
-
Ами на въпроса. Отговора е, ще ги съсипеш. Няма такова зарядно за акумулатори дето да не е зарядно. Както са писали вече колегите. Дали устройството е във въпросната кутия от снимката или някъде по изделието не е интересно. Това си е твой проблем. Трябва да се регулира тока на заряд - "осигурят условия за зареждане" според документацията на съответните акумулатори.
-
Ами на въпроса. Отговора е, ще ги съсипеш. Няма такова зарядно за акумулатори дето да не е зарядно. Както са писали вече колегите. Дали устройството е във въпросната кутия от снимката или някъде по изделието не е интересно. Това си е твой проблем. Трябва да се регулира тока на заряд - "осигурят условия за зареждане" според документацията на съответните акумулатори.
Колега , точно това попитах . Като не може , не може . Благодаря на всички за мненията , Ще се оправям , както преценя .
:drinks:
-
Поредната безмислена тема, и то по вина на автора на темата!!! :(
Дадоха се напълно ясни и конкретни указания, но...глас в пустиня.
Абе...защо изобщо ги пускате тези теми?
-
Да ви кажа,
Ремонтирал съм десетки такива зарядни за инвалидни колички.
Всички са с контролери и следят тока през акумулатора.
както бях писал по горе - зарядното проверява колко ток може да дръпне акумулатора, прави си нещо в контролера изчисление ли е сравнение ли е, се тая и чак тогава почва зареждането.
Досега не съм чул някой да се е оплакал от скапани акумулатори зареждани с такова зарядно.
Според мен може да се използва без притеснения.
-
Досега не съм чул някой да се е оплакал от скапани акумулатори зареждани с такова зарядно.
Според мен може да се използва без притеснения.
Това добре. Стана ясно още в началото. Ама автора на темата нито пожела да пусне един осцилоскоп, нито един прост амперметър да закачи. Та поне и той да е сигурен какво се случва. Само си пишем...
ПП не случайно намекнах за контролера на двигателя. Разликата в капацитета е повече от 100% и без ограничаване на максималния ток на консумация, в хармония с новите малки акумулатори, то вероятноста да ги пусне на боклука е голяма още след няколко кръгчета из града
Ама карай...тема да има...
-
Без да е по темата, тъй като многократно се споменава гелови акумулатори и гел.
Добре е да се изчистят неточностите в терминологията. 90% акумулаторите които са били и тези които са купени сега са от типа AGM което означава Absorbtion Glass Mat което означава, че сепаратора между плочите е от фибростъкло и в него е абсорбиран електролитът който е отново стандартната разредена сярна киселина. Също този тип акумулатори се наричат и VRLA -Valve Regulated Lead-Acid battery - т.е. херметично затворен оловен акумулатор с еднопосочни изпускателни вентили. Във всички случаи акумулатора в конструкцията си НЕ съдържа гел.
Оловни акумулатори с гелов електролит трябва да съдържат върху себе си написано GEL.
Това само за яснота, защото оставам с впечатлението, че всички херметично затворени оловни акумулатори тук биват наричани гелови.
-
Исках консултация , като обясних точно какво ме интересува . Повечвто от колегите се отзоваха и за мен темата е приключила . Разбрах какво и как трябва да направя .
Не съм питал дали контролера може или не може да дава , или не дава максимален ток , и как ще изхвърля на боклука акумолатора .
Ориго , в сайта който ги продава , ги пишат - " гелов" , и затова и аз така им казвам .
Пансим , когато нещо не ти отърва , не го чети , за да ти е спокойно . Конкретно питане , получих отгивори . Няма да пиша да те забавлявам ? А когато си купя новите акумолатори , може и ампермер да качна , а и осцилограф . Ама нямам схема как се прави :spam:
-
Хайде без нерви,спазвайте добрия тон.
-
А когато си купя новите акумолатори , може и ампермер да качна , а и осцилограф . Ама нямам схема как се прави :spam:
С това изречение издаде нивото на което си. Спирам да тук. Няма смисъл...и да пиша, няма да разбереш, както и до сега нищо не си вдянал :D :D :D