| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...  (Прочетена 312 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Активен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Привет на всички...
Преди време имах проблеми с на братовчеда моторетката и бях пуснал тема. Цапаше свещите.
Проблема се реши като се мина на по-съвременно запалване (чукчетата и кондензатори заминаха)
След като това се оправи тои почна да си го кара и до он'я ден проблеми нямаше.
Сега обаче има проблем със зареждането на батерията.
Мотора е Сузуки GS 750 от 1977-ма (или 78-ма)
Генератора е трифазен, след него има трифазен изправител, има и регулатор които е вързан само към едната фаза и маса.
Също така докато се кара без пуснат фар, работят само 2 фази, като се пусне фара същото копче "връзва" и третата фаза към изправителя (това м-у другото го пиша само)
Проблема е, че не зарежда адекватно акумулатора, трябва да се форсира много за да дигне 12,8 волта (примерно).
Разкачих всичко и почнах да измервам.
М-у кабелите на разкачения генератор при някакви средни обороти (няма оборотомер) имам  40-50 волта променливо напрежение което е ок.
След това се "преместих" да измервам изправителя (пак да кажа че не е изправител и регулатор в един корпус а е само изправител) и тук вече имаше проблем. Реално са 6 диода и при измерването единия го няма никакъв.
Сега чуденето е може ли временно да се закърпи положението докато доиде новата част, да се постави на радиатор някакъв трифазен грец примерно SKBPC3516 или нещо такова!?


Аз ще му предложа да се сложи и модерен мосфет изправител и регулатор които е в един корпус ама това ще е по-натам евентуално.Идеята ми е, че в момента при високи обороти на двигателя, регулатора буквално дава на късо генератора за да регулира напрежението, а новия регулатор работи на друг принцип.Но това не е по темата...
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен vladimirstanoev

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 103
  • Населено място: Sofia
Re: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...
« Отговор #1 -: 20 Април, 2024, 16:34:28 »
Реално са 6 диода и при измерването единия го няма никакъв.
Щом е прекъснал (а не е окъсил) може да закачиш за проба един външен диод и да измериш тока.
Вероятно не е повече от 10 ампера и (ако няма други повреди) ще почне да зарежда.
След това си избери подходящ грец и смени само него.
Схемата е максимално опростена, достатъчно надеждна и според мен няма нужда от модерни научни доработки. 

Активен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Re: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...
« Отговор #2 -: 20 Април, 2024, 17:43:52 »
Ако правилно разчитам данните от ПДФ-а излиза че генератора "произвежда" завидните 14 ампера при 8000 оборота...
Самия мотор е преправян и орязан от всякакви неща... Реално консуматорите са акумулатора докато се зарежда, бобините и фара (които е с нормална крушка Н4) и това е.
Преди малко загледах изправителя (свалил съм го него и регулатора за да ги тествам в офиса), та има някакво леко надуване на силикона или знам ли го какво е абе нещото с което е залят.
При силно натискане на издутото място ако съм вързал и уред, същия отчита ниско съпротивление но не и П-Н преход (зацепвам уреда там където липсва единия диод).
Не е наред, ясно е и реших да го разчовъркам...
Тая чудесия е изградена не с дискретни елементи а с нещо си. Това надигнатото тенеке на снимката с "S" образното нещо на края му трябва да е диода. Така си мисля защото пластината която е отдолу (не се вижда добре) е вързана за едната фаза а горната тенекия за която е запоено нещото е -

И пак се чудя... Ако вържа на радиатор един нормален но трифазен грец няма ли да заработи.
Понеделник ще пробвам.
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен BatKoce

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 495
  • Населено място: Ракитово
    • velevel
Re: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...
« Отговор #3 -: 20 Април, 2024, 18:03:46 »
Според схемата, това си е "нормален но трифазен грец". Възприето е названието "схема Ларионов" или просто трифазен изправител. Няма причина да не стане. Трябва само да се оразмери правилно и да се охлажда правилно. Може да се ползват и "два нормални греца", които са евтини и масово разпространени...

Активен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Re: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...
« Отговор #4 -: 21 Април, 2024, 10:42:17 »
Според схемата, това си е "нормален но трифазен грец". Възприето е названието "схема Ларионов" или просто трифазен изправител. Няма причина да не стане. Трябва само да се оразмери правилно и да се охлажда правилно. Може да се ползват и "два нормални греца", които са евтини и масово разпространени...

Спрях се на SKBPC3516 като изправител, обаче сега се чудя за друго....
Напрежението което идва от генератора е с честота различна от 50-те херца за които е предвиден тоя изправител...
Като се даде газ по сметките ми честотата ще отива нагоре. Това как ще се отрази на изправителя?
Безспорно най-добрият форум!!!

Неактивен ikarlo

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 221
  • Населено място: София
Re: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...
« Отговор #5 -: 21 Април, 2024, 10:54:18 »
Честотата се отразява единствено на параметъра Ifsm. Никакъв проблем да работи и над 2000Hz. Ако напрежението на входа не е по-голямо от 40V, може да се изберат шотки диоди за по-малки загуби в права посока.

Неактивен BatKoce

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 495
  • Населено място: Ракитово
    • velevel
Re: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...
« Отговор #6 -: 21 Април, 2024, 12:30:00 »
Избраният модул има достатъчен запас по ток и напрежение. Ако не загрее прекалено, значи се справя и с честотата. По спомени, в подобни случаи са използвани обикновени диоди без забележими проблеми. Остави го да работи при някакво средно натоварване и наблюдавай загряването...

Активен Узунов

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 204
  • Населено място: София
  • +-
Re: Трифазен грец на мотоциклет! Смяна или...
« Отговор #7 -: 22 Април, 2024, 22:20:08 »
Така...
Днес, хванах и прерязах един радиатор, навих му резба за крепежите на греца и за захват на цялото нещо към рамката на моторетката...
В крайна сметка с изхабен акумулатор запали с кикстартера. На празен ход са точно 13 волта. С една идея врътната газ е около 13.5в. Ако го форсирам и задържа газта на по-високи обороти качва лека полека до около 14в.

Докато измервах това онова пипнах и +са на бобините. След всички ключове и снадки там волтажа е 11 волта а в същото време на акумулатора бяха 13 и нещо... Вързах едно реле което да "тегли" + от акумулатора и да го "подава" дирекно на бобините.
Сега сякаш пали по-лесно дори.
За половин час работа и каране изправителя загря пренебрежимо малко (зарежда изхабена батерия и фара беше пуснат)
Работи....
Безспорно най-добрият форум!!!

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |