Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: Любо Божков в 26 Октомври, 2014, 16:48:32
-
В една друга тема се интересувах от центровката на двигателя на "Трабант" за едно мое "творение" от далечната 1989г. И тъй като съм направил някои снимки на въпросното нещо, заченато същия ден, когато обявиха смъкването на "Бай Тошо", а и да изпълня мотото: "ТУК ФЛУУДЕТЕ!...", реших да ги покажа... :empathy2:
-
Еиии и самосвал даже ! 8)
-
Страхотно е!
-
Респект!Поздравления за огромния труд!Станало е много хубаво :drinks:
-
Ееееееееее, страхотия!!! Тази рожба на демокрацията трябва да я патентоваш че току виж някой автоконцерн я откраднал!!!
Шегата на страна изглежда прекрасно! И електрическа хидравлика май си има!?
-
Много труд е хвърлен и много старание, като крайния резултат говори сам за себе си. Поздравления, много добре се е получило! Имам един въпрос - шасито на базата на електрокарна платформа ли е? Много ми прилича външно на едно подобно което съм карал. :)
-
Много яко. Поздравления и поклон за вложеният труд. :hi:
-
Имам един въпрос - шасито на базата на електрокарна платформа ли е? Много ми прилича външно на едно подобно което съм карал. :)
Да, рамата е от електрокарна платформа (от първите модели с един двигател на задния мост), като предния мост е направен подвижен - като на тракторите:
-
И електрическа хидравлика май си има!?
Хидравличната помпа се задвижва с постояннотоков електродвигател на 24V, но понеже на практика работи с 12V, налягането което може да "вдигне" е 90 ata, което е напълно достатъчно за вдигане на товар от 1,5t.
-
Браво :bravo: . Иначе навремето си спомням с такива електрокари по гарите превозваха багаж.
-
Браво!!!
-
:i_am_so_happy: Това е просто великолепно!!! Респект за положения труд и за начинът на изпълнение. В първия момент не погледнах текста а само картинките и се зачудих как не съм виждал такова нещо - заприлича ми на заводско!
-
Изумително е имам едно питане от какво е скоростната кутия ? И как си я зацепил за двигателя с фланец ли ?
На централна гара София това лято към 23.00 бръмчеше едно такова с багаж на него .
-
Скоростната кутия е от "Ниса", като на първичният и вал са присадени шлиците на оригиналния вал от "Трабант". Същата е куплирана към част от корпуса на оригиналната скоростна кутия, където има повторно лагеруване и семеринг. Съединителят е оригиналния от "Трабант", а кардана от "УАЗ". Хидравличното цилиндърче е от "Жигули". Съжалявам, но нямам отделна снимка на кутията за да я покажа.
-
Поклон пред българския гений, направо мъ уби! :)
Това чудо трябва да го закараш на трабант-феста, Любо!!!
-
Шапка ти свалям Любо :hi: Браво !!! :)
-
Има вид!
Ама се чудя дали модрното DIY движение няма да направи обратното - от Трабанта - електромобил. Та сега бензинът е 15 пъти по-скъп отпреди 30 години.
Само да ми "падне" двигателя от балканкара!
-
Еее, и на мен да ми падне, но да ти кажа че електродвигателя за един електромобил е около 1% от общите разходи и работа по направата. Толкова дълбоко трябва да се влезе в материята че ще отнеме години (около 10). Е, ако от нейде купиш на готово управлението тогава е лесно, ама то тогава няма и тръпка. Друго си е да го направиш ти.