| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Игри за "Правец 82"  (Прочетена 27787 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен lz2nk

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 452
Игри за "Правец 82"
« -: 01 Януари, 2013, 21:09:15 »
Дайте нещо лесно за качване с което да могат да се играят толкова популярните навремето игри за "Правец 82". Иска ми се да "покопая паяци, да спасявам принцеса, като Марио, да поплувам с "Нептун" и т.н.

Неактивен Gabo

  • Злодей
  • Администратор
  • Квантов генератор
  • *****
  • Публикации: 635
  • Населено място: Пазарджик
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #1 -: 01 Януари, 2013, 21:23:14 »
Имаш предвид Емулатор за Apple ][ ли?

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #2 -: 01 Януари, 2013, 21:28:31 »
С тези емулатори се изкефих преди време, наиграх се до насита на гореспоменатите и други игри. После преинсталирвах уиндоуса и скоро не съм играл. Даже си и програмирах на епълсофт бейсик, почти 1:1 е приликата с онзи бейсик.

Неактивен simo_

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 491
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #3 -: 01 Януари, 2013, 21:48:57 »

Неактивен Ricarq

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: Габрово
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #4 -: 03 Януари, 2013, 14:08:36 »
Ето упътването на моя Емулатор, който аз ползвам на Английски(играя каратека , DOOM, Принца на персия и доста други игри ) , жалко , че не мога да Ви кача тук емулатора, само картики могат да се качват в форума:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - -
       ApplePC v2.52á
           by David Ellsworth
   (based on Randy Spurlock's Apl2Emu version 1)


This documentation file is under construction. If there is something
you think is missing and should be added, please tell me.


New versions of ApplePC be found in the primary site:

ftp://users.aol.com/davidells/ApplePC/


The site for ApplePC used to be:

ftp://robot.asimov.net/pub/apple_II/emulators/applepc/


If you would like to be added to a mailing list for new versions,
please email me.


Send questions/comments/suggestions/bug reports to:

David Ellsworth
[email protected]


Minimum Requirements

   80386 processor
   VGA card
   330K of free RAM


Keys during Apple execution

     Ins/L.Alt   Button 1 (Open Apple)
     Del/R.Alt   Button 2 (Closed Apple)

   F3   Toggle color blurring
   F4   Toggle green monochrome
   F5   Toggle two-page view (not available in green monochrome mode)
   F7   Toggle delay/turbo mode (preserves delay value)
   F8   Toggle cycle counting
   F9   Enter debugger
   F10   Enter control panel
   Ctrl-Break   Ctrl-Reset
   Pad-   Increase speed
   Pad+   Decrease speed

   The cursor keys on the numeric keypad control the joystick
   in Keyboard Mode. The normal cursor keys also control the
   joystick if NumLock is on. Otherwise, they function as the
   Apple's cursor keys.


Keys in debugger

   Esc   Exit debugger
   R   Display registers
   Ctrl-R   Edit registers
   L   Unassemble (List)
   Ctrl-L  Unassemble at a different address
   D   Dump memory
   Ctrl-D   Dump memory at a different address
   G   Single step
   Ctrl-G   Set program counter
   I   Trigger a memory read
   O   Trigger a memory write
   W or E   Edit byte(s) in memory (E=read bank, W=write bank)
      Use [space] to go to the next byte,
      [Esc] to cancel changes to the current byte,
      and [Enter] to finish the memory edit
   F9   Flip between debugger and Apple screens
   F10   Switch to control panel


Keyboard problems

   If ApplePC is run under Windows, the keyboard LED setting
   routine will not currently work. This problem may also occur
   in other multitasking environments. As a temporary fix, I
   disabled the routine. To enable it, use the command line
   parameter 'K'; e.g., start up ApplePC with the line "APPLE K".


File chooser

   To use this (for example when loading a disk image) press the
   Tab key when prompted for a file name. If you did not type
   anything, a listing of files with the default extension will
   appear. If you did type something, it will be used as a mask
   for the directory listing (for example *.NIB).

   The maximum number of files and directories that can be
   displayed at once is 1170. If there are more, the list
   will be truncated.


Extended Memory

   ApplePC emulates extended memory (above 128K) in //e and //c
   modes. Upon startup, it allocates all remaining conventional
   memory to be used as extended memory. Usually it will be
   able to allocate five auxiliary banks (320K) for a total of
   384K of RAM.

   Writing a byte to C071 or C073 sets the auxiliary memory bank.
   All subsequent accesses to auxiliary memory will be directed
   to that bank. However, accesses to auxiliary memory through
   C001 and C055 will always go to bank 00.


Disk images

   Disk images can be in either Dos Order (143360) format or
   Nibble (232960) format. ApplePC will autodetect the format
   according to the file size.

   When inputting the filename of a disk to be inserted, if an
   extension is ommitted, it will be DSK.


Hard disk images

   ApplePC emulates dual 32 Mb hard drives in slot 7. Since
   this could cause a possible conflict in //c mode, there is
   an option to disable it.

   The default extension for hard disk images is HDV.

   A hard disk will format to 32 Mb, but its image will not
   initially take up 32 Mb. It will automatically expand as
   files are copied to it.

   Since the hard drive is in slot 7, it is the default boot
   drive. If it is empty, the Apple will boot from slot 6.
   In //c mode, however, slot 7 will not boot by default. You
   will have to type PR#7 from BASIC.

   To create a hard disk image, type the following from the
   DOS prompt (replace <filename> with the name you want):

      debug <filename>.hdv
      w
      q

   What you'll actually see will look somewhat like this:

      C:\APPLEPC>debug <filename>.hdv
      File not found
      -w
      Writing 00000 bytes
      -q

      C:\APPLEPC>

   This will create a zero byte file that you can then format
   with a program such as Copy II Plus.


Apple mode

   If a program does not work in Apple //c mode, try running it
   in Apple //e mode. (Examples: Karateka and Drol).

   Also, certain programs are designed for the Apple ][+. If a
   program switches to 80 column mode but prints text with spaces
   in between each character, switch to ][+ mode (Example: Wizardry).
   Also switch to this mode if a program flips the whole screen
   back and forth one pixel in hires graphics, making it extremely
   slow (Example: PacMan).

   ApplePC defaults to //c mode. If APPLE2C.ROM is not found,
   it will try to load APPLE2E.ROM and switch to //e mode. If
   it can't find this either, it will try to load APPLE2.ROM
   and switch to ][+ mode. If ApplePC can't find any ROM files,
   it will quit.

   ApplePC works with both its own and AppleWin's APPLE2E.ROM
   and APPLE2.ROM.


Loading and Saving the State

   In ApplePC, you can save and load the exact state of the
   emulator. This is useful to instantly start a program that
   takes a long time to load. It also helps when you get stuck
   in a game -- if you die, just load the last state and
   continue!

   The state image "APPLE.IMG" will be loaded at startup if
   it exists.

   ApplePC will prompt you for a file name when you load or
   save a state. The default extension is IMG. ApplePC will
   remember the name of the last state you accessed.

   For an explanation of the image format, please read the
   companion file "IMG-FMT.DOC".


Cycle counting

   Cycle counting allows precise timing to be emulated. This
   can be used for at least two purposes: accurate Disk II
   and joystick emulation. So far, it is only used for
   accurate joystick emulation.

   Without cycle counting, you must set the joystick center
   according to the program you are using. With it, the
   joystick effectively auto-calibrates (you should leave it
   centered at 7F,7F). Some programs require cycle counting to
   work properly with the joystick. One example is Spy vs. Spy.

   Why not always emulate cycle counting, you ask? It slows
   down the emulator slightly. However, on fast computers
   this should not be a problem.


Apple mouse

   ApplePC emulates a mouse in //c mode. When the joystick is in
   "Mouse motion" mode, the mouse emulation will be temporarily
   disabled to prevent conflict.

   Here are some examples of programs that have mouse support:
   Dragon Wars, Ogre, and Blazing Paddles.


Mockingboard

   ApplePC emulates the Mockingboard through any Adlib compatible
   sound card (all Soundblaster compatibles are Adlib compatible).

   One and a half (1.5) Mockingboards are emulated, for a total of
   9 voices. The mockingboards are "perched" in slots 4 and 5. The
   one in slot 4 has 6 voices. The one in slot 5 has 3 voices. This
   is because the Adlib card has only 9 channels.

   The Mockingboard(s) are not emulated in //c mode. Again, this is
   because the Apple //c is not expandable. You will need to use
   //e mode.

   Noise is emulated, but envelopes are not yet emulated.
   Mockingboard timer interrupts always happen at 30 Hz.

   The Mockingboard plays music with a square wave, but the Adlib
   card does not support this waveform. ApplePC currently uses this
   waveform instead:

        _      _
       / |    / |
      /__|___/__|___



   Since I do not have access to either a real Mockingboard or
   extremely detailed information on it, the emulation is not
   100% accurate.

   So far, I have successfully tested the Mockingboard emulation in:
   * Mockingboard Master Disk
   * Ultima IV
   * Ultima V
   * SkyFox
   * Music Contruction Set
   * Adventure Construction Set


Serial IO

   Two serial ports are emulated. They are in slots 1 and 2.

   Slot 1 is redirected to STDOUT. To use this, start up with

      APPLE > filename

     All output from slot 1 will be appended to <filename>. In
     effect, you will be printing to a file.

     <filename> does not have to be an actual file. It can be
     a device; to print directly to the printer, startup with

      APPLE > PRN

     as PRN is the printer device under DOS.

     Note:   Input is not redirected from STDIN. Instead, dump a
      text file to the keyboard ([T] in control panel).

      ApplePC emulates a serial printer, but the output
      can be redirected to a parallel printer.

   Slot 2 can be redirected to COM1, COM2, COM3, or COM4. It
   fully emulates a Super Serial Card.


Known bugs/flaws (to be fixed)

   The serial interrupt code is buggy. Files almost never transfer
   properly (at least on my system) and it sometimes hangs or
   spontaneously reboots.

   Sometimes, attempting to load a disk image will freeze ApplePC
   with an "Abort, Retry, Ignore, Fail" message (it will not
   accept keyboard input because ApplePC redirects the keyboard
   interrupt). In specific, the errors include "Drive not ready"
   and "Sharing violation". To fix this, I will need to write
   an Int 24h handler.

   Disk II emulation is not 100% authentic.

   Apple ][+ mode is not 100% authentic. It should not have
   lowercase, and should emulate a 6502 processor (not a 65C02).

   Programs that do not work under ApplePC: (UV=unverified)
   * World Championship Karate
   (I think there are others, but I haven't listed them here yet.)


Features to be added later (this is a partial list)

   A better Tab file chooser
   Keyboard re-mapping
   A wide variety of command line parameters
   Display of more status on the right side of the screen
   A better user interface
   A much better debugger
   Use of EMS to emulate memory above 128K

   Better Mockingboard emulation
   Clock chip emulation
   UniDisk (800K) support
   Slow (rotating) disk drive mode
   Mouse support in //e mode

   Faster video mode switching
   Non-blurry color mode (as seen on RGB monitors)
   Amber monochrome
   Adjustable tint/tone/color/hue

   Anything else that is requested

Неактивен Ricarq

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: Габрово
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #5 -: 03 Януари, 2013, 14:11:51 »
Забравих , да спомена , че имам доста игри, файловете са със разширение dsk. Дайте да създадем обща поща във форума на място с поне 10GB пространство най-малкото , както Антон беше създал в стария форум и там да качваме всичко .

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #6 -: 03 Януари, 2013, 14:35:57 »
Обща поща не е разумно, понеже всеки може да трие...

По скоро някакъв друг вариант...
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Ricarq

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: Габрово
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #7 -: 03 Януари, 2013, 15:23:02 »
Искам да Ви кача Емулатора и игрите но не знам как

Неактивен naneobratmu

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 4
  • Населено място: Sofia
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #8 -: 03 Януари, 2013, 17:53:04 »
Здравей . Качвай в DOX.BG и давай линковете тук. ::)

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #9 -: 03 Януари, 2013, 19:41:31 »
Давай го на скайпа, аз ще го сложа на сайта.

Неактивен Ricarq

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 432
  • Населено място: Габрово
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #10 -: 10 Януари, 2013, 20:46:28 »
Давай го на скайпа, аз ще го сложа на сайта.
Дал съм архивите на manо по  Skype онзи ден , надявам се да намери време начин да ги качи  . А ако ми кажете добъро място в NET-a за качване на файлове ( не само снимки , а да може музика и програми вкл. и архиви ), където регистрацията да е лесна ще се регистрирам там и ще  кача игрите и симулаторите .

Неактивен mano

  • Администратор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1303
  • Населено място: Пазарджик
  • LZ5TA
    • manofoto
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #11 -: 10 Януари, 2013, 21:15:05 »
« Последна редакция: 24 Януари, 2013, 07:58:58 от mano »

Неактивен Yassen

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 327
  • Населено място: София
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #12 -: 24 Януари, 2013, 01:20:15 »
Дал съм архивите на manо по  Skype онзи ден , надявам се да намери време начин да ги качи  . А ако ми кажете добъро място в NET-a за качване на файлове ( не само снимки , а да може музика и програми вкл. и архиви ), където регистрацията да е лесна ще се регистрирам там и ще  кача игрите и симулаторите .

Това е мястото което търсиш, Антон също качва там:

https://www.4shared.com/
Бъдещето принадлежи на онези, които вярват в красотата на мечтите си.

Неактивен Велин Панчев

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 39
  • Населено място: Асеновград
Re: Игри за "Правец 82"
« Отговор #13 -: 01 Април, 2014, 21:25:46 »
http://www.theoldcomputer.com/roms/index.php?folder=Apple/II/Games

Докато търсих една моя много любима игра за правец Bolo ,попаднах на един сайт за такива игри за Apple II емулатора му също . по надолу на тази страница в зелените редове игрите са качени по азбучен ред -избирате съответната буква и всички игри започващи с тази буква ще ви излязат. Естествено не съм свалял всички и не мога да ви кажа дали всички линкове за сваляне работят.

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
1 Отговора
25681 Прегледи
Последна публикация 11 Февруари, 2023, 05:01:00
от bir4o
0 Отговора
1069 Прегледи
Последна публикация 25 Май, 2013, 12:37:11
от Emil
28 Отговора
12748 Прегледи
Последна публикация 09 Юни, 2013, 12:35:04
от vangelis
1 Отговора
747 Прегледи
Последна публикация 09 Септември, 2013, 16:12:32
от LZ10
11 Отговора
8503 Прегледи
Последна публикация 03 Юни, 2013, 17:56:23
от Георги Драмчев

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |