Форум за любителите на Стара електроника
Радиоприемници => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: radio-hobi в 29 Март, 2013, 21:37:33
-
Радиото е стояло на много влажно място .Отвън е горе-долу запазено отвътре ........
Днес го разглобих едната част на жичният резистор беше изгнила от влагата намерих друг .Липсваше и резистор на UY85 от анод към отопление сложих и него , нямаше скална крушка и нея сложих включих го лампите загряха изкара звук ,но след 30 секунди изчезва . Изключих го след малко пак го включих същата работа 30 секунди и заглъхва .Не съм сменял никакви кондензатори .
Ето и някоя снимка да придобиете представа .
-
още една снимка
-
Напръскай с контактен спрей цоклите и превключвателите и почисти крачетата на лампите.
Премери напреженията на захранването и на крайната лампа.
-
Даа, доста е зле шасито, влагата е свършила своята работа. Не ти препоръчвам повече да го включваш докато не го почистиш от корозията и т.н. Сигурно и променливият кондензатор вследствие на влагата окъсява. Има доста работа по това радио. Иначе поздравления, това е хубаво радио 4-ти клас.
-
Мд-а-а-а.Доста е зле шасито.Но предизвикателството да свирне това шаси е огромно.
Все пак това радио е бакелитко и си заслужава усилието.
-
Усилие да но но преди хубаво чистене на шасито да не се пуска че може нещо да си отиде ако още не е та ако ще го ползваш изчисти шасито само и си готов друго не ти трябва . ;)
-
Това шаси много ми прилича на КОМСОМОЛЕЦ.Ако ти падне такова ,такова сложи вътре,а може и да греша.
-
Това шаси много ми прилича на КОМСОМОЛЕЦ.Ако ти падне такова ,такова сложи вътре,а може и да греша.
Да шаситата са 1 към 1
-
Днес малко го почовърках смених повечето кондензатори.Оставих слюдните ,10 нф-екранирания към потенциометъра и един който е много "дълбоко" от първото краче на uch81 към маса.Включих го и работи около минута и половина ,и пак заглъхна . Ето какви напрежения измерих преди да заглъхне : UCL82 на анода на триода - 60 В , на анода на пентода - 185 В .На електролита 50+50 - 190 и 180 Волта . След като заглъхна напреженията падат : UCL82 на анода на триода - 45 В , на анода на пентода - 100 Волта, и на електролита 125 и 110 Волта.
-
Една от възможните причини за това е повредена UCL82 - много чест дефект. За проба можеш да подмениш съпротивлението на
първа решетка на пентода с по малко от порядъка на 100 ком. Би трябвало да свири по слабо, но да си задържи анодното напрежение.
-
Ето какви напрежения измерих преди да заглъхне : UCL82 на анода на триода - 60 В , на анода на пентода - 185 В .На електролита 50+50 - 190 и 180 Волта . След като заглъхна напреженията падат : UCL82 на анода на триода - 45 В , на анода на пентода - 100 Волта, и на електролита 125 и 110 Волта.
Първо проверяваш прехвърлящия кондензатор към първа решетка на UCL82,ако е ликажен отпушва пентодната част,да намаляш гридлика на 100 килоома е безмислено.
-
До колкото разбрах кондензаторите вече са подменени. Обичайна повреда на лампите от серията ECL8.., PCL8.. e повреда в
пентодната част. В утечното съпротивление на решетка 1 започва да протича по голям ток, който от своя страна намалява
автоматичното преднапрежение на решетката. Анодният ток започва да расте и лампата излиза от режим. Това е съпроводено
с намаляване на мощността и увеличаване на изкривяванията. Същото се получава и при скъсяване на първичната намотка на
изходния трансформатор. (Той се защитава от кондензатора 2,2 nF 1500V). Намаляването на утечното съпротивление се прави
с цел потенциала на първа решетка спрямо маса да остане близо до нула. Това е временна мярка, която се прави, ако нямаме
изправна лампа за проба.
-
Решетъчен ток тече когато решетката стане положителна спрямо катода,тя трябва да е отрицателна и то почти -8 волта.Причините за голям аноден ток могат да бъдат няколко,най честите са ликаж на прехвърлящия,пробия в катодния блок или утечка в лампата или нагар в цокъла на лампата.Диагностиката е проста,даваш за момент първа решетка на маса и ако анодния ток падне дефекта е прехвърлящ кондензатор.Освен това искам да ви споделя от личен опит с тоя радиоприемник един номер който той прави.Ако се вгледате в схемата на Маесто РМ62 там има една особенност,обратна връзка от вторичната между вторичната на изходния и 100 ома в катода на триодната част,съпротивлението 2.2 к ако си промени стойността кондензатора в анода на пентода или просто прекъсне е възможно самовъзбуждане в честота над звуковата.Пентода грее и се чудиш защо :)
-
В случая прав излезе Любо Божков , лампата беше дефектирала .Вече не я прави тази мизерия ,звука си се регулира от потенциометъра .Но сега не хваща нищо фоновият шум не се променя ,превключвателите за СВ , КВ си контактуват -изчистени са.
-
Решетъчен ток тече когато решетката стане положителна спрямо катода,тя трябва да е отрицателна и то почти -8 волта.Причините за голям аноден ток могат да бъдат няколко,най честите са ликаж на прехвърлящия,пробия в катодния блок или утечка в лампата или нагар в цокъла на лампата.Диагностиката е проста,даваш за момент първа решетка на маса и ако анодния ток падне дефекта е прехвърлящ кондензатор.Освен това искам да ви споделя от личен опит с тоя радиоприемник един номер който той прави.Ако се вгледате в схемата на Маесто РМ62 там има една особенност,обратна връзка от вторичната между вторичната на изходния и 100 ома в катода на триодната част,съпротивлението 2.2 к ако си промени стойността кондензатора в анода на пентода или просто прекъсне е възможно самовъзбуждане в честота над звуковата.Пентода грее и се чудиш защо :)
Това може ли да е вярно за НЧУ звук на телевизор Пирин с PCL86 , Сменен цокъл с нов керамичен, смемеми всички кондензатори и изходен трансформатор и зачервява анода с постоянно повишаващ се анаоден ток ???
-
Това е възможно,при Пирин се получава друго освен нагаряне и прогаряне на цокъла.Там монтажа е печатен и платката често гетинакса губи диелекричните си свойства от нагряването на лампите или от елементарно стареене на гетинакса.По често се случва дефект в самата лампа,окаляване на електродите вътре в балона и провисване на решетките.Лампата там стои хоризинтално.Получава се вътрешен ликаж между втора решетка и управляващата.Частично това може да се оправи ако се повиши катодното съпротивление на пентода или се намали през резистор напрежението на втора решетка.Има различни методи и алхимий които ползваха техниците навремето :)
-
беше набримчен катоден резистор. 3.3к, към 7вата с който схемата ствава Ловтин Уайт направо... :D демек не е нужен разделящ кондензатор щото катода е мноооооооооого повдигнат.
Проблема остава с вече 4 различни лампи!!!!
ДА го смятам ли като проблем чииито произход НЕ е изяснен, ами има само половиначати решения за него...
Гетинакса е ок, не е нагорял, сложих чисто нов кеамичен цокъл...
Дали е легнало шасито или събрано не оказва значение, ВИНаги грее зачервява и изстрелва тока в небето... !!!
НАправо ми иде да му сложа една интеграл за звука и да не се занимавам повече..
Някой ако е чел по дебелите книги за причинителя на тоя проблем, ще се радвам да сподели. Че да му измисля решение...
САмо големите електролити от Филтровия блок не са сменнеи по телелвизора, всичко останало е ново...
-
Въстанови стойностите по схемата,провери катодния кондензатор.Проблема е решим,ама така от дистанция какво да кажа :) ако кутията е тука при мен е друго.Опитай като намалиш на втората решетка напрежението,като увеличиш 3.3 к на около 5-10 к.Обратната връзка там е от вторичната на изходния трансформатор към долния край на потенциометъра,ако посоката на включване на вторичната е объркана може да се самовъзбуди но ще е някаква ниска честота и ще я чуеш.
-
Какво стана с "Маестро"-то :) ?
-
Какво стана с "Маестро"-то :) ?
Охоо "Маестро-то " отдавна е готово ,та даже и второ имам вече . :D