Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: dragan в 12 Юли, 2019, 12:44:01
-
Здравейте колеги
Днес завърших проекта на малък бензинов генератор за напрежение 12волта DC с мощност около 400вата.
Проекта го придобих в незавършен вид с много проблеми.
1.Двутактов немски двигател SACHS.Имаше проблеми в муфата за предаване на движение,липса на сегментна шпонка,липса на въздушен филтър и жило за газ на карбуратора.
2.Немски военен генератор GI.Erz.400в, който беше с прекъсната възбудителна намотка и окислени контакти на вграденото реле регулатор.Тъй като посоките на въртене на двигателя и генератора не съвпадаха трябваше да се промени вътрешната схема на генератора.Липсваше и куплунг за приемане на въртенето от двигателя.Реших да запазя оригиналния цвят на генератора и да не го боядисвам.
3.Монтажа на групата направих върху плоскости от шперплат с размери 400х300мм.Генератора и двигателят работят много добре.Ще пробвам да включа инвертор от 12В DC на 220В АС.
4.Останаха ми части за още един проект на генератор,който предлагам на колеги в раздела купувам -продавам
-
Браво, много добре изглежда! А и сигурно ще върши работа!
-
Благодаря Слави.
Не зная дали ще го ползвам , но съм доволен,че от събраните агрегати вече е машина и може да бъде полезна.
-
Стилно се е получило!Браво!
-
Браво! :good:
Много компактна и симпатична машинка се е получило! :)
Поздравления! :hi:
-
Благодаря колеги
Генератора /електрическата машина/ е от немски малък агрегат, който е стоял на танковете Тигър за зареждане на акумулаторите и захранване на радиостанцията ,когато танка не е в движение.
-
Ехаа, истинска реликва от най-великият танк през Втората Световна.
Браво Драгане.
:bravo:
-
Адмирации! Браво Драго,заслужено евала!
-
А възбуждането с акумулатор ли става :reader: ?
-
Браво, а колко харчи тоя звяр?
-
Привет на всички и благодаря за интереса.
1.Генератора/динамото/ е колекторен, постоянно токов с шунтово самовъзбуждане и не му трябва акумулатор.На определени обороти се самовъзбужда и при достигане на 13 волта се задейства едно реле за напрежение и се включва към консуматорите.Също като динамото някогашните мотоциклети.На фара имаше червена лампа,която при контакт и ниски обороти свети а при по-високи обороти изгасва, което показва ,че динамото вече дава ток към акумулатора. Реле регулатора има 3 намотки на едно ядро с две независими контактни системи,три съпротивления и 4 кондензатора. Всичко това е вградено в корпуса на машината.Напрежението се регулира чрез комутация на съпротивленията, които се свързват последователно към шунтовата възбудителна намотка .
2.Не знам все още какъв е разхода на гориво.
Като затворя кранчето за гориво работи около 5 минути с горивото от карбуратора, който е почти еднакъв с този на Балкан-50.
-
А възбуждането с акумулатор ли става :reader: ?
Здравей Валери
Извинявам се за късния отговор
Постоянно токовите машини/динамомашините/ по принцип се самовъзбуждат от остатъчното магнитно поле.Това са колекторни машини за постоянен ток с шунтово възбуждане.В моя случай няма нужда от външно възбуждане.При достигане на определини обороти, машината се самовъзбужда и дава напрежението за което е разчетена.Подобни генератори са били монтирани на старите автомоболи и са били актуални до появата на така наречените алтернатори.За регулиране на напрежението се използват контактни реле регулатори, които включват/изключват възбудителната намотка на генератора през определени добавъчни съпротивлиния свързани последователно на възбудителната намотка.
В моя случай бяха изгорели/пресъснати/ добавъчните съпротивления и ибеше изгоряба от нагряването ,основата на която бяха навити.Купих си кантал със съответните параметри,направих нова основа от стъклотекстолит и навих съпротивленията със стойност, както е показано на схемата заблепена на капака на машината.
-
:drinks:
-
Яко ! :good:
Двигателят мяза на такъв от руска "Тайга". Доста компактно изглежда генераторчето.
Адмирации, колега! Ако решиш да го доокомплектоваш със защитната каса, предполагам, че мога да помогна.
Колкото за другото на части - имам интерес, та по-късно на "лични" да се разберем. Не видях никъде по темите за продажба - затова!