1. Мисля че и няма оригинален магнет.Дядо имаше подобен двигател и той нямаше запалителна система.....На местото на свеща имаше един болт с отвор в челото в който имаше азбестов фитил. Та тоя фитил се намокряше с нафта,палеше се и се навиваше в главата. Имаше и едно въженце с което се завърташе маховика при отворен декомпресор.Което ми напомня за:благодаря колега за информацията
2. Тоя кран не е подходящ за декомпресор. Става за гориво, масло и много други неща но не и за това.Виж за декомпресор от ИЖ, по старите модели имаха.
3. Не се притеснявай от прегряване-при тези двигатели топлинното натоварване е малко и дори излъчването през главата е достатъчно.Далеч по опасно е липсата на масло!
4. Според мен това не е дренажен отвор,а просто технологичен отвор.Ако решиш да слагаш тапа ми се обади. Правя 109 размера!
5. Успех в начинанието!
Здравейте колеги1. Не
Благодаря за информацията,подкрепата и съветите.
Имам нужда от съвет по следните въпроси:
1.Да остане ли пак изолирана от охлаждане главата на двигателя?
2.Какво предварение на запалването е подходящо за този двигател?
3.Тъй като двигателят е проектиран за нискооктанов бензин,който днес вече не съществува, подходящо ли е за гориво да се използва смес от бензин с газ за осветление или дизел и в какво съотношение?
1. Неблагодаря колега
2. Едвали има инфорация някъде, но практически може да се установи.
3. Сипвай най нискооктановия който намериш, мотора е атракция, гори много, КПД е малко,Износен е, проблемите са бутало, основен и биелен лагер,сегменти.
Този тип двигател в Пловдив го ползваха най-вече около Марица.Благодаря за информацията колега
Опушваха с нафта или гас всяка вечер дърветата против комари.
Беше поставен на нещо като шаси на кола и привода е с широкия ремък.
Също така се ползваше пак на шаси и за рязане на дърва по къщите.
Става въпрос за годините около 1965г.
Драгане, не се разсейвай със странични дейности! Гледай си приемниците! :) :) :)
Честито за придобивката! Супер як е мотора, аз тепърва ще започвам да правя една "Родина" - нашенско производство.благодаря за подкрепата и съветите
Набързо по въпросите ти: - Какъв бензин? - Ами какъвто има! Октановото число на бензина е индекс за детонационно горене при компресия - колкото по-голямо е то - толкова при по-натоварен мотор можеш да го ползваш. Понеже твоят мотор е ниско-компресионен - това не го бърка въобще. Главата - задължителен шлайф. Хубаво е да се охлажда, така че, възстанови кръга на охлаждане. При теб то е термосифонно, така че, няма да е кой знае какъв проблемът. Маслото... Понеже моторетката ти си няма маслена помпа, маже се чрез плискане - не е много добре да сложиш каквото и да е масло 15W40 или М16Д - ако не можеш да намериш от последното - ще ти дам имам доволно количество от дизела на лодката ми. И така... хубаво е да пробваш да оправиш и цилиндъра (не вярвам да не е хванал форма на бъчва) ама - въпрос на финанси. Бутала по размер правят в Хасково, пък и тук по Шопландия има фирми които доставят, сегментите са ти най-малкият проблем. Другото е желание за работа и хъс. Каквото мога ще помагам. Успех ти желая. Ако трябва ще те свържа с колегите от Авто-мото форума от Пловдив който са много готини хора, и биха помогнали за всичко от което имаш нужда. Успех! :good:
Що се отнася до горивото- клапаните изгарят от високооктанов бензин.Не се заяждам, ама ... колегите които ме познават лично, знаят, че карам ретро-автомобили дори и като ежедневни возила. Бийтъла от 61-ва година навъртя 560К километра... По тази логика би трябвало отдавна да е заминал. Който не вярва = може да заповяда да види на живо има ли му нещо. Същото е със Реното 4 и Шкода 110-рапид, Аво-турист, Балканите, Веспа-та, лодката ...да не ги изреждам. И всичко това върви с бензин от кварталната бензинджийница - евтин и скапан! Глава, и клапани проблеми не са ми правили. Единственото което е било проблем са свещите - когато бензинът е скапан, и центровката неточна - трупат нагар и при един определен момент става забавно: Колата не пали, а когато запали се гаси в бордюра на тротоара на скорост. При добре избрано топлинно число, и читаво охлаждане, няма да има проблем с бензина.
Като огледах картинките от разглобяването на мотора, виждам, че маслена помпа май няма - маже се със плискане, може да монтираш една ламарина на долната част на биелата по посока движение на вала, която да подпомага разплискването откъм долната част на цилиндъра. Така значително се подобрява мазането. Може при желание да се направи и канал на биелния лагер който също подпомага задържане на масло и пази при по продължителни престой на двигателя от т.нар. "сух старт".Благодаря за интереса колега
Драгане, колегата regreed теоретически е прав, но техниката ногава е била такава, хубава, лоша, това е. Според мен, двигателя няма какво да го тунинговаш, дори и да е възможно. Трябва, по нашите правила, да го съживиш максимално в оригиналния му вид. Пък и не си закъсал толкова, че да правиш от него например, резачка за дърва, че "да си избиеш масрафа" ;) :DИ аз съм решил така.
Здравейте колегиблагодаря Лъчо
Много Ви благодаря за подкрепата и хубавите думи.
Честно казано не очаквах толкова бърза реакция.
Предстои ми да направя манивела с храповик за запалването, защото няма такава към машината.
Спортният филтър може би не му подхожда,но досега в интернет не съм намерил снимки и информация за този модел двигател.
Пропуснах да спомена,че по препоърка на специалисти за намаляване на октановото число на бензина добавих експериментално газ за осветление в съотношение 1:10.
Здравейте
Вчера стартирах два пъти двигателя
Получи се някакъв пропуск на масло от долната страна на картера.
При ръчното въртене на маховика забелязах,че при компресия някакви мехурчета се появяват във водата от резервоара за охлаждане.Свалих главата и поставих ново уплътнение след което този проблем изчезна .
Трябваше да сваля двигателя от колесара и установих,че няма уплътенние на капачето за затваряне на кухината на клапаните.От картера през повдигачите на клапаните маслото постъпва в тази кухина и оттам изтича между капачето и корпуса на двигателя.Капачето се притяга с 4 болта М5мм
Измерих топлинната хлабина на клапаните:
всмукателен - 0,07-0,08мм
изпускателен -0,3мм
Направих ново уплътнение и го монтирах с червения силикон.Утре ще заредя картера с масло и ще проверя дали проблема е изчезнал.
Проверих и центровката на запалването -около 20 градуса преди ГМТ.
Пропуснах да спомена,че по препоърка на специалисти за намаляване на октановото число на бензина добавих експериментално газ за осветление в съотношение 1:10.
В Пловдив е дъждовно и чакам да се оправи времето, за да старитрам отново двигателя и да направя така желания от всички клип
Здравей!
Хвала за усърдието при реставрацията на старото желязо!
Сега ако приемаш съвети:
Обикновено на по-старите бензинови мотори топлинната хлабина на клапаните е 0,25В/0,30И, но не е грешка и да се даде повече хлабина в началото, като цяло клапаните ще тракат(което в последствие може да се регулира), но няма да нагорят. Ако мотора е със чугунена глава и блок обикновено хлабината е 0,4В/0,4И, поради по-големия температурен толеранс на мат'реяла.
Ако 'натегнеш' клапананите, рускуваш при палене да върне в карбуратора и да "кихне" (особено неприятно е) ако е претегнат изпускателният - гърми в ауспуха и много трудно може да се запусне загрял мотора.
Та така... успех ти желая!
п.п. Още малко инфо за "желязото" ;)
http://www.pichler-erfindungen.at/Warchalowski-Standmotor.htm
[/благодаря за информаицята и съветите колега ]
Браво , супер е станал !
Смукателния задължително го направи 0.2мм. При това малко разтояние има опастност да остане отворен постояно, може да е грешна регулировката или клапана да се е вкопал ...
Как си го запалил при 20 градуса преди гмт. Реално би трябвало да завърта обратно при палене ако компресията е наред. Направи белези 0 , 5 , 10 ... на магнета и при загрял мотор ги променяй при работещ двигател. Някои магнети променят аванса спрямо оборотите, този такъв ли е , други мотори променят освен дросела и предварението автоматично спрямо товара. Колко е дебела гарнитурата на главата, не ползвай силикон там, графитна или само грес ......
Кухината на клапаните не трябва да е на 100% пълна със масло как е направено при този двигател.
Бензин 95, няма нужда от смес със газ, Рикардо нарочно прави такава голяма по площ горивна камера, при компресия се охлажда горивната смес а това значително наалява детонацията, освен това при ГМТ горивната смес минава към клапаните и над буталото има голяма силно охладена гривна смес (челото на буталото е най натоварено температурно около 300 градуса) снижавайки температурата при компресия той вдига максимално степента на сгъстяване и със това е останал в историята на двг.
[/здравейте
благодаря за съвета
Бях сложил повече от необходимото масло и вероятно това е причината да прелее в кухината на клапаните.Двигателят има голяма компресия.Клапаните са притрити с паста.Поставил съм паранитова гарнитура с дебелина 1мм- толкова беше оригиналната ]
Истински поздравления за реставрацията на немската машина . Винаги съм се ядосвал , защо нападнаха Русия , а не се ограничиха с Европа . Сега да сме на Марс и да комуникираме !:good: