| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski  (Прочетена 9800 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1170
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #15 -: 22 Септември, 2019, 23:11:33 »
  1. Не
  2. Едвали има инфорация някъде, но практически може да се установи.
  3. Сипвай най нискооктановия който намериш, мотора е атракция, гори много, КПД е малко,Износен е, проблемите са бутало, основен и биелен лагер,сегменти.
благодаря колега

Неактивен Ангел Симеонов

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 818
  • Населено място: Русе
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #16 -: 24 Септември, 2019, 07:27:12 »
С тези двигатели караха верижните въртящи люлки и виенското колело преди около 50 години.Навремето са карали вършачки след парните двигатели.Другия метод за каране на газ е подгряване на газта в серпентина около аспухта.Оригиналния магнет мисля,че е клатещ и може да дава искра при реверсивно движение.Карали са на газ защото е била актуална и дотирана за осветление.Сега е безсмислено защото е по-скъпа от бензина.

Неактивен Kamona

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 34
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #17 -: 24 Септември, 2019, 21:44:56 »
Този тип двигател в Пловдив го ползваха най-вече около Марица.
Опушваха с нафта или гас всяка вечер дърветата против комари.
Беше поставен на нещо като шаси на кола и привода е с широкия ремък.
Също така се ползваше пак на шаси и за рязане на дърва по къщите.
Става въпрос за годините около 1965г.

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1170
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #18 -: 25 Септември, 2019, 15:40:26 »
Този тип двигател в Пловдив го ползваха най-вече около Марица.
Опушваха с нафта или гас всяка вечер дърветата против комари.
Беше поставен на нещо като шаси на кола и привода е с широкия ремък.
Също така се ползваше пак на шаси и за рязане на дърва по къщите.
Става въпрос за годините около 1965г.
Благодаря за информацията колега

Активен styrshel

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1528
  • Населено място: Варна
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #19 -: 25 Септември, 2019, 16:06:12 »
Драгане, не се разсейвай със странични дейности! Гледай си приемниците!  :) :) :)

Пожелавам ти успех с двигателя! Имам ясни спомени че с такива двигатели режеха дърва и като им свършеше горивото, купуваха от бакалията бутилка газ и хайде отново. Явно са били много икономични с такова гориво(бензина беше малко по-евтин от газта по това време - 18/24ст./л.). Имам обяснение и за запушените канали за охлаждане. Явно запалването е нужно само при стартирането. После като се стопли главата става дизел. Правя аналогия с някои дизели, които за да се стартират главите се нагряват предварително с горелка. Това обяснява и наличието на декомпресор - за гасене.

П.П. Ако ще подаряваш Москвича, аз съм първи кандидат!  :D
« Последна редакция: 25 Септември, 2019, 16:22:37 от styrshel »

Неактивен rolling_heads

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1897
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #20 -: 25 Септември, 2019, 19:01:18 »
Цитат
Драгане, не се разсейвай със странични дейности! Гледай си приемниците!  :) :) :)

Въобще не се разсейва ами даже и разширява дейността.
Приемниците при мен двигателите при него
:D :D :drinks:

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #21 -: 25 Септември, 2019, 20:55:01 »
Честито за придобивката! Супер як е мотора, аз тепърва ще започвам да правя една "Родина" - нашенско производство.
Набързо по въпросите ти: - Какъв бензин? - Ами какъвто има! Октановото число на бензина е индекс за детонационно горене при компресия - колкото по-голямо е то - толкова при по-натоварен мотор можеш да го ползваш. Понеже твоят мотор е ниско-компресионен - това не го бърка въобще. Главата - задължителен шлайф. Хубаво е да се охлажда, така че, възстанови кръга на охлаждане. При теб то е термосифонно, така че, няма да е кой знае какъв проблемът. Маслото... Понеже моторетката ти си няма маслена помпа, маже се чрез плискане - не е много добре да сложиш каквото и да е масло  15W40 или М16Д - ако не можеш да намериш от последното - ще ти дам имам доволно количество от дизела на лодката ми. И така... хубаво е да пробваш да оправиш и цилиндъра (не вярвам да не е хванал форма на бъчва) ама - въпрос на финанси. Бутала по размер правят в Хасково, пък и тук по Шопландия има фирми които доставят, сегментите са ти най-малкият проблем. Другото е желание за работа и хъс. Каквото мога ще помагам. Успех ти желая. Ако трябва ще те свържа с колегите от Авто-мото форума от Пловдив който са много готини хора, и биха помогнали за всичко от което имаш нужда. Успех! :good:
Омраз!

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1170
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #22 -: 26 Септември, 2019, 09:05:09 »
Честито за придобивката! Супер як е мотора, аз тепърва ще започвам да правя една "Родина" - нашенско производство.
Набързо по въпросите ти: - Какъв бензин? - Ами какъвто има! Октановото число на бензина е индекс за детонационно горене при компресия - колкото по-голямо е то - толкова при по-натоварен мотор можеш да го ползваш. Понеже твоят мотор е ниско-компресионен - това не го бърка въобще. Главата - задължителен шлайф. Хубаво е да се охлажда, така че, възстанови кръга на охлаждане. При теб то е термосифонно, така че, няма да е кой знае какъв проблемът. Маслото... Понеже моторетката ти си няма маслена помпа, маже се чрез плискане - не е много добре да сложиш каквото и да е масло  15W40 или М16Д - ако не можеш да намериш от последното - ще ти дам имам доволно количество от дизела на лодката ми. И така... хубаво е да пробваш да оправиш и цилиндъра (не вярвам да не е хванал форма на бъчва) ама - въпрос на финанси. Бутала по размер правят в Хасково, пък и тук по Шопландия има фирми които доставят, сегментите са ти най-малкият проблем. Другото е желание за работа и хъс. Каквото мога ще помагам. Успех ти желая. Ако трябва ще те свържа с колегите от Авто-мото форума от Пловдив който са много готини хора, и биха помогнали за всичко от което имаш нужда. Успех! :good:
благодаря за подкрепата и съветите
Работата по мотора е в почивните дни ,така че очаквайки новини  за напедака потова време

Неактивен ценков

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 31
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #23 -: 26 Септември, 2019, 13:58:45 »
    Колегата е прав-може със всякакъв бензин. Ако държиш да е от едно време се сещам само за Б 70. Трябва да се намира по малко във поделенията които имат БРДМ и БТР. Те бяха на такъв бензин.Не че не вървяха и на  Б 86 .  Другия вариант за керосин-той се намира по летищата...

    За маслата- разгледай в магазините които продават части за ЗИЛ и ГАЗ. В един такъв намерих 90ЕП..
   Ако  нямаш лагери на коляновия вал и на биелата както подозирам,че бабита е напластен на биелата познавам един колега който е в час със технологията за ремонт.

Неактивен Лъчо Минков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1124
  • Населено място: София
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #24 -: 26 Септември, 2019, 18:29:17 »
           Маслото 90 ЕП е за трансмисии, а не за двигатели. Що се отнася до горивото- клапаните изгарят от високооктанов бензин. Не вярвам този двигател да бъде използван по предназначение - срещу комари или за резачка за дърва /жалко/. Драган иска да го приведе в най- добро състояние и всички да му се радваме.
         
« Последна редакция: 26 Септември, 2019, 18:41:07 от Лъчо Минков »

Неактивен lz2xl

  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3525
  • Населено място: Варна
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #25 -: 26 Септември, 2019, 18:56:58 »
Двутактовото масло е ЛТ2Т.Може да се използва всякакво масло за бензинов двигател.

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #26 -: 26 Септември, 2019, 19:00:21 »
Цитат
Що се отнася до горивото- клапаните изгарят от високооктанов бензин.
Не се заяждам, ама ... колегите които ме познават лично, знаят, че карам ретро-автомобили дори и като ежедневни возила. Бийтъла от 61-ва година навъртя 560К километра... По тази логика би трябвало отдавна да е заминал. Който не вярва = може да заповяда да види на живо има ли му нещо. Същото е със Реното 4 и Шкода 110-рапид, Аво-турист, Балканите, Веспа-та, лодката ...да не ги изреждам. И всичко това върви с бензин от кварталната бензинджийница - евтин и скапан! Глава, и клапани проблеми не са ми правили. Единственото което е било проблем са свещите - когато бензинът е скапан, и центровката неточна - трупат нагар и при един определен момент става забавно: Колата не пали, а когато запали се гаси в бордюра на тротоара на скорост.  При добре избрано топлинно число, и читаво охлаждане, няма да има проблем с бензина.
п.п.  Някой питаше за автомобила на заден план на снимките:   - Не е "Москве" - Боргвард е, немска марка от 50-те, не съществува вече.
Омраз!

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1170
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #27 -: 28 Септември, 2019, 09:54:23 »
Новият резервоар вече е готов
Проверен е на херметичност с тебеширена паста и керосин
Селдва почистване и боядисване

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1170
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #28 -: 10 Октомври, 2019, 16:05:50 »
Разглобяване на биелата и буталото
1.Разшплентоват се и се демонтират се двете гайки закрепващи черупката на основния лагер.Гайките и болтовете са номерирани,така също и лагерната черупка.Демонтира се половината на черупката.
При оглед нямаше никакви дефекти на шийката на коляновия вал и биелния лагер.
2.Валът  се завърта в горна мъртва точка и изтласква биелата и буталото .След това се завърта още на 90градуса за да се освободи повърхността на лагерната черупка на биелата.
3.С помоща на трупче и чук биелата се вкарва още навътре и буталото започва да излиза докато се покаже отвора на виелния болт.Биелата с буталото не може да излезе напред.
4.Демонтира се зегерката ,изважда се буталния болти се освобождава буталото.
5.Биелата се издърпва назад през кухината  и  през отвора на задния капак се извъжда.
« Последна редакция: 10 Октомври, 2019, 16:13:06 от dragan »

Неактивен dragan

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1170
  • Населено място: Пловдив
Re: възстановяване на стационарен двигател j.warchalowski
« Отговор #29 -: 11 Октомври, 2019, 19:22:31 »
Днес разглобих  центробежния регулатор.

показвам снимки

 

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |