Форум за любителите на Стара електроника
Нови технологии => Телевизионни, Радио, сателитни и други приемници => Темата е започната от: bradi в 12 Юли, 2020, 07:35:06
-
Здравейте колеги,имали ли сте подобен проблем и как сте подходили?Химия,физика или комбинация от двете?Драскотините не са дълбоки но са добре видни и дразнещи.
-
:flag_of_truce:
-
Опитай с някаква фина полир паста, но едва ли ще се получи. Силно надран алуминиев чайник пооправих с горещ разтвор на оксалова киселина. Получи се плътен сив мат.За чайник става, но за твоя случай - не.
-
Колега, не става! Пробвал съм през годините, нищо приемливо! Накрая съм купувал още 1 -2 машини, та да докарам по фасон нещо свястно. Кофти, но друго не знам?..
-
Може да използваш шкурка, за да изравниш. След това обикновен кит на боди за метал. След това сребрист спрей, дали ще се получи..... Зависи от спрея. Едва ли има друг вариант.
-
Благодаря на отговорилите,знаех си че ще е трудно но чак пък толкова.Иначе машината е много запазена и си струват усилията.За сега събирам инфо а по нататък ще се пробвам и ще споделя.
-
Чудя се...,
дали няма да стане, ако се шлайфа, до изравняване, и после с тия "писалки", където заличават драскотини по колите... Имаше много реклами преди време. Важното е гамата на "среброто" да пасне. Казват, че "писалките" били скъпи...
Само идея...
Успех! :drinks:
-
Ще се загубят надписите, после те ще трябва да се възстановяват. Май не си струва да се занимаваш изобщо, и така ще бъде преглътнат вида. По мое лично мнение.
-
Точно надписите са проблема,първо ще се пробвам отгоре където няма надписи.
-
origo е прав . Ще се повредят надписите . Ако е въпрос да търсим съвършена визия трбва да се сканира панела , после да се лъсне добре и накрая наново правене на надписи . Според мен , не трябва . Апарата е стар и няма нищо чудно да личат следите от времето , това е част от чара му . От друга страна в случая , може да ползвате услуга или съвет от професионален художник , те знаят трикове , как да се замаскират максимално подобни „ дефекти ”
-
Благодарение на чудесния ни форум и други подсказки реших когато ми остане време да пробвам следното,леко и внимателно за да не се повредят надписите с много финна шкурка и кече или вълнен плат и след това цялостно лакиране с безцветен лак.Щом имам някакъв резултат ще го споделя за да съм полезен от личен опит.
-
Колега пробвай. Тук основното е запазването на надписите. Пък за другото е въпрос на майсторлък, а и късмет?
-
Благодарение на чудесния ни форум и други подсказки реших когато ми остане време да пробвам следното,леко и внимателно за да не се повредят надписите с много финна шкурка и кече или вълнен плат и след това цялостно лакиране с безцветен лак.Щом имам някакъв резултат ще го споделя за да съм полезен от личен опит.
Не ти трябва шкурка, а длето... Малко и остро. Отнемане на набраздения слой, без прекъсване, до изравняване с основната плоскост. После китче, моливче, или нещо друго. Продават и блестящи, сребърни спреьове, но е малко сложно...
Успех
-
Аз бих опитал с дремел и кече с полир паста. Имам такава за метал,мога да ти дам.
-
Добре де Лъчо, колегата да пробва и по твоя метод. Да предположим, ще изглади драскотините, ами тези дето влизат в надписите? От снимките не е много ясно какви и къде са пораженията?.. Дори и да не бяха влезли в надписите, после какво да прави? Какъвто и лакове да нанесе, ще личи много разликата в "обагрянето" да го наречем. За мен, по-добре да си го остави така, натурално?
Гледал съм клипове за реставриране, общо взето забавни, но не става! Личи си, китване, шлайфане, облепват надписи, спрейове, но не е "истинско"
Пък, ако някой предложи, дори приемлива домашна технология, ще го почерпя дамаджана вино (може и ракия)?
-
Колегата иска нещо да направи, защото драскотините го дразнят много. Но резултата може и да е още по-дразнещ. Някъде през 70-те години имах един Кьортинг, който хващаше станции от цял свят и покрай другото чистене, лъскане и смазване,взех че му поизмих скалата на чешмата-колкото да падне праха. Вече съм забравил какво стана с прахта, но половината надписи по скалата изтекоха в мивката. Някъде беше казано, че по-доброто е враг на доброто.
-
Така е,пътя към ада е покрит с добри намерения.Спомням си печалния опит на един специалист който почисти скалата на Волна К със спирт ли беше или бензин.И прах и фоторезист,всичко замина.По темата,аз първо бих пробвал това с кечето на нещо друго подобно.Много ме съмнява да се получи.
-
Благодаря за предложения дремел,имам както и кече и полир пасти.Естествено първо ще пробвам отгоре където няма надписи и при не добър резултат спирам,а пък знам ли,може да спечеля дамаджаната... :D
-
bradi, няма да се отметна, пък ти пробвай?! :empathy2:
Иначе и мен ме дразнят козметичните дефекти.И аз като колегите брах ядове в желанието всичко да е перфектно. И то, с елементарната операция миене на един новозакупен Сателит. Само, че с Меглио, понеже беше много мръсен. Обаче се отмиха надписите около "волумето" та се изпотих от яд! Предполагам, че зоната е била много омазнена от пипане и стана "някаква реакция", защото другите надписи и символи оцеляха? Какво ли не мислих, консултации с патили и нищо свестно. Накрая го продадох на мой не толкова претенциозен познат и си купих друг, обаче цялата операция ме върна с над 100 лв. назад. Та, това са "рисковете на професията", а от тогава ползвам само препарати тип Веро.
-
Мелио-то се държи странно,някой път сваля надписи,някой път- не.
-
Пробата ще е през отпуската защото трябват време и търпение.
Слави,ще ми бъде много приятно да се запознаем,естествено и не по повод дамаджаната :good:
А и често минавам през Ботевград,заради виличката в Скравена...
-
Благодаря за предложения дремел,имам както и кече и полир пасти.Естествено първо ще пробвам отгоре където няма надписи и при не добър резултат спирам,а пък знам ли,може да спечеля дамаджаната... :D
Питай първо дамаджаната от колко литра е... :D
Мисля че не е нужно да се премахва в дълбочина, само до изравняване с основната плоскост...
По-добре да ти я направят наново...
И аз имам за правене, но не знам къде и какви са цените.
.
-
bradi, нали се разбрахме, при приемлив резултат, имаш я! Относно питането на azop, като набори си спомня какво беше една дамаджана ползвана като "писмо с тапа" за решаване на разни проблеми навремето? Обикновено по влакове и рейсове имаше по няколко пътника с плетена стъклена дамаджана, обикновено 3-5 литра, запушена с какалашка (така му казваме в нашия край) уплътнена с вестник! Така беше и мисля, че това е нормалната доза?! ;)
Иначе, много съм писал-всеки сандъкчия е добре дошъл! На удобно място съм, координати, име, всичко съм написал (за разлика от повечето от вас, без извинение, нито името ви знам, нито от къде сте, за възраст и др. да не говорим?). Така че, заповядайте! Спомням си лани Драган как ме намери без да познава Ботевград. Хубаво е предварително един телефон щото, знае ли се, на тази възраст да не съм се заиграл с някоя кака?... :D
-
Брей, то голяма сага станало това с тия драскотини! То поне да са драскотини, ами някакви драскотинки. Я си карай машинката така без да я разваляш повече. Във всички случаи резултата няма да е добър, ще се загуби надпис или растера, петно ще остане...
-
Стършеле, нали това казах преди 2-3 дни, но ме обвинихте, че троша хатъра на момчето. Добре пък, нека и bradi мине по нашия път?..
Иначе, независимо от резултата дамаджаната ще я изпием, ако не можем двамата, ще ви потърся да помагате...
-
Стършеле, нали това казах преди 2-3 дни, но ме обвинихте, че троша хатъра на момчето. Добре пък, нека и bradi мине по нашия път?..
Иначе, независимо от резултата дамаджаната ще я изпием, ако не можем двамата, ще ви потърся да помагате...
:good: :good: :good:
-
То верно от някакви си драскотини до къде се стигна...
Аз съм скромен любител и колекционер на дръжкофони и радиа от края на 70 и началото на 80-те.Професионално се занимавам с заваряване на пластмаси така че техниката не ми е чужда.Ако имате нужда от повече инфо на лични ще отговоря на всеки.
Поздрави Явор.