Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: xborox в 20 Юни, 2017, 17:22:41

Титла: Axial flux електродвигател
Публикувано от: xborox в 20 Юни, 2017, 17:22:41
Част от работата ми е свързана с творенето на разни текстове за автомобилния сектор, като източниците в повечето случаи са чуждоезикови. Рядко срещам проблеми с термините, ама сега съм се гмрунал в едни неясни за мен води. Имате ли представа как точно е превода на този тип електродвигатели - axial flux, и какви са предимствата, съответно и недостатъците му. Англоговорящите му казват pancake, демек палачинка :-)
Титла: Re: Axial flux електродвигател
Публикувано от: styrshel в 20 Юни, 2017, 20:54:21
Отговора е в името. Магнитния поток е насочен по оста на двигателя. В миналото това бяха двигателите с печатен ротор, диаметъра на ротора е много по-голям от дебелината, еднослойна намотка върху стъкло- текстолит. Това са постоянно-токови мотори, четкови, като четките се трият направо върху намотката, но може да са и безчеткови. Голям диаметър, малка дебелина, голям въртящ момент, мхого малка инерционност заради ниската маса на ротора, отлично охлаждане заради голата и еднослойна намотка. Главно за серво двигатели. В последните години се правят по-дебели ротори и се използват в ел. транспорта.
Титла: Re: Axial flux електродвигател
Публикувано от: xborox в 20 Юни, 2017, 22:55:52
Перфектно описание, благодаря. И аз се поинформирах малко, но се чудя дали имат някакво специфично име на БГ. Реално част от отборите във Формула Е използват такива за задвижващата си система именно заради по-високия въртящ момент, доброто охлаждане и специфичната форма.
Титла: Re: Axial flux електродвигател
Публикувано от: origo в 21 Юни, 2017, 10:58:18
Ми освен двигатели с аксиален магнитен поток не съм сигурен че имат друго възприето име на български.