Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: Узунов в 26 Април, 2024, 22:34:43
-
Привет на всички.
Реших да направя опит да измаисторя някакво отчитане на горивото на моита моторетка.
Гледах мислих и се спрях на сонда като тая https://www.aliexpress.com/item/1005006119999355.html?gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.354490.0,pvid:b4ebe55a-eadd-4e76-9082-675cbb550fa7,tpp_buckets:668%232846%238108%231977&utparam-url=scene%3ApcDetailBottomMoreOtherSeller%7Cquery_from%3A
Сондата как да е, ще режа лепя и някак ще се сложи обаче какво да правя с отчитането и.
Може да взема и уред към тая сонда ама ще е доста грозновато.
Има ли как да се измаистори да показва в литри направо? Резервоара е 18 литра.Сондата е 0-190 ома.
Да отчита на два седем сегментни индикатора 0-18л? Ако става някак, има място в заводския уреда за температура да се монтира и ще стане дори красиво.
-
Има чипове които управляват светодиодна стълбица. Иначе ще ти трябва АЦП.
-
Здравей, това е една от различните схеми, които ги ползват да показват нивото на бензина за мотори. Нарочно е избрано със светодиоди, да не е толкова сложно. Светодиодите заемат малко място, като се вземе предвид таблото и уредите на моторите. Има възможност за различни нивомери при изменение на съпротивлението. По добре е да избереш класическия вариант на сондата с поплавък. Напр. от този вид;
http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=862&page=16
-
Темата е интересна. Най-вече монтажа в резервоара. Иначе също съм привърженик на светодиодите. Няма нужда от АЦП.
Следя :drinks:
-
Ако превозното средство минава технически преглед, някой може да се заяде, ако резервоарът е рязан или пробиван.
Работил съм във фирма, която се занимаваше с телеметрично проследяване на превозни средства и знам, че не са разрешени промени по горивната система, които нарушават целостта и...
-
Схемата за седем сегментни индикатори е тази, но отчитането е в проценти. Тези, които са я правили ги затруднява входната част. Подбор на елементи и настройка при нивомера. Понеже са с различно съпротивление на реостата при нивата.
-
Няма как да показва в литри - твърде сложно е за изпълнение, поради факта че резервоара не е с правилен обем /например цилиндър/ и всички показания ще са "уйдурма"
-
Още една схема, като се ползва този индикатор;
https://eshop-bg.com/produkt/%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84-%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-osx10201-ygr1-%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD/
Проблема си остава в точното подбиране на режима на работа. Те и затова стойностите на резисторите са променени, за типа на нивомера.
Която схема да се избере, с някой нивомер, отчитането на нивото на бензина ще е на "око".
-
Наливайте по половин литър от 0 до макс в нормалното работно положение. Съставете таблица с литри -> показания (съпротивление, напрежение, друго). После е лесно.
-
Никаква велика точност не трябва.
Даже в най-опростен вид са нужни три диода - ПЪЛЕН СРЕДА РЕЗЕРВА
Поне за мен :drinks:
По-важното е да се знае че показанията са реални и може да им се вярва. Че ако днес покаже едно а утре друго, по-добре без такъв индикатор.
-
Ако превозното средство минава технически преглед, някой може да се заяде, ако резервоарът е рязан или пробиван.
Работил съм във фирма, която се занимаваше с телеметрично проследяване на превозни средства и знам, че не са разрешени промени по горивната система, които нарушават целостта и...
И аз съм против рязането и пробиването на резервоара. Ще има и да стърчи букса, кабели. Но правилния начин е този, като от снимката. Така го правят и фирми с тунинг. Трудността е в датчика, който е за бензин. Той измерва налягането на бензина. Колкото е по пълен резервоара, налягането върху датчика е по голямо, и обратното.
Датчика, получава се на изхода му напрежение, което се ползва за отчитането от схемата с индикацията. Това напрежение, се променя спрямо налягането. Но датчика е скъп.
-
Трудността е в датчика, който е за бензин. Той измерва налягането на бензина. Колкото е по пълен резервоара, налягането върху датчика е по голямо, и обратното.
Не знам какъв е датчика,ама очевидно трябва да има връзка и съответна корекция на налягането на въздуха. Иначе ще показва всичко друго но не и нивото на горивото :D
-
И аз съм против рязането и пробиването на резервоара. Ще има и да стърчи букса, кабели. Но правилния начин е този, като от снимката. Така го правят и фирми с тунинг. Трудността е в датчика, който е за бензин. Той измерва налягането на бензина. Колкото е по пълен резервоара, налягането върху датчика е по голямо, и обратното.
Датчика, получава се на изхода му напрежение, което се ползва за отчитането от схемата с индикацията. Това напрежение, се променя спрямо налягането. Но датчика е скъп.
Още го умувам принципно... Това с този датчик мисля че няма да стане защото при мен в резервоара има 2 тръбички с различна дължина и кран с положения за резерва и тн...
Машината си минава регулярно на преглед (на 2 години) и искам да няма спънки и там.
То сондата реално ще е скрита принципно ама искам да е всичко ок.
За сега мисля и се чудя...
Като има развитие ще дам сигнал.
-
Не знам какъв е датчика,ама очевидно трябва да има връзка и съответна корекция на налягането на въздуха. Иначе ще показва всичко друго но не и нивото на горивото :D
Работихме по такъв проект, но го изоставихме точно заради дупченето на резервоарите. Наистина трябва да се следи и налягането на въздуха. Имаше подходящи диференциални датчици. По този начин получаваме по-скоро масата отколкото обема. Трябва и измерване на температурата и корекция спрямо нея.
-
Работихме по такъв проект, но го изоставихме точно заради дупченето на резервоарите. Наистина трябва да се следи и налягането на въздуха. Имаше подходящи диференциални датчици. По този начин получаваме по-скоро масата отколкото обема. Трябва и измерване на температурата и корекция спрямо нея.
https://www.aliexpress.com/item/1005006099349147.html?algo_exp_id=d16fc957-d89c-4da0-a1e6-cce28ca65213-14&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
Нов размисъл по темата вкарва това от линка по-горе.. Изглежда интересна идеята.
-
Не знам какъв е датчика,ама очевидно трябва да има връзка и съответна корекция на налягането на въздуха. Иначе ще показва всичко друго но не и нивото на горивото :D
Датчика е този, с информацията от производителя - LSK.
-
Нов размисъл по темата вкарва това от линка по-горе.. Изглежда интересна идеята.
На ултразвуковия датчик, изхода е с промяна на съпротивлението. Ще стане да се ползва изхода му, при по горните схеми за индикацията. Но китайците не са написали в какви зони може да измерва нивото
-
На ултразвуковия датчик, изхода е с промяна на съпротивлението. Ще стане да се ползва изхода му, при по горните схеми за индикацията. Но китайците не са написали в какви зони може да измерва нивото
"Кондензаторен" датчик...
/>
Може да ползвам едната изходна тръба от резервоара за нещо такова.
Продължавам да ровя за всякакъв вид датчици и тн..
-
Не знам дали ще е полезна идеята да се изработи капачка на резервуара с вграден обикновен резистивен датчик. Вярно, изводите ще са проблем да се скрият, но едва ли ще пречат про ползване. За да не се усукват при отвиване и завиване, може да се направи холендърна връзка - завива се само външната гривна. По-просто би било на капачката да се монтира куплунг и кабела да се откачва при сваляне и слагане. По-сложно ще е линеаризиране на сигнала поради специфичната форма на резервуара. Но този проблем не зависи от вида на датчика.
-
Независимо какъв тип сензор се използва за отчитане бих препоръчал да се използва микроконтролер. Това дава възможност да всякакъв вид индикация, регулиране на осветеността( в случай че мотора се кара нощем), както и лесното реализиране на каквато и да е предавателна функция, калибриране само с промяната на няколко стойности от кода. Дори и от гледна точка на цената - едно ардуино вече струва колкото няколко интегрални схеми.