Идеята ти е хубава, въпреки, че вече е малко позакъсняла. Искам да кажа, че повечето останали комплектни Балкани, или са "тунинговани" по Пернишки, или безвъзвратно съсипани, или в пунктовете за скрап.
Рядко се намират части, ако има продавачите се правят на интересни и ги продават (вече) на баснословни цени.
- Горното го казвам от собствен опит, понеже аз лично имам 6 Балкана ( Демек, почти всички модели - Витоша 250М2, Люлин-50, 2Ю2, МПМ, МК3, и Балкан 75 ), нямам само Балкан Витоша МК1.
Ето тук:
http://balkan-motors.ovo.bg/forum можеш да намериш сведения за балканите
тук за моторите социалистическо производство:
http://social-motors.forumotion.com/И не на последно място, най-добрия форум за ретро и класически мотори и автомобили, разбира се:
http://www.classiccar-bg.com/index.php Другото което е, предполагам, че вече ти е ясно, че такъв мотоциклет, едва ли е най доброто решение за ежедневно возило. Най малкото, че по времето когато те са се движели по пътищата, правилата за движение и трафика са нямали нищо общо със съвременния, като оставим настрана и еко-нормите и липсата на части за поддръжка.
( Китайски резервни части не бих ти препоръчал, вече има и такива)
Ами, това е! Хубавото е, че Балкана е правен по класическата схема на DKW и лесно може да се монтира електронно запалване или superblower, с което ще си махнеш от главата вечното ровичкане по двигателя и правене на центровка, понеже там е основна слабост на всички модели - респективно ставаш собственик на ретро-возило, а не механик-водач.
Другото е, че когато решиш да спасиш един такъв мотоциклет от скрапа спасяваш частица от историята на България, па макар и да била тя от времето на социализЪма.
От мен толкова, ако решиш драсни ми на лични да ти пратя схеми, инструкции, и каквото имам за Балкан, и дерзай!
Успех ти желая, и евентуално - добре дошъл в редиците на любителите на ретро возила!
п.п. Забравих да кажа: В mobile-то,
http://www.mobile.bg/ има доста обяви, но обикновено това което се предлага е невероятен боклук. Трябва да следиш и ако изпадне нещо да можеш да реагираш веднага! И за регистрацията:
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имаш документ за собственост, било то бележка от вторични (тогава ще трябва да минеш през технотест за издаване на талон за съответствие), бележка или документ от предишния собственик, или пък талон (дори ако е свален от регистрация или пък спрян от движение) или някакъв документ за придобиване на собственост.
Другото е, желание за работа, време и пари.