| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Мотопед "Балкан 50", въпроси  (Прочетена 97057 пъти)

0 Потреб. и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Мотопед "Балкан 50", въпроси
« -: 06 Декември, 2013, 19:07:52 »
Здравейте! Една детска мечта ми е да притежавам тази легенда на българското мотостроене:
http://prodavalnik.com/balkanche-m-50-i35269175
Разбира се, че това "балканче" на снимката също е мечта, защото цената го отдалечава от мен  8) . Все пак може да се намерят някои на ниска цена, но без документи. Първият ми въпрос е: има ли законен начин да се регистрира като няма документи. Ии, разбира се да попитам (като втори въпрос  ::) ) някой дали има за продаване  :) ?

Неактивен ONZI

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1035
  • Населено място: Севлиево
  • Митко Матев 0886739549
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #1 -: 06 Декември, 2013, 19:46:11 »
Здравейте! Една детска мечта ми е да притежавам тази легенда на българското мотостроене:
http://prodavalnik.com/balkanche-m-50-i35269175
Разбира се, че това "балканче" на снимката също е мечта, защото цената го отдалечава от мен  8) . Все пак може да се намерят някои на ниска цена, но без документи. Първият ми въпрос е: има ли законен начин да се регистрира като няма документи. Ии, разбира се да попитам (като втори въпрос  ::) ) някой дали има за продаване  :) ?
Как е възможно да е останал толкова запазен модел.
преди много време имах и аз но го подарих на един познат.

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #2 -: 06 Декември, 2013, 19:50:10 »
Аз се бях наканил да си купя такова балканче или от по новите и да му присадя от китайските двигатели за колело по 80 кубика...

http://prodavalnik.com/benzinov-dvigatel-za-kolelo--velosiped-i35776289
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Pichaga933

  • баш Пич
  • Глобален модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3307
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #3 -: 06 Декември, 2013, 19:59:22 »
тоя е по-добър от червения:

http://prodavalnik.com/balkan-50-i35667521
Форум Сандъците Forum Sandacite
http://www.sandacite.com

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #4 -: 06 Декември, 2013, 20:03:29 »
Даа, хубав е  :good: . Преди 3-4 години си купихме скутер "КийУей", китайски някакъв, все още е като нов, но как да кажа  :unknown: отвсякъде е пластмаса  :( . Мисля, че балканчето е по-добро.

Неактивен Vladislav

  • Насочен електрон
  • **
  • Публикации: 94
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #5 -: 06 Декември, 2013, 20:28:24 »
Хех, Валери, и аз си купих скутер Сузуки, 250 кубиков, но въпреки че аеродинамичният му корпус (който няма носещи функции), също е от пластмаса, машината изобщо не прави пластмасово впечатление. Което естествено се дължи на това, че е японска. Досега не съм виждал нито един китайски скутер, който да изглежда сериозно направен.

А пък балканчето е мечтата на моята майка, нищо че е пенсионерка, защото на младини няколко години е карала такъв служебен мотопед. Тези от обявите изглеждат добре, но ми се струва, че и двата са пребоядисани, а не само този, който е обявен като такъв. Във всеки случай това все още е често срещана машинка, по-добре е човек да възстанови както трябва една, отколкото да дава 1000 лв. Аз преди няколко години дадох много по-малко за един добре запазен ETZ 251, който също си карам с кеф - включително и офроуд.

Неактивен rkounev

  • Квантов генератор
  • ****
  • Публикации: 542
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #6 -: 06 Декември, 2013, 20:33:48 »
Мисля ,че специално за мотопедите до 50 см3 имаше някаква врътка/особенност-можеха да се регистрират само с фактура.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #7 -: 06 Декември, 2013, 21:40:44 »
Да, аз нямам намерение да купувам такъв реставриран, боядисан и перфектно изглеждащ. Искам ръждивичък, поолющен, да си има всичко разбира се, за да го възтановя както е излязъл от завода. Иначе скутерчето ми е 49.5 кубика, 4-тактово, със стартерно запалване, двуместно, жена ми го кара. Всъщност като го купувахме казаха, че е унгарско, но двигателя, чарковете са си китайски. 5 години вече не е правило никакъв проблем, само акумулатора му смених един път. Ето такова е:
http://www.bikez.com/motorcycles/keeway_hurricane_50_2006.php
Иначе за балканчето, предлагат ми едно за 140 лв., без документи, не съм го виждал в какво състояние е.

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #8 -: 07 Декември, 2013, 05:43:59 »
Идеята ти е хубава, въпреки, че вече е малко позакъсняла. Искам да кажа, че повечето останали комплектни Балкани, или са "тунинговани" по Пернишки, или безвъзвратно съсипани, или в пунктовете за скрап.
Рядко се намират части, ако има продавачите се правят на интересни и ги продават (вече) на баснословни цени.
- Горното го казвам от собствен опит, понеже аз лично имам 6 Балкана ( Демек, почти всички модели - Витоша 250М2, Люлин-50, 2Ю2, МПМ, МК3, и Балкан 75 ), нямам само Балкан Витоша МК1.
Ето тук:  http://balkan-motors.ovo.bg/forum  можеш да намериш сведения за балканите
тук за моторите социалистическо производство:  http://social-motors.forumotion.com/
И не на последно място, най-добрия форум за ретро и класически мотори и автомобили, разбира се: http://www.classiccar-bg.com/index.php  ;)
Другото което е, предполагам, че вече ти е ясно, че такъв мотоциклет, едва ли е най доброто решение за ежедневно возило. Най малкото, че по времето когато те са се движели по пътищата, правилата за движение и трафика са нямали нищо общо със съвременния, като оставим настрана и еко-нормите и липсата на части за поддръжка.
( Китайски резервни части не бих ти препоръчал, вече има и такива)
Ами, това е! Хубавото е, че Балкана е правен по класическата схема на DKW и лесно може да се монтира електронно запалване или superblower, с което ще си махнеш от главата вечното ровичкане по двигателя и правене на центровка, понеже там е основна слабост на всички модели - респективно ставаш собственик на ретро-возило, а не механик-водач.
Другото е, че когато решиш да спасиш един такъв мотоциклет от скрапа спасяваш частица от историята на България, па макар и да била тя от времето на социализЪма.
От мен толкова, ако решиш драсни ми на лични да ти пратя схеми, инструкции, и каквото имам за Балкан, и дерзай!
Успех ти желая, и евентуално - добре дошъл в редиците на любителите на ретро возила!  :hi:
п.п.  Забравих да кажа: В mobile-то, http://www.mobile.bg/ има доста обяви, но обикновено това  което се предлага е невероятен боклук. Трябва да следиш и ако изпадне нещо да можеш да реагираш веднага!  И за регистрацията: ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имаш документ за собственост, било то бележка от вторични (тогава ще трябва да минеш през технотест за издаване на талон за съответствие), бележка или документ от предишния собственик, или пък талон (дори ако е свален от регистрация или пък спрян от движение) или някакъв документ за придобиване на собственост.
Другото е, желание за работа, време и пари.  :D
Омраз!

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #9 -: 07 Декември, 2013, 08:42:39 »
Благодаря за изчерпателната информация  :drinks: , също и за полезните линкове. Разбира се, че съм още в процес на "мислене" и събиране на сведения, но тази информация е наистина полезна. Всъщност знам, че не може да бъде ежедневно возило, все едно старите радиа които ги възтановяваме да работят по десетина часа всеки ден, ами те ще грохнат съвсем, все пак оригиналните им части са доста остарели.

Неактивен mityo krika

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #10 -: 17 Декември, 2013, 20:59:39 »
Не ти трябва балканче Валери.Имам над 10 мотора с марка Балкан,и най-хубавият е моделът 250.Ако питаш мен него си търси.Иначе знам в Казанлък един МК 50-3 с регистрация от новите който се продаваше,но цена не мога да кажа и не знам дали не е продаден (синьо-бял на цвят).
@regreed Прав си,факта че все още се намират 40 години след като са свалени от производство показва колко са били много още тогава.Сега масово се унищожават,правят се на стънтове и кросове,режат им се калниците и други съсипии...А пък голяма част отиват на нторични или се продават на части и пак се унищожават.Аз мога да се похваля с 8 парчета от 50-кубиковите които са всичките над 90% орегинал. :)

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #11 -: 17 Декември, 2013, 21:03:25 »
Може и да си прав Митко  :) , но този мотопед ми е мечтата. Питах насам-натам, но все без документи се предлагат  :-[ .

Неактивен mityo krika

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #12 -: 17 Декември, 2013, 21:08:13 »
Ами нали знаеш поговорката Балкан купуваш майстор ставаш.Приготви се за много центровки и запушени карбуратори,немощен фар,проблеми със скоростите,палене когато си иска,да не говорим ако ти се осуче предницата по време на път какво става-с чупена глава съм от такова нещо.Но има и хубави страни-караш нещо 100% българско,нещо сменило поне 3 поколения джигити,което е останало в спомените и сърцата на много хора...докато не се разцентрова :D

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #13 -: 17 Декември, 2013, 21:10:54 »
На други места бях чел, че имало начин да се слага електронно запалване.

Неактивен mityo krika

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #14 -: 17 Декември, 2013, 21:19:20 »
Питай regreed той даже има схема на електронно запалване.Да ти кажа честно много начини пробвах,но с чукче си е най-добре.
2 съвета при купуване на балканче от мен:
1-Отваряш десния капак на двигателя,вадиш магнета и проверяваш коляновия вал за луфтове-много важно нещо,голям проблем им е,всички мрънкат от разцентроване а точно луфтовете са в основата на проблема,прегледай и чукчето в какво състояние е
2-прегледай скоростите,хубаво ли влизат,на мястото ли си е съчмата на фиксатора на плочката,плочката заварявана ли е,в какво състояние е шарнирчето на скоростния лост и дали щивта,който седи на капака на картера си е на мястото-само при тези условия ще ти върви нормално без да ти изключват скоростите.Не е лошо и да го покараш,провери и предницата за луфтове...
Ако ти потрябват съвети за такъв тип мотори насреща съм,предполагам и regreed като напатил се ще удари едно рамо. ;)

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
0 Отговора
28595 Прегледи
Последна публикация 09 Октомври, 2012, 21:40:23
от Ricarq
3 Отговора
7317 Прегледи
Последна публикация 26 Март, 2014, 15:31:11
от dobringeorgiev
3 Отговора
7018 Прегледи
Последна публикация 23 Март, 2020, 16:13:40
от sve
1 Отговора
4608 Прегледи
Последна публикация 03 Ноември, 2013, 11:49:45
от Gabo
1 Отговора
2100 Прегледи
Последна публикация 30 Ноември, 2013, 20:55:10
от Ricarq

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |