| Начален сайт Сандъците  | "Библиотека Сандъците" | МОЖЕ ДА ПОДКРЕПИТЕ ФОРУМА С ДАРЕНИЕ >ТУК<

Автор Тема: Мотопед "Балкан 50", въпроси  (Прочетена 97058 пъти)

0 Потреб. и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #15 -: 17 Декември, 2013, 21:27:28 »
Почти нищо не разбирам  :unknown: , могат да ме излъжат както си искат. Все пак залагам на коректността на продавача, т.е. доверявам се.

Неактивен mityo krika

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #16 -: 17 Декември, 2013, 21:30:53 »
Вземи си Балкан,бързо ще се научиш.Обещавам като ида на село да ти направя клипче нагледно как да го избираш и тестваш,а също и как се ремонтират основните му недъзи.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #17 -: 17 Декември, 2013, 21:32:58 »
Клипчето ще бъде полезно  :) .

Неактивен mityo krika

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #18 -: 17 Декември, 2013, 21:37:41 »
А ти всъщност на кой модел си се спрял-с ръчните или с крачните скорости?Имаш ли М категория в книжката?
Още нещо-гледай като какво е регистрирано-срещат се регистрирани и като мотоциклет,с голям номер,а тогава трябва да имаш А категория,и ако те спрът-несъответствие в категориите.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #19 -: 17 Декември, 2013, 21:45:33 »
Аз съм любител шофьор с "В" и "М", спрял съм се на модела с крачните скорости, това не е ли "МК 50-3" .

Неактивен Любо Божков

  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 1620
  • Населено място: с. Ресен общ. В.Търново
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #20 -: 17 Декември, 2013, 22:30:49 »
Първият модел "Балкан"-че, тоя с педалите, е със съчмен превключвател на скоростите, а запалването е с чешки магнет с вътрешна бобина. Така, че то нямаше проблеми с паленето и скоростите. При следващия модел, с кръглия фар, скоростите са на същия принцип. За съжаление при следващите модели, с квадратните фарове, зъбните колела на скоростите се превключват с щифт, който лесно се къса, а при износване (заобляне на краищата му), скоростите започват да изключват. Магнета е вече български, с външна бобина за свещта. Поради бързото стареене на магнитите, искрата на свещта силно отслабва, фара също. Иначе мощността е вдигната за сметка степента на сгъстяване.
На времето една от най добрите комбинации бе модела с крачните скорости, скоростен блок и магнет от първите модели, карбуратор от Симсон, сегменти от Start-че, амортисьори от MZ.

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #21 -: 17 Декември, 2013, 23:00:11 »
 :D
Колега, пак нещо не е както трябва! Първият модел на Балкан 50 - е т.нар. Люлин. 3 скорости, 2,5 к.с.
- огледално копие на DKW Hummel. С ръчни скорости. Самоносещо шаси от пресована ламарина с гъмени елементи на окачването.
Следващ 2Ю2 - вече е със стоманена рама, ауспухът е отдясно, 3.0 К.С Горни скороси.
            - МПС - Външния вид е окончателно завършен със специфичната форма на фара и страничните капаци - дело на института по промишлен дизайн от екип с ръководител доц. Петко Мишев.
            - МК3 - Последният 50 кубиков модел, страничните капаци са заоблени ( като при Симсон) повишена мощност 3,3 К.С. Въздушен филтър, сменяем с хартиено тяло. Скоростите са долу, 3 на брой, ауспухът е отляво.
След 1969 на всички модели Балкан 50 се монтират съчмени скорости . И двата модела ( щифтови и съчмени са родно пройзводство) - за справка може да видиш сп. Автокласика и мотоциклети бр. 113 или форума на мотоциклети Балкан.
 Колкото до проблема с трудното палене и "бягането" на центровката - Митко го е написал - Повечето проблеми идват от износване на частите.
  Вярно е, че напоследък е модерно да се модифицират и преправят тези мотори, но моето лично мнение е, че, би трябвало да се запазят в оригинален вид.
Омраз!

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #22 -: 18 Декември, 2013, 13:01:02 »
Понякога си мисля, да си купя някакво балканче което и да е развалина, но да има някакви документи. След това ще търся части за реставрацията му  :writer: ...

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #23 -: 18 Декември, 2013, 18:01:44 »
А, дали пък ще се залети да ти се прави на интересен някой ушев точно пък в Белене, етъ ?  :unknown:
Омраз!

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #24 -: 18 Декември, 2013, 18:50:26 »
Искам всичко да си е законно, да е както трябва  :) .

Неактивен mityo krika

  • Блуждаещ електрон
  • *
  • Публикации: 18
  • Населено място: София
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #25 -: 18 Декември, 2013, 22:28:36 »
:D
Колега, пак нещо не е както трябва! Първият модел на Балкан 50 - е т.нар. Люлин. 3 скорости, 2,5 к.с.
- огледално копие на DKW Hummel. С ръчни скорости. Самоносещо шаси от пресована ламарина с гъмени елементи на окачването.
Следващ 2Ю2 - вече е със стоманена рама, ауспухът е отдясно, 3.0 К.С Горни скороси.
            - МПС - Външния вид е окончателно завършен със специфичната форма на фара и страничните капаци - дело на института по промишлен дизайн от екип с ръководител доц. Петко Мишев.
            - МК3 - Последният 50 кубиков модел, страничните капаци са заоблени ( като при Симсон) повишена мощност 3,3 К.С. Въздушен филтър, сменяем с хартиено тяло. Скоростите са долу, 3 на брой, ауспухът е отляво.
След 1969 на всички модели Балкан 50 се монтират съчмени скорости . И двата модела ( щифтови и съчмени са родно пройзводство) - за справка може да видиш сп. Автокласика и мотоциклети бр. 113 или форума на мотоциклети Балкан.
 Колкото до проблема с трудното палене и "бягането" на центровката - Митко го е написал - Повечето проблеми идват от износване на частите.
  Вярно е, че напоследък е модерно да се модифицират и преправят тези мотори, но моето лично мнение е, че, би трябвало да се запазят в оригинален вид.
Значи имам забележка-чувал съм че най-първите люлинчета са с 2 скорости,после идват тези с 3...Ти чувал ли си нещо подобно,или аз бъркам нещо?(Моят Люлин е с 3 скорости)А,по-добре е моторчето да е с документи,могат да го приберат куките,случвало се е на братовчед ми да му приберат симсонче.
Валери,има вариант да си купиш регистрация отделно,само да поясня че за 50-кубиковите машинки не е нужен нотариус-пишете си договора и веднага в КАТ.

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #26 -: 24 Декември, 2013, 09:00:25 »
Всъщност прави ми впечатление, че цените на едно запазено балканче са по-високи или еднакви с цените на един Симсон С51 примерно. Чудя се вече дали да не си купя запазен Симсон вместо балканче  ::) .

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #27 -: 29 Декември, 2013, 09:56:18 »
Иначе за регистрация при закупуване какво е необходимо:
1. Договор за покупко/продажба, необходимо ли е да бъде заверен от нотариус?
2. Талона на мотопеда (малък и голям)?
3. Друго...  :writer: ?

Неактивен regreed

  • Квантов електрон
  • ***
  • Публикации: 453
  • Населено място: Анкх-морпорк.
  • Пустиняк и дърт темерутин
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #28 -: 29 Декември, 2013, 16:33:51 »
Задължително платен данък за текущата година, нотариално заверен договор, ако е от друг град като минаваш да сменяш номера ( и талона ) ще трябва да направиш ГТП.
Е, и една капа парици трябва да имаш, че държавицата ни е закъсала, пък от дебеловратите пари лесно се не изкарват.  :bad:
Омраз!

Неактивен Валери

  • Модератор
  • Адронен колайдер
  • *****
  • Публикации: 3900
Re: Мотопед "Балкан 50", въпроси
« Отговор #29 -: 29 Декември, 2013, 16:53:27 »
 :writer: , Сигурно самолет да регистрираш е по-лесно  ???  .

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
0 Отговора
28601 Прегледи
Последна публикация 09 Октомври, 2012, 21:40:23
от Ricarq
3 Отговора
7317 Прегледи
Последна публикация 26 Март, 2014, 15:31:11
от dobringeorgiev
3 Отговора
7018 Прегледи
Последна публикация 23 Март, 2020, 16:13:40
от sve
1 Отговора
4609 Прегледи
Последна публикация 03 Ноември, 2013, 11:49:45
от Gabo
1 Отговора
2100 Прегледи
Последна публикация 30 Ноември, 2013, 20:55:10
от Ricarq

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ

Начален сайт "САНДЪЦИТЕ" Библиотека "Сандъците"
ОТГОВОРНОСТИ: Всички мнения във ФОРУМА са лични мнения на техните автори и не отразяват официалното становище на собствениците му.
   Copyright: Освен ако не е посочено друго, съдържанието на този сайт е лицензирано под:
  Creative Commons Attribution License.
  Текстът на договора за ползване на български
Copyright © 2011 - Сандъците - сайт и форум за стара електроника - За контакти  

Партньори:  | Форум за конспирации, уфология и мистика | Кактус БГ |