Форум за любителите на Стара електроника
		Радиоприемници => Ремонт, схеми, документация и литература  => Темата е започната от: dragan в 23 Септември, 2017, 10:05:29
		
			
			- 
				Представям Ви американския радиоприемник RCA118 от 1936г. след ремонт и реставрация
 Радиоприемника бе придобит в неработещо състояние със следните основни проблеми:
 1.Силно замърсено шаси,което изискваше частично разглобяване и основно почистване.Шасито и металните елементи не са  освежавани с боя и лакове.
 2.Изгоряла изправителна лампа 80,която бе заменена с 5Ц4С чрез преходник.
 3.Ремонт на променливия кондензатор,механизма за бърз и мбавен ход и подмяна на каучукови демпфери
 4.Изработка на липсващи 2бр.копчета от текстолит по образец на наличните.
 5.Ремонт на потециометър.Замяна на електролитни кондензатори и такива с ликаж.
 6.Цялостна преработка на изправителна и нискочестотна част поради груба и неправилна интервенция от предходния ремонт.Радиото вероятно е произведено за Европа защото след тестове и измервания се оказа,че е за 220 волта.Захранващия кабел бе заменен  защото бе отрязан
 7.Повърхностите на кутията бяха надраскани и олющени. Старото покритие бе снето със смивка и полирана с вълна №1 и 0,след което следва  измиване с кореселин,намазване със специално масло и полиране.Не съм се стремял да отстраня напълно следите от употреба .Плата е оригинален.Реших да го запазя въпреки лекия дефект отпред, който се вижда на снимките.
 8.По високо честотната част не е работено.Радиото има висока чувствителност и избирателност на КВ. На СВ и ДВ не може да бъде проверено в градски условия.
 9.Скалата и орнаментите са оригинални.При изключено положение скалата е тъмна.При включване се осветява в тъмно червено както се вижда на снимките
 
- 
				Представям Ви американския радиоприемник RCA118 от 1936г. след ремонт и реставрация
 Радиоприемника бе придобит в неработещо състояние със следните основни проблеми:
 1.Силно замърсено шаси,което изискваше частично разглобяване и основно почистване.Шасито и металните елементи не са  освежавани с боя и лакове.
 2.Изгоряла изправителна лампа 80,която бе заменена с 5Ц4С чрез преходник.
 3.Ремонт на променливия кондензатор,механизма за бърз и мбавен ход и подмяна на каучукови демпфери
 4.Изработка на липсващи 2бр.копчета от текстолит по образец на наличните.
 5.Ремонт на потециометър.Замяна на електролитни кондензатори и такива с ликаж.
 6.Цялостна преработка на изправителна и нискочестотна част поради груба и неправилна интервенция от предходния ремонт.Радиото вероятно е произведено за Европа защото след тестове и измервания се оказа,че е за 220 волта.Захранващия кабел бе заменен  защото бе отрязан
 7.Повърхностите на кутията бяха надраскани и олющени. Старото покритие бе снето със смивка и полирана с вълна №1 и 0,след което следва  измиване с кореселин,намазване със специално масло и полиране.Не съм се стремял да отстраня напълно следите от употреба .Плата е оригинален.Реших да го запазя въпреки лекия дефект отпред, който се вижда на снимките.
 8.По високо честотната част не е работено.Радиото има висока чувствителност и избирателност на КВ. На СВ и ДВ не може да бъде проверено в градски условия.
 9.Скалата и орнаментите са оригинални.При изключено положение скалата е тъмна.При включване се осветява в тъмно червено както се вижда на снимките
 
 Благодаря на М.Балджиев за обещаната изправителна лампа 80
- 
				          Добре се е получило.
			
- 
				          Добре се е получило.
 
 Благодаря.
 Съжалявам ,че не направих снимки през целия процес на ремонта и реставрацията