Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: Ангел Симеонов в 10 Октомври, 2017, 07:55:51
-
Имам един храсторез на 7.2 волта който беше с металхидридна батерия която беше вече негодна с капацитет 1.5 ач.В бака присадих клетки от лаптопска батерия 3.7 ач.Събра се добре.От друга батерия за двд на 7.2 волта с капацитет 2.2 ач извадих електроникатаНа платката пише WTC-10 94U -0 E 18151 .Външно има 4 пина.Кой за какво е и как да свържа пиновете.Към батерията е ясно-виждам как са свързани.Моля за помощ.Още-с колко волта да захраня през платката за заряда?
-
Да се допълня:състава е две интегрални схеми D2017A ,A EYS8232A
-
По спомен няма клетка 18650 (лаптопските батерии), която да е над 3,5 ач. За всякакви такива проекти аз използвам едно зарядно на Turnigy. Не съм убеден, че електрониката на другата батерия може да работи коректно, без да комуникира със самото устройство.
-
Да уточня:клетките са извадени от батерия FPCBP62 от Laptop Fujitsu Siemens 10.8 волта 3400мач плоски не кръгли и са по две в паралел.Това няма значение.Търся схема или разяснение на контролера от другата батерия-за какво са четирите пина?Как дасвържа за заряд и за товар.
-
О, има голямо значение, защото това е литий-полимер, а не литий-йон. Там прецизният заряд е още по-важен. Както и контролът на минималното напрежение. Моят съвет е да не се занимаваш с тях, защото недай си боже липото да се запали, ще ти изгори цялата къща. Токоотдаването на тези батерии е много високо, което е най-големият им плюс, но са много капризни при зареждането. Ако нещо контролерът издъни, може да стане беля. Не знам дали знаеш, но не се гасят с вода, а само с прахов пожарогасител.
Не казвам, че няма да стане, но човек трябва да има едно наум, като работи с такива батерии.
-
Original Fujitsu FPCBP62 2nd Battery Multibay Lithium ION Battery Pack DC 10.8V 3400mAh for Lifebook Series Made in Japan
-
Интересно. И липото принципно се води литий-йон, макар че производителите обикновено акцентират върху това, че е литий-полимер батерията. Можеш ли да дадеш снимки, че да мислим оттам нататък.
-
Опит за зарядка на литиево полимерна батерия със зарядно за литиево йонна води до печални резултати.Както казват козата си сака пърч.Контролера трябва отговаря на батерията.Личен печален опит.
D2017A е мосфет 6А 10 волта,EYS8232A е управлението към него.Няма информация за него в никакъв справочник.
-
Аз заредих батериите на две групи по 4.18 волта ограничено по ток на 1.5 ампера.Нямаше никакво загряване.Може би ще направя два изправителя ограничени по ток и напрежение,галванично разделени заради общ + - и ще реша въпроса.Бака ще има 3 извода и толкова.Тока падна и напрежението остана на 4.09 волта без заряд.Върти добре храстореза но ще видя колко време.
-
Опит за зарядка на литиево полимерна батерия със зарядно за литиево йонна води до печални резултати.Както казват козата си сака пърч.Контролера трябва отговаря на батерията.Личен печален опит.
Може ли по-подробно? Защото ако напрежението в края на заряда е еднакво за двете батерии по даташийт, то разлика не виждам.
Моля за подробности относно проблема.
-
То хубаво ще направиш зарядното, но както колегата xborox подхвърли също толкова важно е контрол на разряда.В зависимост от производителя, напрежението не трябва да пада под 2.8-3.2V. В противен случай - скапване на клетката или по-лошо, запалване :)
-
Не намерих точната тема , но ще се вмъкна тук !
Ето какво има в оригинален "дивелт" донесен от Великобритания !
Елементите са много добри и при теста издържат до 5С на разряд , но електрониката има за задача само да следи по температура и няма контрол на заряда и разряда за всеки един елемент !
На снимките се вижда каква е и каква трябва да бъде.
Категорично не съм съгласен с колегата който каза в друга тема , че литиевите батерии не са добър вариант за винтоверт и други дребни електроуреди.
Има много тестове и на едните и другите които доказват.
-
Здравейте Колеги,
Ще се включа в темата само за да подкрепя ето това мнение:
Категорично не съм съгласен с колегата който каза в друга тема , че литиевите батерии не са добър вариант за винтоверт и други дребни електроуреди. Има много тестове и на едните и другите които доказват.
:good: :good: :good: :good:
-
Всичко това е ясно. Верятно 80% от батерийните инструменти вече са с литиеви акумулатори. Но наистина от тип, който допуска над 4-5 пъти по-голям разряден ток от стойността на капацитета на батерията. Така че един такъв акумулатор вероятно се рециклира или купува нов за доста повече пари отколкото се дават да речем за литиева батерия за фенерче, таблет или каквото друго се сети човек. И заряда- така или иначе е по-трудно да се организира от заряда на никеловите батерии.
-
Категорично не съм съгласен с колегата който каза в друга тема , че литиевите батерии не са добър вариант за винтоверт и други дребни електроуреди.
Хубаво е човек да бъде категоричен, но още по хубаво е да чете и да се интересува.
Пуснал съм линк от ютуб в другата тема, където в 4 части се разглеждат много подробно видовете литиеви акумулатори.
С общообразователна цел е добре да отделиш малко време и после може да не си толкова категоричен.
:drinks:
-
Точно така , изгледах ги и понеже съм от поколението което поназнайва руски език разбрах всичко . Но не видях сравнение между литиеви най-общо казано и никелови батерии !!!
-
Приятелю, да сравняваш литиеви с никелови, е като да сравниш круши и грозде :)
Въпроса е, че не всички литиеви акумулатори са в състояние да дават голям разряден ток /примено 10С/
И като правило това са лаптопски елементи. Голям капацитет, но разряден ток 1С или 2С
Силно се надявам че си изгледал всичките 4 клипа, за да видиш и разликите между различните видове литиеви клетки, и съответно голямата разлика в параметрите им.
:drinks:
-
Разбира се , изгледах ги научих нещо и съм доволен.От няколко години ги вграждам в по-стрите модели винтоверти и до сега нямам рекламация.Не искам да се хваля или пък да ги хваля , но някакси фактите говорят. Вярвам , че ще се развиват още в посока на размери капацитет и т.н.
Остава си пълно мое право да отреча никеловите като компакност и още други показатели. И за да съм полезен ще прикача няколко сайта за идентификация литиеви батерии.Дано не се повтарям с някой друг.
https://xaeus.wordpress.com/2016/09/08/how-to-identify-18650-cell-capacity/?fbclid=IwAR0BsY1AL42azo9uvvcWIq9JT_qh-1TdMrKnqif7iOfyr7eLnc1Q-jULJYQ
https://batterybro.com/pages/18650-date-code-lookup-tool?fbclid=IwAR2Z_mftLBb5WKaDO62QRxltMB7azv6XeQuf5UHigwNlopxPndnScSk-r5U
https://secondlifestorage.com/celldatabase.php?fbclid=IwAR3o_clW4XHFJrrQUlM0muqmcV7pQ0idGDUZiPY_D_Z2RTqW9kM1UaBtvGM
-
Ивайло, никой не е против литиевите акумулатори. Имат си предимствата...
В конкретната тема се разискваше конкретен въпрос - замяна на стари никелови със стари! литиеви в неизвестно състояние и най-вероятно нискотокови.
Е, какви препоръки да дадем? Ясно е, че нови литиеви с отдаван ток поне 10С и капацитет 2000++мА/ч са много добро решение. Но тук случая беше друг. И на фона на евтината батерия която предложи Ditronix, бих се замислил. Това е.
:drinks:
-
Да , така да ! Спирам !
-
https://secondlifestorage.com/celldatabase.php?fbclid=IwAR3o_clW4XHFJrrQUlM0muqmcV7pQ0idGDUZiPY_D_Z2RTqW9kM1UaBtvGM (https://secondlifestorage.com/celldatabase.php?fbclid=IwAR3o_clW4XHFJrrQUlM0muqmcV7pQ0idGDUZiPY_D_Z2RTqW9kM1UaBtvGM)
изключително ценен линк - не съм виждал по-подробно описание за индентификация. Благодаря :hi:
-
На единия линк имаше възможност и по баркода със снимка да се разпознае !!!
-
Зеления BMS модул предполагам не е бил оригинално част от батерията ?
,
Хипер ценни линкове. :bravo: