Форум за любителите на Стара електроника
Телевизионни приемници => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: Петър Драганов в 01 Ноември, 2017, 16:16:22
-
Здравейте. Емерсон 24 лсд тв, много странен проблем. При включване от дистанционното или пауър бутона на тв-то, лампичката за стенд бай директно изгася и повече не светва докато не изкарам шнура или не прецъкам ключа (има вграден ключ, прегледал съм контактите за нагар, добре са. Това е основния проблем в 95% от случая. Лошото или хубавото е, че понякога се включва телевизора, работи 5 секунди, 10 секунди, 7 минути, след което отново се изключва и липсва и режим на готовност. Когато лампичката за стенд бай изгасне, се чува леко жужене от трафчето. 12 волта постоянни по време на описания проблем или в нормална работа, големия кондензатор в захранването постоянни 328 волта. При разкачен екран, включително и разкачена подсветка, проблема остава налице. Всички кондензатори в захранването са проверени с еср метър, с нормални стойности са.
Захранване: dk-ais-k4
Мейн борд: 6m16 v2.0-c
Екран:IVO M236MWF1
-
Имах същия проблем със изключването през определен период от време и се оказаха микропукнантини в спойките. След като липства режим на готовност всички ли напрежения падат в изхода? За да жужи трансформатора или се товари от някъде в изхода, или не работи на основната честота. Захранването може да го тествате напълно отделно от телевизора. Вкючете +5V към ST\BY и включете изкуствен товар, лампа в изхода. Колко волта са останалите напрежения? Не може да има само 12V.
-
В стенд бай режим напреженията са:
GND - OV
IR - +4.92V
GREEN - -1.63V
RED - +1.84V
IR VCC - +4.92V
При подаване команда за включване на телевизора, стенд бай диода не става зелен (така е при работещ тв), ами директно изгасва, при което напреженията са:
GND - OV
IR - +4.92V
GREEN - -0.63V
RED - +1.64V
IR VCC - +4.92V
На самото захранване напреженията са (в стенд бай режим)
GND - OV
GND - 0V
DIM - +1.14V
ENA - 0V
12V - +12V
12V - +12V
При подаване команда за включване на телевизора, стенд бай диода не става зелен (така е при работещ тв), ами директно изгасва, при което напреженията са:
GND - OV
GND - 0V
DIM - 0V
ENA - 0V
12V - +12V
12V - +12V
-
Принципа на работа на обратния преобразувател е натрупване на енергия в импулсния трансформатор. След натрупването на енергия същата се отдава в товара. Когато трансформатора "пищи" или "жужи" това означава че енергията или не се отдава в товара поради късо съединение в изхода на преобразователя или не може да се отдаде поради намален капацитет на изглаждащ кондензатор. Проверете си отново кондензаторите. С какво ги мерите? Защо ви пада DIM от 1,14V на 0V при вкючването на TV ? Вкючете милиампеметър в тази верига и измерете тока. Вижте също кондезаторите в тази верига. Платката с IR приемника няма смисъл да я мерите там всичко си е наред.
-
Кондензаторите са измерени с ЕСР метър и отделно, освен че излизат с отлични стойности, са подменени с чисто нови. Според мен захранването е перфектно тъй като то е 12 волтово, 2.5 ампера, а тези напрежения (12 волта на два от пиновет) които са и единствени от захранването ги имам стабилни.
-
Измерете консумацията на ток. Аз по консумацията на ток стигнах до повреда в инвертора. Не са само 12v този сивия проводник които излиза от долу под платката на захранването на него трябва да има две напрежения по 5V (първите две са маса вторите са по 5v)и там трябва да се измери консумацията на ток. По консумацията ще се ориентирате къде е проблема. Както виждам това захранване няма PS/ON. А може да ви изключва процесора по съвсем други причини (той управлява светодиода). Свалете PDF на процесора и измерете напреженията на пиновете. Този големия кондензатор в захранването измерен ли е?
-
Може и софра да се е скачал.
Случвало ми се е
-
За кой сив проводник става дума и за кои две маси и 2х5в, че явно и аз вече взех да не виждам. Ако визирате първата снимка от второто ми мнение, тези 2х5в, масите, PS/ON са напълно не активни. Отдолу по платката нямат нито един свързващ елемент.
-
За сивия лентов кабел който излиза от долу под захранването.Той свързан ли е от долу на куплунга? Не може да има само 12V захранване трябва да има и +5V за процесора. Сега видях на мейнборда си има отделен стабилизатор.
-
Има един малък регулатор на мейн борда, който е с обозначение 1733 (предполагам е за 3.3 волта). На входа му идват точно 1.3 волта, а на изхода му 0.56 волта. Тези напрежения от изхода му захранват доста елементи, включително и две ic-та. Въпросът е, че без схема не мога да намеря къде клякат така. Предполагам че на входа на 1733 трябва да има 5 волта, а не 1.3 волта. От два дена проверявам основно мейн борда, който е доста малка платка но без успех. Самият регулатор е читав, защото го тествах с външно 5 в и изкарва стабилни 3.3в.
-
2SD1733 това е транзистор.
-
Интересно, че от преди малко измереното напрежение на входа на 1117 e 0.29 волта, само в стенд бай остава 1.3 волта. Има и един джъмпер на който са обозначение тези 5 волта, но и там са 0.29 в.
На снимката съм показал джъмпера за 5 волта, както и грозно запоения 1117.
1733 не е транзситор а регулатор, на самия елемент е изписано 17-33 (грешката е моя че не го изписах с тире), а в интернет го водят 1117-33 http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=17-33L
-
Значи сте открили дефекта! Проследете консумацията на ток.
-
проследи я тази 5в линия до захранването.Натовари я външно с крушка тая линия да видиш дали не кляка захранването. Ако е стабилно, в което се съмнявам търси по мейна какво се захранва от нея .
Писал си, че си проверил кондензаторите в захранването, а свали и измери ли шотки диодите дето изправят вторичните напрежения, обикновенно са двойни и дефектират на половина.
-
Консумацията на ток от процесора до тези 5 волта ли трябва да проследя. Правил съм го веднъж и го бяхме проследили през reset-а на процесора и тук ли по този начин да процедирам?
Не мога да ги проследя тези 5 волта, защото ако следвам логиката и започна да проследявам от регулатор 7805 нататък пистата спира например в едно като ''кръгче'', а отдолу на платката няма нито един елемент, явно е някаква многослойна платка. Няма и как до захранването 5 волта няма там само 12 волта. Няма и шотки диоди, директно с грец е, който не съм свалял.
-
Кръгчето е проход от задната страна,тая платка е с по 1 слой от всяка страна, не е многослойна със сигурност, виждам ти снимките. като проследявам пътеките винаги драскам лака и звъня с мултимера, дали случайно не се губя на по трудните места.
Ако има lm7805 смени го. Но поне един шотки диод вибдам на захранващата платка 3 крака на радиатор, до него сигурно е транзистора на високото. Без такива диоди поне един даже няма начин да имаш вторични напрежения. Може да са и в ЦМД корпъс от задната страна на захранващата платка. Нещо ти бяга тука желанието, ако си бях запазил снимки от едни корозирали 2 странни с по 2 слоя на страна платки, да видиш как се правят 80-90 прехода с гол проводник за изкърпване и каква паяжина става докато плаката тръгне, това проследяване тука щеше да ти се види изключително лесно...
Взе мете си монокъл или лупа с голямо увеличение и винаги прозвъняване на пътечките при проследяване, а при проходи една яка лампа която да светне преъ платката че да забиеш пръст на правилното място пак не е излишна после пак прозвъняване.
-
Здравей, схеми на захранването и борда не се намират. При китайците има някакво инфо за чиповете, може да се провери какво напрежение има по чиповете на борда 6M16 V2.0C, но не се знае какъв тип е процесора. Като цяло, борда се захранва само с 12V от захранването - dk-ais-k4.
Power Requirement -12V
To panel - 3.3V,5V,12V
Manage - Low power consumable mode:Standby<3w
Платката е многослойна, трябва да се търси инфо от каталожните параметри на чиповете вложени по борда. Провери U10 - BM1084 -3.3, търси pdf
http://www.bookly.com/images/BM1084.pdf
На вход и изход какво напрежение има? На U26 - 4558СМ също провери захранването.
http://www.ti.com/lit/ds/slos073g/slos073g.pdf
Стабилизатора U24 - 7805L, измери какво се получава при него.
Провери връзките между BM1084 и U8 1117. Те са свързани взаимно, да се разбере изходните им напрежения къде отиват?
Има и друг U9 1117 но го дават на друго напрежение. Вземи лупа, и виж номера след 1117. Има покрай него два електролитни кондензатора, измери на изводите им какво напрежение има?
Пичага, платката според китайците е многослойна.
-
Благодаря на всички за мненията. Телевизорът е работещ вече. Дадох го на доверен тв техник. Оказа се паднал смд резистор с изписано ''0''. Човекът каза, че при допиране на сондите елементите се разпадали като цяло все едно са разядени, включително и смс кондензаторите. Може би ако имах схема, с ваша помощ всичко щеше да е наред отдавна, но аз нямаше как да знам че има липсващ смс резистор. Тв-то не е ремонтирано преди това. Ако може ще направя реклама на човекът, който ми поправи телевизора Гошо от с. Дончево, цяла България го знае човека в средите с ремонт на телевизори. Ако е забранено, моля да ми премахнете мнението.
Иначе на 7805 имах 4.92в на изхода, които не достигаха до вхова на 3.3 волтовия регулатор.
-
Естествено, че можеш да го препоръчаш човека. Това което се е случило, ами успял е да проследи там където ти се мъчеше, браво и за твоите усилия, още няколко платки като ти минат през ръцете и няма да ти е проблем проследяването. CMD резистор с означение 0 е мост, ползват ги по платките като искат да прескочат някоя писта а не могат да направят проход. Даже съм срещал платка, на която имаше 15-тина такива моста а не беше хич голяма...
Това, което е забелязал, че елементите и спойките са изсъхнали също се лекува: Обикновено такива платки са правени със некачествен припой или с тъй наречения безоловен боклук и като постоят в кутия със слабо проветрение това се получава- резултата е много студени спойки, паднали елементи и тн, масова картинка е при най новите Лаптопи на Apple, говоря за последните 2 поколения , без настоящето, вътре е като Сахара- всичко се пука и става на парчета при допир:
Лечението е, полива се цялата платка с течен флюс, който се изпарява без остатък, после се духва цялата платка с поялник на въздух или пистолет на горещ въздух(внимателно на слаба струя към 200 градуса)всички спойки лъсват и се оживяват моментално. През това време и докато изстине платката нито се мърда нито се пипа щото елементите плуват свободно отгоре като припоя се обновява с флюс. После почистване със ацетон и готово. Така правих няколко монитора и 1-2 телевизора, всичките с проблеми от студени спойки, електролитните кондензатори на мейн борда също заслужават внимание или заменка след 5-8 години служба..