Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Анкети и разузнаване => Темата е започната от: Стоян Стайков в 13 Юли, 2018, 14:04:05
-
Здравейте,
Аз съм Стоян, живея в Дания в Копенхаген и строя лодка с електрически двигател. Имам нужда от съвет. Какъв двигател е добре да инсталирам и как да му контролирам оборотите и задвижването(преден/заден ход)? Лодката е 7,5м дълга и 2,5 широка(прибизитлено). Може да поеме тежки батерии. От това, което прочетох стигнах до заключение че ми трябва постоянно токов асинхронен безколекторен (BLDC) електромотор. Обаче, това ли е наистина това от което имам нужда, как ще се контролира, колко консумация ще има, колко батерии ще трябват, много въпроси валят в главата ми и не знам от къде да захвана.
Искам само да кажа за себе си, че не разбирам почти нищо от електротехника и трябва да ми се обяснява като на дете.
Тази сфера се оказа че ми е много интересна, аз имам възможност да купя един комплект от Alibaba за около 2000лв 2.2kW с доставката, но предпочтиам да ги дам тези пари в България и да си свърша работата със сигурност, освен това ще се радвам да помогна на едно-две Български семейства. Офертата която имам от Alibaba е за ATV. Лодката няма да има такива сериозни натоварвания, като ATV, но от друга страна, ще е под постоянно натоварване. Предизвикателсво може да се окажат водата и солта. Благодаря Ви предваритлено за отделеното време!
Поздрави,
Стоян
-
Привет колега....аз пък не разбирам от лодки но....7.5 метра си е почти малка яхта :))) по скоро се консултирай най-напред с някой който разбира от лодки . Каква мощност ще е необходима за лодка от твоя конструктивен тип, маса и разбира се за скороста която очакваш да постигнеш, предполагам че това зависи и от типа и оборотите на витлото и в средата в която ще плаваш. Едва тогава избирай двигателя...мощност, обороти и т.н. както и батериите.
успех !
-
Благодаря за отговора barlog, виждам какво съм пропуснал да напиша. Ще опитам да сложа снимки на лодката. Относно средата на плаване и скоростта - не ми трябва голяма скорост, лодката ще е за разходки из каналите на Копенхаген, където е много тихо, въпреки сериозните ветрове понякога. Все пак ще е добре да развива 5 възела.
-
Може би е добре да използвате контролер, предназначен за управление на електромобил и съответно да проверите по форумите, където се дискутира изработването на електромобили.
-
Здравейте!
Свържете се с тези хора - http://www.aquawatt.at/GB/elektromotoren_und_batterien_13_GB.html Помолете ги да ви посъветват и поискайте оферта за електрозадвижване. Да видим как ще ви сметнат необходимите параметри на системата, пък после може да си ги купите, или да се мисли какво друго може да се направи.
Мисля, че електрозадвижването по море не е нито проста, нито ясна работа. Има особенни условия на работа, имате вибрации, имате сол, влажност. Не всичко е по силите на всеки.
Тук може да прочетете за премеждията на един герой - http://www.sleeper.apana.org.au/boat/
Търсене в гугъл на electric boat conversion kit ще ви помогне с опции.
-
Предполагам, че наистина първо трябва да получиш отговор на въпроса каква мощност ти е нужна. След това вече - да решиш какъв тип мотор и т.н.
Но има възможност за много просто решение - примерно универсален колекторен двигател от пералня, с мощност около 1кВт, можеш да си намериш без пари. Можеш да го захранваш с няколко последователно свързани акумулатора и прост step down регулатор с променлив шим. Такъв двигател има много подходяща мека характеристика. За да бъде на сухо, над нивото на водата, може двигателят да има дълга ос, лагерувана в тръба, или да предава движението на вала на винта с ремък, както в пералнята.
-
Момчета не е проста работа. Като бивш щурмански електрик го казвам съвсем сериозно. Не двигателя е проблем, а специалната конструкция от специфични материали устойчиви на солена влага. Само за пример ще ви дам. Алуминия в такава среда се превръща в бял прах. Линка към австрийците е правилния подход. Не знам в България някой да произвежда такива мотори. Всичко е внос, така че, хубаво е желанието ти да помогнеш на някой роден производител. Но производството се е скрило някъде под някой дълбок камък. Не знам защо си се насочил към ел.двигател. Вижда ми се трудна работа. Ще ти трябва много ток. Акумулаторите ти няма да карат много дълго и ще трябва често зареждане си мисля. Това решение по корабите винаги се прави с дизелагрегат. Произвежда ток за задвижване на ел.двигателя. Ако е заради избягването на предавка преден заден ход само. То решението е дизелагрегат и електродвигател. Четков двигател няма да изкара дълго на солта. Колектора ще се окислява бързо си мисля. Но всичко се разбира с проби. Като се закачи винта и пусне, ще стане ясно какво що.
-
Трябват ти 3 неща :
Променливотоковдвиател AC, за предпочитане от Tesla- това са най-модерните двигатели с най-малко загуби и ниско тегло- те са с водно охлаждане и са естествено водозащитени. С такива двигатели вадят без проблем 500-700 Конски сили на колелата директно без трансмисия, в Тесла Трансмисии и скорости няма, има само диференциал, а мощност и скорост се регулират електронно.
Батерии, На панасоник последното поколение, което го внедряват Тесла, тука втората употреба не е хич за препоръчване след като могат да се купят нови от китай.
С такива Батерии и тесла Двигател направиха рекорда за най дълъг преход с електромобил 1200километра с едно зареждане в едно старо BMW.
/>
Виж тоя клип, свържи се с хората разработили проекта от клипа и ако го повториш в лодката ще си доволен като котарак. ;)
AC инвертор контролиращ оборотите на мотора ти трябва- масово се ползват по електромобилите DIY .
Зареждачка за батериите също ти трябва.
Не се подвеждай ако ти препоръчват DC правотокови мотори, тази технология е изключително остаряла с много НИСКО КПД.
Разгледай в YouTube проектите за ремонт на Наводнени Tesla автомобили и за DIY електромобили с Tesla AC ел.Двигатели.
ATV- няма никакво натоварване- носи 100 кила човек и 50 кила чарколяк. Лодка пълна с батерии да буташ ти трябва сериозен двигател за автомобил..
-
Ефективността на УКД, използван като постояннотоков, е по спомени около 80%. Има идеалната характеристика за целта и не се нуждае от никаква електроника за да работи. АС двигател с инвертор вероятно ще е малко по-ефективен, но не съм сигурен дали сложността се оправдава от няколкото процента разлика. При ниски обороти няма да има такава мощност, а при повреда в електрониката става неизползваем...
-
Защо не направиш разузнаване при местните собственици на яхти..Те много отдавна са се сблъскали с тия проблеми.
-
Здравейте,
Аз съм Стоян, живея в Дания в Копенхаген и строя лодка с електрически двигател.
Поздрави,
Стоян
Здравейте,
Аз съм Габриел, живея в България в Пазарджик и съм Администратор (и собственик) на този форум, който се казва ФОРУМ ЗА СТАРА ЕЛЕКТРОНИКА.
Не знам как е в ДАНИЯ, но в България си спазваме правилата, а Вашето питане няма и 1% близост до това, за което сме създали този сайт.
От Уважение към ВАС, няма да трия темата, само ще я заключа.
Поздрави, (на Малката русалка и любимият ми Ханс Кристиян Андерсен)
Габриел