Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: plant в 02 Април, 2019, 04:44:15
-
Спретнах един мощен траф, Ш ламели 32х95 е центъра, вторична с 6 квадрата ПВА-1 10 навивки 7 волта без малко. Та меря му тока на празен ход и 0.95А много но пък не загрява цял час стоя, натоваих го с 2 крушки от кола, къси и дълги всичко заедно напрежението падна с около 0.5 волта тока отиде на почти ампер. Сетих се и пробвах с кондер паралелно на първичната 6 микро тока падна на 0.55А с 10 микро тока стана 0.190А с 14 микро пак се дигна на 0.46А. Та явно съм уцелил резонанса, дали ще му е проблем така да работи по 5-8 часа. С кондензатора няма разлика във вторичното напрежение само тока в първичната спада драстично дори и с товар. Какво ви е мнението, утре ще го оставя включен под наблюдение.
-
Подобряваш косинус фи и резултата е на лице. При мощен индуктивен товар е нормално да е така. Ти си направил траф, който нормално трябва да дава 50 тина ампера. Нали някой трябва да подмагнити сърцевината за това.
-
Според мен направи теста с максималния товар за трансформатора,предвиден за целта.Важно е също за какво напрежение си изчислил първината намотка/220,230,235v Трасформаторите си греят по малко/топлинни загуби/няма начин.
-
какво искаш да постигнеш с подобряване на косинос фи
-
Щом пада тока на празен ход , отговора е ясен. Не знам само какво се случва с активна реактивна енергия ? Ако е оразмерен правилно не би трябвало да загрява , аз ползвам един руски калкулатор за трафове и до сега не ме е подвеждал . Много зависи и какво е желязото на трафа , ако е от микровълнова ще грее задължително даже и без товар и ток на празен ход около 120ма. Но пък виж не съм го пробвал с кондензатор как ще е !
-
Не е от микровълнова от Японски автотрансформатор е. Тая вечер ще го пусна на товар, че до сега не успях да го пусна под наблюдение. Първичната има изводи за 220 и 240 волта не съм я навивал аз, но така грубо като ги броя навивките са към 355. Интересно че си беше заварен точно като МОТ.
-
с "C" паралелно ще запазиш реактивната
енергия.Тя няма да се върне по мрежата.Остава
в веригата първична - "С"
Загряването на трансформатора идват основно
от магнитопровода От какъв материал как е набран
ако има въздушни междини.От Магнитната проницаемост
-
Интересно че си беше заварен точно като МОТ.
Значи си го отрязъл за да го пренавиеш. Да не би да имаш магнитно късо.
-
Значи си го отрязъл за да го пренавиеш. Да не би да имаш магнитно късо.
. И аз ги режа с тънък диск , но после им редя ламелите като на траф а не като на дросел , както са оригинално ! От какво се получава магнитно късо ? Няколко съм навил по този метод и си греят до към 40гр. Даже добавям по 20тина намотки в първичната за да го разтоваря като е смятан за 230v . Това е само за трафове от микровълнова. При всички други не се наблюдават такива температури . Сега си мисля че даже в самата печка са смятани да работят поне по 45мин. И са наредени като дросел , но пък там имаме активно охлаждане ? Явно желязото си е обикновена ламарина или де да знам и аз ?
-
Да, не се знае състава на желязото и от там излизат грешни и сметките. Когато го режеш и разглобиш, трябва ламелите всяка по отделно да минеш с шабър където е рязаното, за да няма остри ръбове. Те надират повърхноста на ламелата и дават магнитно късо. Малко е абстрактно. Макар че заварени работят. А може би именно от това, че е нарушена сглобката “заварката” е възможно и сърцевината да се държи различно. Много причини са и са свързани с магнитната проницаемост на сърцевината.
-
Просто не му стига индуктивността и тече голям реактивен ток. Нормално е много мощни трансформатори да са оразмерени така. Идеята е на ПХ да има половината от загубите при работа под максимален товар. С кондензатор олекотяваш работата на ел. мрежата си, но с нищо не подобряваш картинката за трафчето. Ако при това положение след дълъг престой загрява неприемливо за теб - трябва да се донавие първичната, ако пък си е добре - ползваш го така.
Късо между ламелите не е абстрактно, и не се нарича магнитно късо, а си е електрическо късо което води до повишени загуби от вихрови токове. Магнитно късо са по-скоро шунтовете които се набиват между първична и вторична намотка на микровълновите трафове и целят да увеличат индуктивността на разсейване и да се получи търсената падаща волт-амперна характеристика. Но те нямат отношение към тока на ПХ на трафа, само от къде се затваря магнитното поле на първичната. Успех!
-
Ламелите са наредени като на дросел и освен че са заварени с цял шев са заварени ии долу на металната планка която се явява крепеж на целия траф. Снощи бръмча цяла нощ, въпреки 4 шплики 6мм с които е стегнат пак бръмчи, загря едвам до към 40-45 градуса и то много помогна греца щото го завинтих с термо паста за тая метална планка на която са заварени ламелите.
-
Явно щом е заварен траф ще грее , но 45гр. си е нормално. Има нещо в тия заварени трафове дето не ясно ама айде де , някой запознат да обясни ?
-
Когато трафа е бил заваряван ,след това пак го събирам по същия начин и заварка.Ламелите ги оставям така както са били.
-
Бръмченето на трафа го оправям като челата ги намазвам с разтворено карбонилно желязо.Използваше се в старите сърцевини на трептящи кръгове.
-
Заварката се прави с специални електроди
да се получе по голямо магнитно съпротивление
на самата заварка .В противен случай ламелите
стават на късо. Тока на фуко се увеличава и целия
магнитопровод загрява
-
Заварката се прави с специални електроди
да се получе по голямо магнитно съпротивление
на самата заварка .В противен случай ламелите
стават на късо. Тока на фуко се увеличава и целия
магнитопровод загрява
Това имах в предвид под магнитно късо. Термина може и да не съм оцелил. Също когато ламелите са ръждясали се получава същия ефект.
-
да така е
Явно щом е заварен траф ще грее , но 45гр. си е нормално. Има нещо в тия заварени трафове дето не ясно ама айде де , някой запознат да обясни ?
Това пише колегата Ивайло затова одговорих
-
Мислех на телоподаващо да го заваря ма щом са специални електродите май няма да го заварявам, да си бръмчи по-добре отколкото да загрява.
-
Еееее не защо ? Има толкова възможности да го накараш да спре да бръмчи . Аз моите ги варя в парафин и млъкват като риби , но може и здраво стягане със шпилки и планки или скоби за водно съединение ! Също и епоксидна смола или лак , но казват че възпрепятства охлаждането , не знам до колко е вярно ?
-
Щом не е заварен това е проблема, ако се съвпадне добре магнитопровода и иднуктивността ще се вдигне и ще намалее тока на покой.
Заварката не пречи на работата, макар че е късо. Нейният обем обаче е малък и възникващите вътре токове на фуко не са от особено значение - да, ще се отделя малко топлина вътре, но не е кой знае какво. Помислете си колко силови линии ще пресичат тъничкия заваръчен шев.
Почти съм сигурен, че ръжда по контактните повърхности на ламелите влошава електрическия контакт между тях и неминуемо подобрява работата на трафа. Е, стига всички ламели да не са се превърнали в чиста ръжда... че магнитните свойства на ръждата не са подходящи за магнитопровод на траф :).
-
И още един въпрос свързан с трафа. Мисля да намотая вторичната с двоен плосък проводник, двата в паралел за повечко ток, но се чудя дали да са един върху друг или един до друг, в първия случай горния ще е по-дълък и може да има по-високо напрежение намотката което ще е проблем като я запаралеля с долния кабел. Какво ще ме посъветвате. Имам подобен траф дава разлика само 0.25 волта между намотките и като ги запаралеля след 2-3 часа вече е позагрял, та за това ми е чуденето как да разположа проводниците.
-
но се чудя дали да са един върху друг или един до друг, в първия случай горния ще е по-дълък и може да има по-високо напрежение намотката което ще е проблем като я запаралеля с долния кабел.
Дължината на проводника в намотката НЕ определя напрежението, а броя навивки!
Всичко друго е приказки на Шехерезада :)
-
Благодаря
Това много ме улеснява.
-
Я да питам, защо някои трафове имат няква екранираща намотка между първичната и вторичните и на тая намотка е изведен само единя край, други трафове я нямат. За какво е и трябва ли да слагам такава.
-
И този изведен край се заземява. Прави се така, че ако пробие изолацията между двете намотки, високото напрежение да отиде на екранната намотка, от там на земя и да изгори предпазителя та да не изгори нещо или някой :D
-
Ясно.
Много благодаря. :drinks:
-
Екраниращата намотка намалява капацитета между първичната и вторичната намотки, като по този начин потиска прехвърлянето на по-високочестотни сигнали и в двете посоки - от мрежата към устройството и обратно.
-
Здравейте!
Взех един траф от микровълнова и му пренавих вторичната така че да изкарам 19,5v. Целта ми беше да го ползвам като зарядно но от множеството теми в форума разбрах че това не е възможно с този траф.
След две минути товар с авто крушки (с обща консумация около 50w) първичната се е загряла до 30С. Вторипната и магнитопровода са студени.
Имам ли някакви варианти?
Примерно да го охлаждам с вентилатора от микровълновата или да донавия първичната.
П.п: и аз го отворих с флекса но после го залепих с епоксидна смола и е почти безшумен.
-
Здравейте!
Взех един траф от микровълнова и му пренавих вторичната така че да изкарам 19,5v. Целта ми беше да го ползвам като зарядно но от множеството теми в форума разбрах че това не е възможно с този траф.
След две минути товар с авто крушки (с обща консумация около 50w) първичната се е загряла до 30С. Вторипната и магнитопровода са студени.
Имам ли някакви варианти?
Примерно да го охлаждам с вентилатора от микровълновата или да донавия първичната.
П.п: и аз го отворих с флекса но после го залепих с епоксидна смола и е почти безшумен.
Желязото на трафа не е подходящо за продължителна работа . Няма да може да зареждаш с него .
-
Мисля ги заварят за по бърза и лесна сглобка. Заварят се с нетопим електрод със защитен газ аргон, без добавъчен материал и заварката става тънка с провар 1/2мм чиста и гладка.
-
В този трансформатор ако е от микровълнова между първичната и вторичната има магнитни шунтове да не би да са махнати,може от това да загрява .