Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Технологии и джаджи => Темата е започната от: xborox в 30 Май, 2019, 15:52:28
-
Отдавна не съм се появявал във форума по определени причини, но смятам да приключа с този период :D Та по същество. Наскоро си взех една Фронтера и почнах постепенно ремонтите. Вече съм близо до финала, щом се занимавам с ел прозорците.
Какъв е проблемът? Стандартнният модул за контрол на стъклата има автоматично сваляне (натискаш еднократно бутона и те се спускат до долу), но не и вдигане. Свикнал съм като натисна веднъж бутона, стъклата да се качват автоматично до горе. Някой хващал ли се е да прави подобна доработка и има ли идея как може да стане?
-
Поне на зафирката ми е така както казваш че трябва да е.Но се случва и да се разцентрова . Как се оправя има 2 начина .
Сваляш джама до край , натискаш копчето за нагоре и като стигне до край задържаш 5сек. Другия начин е :
Пускаш джама до край натискаш копчето за нагоре и изключваш контактния ключ до край . Би трябвало да стане ако комфорт модула не е задал багажа. Отдели малко време и прегледай клиповете в тубата там има вероятно още варианти !!!!!
-
Да, на предишната ми астра беше така. Обаче на фронтерата единственото опелско нещо й е двигателят. На практика това е Isuzu. И номерът с обучението не става :-[
-
До 2006 карах Фронтера Спорт.Отличен автомобил- пъргав, високо проходим и икономичен! Стъклата и бяха с ръчно движение. Когато я караш 4 по 4, ислед като изключиш предния мост е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да подкараш поне метър назад, за да се освободят хъбовете в главините на предния мост, независимо дали са ръчни или автоматични. Ако имаш други въпроси,пиши на лични.
-
Добре дошъл в "клуба", вярно дразнещо е, но до сега не съм се замислял как да го оправя.
Мисля, че ако размениш захранващите кабели на мотора и едновременно с това размениш кабелите на бутона, ще имаш обратния ефект - при задържане "нагоре" ще се вдигат автоматично, а ще сваляш "ръчно".
-
Ама то това е МНОГО по-полезно! И моята е така и ме нервира. Ще проверя някой дали го е правил това и как. Аз съм с Хюндай i30 2015.
П.П. Не ставало толкова лесно... Видях схемите, има не само нужда от крайни изключватели за горна позиция, каквито нямам инсталирани, но и токоограничител за мотора, да не защипе нещо прозореца. А този ограничител си говори с компа на колата...
-
Това, което установих, е, че има токоограничители, които изключват ел мотора. Без значение дали е в горна крайна позиция или долна крайна позиция. Благодарение на това измислих проста схема, с която прозорците да се затварят автоматично, след като заключа колата. Модулът на централното след заключване дава минус за 30 секунди. С него задействам едно реле, което на свой ред задейства две други. Те подават плюс на оригиналния модул за контрол на ел стъклата, вдигат се и щом стигнат крайна точка, се задействат токоограничителите. Направих системата така, че да мога да я включвам и изключвам лесно, защото през зимата не ми е необходима цялата галимация.
Със сигурност е въпрос на свикване това с качването на прозореца и задържането на бутона. Сигурно още месец и ще съм забравил за това. Просто ми стана интересно каква е логиката надолу да става автоматично, а нагоре - не. Дали не е от съображения за безопасност. Да не вземеш да се защипеш със стъклата.
Иначе джипката ме кефи много. Като ученик си мечтаех за такава :-) Радвам се, че и в нашия форум има фенове на такива машини!
-
А ако натиснеш бутона за закл. И го задържиш не вдига ли.....? :o А ако закл. с ключалката и задържиш на закл ? Ако става с някой от тези варианти после е лесно....
-
на един руски сайт пише че трябва да ти се пускат и вдигат стъклата .... , сигурен ли си че електрониката ти е на ред ?
http://automn.ru/opel-frontera/opel-43362-10.m_id-6124.m_id2-6126.html
също може и с ключалката . ...
прочети там "възстановяване" как се прави ...
"Для восстановления действия автоматики закройте все окна.
Вставьте ключ в замок двери водителя и задержите его по меньшей мере одну секунду в положении запирания. Автоматика подъема и опускания стекол опять работоспособна."
-
Има друг вариант- палиш двигателя,държиш 1700 оборота и отваряш и затваряш джама няколко пъти. След това отиваш при разбирач и става ясно, че е повреден клавишния блок.
-
Я кажи колко копчета има за отваряне и затваряне, при мен са две едното е ръчно колкото искаш нагоре а другото е автоматично догоре същото е и с отварянето, не е Опел. Та може и самия бутон да е дал фира нещо. другия вариант е отвори тоя модул прозорци и виж как е реализиран, и тогава мое да се мисли за евентуална причина.
-
Няма клавишен блок. Има две прости копчета до лоста за ръчната спирачка. Лявото за левия прозорец, дясното - за десния. Говорим за Фронтера А все пак. Ел стъклата се управляват по плюс. Ще взема да сваля едното копче и ще пробвам да го отворя, за да видя дали не са набутали там електрониката. Но доколкото знам стандартно при Фронтера спорт А е така. Или просто при всички дефектират рано :-)