Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: rkounev в 10 Януари, 2020, 21:13:40
-
Излъгах се да си купя настолна бормашина от Лидл.500 вата ,прилично изглеждаща и дотук.
Седя 2-3 месеца в кашона и ми притрябва да пробия няколко точни отвора-4мм.
Свърших си работата и нещо ме накара да пипна мотора.ВРЯЛ.Проверих всички възли.Много голям луфт в шпиндела.Предявих рекламация.Сервизът е в Германия.На 40 ден ми дадоха нова.Направих някои проверки.Слава богу луфт в шпиндела нямаше.Но мотора пак с проблем.
За две минути работа на празен ход се сгря.Повече не ми се разправя с Лидълци и реших да го вкарам в режим самостоятелно.
Пуксовият кондензатор е 14 мфарада ,което ми се струва че много за такъв мотор.И по всяка вероятност остава постоянно включен и затова грее/измества магнитното поле/
По знаещите ,дайте идея как да действам.
-
Ай стига бе, бормашина с пусков кондензатор, я дай снимка на мотора.
-
За съжаление всичката им техника е калпава.....електроинструментите де... Предполагам намотките не са мед....
-
йй
-
Излъгах се да си купя настолна бормашина от Лидл.500 вата ,прилично изглеждаща и дотук.
Калпаво желязо на магнитопровода и калпав проводник.Едно такова чудо на техниката маде ин Китай преди време и аз ровичках.Два пъти я пренавивах и се оказа че ламарината на магнитопровода е пълен боклук.Няма спасение.Варианта е да нагодиш някакъв читав мотор.
-
Настолните нашини не са добри, но винтовертите са йм трепач. Имам поне 5-6 различни модела и работя с всички.
-
Въй въй, пропуснал съм настолна, сорри. Имам подобна и мога да погледна колко е кондера, ама в тоя случай той не е пусков ми си е работен. Има лесен начин да се провери далии е от кондера, махаш ремъка и откачаш кондера, пускаш мотора и го връткаш на ръка да тръгне щото без кондер няма да тръгне, и като повърти малко проверяваш дали е загрял. Ако не е загрял е добре и ще намалиш капацитета, ако е загрял не е добре. Има и вариант да са разменили намотките, което е малко вероятно, пък и би трябвало да са еднакви ама знаеш ли ги китайците какво са сътворили.
Мисля че трябва да е към 8-10 микро.
-
Е ся проверих, имам две машини с такива мотори, не са Лидълски, оргинални Китайски са някакви. Двата мотора пише че са по 350 вата, ама единя е 140 другия 120 мм дълги по-дългия е Ф125 по-късия 115мм, тва корпуса меря без капака на перката. По-големия е с 8 микро по-малкия е с 6 микро на 450волта. Премери си твоя и проведи опити и дано имаш късмет.
-
Не се напъвай с този китайски боклук. Единственото смислено решение, е пригаждане на друг читав двигател. Ама дали си струва...механиката им е калпава, и бързо ще се потроши окончателно.
Това от опит с подобна "машина" :batt:
ПП кавичките НЕ са случайни :D :D :D
-
Бройката е калпава , имам същата колко е пробила ако знаете.... Ползва се всеки делничен ден за детайли повечето от които са по 8 мм стомана . Изби си парите първия ден .
-
Явно с тия бормашини работата е на късмет. Един хлапак, познат преди години си купи от първата им доставка и няма никакви проблеми. После купих и аз. Добре че я сглобих от нетърпеие. Над 4-5 мм. аксиален луфт на шпиндела. Разглобих я и обратно в магазина. Смениха я веднага, като ми дадоха да проверя останалите три бройки. Взех уж най-добрата, но не е това, което очаквах. При пробиване на дотвори с диаметър над 5-6 мм. свредло ако то- свредлото- не е заточено професионално започва едно хлопане и тракане- ужас! Мой познат изказа мнение, че са спедтени лагери. Не знам дали е така, но тия бормашини нямат нищо общо с другите им инструменти! Имам винтоверт- 4 в 1, трепач е! Пробива, реже клони, шлайфа- не подбира! Синът ми има от малките винтоверти, никакъв проблем досега, има и малък перфоратор-батериен. Ами той друга машина не признава. Пере упки в бетон, желязо, дърво, завива винтове на поразия. Сума работа сме свършили с него. В четвъртък щеее купува от големите акумулаторни перфоратори. Имаме и батерийни поялници и какво ли не. Само с настолната бормашина май не уцелих.....
-
Почти като крайно решение:
Ще я разглобя чарк по чарк и на всякъде ще сложа нови втулки БЕЗ ЛУФТ,истински лагери.
Греенето на мотора,първо- ще пробвам с различни стойности на работния кондензатор-дано се пооправи.
Днес зе занимавах с "колоната".Направена е от електрозаварена тръба-1мм.Без да работи се гъне,а какво остава в работен режим.
Намерих подходяща тръба-безшевна 46х5 мм.Полирах я на струга.Стана перфектно.Тези дни ще си играя с долната стойка.Ламарината ше подменя със сериозен плот 8-10 мм стомана.
-
От снимката не можах да разбера каква точно е машината . Аз преди три години си купих по интернет подобна , за която се твърди , че е немска . Дойде с инструкция и паспорт , карта гаранция . Голямо тропане се чува при работа , и мятане на патронника . Един приятел я пооправи , и сега е по приемливо , но долу на патронника , пак си замята малко . . А никак не беше евтина ! Ето и фото , да се види , дали пък не е китайска ?
-
Абсолютно същата.ЕДно към едно.Разликата е -цвят зелен,лепенка -"Парксайд".
-
Защо не монтирате една ловешка бормашина със симисторен регулатор на добра стойка с дръжка? аз така съм направил, руска стойка от 90-те и елпромска бормашина 900 вата. нито бие, нито има проблеми. На бавни обороти пробива стомана 20 мм без проблем. Тези китайски боклуци само на вид ги бива.
-
Абсолютно същата.ЕДно към едно.Разликата е -цвят зелен,лепенка -"Парксайд".
Плота и тялото са отливка , при мен . Ти , за кое казваш че е ламарина ?
-
При мен долната стойка е ламаринена-преса 1.5 мм
-
А ето и моето решение. Производство преди 9.9.1944г. Била е с централно задвижване от общата трансмисия на предприятието. Спасих я на времето от скрапа на една леярна. Преустроих лагеруването от втулки на търкалящи лагери заради по лесната поддръжка и и монтирах електромотор. Така и си остана без горен предпазен капак на ремъка.
-
А ето и моето решение. Производство преди 9.9.1944г. Била е с централно задвижване от общата трансмисия на предприятието. Спасих я на времето от скрапа на една леярна. Преустроих лагеруването от втулки на търкалящи лагери заради по лесната поддръжка и и монтирах електромотор. Така и си остана без горен предпазен капак на ремъка.
Ами , кво да кажа ,... Сериозна машина , от едно време . Аз рядко се връзвам на нови и лъскави инстроменти , ама ето че го сторих .
-
Точно обсъждания вид бормашина е пълен боклук. Аз също се минах с покупка на подобно недоразумение, и даже патронника беше с трета различна челюст, и замяташе свердлото. Та и патронник купих нов, ама от това машина за работа не става!
-
и аз мислих да си взимам от лидл .... има мнение сред народа тук , че на Парксайд не са толкова .... фалшиви работите , но явно няма смисъл
-
Ама че ' реклама' им направихте,а те се убиват да хвърлят брошури по къщите :crazy:
-
От четвъртък пускат съвсем друг модел бормашини със съвсем друга цена! Надявам се, че ще са по-свестни, а не като досега коментираните!
-
От четвъртък пускат съвсем друг модел бормашини със съвсем друга цена! Надявам се, че ще са по-свестни, а не като досега коментираните!
Има една приказка, а дано - ама на да ли? И новите им бормашини са със същите механични проблеми. Сега внесените в Германия. На четвъртото видео, човека му писнало да пренавива ел. мотора и е поставил друг, преобразил я и механично. Има и едно друго видео, как пък са поставили един вентилатор под мотора да го охлажда. Режима на работа на тази бормашина е 15 минути максимум, пише го на табелката. Звучи несериозно за такава техника.
/> /> />
-
Дидов, новите нямат нищо общо с това от снимките! Влез в онлайн бюлетина им и ги погледни. Шпиндела се кара нагоре-надолу не с кръстачка, а с колело на три сегмента, почти като волан на БМВ, което дори е гумирано! Основата е от лят алуминий, което обаче ме притеснява, защото ще се изместо центърът на тежестта на машината. Моята е лята чугунена основа. Не съм забелязал мотора да загрява, не съм и го зорил много, ама това за 15-тте минути ми звучи смешно....
-
Ето това е истинска настолна пробивна машина, правеха ги доскоро при нас. Не се занимавайте с тези вносни боклуци за по стотина лева. Купете си качествена Българска машина, дето се вика ще ви надживее...
https://www.alo.bg/6266364
-
Драго, това са старите модели с проблеми PTBM 500 E5, PTBM 500 C3, PTBM 500 D4, PTBM 500 A1.
Ето и новия модел за който става дума и не са по свестни! Гледай видеата, същия дол дренки са!
/> />Забелязваш ли, че няма с колко Нютон метра може да работи. Написали са - за метал до 13 мм. свредло. Смешна работа за 710W машина. Има видеа, като я напънат с по голям диаметър в метална плоча, и мотора спира.........Иначе екстри има, както хората казват - за какво ми са екстри, като една дупка не може да пробие и то за 300 и кусур лева.
-
Днес реших да пробвам със смяна на работния кондензатор какво ще стане.Фабрично е 14 микрофарада.С кондензатор 10 микро мотора стана по-безшумен и леко грее чак след седмата минута,което е голям успех.Взех че премерих фабричния кондензатор/той е НОВ/ и вместо около 14 микрофарада уреда отчете 16.5 микрофарада.Китайска им работа.
-
Оффф, не ги знам бе! Гледам я- изглежда по-съвременно. Имаше преди години едни като по-старите, бяха идеални! Защо ли тогава не купих една.... Ама работех, в завода имаше всичко ???
-
Истината е в старото българско производство. Може и там да не са идеални нещата, ама е здраво и ремонтопригодно.
И най-вече доказано във времето. Ама като разпродаваха на цената на скраб, си мислехме че това е отживелица и ще накупим нови западни машини на светлинни години напред като качество...сега виждам колко съм бил заблуден...поне аз :(
Няма евтина и качествена машина. Няма!
Пазара е залят с евтини боклуци на "добри" цени, с гръмки реклами и лъскави кутии.
А вътре НИЩО. Боклук! Пробутват ни шарения, а не качество.
Но тъжната истина е, че ние, потребителите си го искаме това. Търсим ниска цена и много екстри. Е, получаваме ги :lol: