Форум за любителите на Стара електроника
НЧ усилватели, грамофони, магнетофони, касетофони и др. възпроизвеждащи устройства => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: Петър Драганов в 13 Януари, 2020, 22:31:23
-
Здравейте. За много години. Попадна ми японска малка уредбичка на сони, и се изкуших да я купя, въпреки, че видях, че работи само на 100 волта. Въпросът ми е, може ли без конвертор за преобразуване на напрежение да подкарам уредбата на 220 волта. Преди бях чел в руските форуми, че усилвателите Сансуй на 100 волта руснаците ги подкарвали, тъй като сансуй оставяли някаква опция за работа и на 220 волта. Уредбата няма схема никъде TA-P99X ( https://www.jdbbs.com/thread-2272878-1-1.html ) . Вътре е с основен траф и малко трафче. Предполагам, че ако има възможност за големия траф да се подкара, то трябва отделно и малкия да се модифицира. Philips FR-980 е изграден почти както тази уредбичка, от към трафчета, като на гърба има корекции за напреженията на трафовете поотделно.
-
на трафа или тафовете вътре им липсват 50% от навивките на първичната , необходими за да тръгне на 220в. Иначе обратното, от 220 волтови трафове на 110 да ги подкараш може лесно , щото матраиала е двоно повече вътре. :D
Едно външно трафчене е 20лв:
https://elektronikabg.com/product/72/konvertor-220v-110v-220v-100w.html
В общ илинии виб какво е първична вътре и ако случайно имаш късмет и са запаралелелни 2 еднако дълги намотки на първичната може да ги пуснеш последователно и да си докараш първична с двойно по високо съпротивление. Ама много ме съмнява баш сони да разхищават толкоз мног мед без причина.
-
Едно външно трафчене е 20лв:
https://elektronikabg.com/product/72/konvertor-220v-110v-220v-100w.html
И внимавай да не те изплющи - това е автотрансформатор! :D
-
И внимавай да не те изплющи - това е автотрансформатор! :D
Niakoi, как я разбираш тази декларация от производителя на трансформатора! И от къде научи, че е автотрансформатор?
-
Повечето такива "трансформатори", продаващи се по магазините са автортансформатори или поне тези, които аз съм виждал. На сайта пише: "Конвертор 220V - 110V - 220V - 100W"??? А тази декларация не я виждам на сайта на електроника.бг - поне не и на страницата на този трансформатор. И ако отида да си купувам такова нещо в магазин, дали ще ми покажат такава декларация?
-
Често на японските трансформатори първичната намотка е навита с 2 проводника и всщност се състои от две еднакви половини, които са свързани паралелно една на друга. Ако е така, трябва да се свържат последователно и готово... Това, дето 'половината материал го няма' никак не е сериозно.
-
И внимавай да не те изплющи - това е автотрансформатор! :D
Да повечето са автотрансформатори, но как ще го "изплющи" като уредбата си има нормален траф?
-
на трафа или тафовете вътре им липсват 50% от навивките на първичната , необходими за да тръгне на 220в. Иначе обратното, от 220 волтови трафове на 110 да ги подкараш може лесно , щото матраиала е двоно повече вътре.
Ама вЕрно ли? :)
Къде има двойно повече /или двойно по-малко/?
Я пак да ПОМИСЛИМ
-
Мдаа, при 110 волта за получаване на същата вторична мощност е необходим два пъти по-голям ток и респективно е необходимо първичната да е с два пъти по-голямо сечение. Т.е. количеството съдържана мед в първичната на един трансформатор с дадена мощност е константа и за 110 и за 220 волта. Именно по тази причина, има случаи в които се навиват две намотки по 110 волта. За 110 волта работят в паралел, а за 220 последователно. Но не винаги е така, някои производители може да са навили само една с по-голямо сечение. Освен това японците на 110 ли им е стандарта или на 100 волта, че ми се върти в главата, че имаха някакъв такъв стандарт (даже според заглавието на темата е така). В този случай, дори да са две половинки, ще стане първично напрежение 200 волта, което при настоящия стандарт у нас 230 волта е отново неприемливо. Та май ще трябва автотрансформатор. Лошото е, че и той няма да дава 100 а 110 волта. Абе пренавиване на трафа му е майката според мен, не е голяма работа, вероятно първична и вторична ще са на отделни сегменти на макарата. А може и нови трафове. Успех!