Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: plant в 07 Февруари, 2020, 02:41:25
-
Имам бензинов агрегат 3.5kW трифазен, оказа се леко менте, няма душа да ги носи. Снощи се наложи да го ползвам и стана проблем, под товар напрежението пада и UPS-а писка и минава на батерии които свършиха и се наложи да местя кабели да мога да си пусна помпите за парното. Та видях тазии тема https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=14611.0 и се замислих дали няма да е добре да туря този Искра-60 преди UPS-а да не писка поради ниско напрежение. На UPS-а има 4 помпи за парно, 2 по 100 вата една 70 и една 63 вата, лекинко сме на ръба с мощността дават го 350 вата. Та кво ще ме посъветвате за стабилизатора ще устиска ли, и как ще се чувства UPS-а, според мен няма да е проблем щото Искрата е автотрансформатор. И ся докато пиша се сетих че ако е добра идеята мога да взема два такива и да запаралеля трансформаторите за повечко мощност.
-
Какъв е този агрегат, дето ще кляка от 350 вата??? Явно има проблем в самия агрегат. Със стабилизатора няма да стане - P=U.I!, натоварвайки с повече ток агрегата, напрежението ще падне още повече и така ...
-
И аз съм съгласен със колегата Стършел.
При разполагаема мощност 3,5квт /дори и китайски ватове/ 350 вата не би трябвало да го смущават.
Може би да има проблем и в самата верига след генератора.
Направи проба,какво ще е неговото поведение, като включиш някаква електрическа печка,духалка,ютия.
Трябва да се наблюдава някакъв преходен процес при сработването на регулатора на обороти.
Вярно е че те са активен товар, а помпите индуктивен,но трябва да се изясни откъде идва проблема.
-
Проблема е че натоварваш една фаза. :)
-
Натовари и другите две фази по възможност с активен товар . Ако няма резултат
провери подмагнитването на генератора.
-
Нека колегата да даде повече информация за агрегата за да му се помогне
-
Забравих да пиша че агрегата върти и 10 перки от воден радиатор на кола. Е къв да е агрегата оргинална китайска Honda, като въртиш бавно вала и се чува как се изсъсква компресията през клапаните, на ротора колектора не е меден ми някви жълти ламаринки са запресовали, статорната намотка е с жица за не повече от 500-800 вата, за толкова пари е чудесно. Освен това AVR-то следи само едната фаза и ако я натовариш нея горе долу бива, обаче другите напрежението фърка много, ако натовариш другите две пада доо 190 волта, а на мен вентилаторите се включват на термореле и ту тръгват ту спират, няма как да регулирам натоварването равномерно по фазите.
Ся ще опъна още кабел за натоваря и другата фаза да видим ко ше стани, а дано ама надали.