Форум за любителите на Стара електроника
Измервателна и тестова апаратура => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: ONZI в 21 Май, 2020, 20:40:54
-
Търся схема за това чудо,изгорял му е автотрансформатора и ще трябва да търся Начи да го пусна без.Това няма навиване на ръка.
-
Изхода на автотрансформатора захранва първичната намотка на другия трансформатор,който е стандартен 220V-24v-12V и по този начин се регулира плавно напрежението,съответно тока.Защо ти се струва трудно за пренавиване?Намотката е на един ред.Намираш същия диаметър проводник и старателно подреждаш навивките.След това със шкурка изпиляваш лака,там където се търкаля колелото.Може да замениш изгорелия автотрансформатор с ЛАТР с подходяща мощност.
-
Лесно пренавиване на тороиди. Взима се капла от велосипед с подходящ размер. Махат се спиците и се срязва с ножовка. Вкарва се в тороида през срязаното и на нея се навива внимателно предварително изчислената дължина проводник. После се навива върху сърцевината на тороида и готово.
-
-
Това трябва да е зарядно за електрокар. Такива отпадъци би следвало да има много. Хората още ползват електрокари, като не всички са минали на импулсни.
Потърси.
За пренавиването. Навивани и пренавивани са такива трафове и наръка. Трябва да организираш навиването на ролка от тел, след като си вкарал трансформатора и след това да навиеш телта върху магнитопровода.
Както са ти показали, става с капла за колело.
Режеш каплата, като оставяш достатъчно пространство в точката на среза.
Вкараваш в нея тороида. Той за момента няма отношение към навиването.
Навиваш на каплата тел. Колкото е нужно.
Махаш каплата и остава навита тел, в кръга на която е торотидът.
----
Ще пиша и приблизително годината, в коят съм научил нещо, за да има смисъл. Иначе няма реакция за запазване на знанието.
1. Зарядниото - видяно 92, беше поне на 25 години;
2. Наиването - обясниха ми го примерно 84-та, тогава не го разбрах. После го направих на магия.
Започваш да го въргаляш по телта.
Машините навиват тороиди по същия начин.
-
Под намотката има пластмасови като чашки,който са доста стопенище мисля дали ще мога да подложа нещо на тяхното място иначе ще пропада надолу намотката.
То и графитната ролка е станала на полумесец,явно голям тормоз е видял този траф.Ще трябва да правя нова графитна ролка,проблем ще е материала.
-
Качи снимки, за да се видят точно щетите. Ще е интересно поне за мен.
-
Имах два автотрансформатора 0-250 волта 4,7 квата,сега имам само един и ролки-плъзгачи, верига месингови планки от другия. Ако вършат работа можем да се договорим.
-
Ще кача снимки като се прибера в къщи.
-
Може да се навие на ръка,правено е вече.Те там са около навика за волт.
-
Изяснява ми се вече причината за изгарянето му.
Че е натоварван натоварван е,но причината е в ролката която има голяма плоска част.
Точно тя ляга на няколко намотки и ги укъсява.Затова само част от града е прегря и се опекъл.Създава междунавивково късо.Мисля вариант да изкърпя само изгорелият участък,но ролката е зле,стопена е и чашката под намотката.
-
Навиването на кабела за ниско напрежение не е трудно . Развиваш стария и малко аванс при навиването , може диаметъра на жицата да е близък . Задължително смени графитното колело или каквото там са сложили . Иначе , ще повтаряш упражнението !
-
Добре е целият да се пренавие,големия проблем обикновено е отдолу под жицата,Там има две бакелитови капачки които вероятно са прегорели.При мен бяха,на струг нови от текстолит и си готов.Ако окръжността им е нарушена ще видиш зор с нареждането.Пожелавам успех.
-
Ако не се търси автентичен вид, бих сменил въпросния автотрансформатор със симистор и съответната схема на управление.
-
Ако не се търси автентичен вид, бих сменил въпросния автотрансформатор със симистор и съответната схема на управление.
Не знам още се чудя дали да не извадя от моето табло,имам го същият и за се отърва.
От носно симисторите
Знам че трансформатора не обича изрязаните синусоиди.
-
Да, не обичат трафовете такива неща. Но това чудо на техниката е с огромен запас и ще понесе симистроно регулиране.
Нооо...ако имаш друг, въпроса е ясен. Според скромното ми мнение, този изправител е не особено подходящ за акумулатори, защото трябва периодически да се следи какво се случва със зарядния ток и напрежението, но щом на някой му харесва...да си го ползва със здраве. :drinks: