Форум за любителите на Стара електроника
Телевизионни приемници => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: kortex в 28 Октомври, 2020, 17:36:16
-
Почна да си вади рогата :diablo: Като позагрее малко и започва да изкривява доста ... Бях чел в повреди и поправки че изтощени лампи в каналния превключвател водели до това ... Идеи ?
-
хубава контрастна картинка имаш, с какъв модулатор му вкарваш сигналът ? :)
-
Вероятно захранващото напрежение след изправителя има сериозни 50 херцови пулсации. Тоест - лош филтриращ кондензаътор, или пък завишена консумация. Бостерното напрежение май не може да се стабилизира.
Друга възможна причина е модулация на видеосигнала с 50 херца.
Добре е да имаш осцилоскоп...
-
Напълно е възможно , не съм сменял големите електролити ... Бостерното се регулира и е стабилно, даже го настрих преди няколко дни (смених един кондензатор и се завиши). Значи сменям електролитите .
-
Благодаря , работи си супер пак :) Даже ми се реши и вторият проблем - че образа не изпълваше изцяло екрана а имаше 1см черна линия отгоре . Сега и това го няма ;) Кондензаторите ги проверих и не ми се сториха лоши ... Всички обаче са с понижени фаради (напр. които трябва да са 50 са 42...) Понеже почти всички са вързани заедно реших проблема като просто добавих един допълнителен 50 :D Даже и контраста се повиши леко , по добре не е работил . Камерата не може да ми фокусира инъче текста се вижда супер :drinks:
-
Браво!
Измерването на капацитета с уред е при малки токове и напрежения, а когато е натоварен с голям ток и при голямо напрежение, кондензаторът ще даде съвсем други стойности на капацитета. Затова меренето не е толкова меродавно... Има и още нещо - понякога корпусът (минусът) на кондензатора не прави връзка със шасито. Гумената изолация се раздува и надига капачката и въпреки че кондензаторът е затегнат, корпусът му не опира до шасито. Това се случваше често в съветските лампови телевизори. Проверява се лесно с омметър. А с осцилоскоп може да видиш дали има пулсации, колко са големи и веднага ще разбереш какво не е наред...
-
Да...Трябва да търся някакъв по любителски осцилоскоп че професионалните изискват много средства
:)
На операта 1 забелязах че под всеки кондензатор има заземяваша пластинка , с по голям отвор от този на шасито и после запоена за него . Не бях сигурен за какво точно така двойно заземяване са правили но сигурно за това - да докосва само метала даже и ако уплатнението се разшири или започне да изтича електролит ... Жалко че не са продължили да ги правят така .
-
Еха! Страхотен образ и контраст! :bravo: :hi:
Аз не смея да подменям на моят чарколяците а има същият проблем с неизцвло изпъната картина. :blush:
-
Да...Трябва да търся някакъв по любителски осцилоскоп че професионалните изискват много средства
:)
На операта 1 забелязах че под всеки кондензатор има заземяваша пластинка , с по голям отвор от този на шасито и после запоена за него . Не бях сигурен за какво точно така двойно заземяване са правили но сигурно за това - да докосва само метала даже и ако уплатнението се разшири или започне да изтича електролит ... Жалко че не са продължили да ги правят така .
Заземяващите шайби , правят същия дефект , както и директно на шаси . Между кондера и масата се получава някакъв бял окис , който понякога прави , и пълна липса на връзка .
А образа на тая Опера , е страхотен !
-
Не всеки кондензатор е свързан към шаси. Въпрос на схемно решение... За тези, които не са на шаси, е задължително използването на въпросната пластина. Между нея и шасито се слага изолация. За ухото на пластината се запоява проводникът, който свързва минуса на кондензатора с каквото е там по схемата.