Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: FAMICOM_87 в 06 Декември, 2020, 19:44:28
-
Здравейте, имам една ламарина с дебелина 1мм и рамзери приблизително 45см на 22см. металът е AISI304 .
Изработена на лазер по мой проект с за решетка на компютърът ми от пред,
Понеже не е права, ами е леко огъната ми е нужно да се завари на метална рамка от някакви тънки профилчета/винкелчета. за да се изправи и да стане на вратичка, като ѝ монтирам панти.
Има ли някой, който може да изработи и завари такава рамка от София и колко би струвал трудът и материалът?
Ще пусна снимка, ако някой прояви итерес :)
Поздрави
-
Най-вероятно ще се изкриви (извие) още повече или дори в обратна подока, което съвсем ще я съсипе. Мисля,чеако повърхностите не са финиширани (обработени окончателно) търсеното скрепване на двата детайла най- добре би се получило с точкуване. Предварително стягане на двата детайла помежду им и точкови заварки през няколко сантиметра. Но така или иначе ще е необходим майстор със съответните алати в ръцете си. После- финиш. Боя, прахово боядисване, каквото ти е на сърцето...
-
Да и аз си мисле, че с точкови заварки трябва се направи.Не ми е нужно боядисване, щото се губи иначе смисъла да е метално, то лицевата стана си е полирана машинно , задната на която ще се заварява не е обработвана с нищо. Металът е гъвкав, но като го натисна хубаво с ръце на равна повърхност се изправя, ,тоест когато се захване с щипки и пристегне с менгеменца, да кажем може. да се завари за рамката точково и да заспи :) Поне така си го рпедставям аз де . :reader:
-
А не може ли да се залепи върху друга ламарина или рамка? :bye2:
-
Дааа,бате Любо намери рационално решение. Имам електрожен, ама...
-
А не може ли да се залепи върху друга ламарина или рамка? :bye2:
Ами не съм убеден колко ще е здраво, ако се залепи. Ще ми се да е вечно :)
-
И аз съм съгласен с Любо, сега има страхотни лепила. Както описваш и аз мисля, че всяка "термообработка" в случая ще даде по-лоши резултати?!
-
Да ви го снимам? Щом стоманеният лист е рязан с лазер (вентилационни отвори), не мисля,че би се прецакал от заваряване . :master2:
-
ето снимки :)
-
Тука само лепило.
-
Тука само лепило.
Някакво друкомпонентно ли ще препоръчаш и рамката как да стане ? :help:
-
Аз бих я стегнал тази решетка с няколко винтчета, но ако не искаш да се виждат може да ги запоиш от задната страна. Неръждавейката се запоява добре с киселина.
-
Аз бих я стегнал тази решетка с няколко винтчета, но ако не искаш да се виждат може да ги запоиш от задната страна. Неръждавейката се запоява добре с киселина.
Определено не искам да се виждат. Но със запояване нещо не ми се получи :( , пробвах с паста флюс и уж успях да "намажа" и да споя от задната страна за проба малко калай, но не здрав и се отчупва/олющва като го разчегърташ малко по-силно с отвертка примерно.
Се си мисля че би станало с телоподаващ да се завари на по-нисък ток, де да знам :blush:
-
Имам 250 ватов поялник с плоска човка,за тенекии става. Мога да ти го дам да си свършиш работата. На скоро запоих с него една дебела месингова тръба. За флюс използвам преобразувател за ръжда и добре стана.
-
Имам 250 ватов поялник с плоска човка,за тенекии става. Мога да ти го дам да си свършиш работата. На скоро запоих с него една дебела месингова тръба. За флюс използвам преобразувател за ръжда и добре стана.
Супер благодаря, а дали ще стане? , аз пробвах с един стар български поялник 150W пак с голяма плоска човка но както описах едвам хвана и връзката не беше здрава. Не ми е хрумвало с ръждопреобразувател .
Може би този вид стомамна не е подходящ и калаят не го лови качествено знам ли, магнит не му действа (ако това е от значение)
-
Ще пробваме, ако не стане ще го режем,както казват в нашата махала. Подробности на Л С.
-
Ще пробваме, ако не стане ще го режем,както казват в нашата махала. Подробности на Л С.
:hi: много благодаря :)!
-
Добре де, Защо не изправиш ламарината?
Железарите имат валяци за изправяне.
Само трябва да защитиш полираната част с фолио.
-
Преди много години в книгата на П. Барт "Hi-Fi усилватели" беше описана конструкция на електростатични слушалки. Изработването на металните- алуминиеви -решетки не помня там ли беше описано или с мой приятел измислихме технологията. Диск от алуминиева ламарина се пробива като решетка за мелничка за мес примерно. И при дебелина на ламарината от 0.8-1.0 мм. както и да се пробива, с каквото и да се пробива нещата не могат да се получат директно. Защото мембраната- изработена от метализирано фолио за кондензатори и залепена върху два диска с дебелина по спомен 0.2мм. трябваше да е между два такива алуминиеви надупчени диска, върху които се подава високото напрежение- окоо 500-60V. Предполагам си го представяте- напрежението се подава върху алуминиевите дискове, а между тях е мембраната, от двете страни отделена от алуминиевите дискове с изолационни кръгове от текстолит с дебелина примерно 0.2мм. Не помня точните размери, просто искам да обясня възможно най-нагледно замислената конструкция. Та моя приятел измисли технологията за изправяне на надупчените алуминиеви дискове. Реже се диска, покрива се с милиметраова хартия и се прави решетката мисля с 2.5 или 3мм. свредло. След пробиване с по-голямо свредло са зачисиха отворите от двете страни на алуминия. Оставааше "изглаждането" на двтата диска. Идеятя- притискането им между две парчета чугун, съответно обработени по необходимия начин, нагряването на така получения сандвич и оставянето му да изстине бавно. Тогава- материал бол. разходихме се из завода, намерихме парчета чугун, колегите ни ги изрязоха и от там- на фреза, после шлайф. Стегнахме единия алуминиев диск между чугунените парчета и последва нагряване с ксижена. Доколко- оксиженистът си прецени. После тоя сандвич го захвърлихме настрани и отидохме да си гледаме работата. След обяда на стола отидохме, нещото беше все още леко топло, но оксиженистът каза да разглобяваме. Извадихме от "сандвича" перфекто изправено алуминиево дискче! Уникално добре се получи! От там- в лабораторията и всякакви проби, които измислихме доказаха че дискът е идеално прав. Направихме си два комплекта- по 4 диска, направихме и слушалките. За съжаление по него време високоволтовите транзистори бяха непостижима мечта, опитахме с т.н. схема "Бобено стъбло", но не можахме да докараме нещата. Чухме им гласеца, чухме един много дълбок бас, но не чухме това, което очаквахме. Както и да е, сетих се за начина, о който изправихме алуминиевите дискове. Колегата, ако намери къде може да опита тоя начин, въпреки че ако рязания на лазер детайл не е алуминиев, не знам какво ще се получи. Просто споделям идеята. За залепянето вчера се сетих, наистина има лепила всякакви, но според мен ще е необходима консултация със специалист.Лепилото ще е двукомпонентно, това е ясно. Но какво точно- има консултанти по фирмите и магазините. Мен лично ме учудва огъването след лазерното рязане. Виждал съм подобни детайли, рязани на лазер, идеално прави, носъм виждал и такива, на които ръбовете дератт като пили. Явно всичко зависи от лазера и точността на рязане. За това се сещам, това споделям. За сега -това.
-
Другия вариант, но за мен той трябва да остане като последна възможност. Накапване на няколко места, или точкуване, изправяне с чука и мамата и после- кит, лъскане, боя, пак кит, пак търкане.Добър автотенекиджия ще се справи, но колко ли ще иска за майсторлъка?
-
По принцип, трябва да има Г образно огъване в краищата. Това огъване държи ламарината да е права. Друг по труден вариант е да има жлебове или нарези, които се правят на хидравлична преса, като има мъжко и женско тяло, използват се призми. Когато се натисне с пресата, се получава вдлъбнат и изпъкнал отпечатък. И ето какво представлява огъването в края.
https://sament-group.com/bg/%D0%BE%D0%B3%D1%8A%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2-%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BB.html
-
Ламарината е гъвкава, мога да я огъна и на другата посока и да застане така или да се върне в изначална позиция, не мисля че би се изправила с нагряване.
Двама колеги ми предложиха помощ, с запояване и заваряване, да видим какво ще стане .
Благодаря ! :hi:
А ето снимки кава е идеята, тук само съм я подпрял така нагледно :)
-
Пръсни със спрей черен мат кутията преди да сложиш ламарината. Ще има добър визуален ефект
-
Няма да стане много добре със заварка, защото ще се получат едни специфични петна на лицевата част.
Има специални болтове, които се заваряват точково и ако са майсторски заварени, няма никакви следи на срещуположното лице.
-
Пръсни със спрей черен мат кутията преди да сложиш ламарината. Ще има добър визуален ефект
За отстрани съм замислил дървени панели, а зад вентилационните отвори някакъв да кажем черен плат, за да не влиза прах.
-
Няма да стане много добре със заварка, защото ще се получат едни специфични петна на лицевата част.
Има специални болтове, които се заваряват точково и ако са майсторски заварени, няма никакви следи на срещуположното лице.
Да, това ме предупреди и друг колега в форума дето работи в институт по заваряване. Все пак когато е свободен ми предложи да му го занеса и да видят на место, ако им хрумне нещо :) но си мисля, че няма как да стане с болтове, щото трябва да се опъне на рамка като платно, евентуално със залепеане., понеже ламарината е гъвкава
-
Това е неръждавейка,който е работил с такъв материал знае че няма начин да стане с заварка,каквото и да си мислите.Само винтчета и здрава рамка отзад,което за лицев панел е класика.
-
Имам развитие по направата, реших да изработя дурвена рамка и да залепя ламарината за дървото с дву-компонентно лепило :)
-
Още снимки: :)