Форум за любителите на Стара електроника

Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: shri в 24 Януари, 2021, 12:32:38

Титла: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: shri в 24 Януари, 2021, 12:32:38
Интересно ми е да чуя вашето мнение за този дефект. Имам платка с 10 еднакви релета. Две са сдали багажа, едното е прекъснало другото като го измерих от нормално 260 ома съпротивлението на соленоида е 750 ома. Ок, да прекъсне добре, но да си повиши съпротивлението не го разбирам. На какво според вас се дължи? Питам от спорта злоба, ясно е, че нови релета ще заменят повредените.
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: BatKoce в 24 Януари, 2021, 12:40:50
Вероятно е изгоряла намотката и през мръсотии и чернилки се получават тия 750 ома. Едва ли е някакъв феномен...
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: shri в 24 Януари, 2021, 13:28:29
Не за феномен просто се учудих, но не се сетих че може проводника да се е стопил и да прави както казваш такъв ефект. Става въпрос за малки релета с малък ток през намотката.
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: BatKoce в 24 Януари, 2021, 16:24:23
Няма нищо видимо. Ако не е имало повишено напрежение към намотката, може да предположим, че проводникът се е прекъснал някъде около извода от механични вибрации. Огледай също дали няма следи от някаква течност...
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: argonavt в 24 Януари, 2021, 16:30:56
Пробвай да презапоиш двата края на намотката на релето , като махнеш старият припой и ги запой наново . Имах такъв проблем с навитите съпротивления на токовата декада на моят лампомер . Някои си бяха повишили стойностите вследствие стареенето на спойките и влошена връзка между проводника и тинола !
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: ahedproductions в 24 Януари, 2021, 19:28:18
Привет!
Това блокче изходни филтри с КСВ мост за колко ватово радио е, 100?
В схемите на филтри може да има още няколко причини за повреди в релета, превключващи ВЧ, всичките свързани с нея. От нагряване от повърхностни токове, до наводка в бобината от ВЧ, предизвикваща загряване в горния слой навивки. Виждал съм десетки такива случаи. На платка филтри не се мисли а се действа - релетата в коша, нови на място. АКо има умение и знание може да се правят подобрения, ако са възможни. Ако не - новото е най-добре.
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: shri в 24 Януари, 2021, 19:30:12
Това и аз си го помислих затова зачистих внимателно проводника и отново измерих все същото. Но да ви споделя това е филтърна платка от YAESU FT757. В свободното си време обичам да ремонтирам стари трансивери. Купувам евтино повредени и после ги ремонтирам. Та имам още една такава платка, казах си ще извадя релета от нея за да видя радиото дали ще тръгне. Иначе съм поръчал вече релетата но трябва да чакам месец докато дойдат. И каква изненада на втората платка се оказаха всичките 12 релета прекъснали  ??? :--- :--- Какъв ли зор са видели та да изгорят всичките. Това ме учуди доста, защото радиото се захранва с 12 волта. Не би трябвало да видят зор, но знае ли човек, може това да им е слабо място на тези машини.
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: shri в 24 Януари, 2021, 19:38:16
Така е Биляне, затова както казах новите са поръчани. Ако визираш замяна на релетата с пиндиоди, не си заслужава парите според мен. Това радио е поне 20 годишно и за мен е достатъчно да го възтановя в оригиналния му вид.
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: roumenvelev в 27 Януари, 2021, 13:50:58
" Това ме учуди доста, защото радиото се захранва с 12 волта."

Няма значение с колко се захранва. Мощноста на "радиото" е 100 вата и никой
не може да каже какво става на предаване без/или с дефектна антена.

А "радиото" си е хубаво и е добре да се ремонтира!
Титла: Re: Реле с повишено съпротивление на намотката
Публикувано от: shri в 27 Януари, 2021, 14:00:39
Правилно, не че не ми мина през главата. Но всъщност това което ме провокира повече да пусна темата беше втората платка с изгорели всички12 релета. На тази е изгорял само тракта за 3.5. Най вероятно там КСВ то е било най-голямо. Но да изгорят всичките на веднъж?? Иначе стъпалото съм го проверил в ред е. Ще стане радиото, има някой друг електролит за смяна също. Нека дойдат релетата и ще го продължа ремонта.