Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: dragan в 02 Април, 2021, 21:49:44
-
Здравейте колеги.
Някой да работил и да си е имал работа с такъв ретро руски двигател УД-1М1? .Реших да го добавя към колекцията от малолитражни ретро двигатели.Използван е в армейски бензинови електрически агрегати.Може би още се използва Двигателят е чисто нов произведен през 1973г според табелката и не е пален.Имам проблеми.
Не ще да пали.Има искра,гориво.Направих всичко,което е възможно. Проверка на магнет,центровка,регулировка на клапани,карбуратор,свещ и т.н
Двигателят има интересна диаграма на газоразпределение с доста голям ъгъл на припокриване на клапаните.
Компресията се усеща при доста силно развъртане на коляновия вал.Приемам съвети и помощ.
-
Като му сложиш А76, ще запали веднага! :D. Имах същия проблем с мотоциклет Днепър, наложи се да скъся цилиндрите и повдигачите на клапаните с по 3мм.!
-
Драгане, както го описваш "ток да те убие, бензин да те удави и пак не пали" нещо не ми се връзва? На първо четене, каква му е компресията (измерена с манометър), нищо че не е дизел? Пък за диаграмата интересно донякъде...
-
Мисля, че това е двигателят на генератора на радиостанция Р102 - приемна машина, с електрическа мощност по спомени 2 или 2,5 kW. УД2_то беше на Р102 - предавателна машина, с електрическа мощност 4 kW. Ремонтираха ги във военния завод в Разград.
С двигателями УД-1, УД-15
АБ-2-О/230
АБ-2-Т/230
АБ-2-П/115
С двигателями УД-2, УД-25
АБ-4-О/230
АБ-4-Т/230
АБ-4-Т/400
АБ-4-П/115
-
На първо четене му измерете компресията при подадена пълна газ. Може да е поспекъл или нещо с газоразпределителния механизъм
-
.........."Восьмидесятым, не более. По паспорту там не то 66, не то 72 бензин. Масло в картер- это четырехтактник. Мотор по сути вечный. Стоит у меня на генераторе АБ-2"..........
Извадка от тубата, там има много клипове за този двигател. Има как се настройва също.
https://www.youtube.com/results?search_query=%D0%94%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C+%D0%A3%D0%94+1
-
Драгане , всеки нов проект е ново предизвикателство . След реставрацията на Немският танков генератор няма какво да се коментира . И този Руски двигател ще направиш . Колегата Shri е дал линк по въпроса, със сигурност ще помогне . Успех !
-
Като му сложиш А76, ще запали веднага! :D. Имах същия проблем с мотоциклет Днепър, наложи се да скъся цилиндрите и повдигачите на клапаните с по 3мм.!
Откъде да се намери такъв бензин?
-
Има бензин,който се използва за разтворител в производството за извличане на растителни масла, той е нискооктанов. Ако използваш 93 октанов, трябва да има по- голямо изпреварване на запалването. За двигатели, които работят с 93 бензин, изпреварването е 5 градуса преди ГМТ.
-
Подкрепям казаното от колегата lamplamp по-горе - моторчето се е спекло от седене.
Клапаните дори и да се движат може да не уплътняват добре. Който от двата клапана е седял отворен през всички тези десетилетия е напълно възможно да има окисление по гнездото и да от там да губи компресия.
Сегментите също - застанали са в едно положение и не им се мърда.
Една идея - закачи мощна бормашина за коляновия вал и развърти мотора на пълни обороти за половин-една минута, със свещта извадена. Да се раздвижи хубаво всичко вътре. По същия начин можеш да се пробваш и да го запалиш после, да не си трошиш ръцете с дърпане на въженце.
-
Колеги, не случайно посъветвах Драган да провери компресията. Преди години имах подобен проблем с двигатели съхранявани дълги години на склад. Залепнали сегменти или клапани, някои се оправяха само с наливане на светилна газ, а други искаха разглобяване и пълно промиване.
Не, че и другите съвети не заслужават?...
-
Здравейте колеги.
какво направих от получените съвети?
1.Демонтирах главата.
2.Буталото и клапаните се движат без задържане.
3.Демонтирах цилиндъра.Сегментите се движат сбодно в каналите на буталото.Проверих на плътност клапаните /те остават на цилиндъра и са в затворено от пружините състояние/,като налях нафта в изпускателния и смукателния отвор.Всичко бе нормално нямаше пръпуск-
4.Разположих сегментите,така че ключовете им да са на 180о и обратно монтирах цилиндъра.
5.Проверих и регулирах хлабината между повдигачите и клапаните /буталото е в ГМТ в режим сгъстяване/.И за двата клапана по книжката ги дават 0,2мм при мен се получи -0,3мм.Монтирах главата.
6.Проверих абриса на магнета М124Б1 и хлабината 0,35-0,35мм между чукчето и наковалнята.Искрата прескача при разстояние 8-10мм.Магнета има автоматична изпреварваща муфа,която дава предварение 22-24о
7. Проверка на предварението на запалването.
По книжката дават противоречиви данни:
-един път отделяне на контактите на магнета когато буталото е в ГМТ
-други път 6 о преди ГМТ
-в други източници дават 36о или 4-5мм преди ГМТ.
При мен отделянето на контактите е точно когато буталото е в ГМТ???
Прорезите на закрепващия фланец на магнета не могат да дадат такова предварение.
Магнета приема движение от муфа разположена на един вал с регулатора. Тази муфа се закрепва към вала с разцепена втулка и болт и може да се завърта около вала,така че да осигури необходимото предварение. За сега няма да пипам нищо по тази муфа,но започвам да се съмнявам ,че в завода е неправилно монтирана.
-
Брей Драгане, замисли ме. Но, това да подава искрата в ГМТ направо противоречи на теорията? Както си го подкарал "троши" наред. Поиграй си с тая муфа да видиш дали ще докараш искрата преди ГМТ.
Впрочем, сигурен ли си в свещта? Пробвай с някоя стара топла свещ ( топлинно число по старому под 175 или нашите, чешките 7-ци)?
-
Тук казват и какво е изпреварването при високо октанов бензин.
-
Благодаря Лъчо
Гледах този клип.
Утре имам намерение да направя точно това.
-
Здравейте колеги.
Днес запалихме двигателя и му чухме гласа.
Направихме частично разглобяване на двигателя с моите колеги от видеото.
Не съм правил сннимки защото ме беше яд да го гледам.И това е чисто нов двигател.
Имаше надиране по цилиндъра и буталото от чепаци /заусунъци / причинени от острите ръбове на сегментите.
Почистихме от надирите и заусениците по цилиндъра,буталото и сегментите с шкурка 500 ,100 и 2000.
Продухахме каналите на карбуратора К16 със сгъстен въздух.
Голямо разочарование имам от "съветските майстори", които са сглобили двигателя в завода /уляновския завод/.
Направихме клип с телефон,но той е 128 мвт.
Не знам какво да направя за да го пусна за да се види.
Моля за помощ някой колега да му пратя файла от видеото и да го пусне във форума.
Предстои външно измиване на двигателя и поставяне то му на дървено шаси с колела.
-
Явно в Петък са го правели тоя двигател на пияна глава :--- Добре че сте открили проблема.
-
Здравей, Драгане!
Четох, четох, пък реших и аз да се включа...
След всичкото това, казваш моторът е нов. Ама нов, пален или резерв, или заводски ремонтиран резерв.
Според мен, най хубаво провери газоразпределението и клапаните кога отварят и затварят, и дали изобщо имат плътност при затваряне, казваш искра има - добре. Бил е доста време стоял - сложи ли му малко газ в цилиндрите да раздвижи сегментите? Хубаво би било да се промие и картера от запекло и сгъстено от престоя масло. Ако всичко това е ок, просто сложи бензин, (обикновен, високооктанов какъвто имаш - при транспортните средства и тия с ДВГ, всяко следващо нещо идва с подобрения и надграждане, така че да може да се ползва и от по-старите техники) слагай винтоверта на ремъчната шайба, и върти. С малко черпене и повече въртене - няма начин да не запали! пп Не се оливай с "черпенето" да не промиеш цилиндрите и да "хвърли" сегментите! Това е! Двигателят е проектиран за дълга работа на номинални обороти затова има такава диаграма - нищо страшшно няма - успех ти желая! :hi:
-
Благодаря колеги.
Като се постопли времето ще продължа работата.
-
Видеоклипа го качи в някоя от платформите YouTube или Vb0x и дай линк тук, че ми стана интересно да видя двигателя как работи.
Поздрави!