Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Технологии и джаджи => Темата е започната от: xborox в 25 Юли, 2022, 17:57:06
-
Преди време бяхме подхванали темата с точковите заварки и по спомен някой беше пуснал видео за уред, направен от магнетрон. Чудя се дали да не се захвана да направя по време на лятната почивка нещо такова. Някой има ли опит?
-
Не е от магнетрон, а от трансформатор на микровълнова печка: https://www.youtube.com/watch?v=hTaGa93lOGU (https://www.youtube.com/watch?v=hTaGa93lOGU)
-
Следя, някои правил ли го е ?
-
Да, навих трафа, от там нататък няма време за заигравки :)
-
Сега имам много бачкане и не остава време да се захвана, но мисля септември, октомври да се заиграя :-) Някой случайно да има излишен траф от микровълнова?
-
Да, навих трафа, от там нататък няма време за заигравки :)
И аз съм на същото ниво! :D
-
Малее, И аз само го навих. 8) 8) 8)
-
Не знам защо трансформатора трябва да е точно от микровълнова. Аз имам този китаец и вътре си е с най-обикновен трансформатор:
-
Преди десетина години ми попаднаха платките от чешка машинка за точкови заварки с кондензаторна батерия.При нея не е необходим мощен трансформатор, а дозирането се извършва чрез заряда на кондензаторите. Направи ми впечатление, че се използваше батерия от неголеми (70V 50uF) кондензатори TESLA, свързани към яки шини, въпреки, че същата фирма по това време произвеждаше големи кондензатори (над 1000uF).
-
Направих си уред за точкови заварки за батерии и др. преди няколко години. Използвах трансформатор от микровълнова но от по големите мощности. За определяне на времето на заварки, и колко време да бъде самото точкуване, го направих с микропроцесор. Наглася се напр. на колко микро секунди да бъде, и при старт се следи реалното време на заварка. Старта е с педал, и не зависи колко време ще се натисне педала. Достатъчно му е само импулс. Има възможност да се запаметява на какви стойности се работи. Силовите изводи са изведени с кабелни обувки, има стойка която се закрепя на предния панел. На тази стойка са закрепени електродите. Електродите, понеже са различни като конфигурация, се свързват към кабелните обувки. Когато бях на тази вълна с батериите, от различните опити, които правих и с купешки и други правени машинки, много зависи времето да е точно при заварките за батериите. Ако времето се промени, дори и с малко от секундата, или се получават дупки по батериите, или пък не се заваря добре. Понеже силовия ток, от вторичното напрежение на трансформатора е еднакъв напр. за дълъг импулс или къс импулс. Регулирането става по време. Педала е много голямо удобство, защото ръцете ти са свободни за работа. Бях вземал за проба, едно китайско фабрично. При него пък не му достигаше тока за заварка. Иначе китаеца го направил да му се регулира времето. Но нямаше добър заваръчен ток. Китаеца му спестил трансформатора. Заварките като ги дръпнеш и се отлепят, колкото и повече време да зададеш няма подобрение. Затова после като си правих пробите, трансформаторите от микровълновите ги подбирах с мощност 1000 -1200W. Тези с мощност 600W, нямат достатъчен прозорец на пакета, и се събират по малко намотки. За да се съберат по вече намотки, трябва да се постави по тънък кабел, от което следва и по малък заваръчен ток. Никеловата лента и тя е с различна дебелина, и оказва влияние, дали ще е ОК заварката на батерията или само наплюта. И снимки на уреда, стойката с електродите ги няма сега. Дадох ги да ги ползват на друг уред. Кутията е от компютърно захранване, но стана много "гъчкано" вътре в нея. Трябва по голяма кития по принцип. Наложи се да екранирам електрониката, заради малката кутия.
-
На моя не се регулира времето, само тока и дали да пуска един или два импулса, а тока сигурно го регулират пак посредством времетраенето на импулса. Аз го използвам на максимален ток и два импулса и прави перфектни заварки, но не става за по-дебели шини от 0,25 мм. Мога да му сложа по-мощен трансформатор за по-дебели шини без да сменям нищо друго, но не правя чак толкова заварки и за сега не си заслужава времето.
-
На моя не се регулира времето, само тока и дали да пуска един или два импулса. Аз го използвам на максимален ток и два импулса и прави перфектни заварки, но не става за по-дебели шини от 0,25 мм. Мога да му сложа по-мощен трансформатор за по-дебели шини без да сменям нищо друго, но не правя чак толкова заварки и за сега не си заслужава времето.
Затова не харесвам китайските готови машинки. Китаеца все гледа от някъде да икономиса, да не вложи повече пари.
Китайците правят един друг номер, регулират първичната на трансформатора, като вторичната е изстискана на макс по квадратура на жицата. И сега, като намалят на трансформатора по малко входящо напрежение, получават и по малък изходен ток. Времето, микро секундите, уж се регулират ама зависи на какво е входното напрежение. На такъв уред го измервах, и варира от 180 - 230V. И като цяло допълват с тези импулси, накъсани микро импулси, уж да се получи по "ударна" заварка. Ама накрая като резултат не е ОК.
-
На мен ми харесва точно това че регулират входното напрежение, така че ако искам да става за по-дебели шини мога просто да сменя трансформатора и готово. Поне има място за 3 пъти по-голям. Иначе и сега си прави перфектни заварки, само че не е предназначен за по-дебели шини. Имат и два пъти по-скъп модел за по-дебели шини и най-вероятно единствената разлика е в трансформатора. Този модел беше над 400 лева.
-
На мен ми харесва точно това че регулират входното напрежение, така че ако искам да става за по-дебели шини мога просто да сменя трансформатора и готово. Поне има място за 3 пъти по-голям. Иначе и сега си прави перфектни заварки, само че не е предназначен за по-дебели шини.
Аз затова казвам, за по яките батерии напр. за разни ел. колелета, колички за децата, триколки и др. си трябва по дебела никелова лента, и съответно по голям заваръчен ток. Иначе за лаптопи, играчки, фенери твоя уред става за тях. Лентите не са дебели. Преди време моя уред го дадох да сменят пакети батерии за тези лед лампи, соларни - градински. Понеже китайските не стават за заварка на по големи батерии за пакета. Човека си купи три уреда, цифрови различни марки и с трите не можа да направи качествена здрава заварка. Накрая ги пусна в ОЛХ да ги продава и се отърва от тях китайските. После си купи какъвто му казах за повече пари, да си върши работата.
-
Китайците предлагат всякакви опции. Този беше под 200 лева до колкото си спомням. Следващия модел е около 400 лева. Обаче защо да давам два пъти повече пари за уред който може да заварява 0,5 мм шини, когато мога спокойно да сложа 2, 3 или повече 0,25 мм шини една върху друга и резултата е същия??
-
Пробвал ли е някой нещо подобно:
https://bazar.bg/obiava-33285540/tochkova-zavarka-modul-12-volta-ot-akumulator
-
Китайците предлагат всякакви опции. Този беше под 200 лева до колкото си спомням. Следващия модел е около 400 лева. Обаче защо да давам два пъти повече пари за уред който може да заварява 0,5 мм шини, когато мога спокойно да сложа 2, 3 или повече 0,25 мм шини една върху друга и резултата е същия??
Минато е по този път, по който ти си мислиш, че става номера. Имаше едни хитреци, сменяли пакети батерии по този начин. Защо не става добре. Кога ти завариш първата лента от 0,25 нея я хващаш реално на 4 точки напр. към батерията, върху тази лента отгоре залепяш още една. Заварката става от втората към първата лента пак с четири точки. Понеже апарата няма сила на тока да достигне от втората лента да обхване до батерията, а се захващат само между лентите. Аналогично е за четири ленти една над друга. Реално от целия пласт от четири ленти, най долната ти прави реален контакт в четири точки. Другите са само за "имитация". Има ленти, които не можеш да завариш, лента върху лента, състава и е такъв. Трябва ламарина върху никел. Също не става, тънка обикновена ламаринка и с нея да заваряш върху батерията.
-
Когато се слагат шини една върху друга с цел проводимост на по-голям ток, на най-долната (пък и на по-горните) се слагат много повече от 4 точки. Това трябва хал-хабер да си нямаш че да не го съобразиш. Всяка следваща шина е хваната единствено за шината под нея. Аз лично слагам толкова точки за колкото имам площ. Няма нищо лошо да има повече от колкото е нужно.
Намерих една снимка на един от пакетите на моето електрическо колело който бях правил преди няколко години. Тук съм използвам 5 пласта от 0,12 мм шини. Батериите са D-cell NiMH 10 Ah.
-
Когато се слагат шини една върху друга с цел проводимост на по-голям ток, на най-долната (пък и на по-горните) се слагат много повече от 4 точки. Това трябва хал-хабер да си нямаш че да не го съобразиш. Всяка следваща шина е хваната единствено за шината под нея. Аз лично слагам толкова точки за колкото имам площ. Няма нищо лошо да има повече от колкото е нужно.
Ти си мислиш само за един вид батерии. А има различни видове като конструкция. За да ме разбереш, плюса на батерията е макс. 4 мм изпъкнал. Физически няма как да направиш повече от 4 точки като заварка. Няма площ от батерията. Ще ти снимам и батерия, която иска дебела лента за работата и. И с тези кекавите китайски лепачки, не става да се точкува.
-
Става, стига да знаеш как. Твоето вече е много специфичен случай, хем батерията да дава огромен ток и да трябва дебела шина, хем да имаш само 4 мм. При мен пъпката на плюса е 8 мм и слагам 8 точки без проблем. Пиковия ми ток е 30А. (30 от тези батерии свързани последователно, 1 kW мотор.)
-
Показания китаец не става за сериозна работа.Слаб е.
Толкова!
Колегата Дидов е прав :drinks:
Обикновено си иска да си пипнал нещо което работи добре, за да разбереш разликата
-
Пробвал ли е някой нещо подобно:
https://bazar.bg/obiava-33285540/tochkova-zavarka-modul-12-volta-ot-akumulator
Преди време си бях взел от китайците същото - не съм го ползвал много и не мога да кажа доколко е адекватно, веднъж ми се наложи да го използвам за една малка батерия и ми свърши работа. Единствено иска стабилно захранване, например от автомобилен акумулатор.
-
Показания китаец не става за сериозна работа.Слаб е.
Толкова!
Колегата Дидов е прав :drinks:
Обикновено си иска да си пипнал нещо което работи добре, за да разбереш разликата
След като съм направил заварките си и нито ми лимитират тока нито загряват на максимална мощност значи става, а ако ми трябва да е по-мощен мога да му сменя само трансформатора. Иначе ако професията ми беше точков заварчик, сигурен съм ще щях да имам много по-мощен. :D
-
100-150 вата поялник с медна човка дебела около 8 милиметра , добър флюс и калай- повече от 20 години запоявам изводи на всякакъв вид батерии , включ. литевойонни . първо се калайдисват изводите на батерията , след това се спояват жиците. след спойката батерията се потапя еднага в паничка с вода -за бързо охлаждане .това е всичко :)
-
Не е добра идея да се запояват, защото се скъсява живота на батериите. Неслучайно всички използват точкова заварка за целта.
-
Намерих снимки на моята 200 батерии за минути наварява. Траф от микровълнова, кутия от УПС платка за 12 долара от алито за регулиране на ток и време, кабел 50 квадрата с грамотен уред на късо даваше 2,1 килоампера, ключ педал от шевна машина, 2 изолатора туп буре и малко време. :) Трафа е от големите стари микровълнови руските 1.2кw - лови 3,5 навивки с кабела. Настройките опитно според шината. В алито има готови медни накрайници с микро ключ много бързо се заварява с тях. :)