Форум за любителите на Стара електроника
Измервателна и тестова апаратура => Ремонт, схеми, документация и литература => Темата е започната от: KirilIvanov94 в 22 Септември, 2022, 19:39:14
-
Здравейте дадоха ми едно старо регулируемо зарядно което щяха да хвърлят на боклука. Реших да пробвам да го подкарам но немога да намеря схема. Някой ако може да удари едно рамо или поне да каже модела за да го потърся из интернет. Благодаря предварително.
-
Така като гледам снимките не е нищо сложно - преключвател, който сменя намотнките. Можеш да включиш трансформатора и да измериш между кои намотки има 12 волта, после слагаш един грец и е готово зарядното.
-
По снимките до колкото се вижда, вероятно става въпрос за превключване на намотките в вторичната страна на трафа. Може би, трябва да се измери. Иначе по надписите на панела ако се вярва има 7 напрежения на изхода които се превключват. Първо трябва това да уточниш. Измери трафа и виж къде първична къде вторична. На времето имаше варианти на зарядни със превключване на първичната намотка на трафа. От снимките не се вижда къде е по дебелата жица на трафа, там е и вторичната. После нищо сложно, има един грец за изправител и няколко електролита. Волтметъра се свързва на изхода. Копчето дето е от 0-4 ако превключва тока то там най вероятно се превключва нещо в първичната на трафа резистори или намотки. А другото да са изходни напрежения на трафа. 0-30В. Но това са само предположения. Може използваната кутия да е от някакво друго устройство и надписите да нямат много общо с това зарядно. Та дай малко повече данни и по подробни снимки да видим как е било направено. По принцип по онова време зарядните бяха на 6В, 12В, и 24В. Трабантите на 6В, другите коли на 12В и камионите на 24В. Нямало е нужда от други напрежения масово за заряд. Те малките акумулаторчета кога навлязоха за масова употреба? То апаратура нямаше де, един танзистор струваше 3.50 на млад техник.
-
Така като гледам снимките не е нищо сложно - преключвател, който сменя намотнките. Можеш да включиш трансформатора и да измериш между кои намотки има 12 волта, после слагаш един грец и е готово зарядното.
[/equote]
...не баш. 12 волта криво на са равни на 12 право, даже като отчетеш загубите по диодите, които всъщност трябва да са вътре. Ама около 9 е вече верната опция.
-
То апаратура нямаше де, един танзистор струваше 3.50 на млад техник.
Прав си адаш, ама имаше Млад Техник. :)
-
...не баш. 12 волта криво на са равни на 12 право, даже като отчетеш загубите по диодите, които всъщност трябва да са вътре. Ама около 9 е вече верната опция.
Ако имаш 12V RMS променливо и го измериш след греца, на филтриращия кондензатор без товар ще имаш около 17 волта (без загубите в диодите) :
12V х √2 = 16.97V
Иначе ако визираш че трябва около 9V RMS променливо за да се получи 12V право си прав (като се сложи и загубата в диодите). Само че 12V право не е достатъчно да зарежда акумулатор.
-
Така е прави сте, просто спомени от детството. Да напрежението на празен ход е по-високо, но под товар акумулатор ще си е в нормите. Аз дори бих казал без кондензатор за оловните акумулатори е по здравословно за клетките. Когато напрежението се колебае между 0 и +максимум съм чувал е по добре за оловото.
-
Така е прави сте, просто спомени от детството. Да напрежението на празен ход е по-високо, но под товар акумулатор ще си е в нормите. Аз дори бих казал без кондензатор за оловните акумулатори е по здравословно за клетките. Когато напрежението се колебае между 0 и +максимум съм чувал е по добре за оловото.
Точно, кондензатор не е нужен. В зарядната система на автомобилите напрежението също е доста пулсиращо. Както каза колегата CVT 12 волта право напрежение не може да зареди автомобилен акумулатор. Горното напрежение при зареден е 14.4 волта, което ще рече, че са нужни поне 16 волта.
-
Сега, преди колегата да е направил необходимите измервания какво-и напрежения вади трафа подобни обсъждания са само чесане на клавиатурата. Наясно съм как се зарежда и с какво напрежение оловен акумулатор.