Форум за любителите на Стара електроника
Телевизионни приемници => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: Валери в 17 Май, 2013, 22:18:18
-
Моля за помощ за този мой телевизор. Гледам го вече 19 години, днес го изключих и като го включих след около час не ще да работи, ни говор ни картина. Отворих го, транзистора в захранването е здрав 2SC4538, електролитите са добре. Много загрява и има стопен корпус една малка кутийка която по схемата е сякаш два термистора (или варистора) които отиват към размагнитващата бобина и към греца. Може ли проблема да е в него?
Това трябва да е схемата на захранването:
http://monitor.espec.ws/section1/topic106263.html
-
Тя така си загрява :) Колега модер :D нали знаеш че телевизорите си имат модел /написан отзаде/ и номер на шасито.Светодиода отпред свети ли
-
Модела е Samsung CK-5051 AT, на шастито е написано "Code No 33004-147-481 06LOT"
Светодиода не свети.
-
Шасито ти е P68SA,изрегли си схемата от тук
http://fileshare.eshop.bg/downloadsm/699/Samsung_CK5051A.html
Светодиода отпред свети ли :batt: :D
-
Изтеглил съм я, не свети светодиода :( .
-
Добре,сега направи следното,виж схемата на изправителя.Отпой първо бобината L805,второ отпой съпротивлението R818 и трето паралелно на кондензатора C853 свържи лампа 220 волта 75 вата или подобна по мощност.Ако импулсното е наред като го включиш в контакта лампата ще светне
-
Добре, утре след работа ще пробвам. Иначе се чува как сякаш "свисти" импулсното. А по ТХО-то около копчетата за фокус на пластмасата има пукнатини :-[ .
-
Направи каквото ти казах,да разбереш дали работи импулсното.Вероятно товари нещо на изхода,обикновено гори изходния на хоризонталното.Не винаги :) и пукнатините не винаги са проблем.
-
Добре, до утре вечер и благодаря :drinks: .
-
До утре вечер :drinks:
-
второ отпой съпротивлението R818
Съпротивлението е R817,объркал съм при писането :drinks:
-
:) , Благодаря :)
-
Направих което Асен ми каза, свързах крушка 220Волта, 100Вата, светна веднага. После за проба запоих R817 и светодиода светна. Почнах да меря, да мисля, да меря и т.н. ??? , и накрая установих, че крайния транзистор за хоризонталното отклонение е заминал. По схема е KSC5072YD, намерих из моите чаркове D2499, сложих го и тръгна :) . Не знам дали ще издържи, но засега работи. Благодаря на Асен :drinks: .
И още нещо не е както трябва: преди повредата и сега също, хоризонталния размер на изображението излиза извън екрана. Почти наполовина излизат и указващите цифри за номер на канала, как може да се отстрани този проблем?
-
Колега в начлото което си писал тази стопена малка кутийка е позистора ,най вероятно вече е за смяна щом се е стопила и пластмасата му и от там ти е заминал и крайния транзистор .Мисля ,че знаеш какво е предназначението на позистора и как работи той ,а относно вертикалния размер той се регулира чрез единия от 2та тримера до интегралата за ВО .
-
Да, постопена е кутийката, но и така ТВ работи. Не знам как работи позистора, признавам си :blush: , но не става въпрос за верикалния, а за хоризонталния размер на картината.
-
Позистора има отнощение към работата на крайния в хоризонталното колкото цъфтенето на глухарчето към овулацията на белите мравки :D Това са две съвършенно различни вериги и нямат нищо общо освен това че са в една кутия.Има два варианта,единия B+ да е различно от 125 волта,втория който е по възможен е кофти резонансен кондензатор във веригата на ТХО.Това че е разпънат хоризонтално означава че тока през HOT е по голям от нормалното.Провери резонансните кондензатори :)
-
Моя грешка за вертикалния размер ,но ако случайно ви се наложи вече съм го написал ,а относно позистора отвори го и виж 2 те кръгчета дали не са нагорели или даже счупени .
-
Позистора може да му направи голяма беля ако окъси,и това се случва,Направо да го сменя :)
-
И аз съм на това мнение да го сменя ,и да измери B+ колко волта е ,защото краен транзистор не е причина за повредата а симптом .Също така смени ли кондензатора в базата на крайния транзистор ?
-
Нямам друг такъв, имам един с два извода, този е с три. Но иначе вътре кръглите елементи са добре, просто кутийката е малко понагоряла. Асене, тези два кондензатора за да прави така какво трябва да им има, да са прекъснали или а им е намалял капацитета :unknown: ? А за транзистора който съм сложил Д2499, става ли?
-
Не съм сменял никакъв кондензатор, кой трябва да е по схемата?
-
C421 10mf /50V
-
Резонансните са двата кондезатора C411 C412 .Оградил съм ти ги на схемата.Веригата е ТХО,откл,бобини,филтърен C854 и C411 C412.На последните видимо външно може нищо да им няма,промяна на капацитета или ликаж при високо напрежение.Позистора сега го остави.Ще си купиш и ще го смениш.Транзистора става ако има диод емитер колектор вътре.
2SD2499 става,сега го погледнах какъв е
-
Има само един кондензатор С411, С412 липсва, въобще не е слаган. Стана обаче фал :( , смених уж кондензатора с друг пак на 1600 Волта, ползван обаче и... транзистора изгоря ??? , сигурно кондензатора е имал утечка. Е, засега спирам, ще търся подходящ транзистор и кондензатор, лошото е, че при нас няма такъв магазин и трябва да ходя на друго място :help: . Само за уточнение, С411 е 1600 Волта и 632 нанофарада, правилно ли разчитам схемата :blush: ?
-
Мисля че бъркаш не е нано а пико фаради .И научи никога не слагай ползвани вече кондензатори ще береш много ядове така !
-
Аз също мисля, че 632 се чете 63 с 2 нули или 6300 пикофарада
-
Да, така беше т.е. стойността трябва да е 6.3 нанофарада.
-
Мисля че бъркаш не е нано а пико фаради .И научи никога не слагай ползвани вече кондензатори ще береш много ядове така !
Знам го това правило, но така се бях амбицирал, че желанието да оправя ТВ ме заслепи, направо съм за тояга :batt: .
-
Ако има Елимекс в региона ти:
http://elimex.bg/product/31631/c6-8n-4kv.html
-
Момче това което си дал е 4 киловолтов ,не че е голям проблем да сложи и 4 киловолтов .
-
Има само един кондензатор С411, С412 липсва, въобще не е слаган.
Може да е само един кондензатор,производителя слага според ТХО което се ползва.Може и стойността на кондензатора малко да се различава.Слагаш такъв какъвто е на платката.Обикновенно са стирофлексни,керамични там не се слагат дори да са високоволтови :)
-
Валери този размер по хоризонтала може да ти изиграе лоша шега. Затова трябва да тръгнеш малко с уредчето да поизмериш захранващото напрежение за хор развивка.Върни пак лампата провери импулсния блок дали стабилизира .Настрой го с тримера под товар на даденото изходно напрежение . Трябва лампата да усилва и намаля светлината при регулировка с този тример. Тези уреди са за да се мери с тях и след това да се диагностицира. Ака след това пак има разширен размер е вече друго . Този апарат е със 21 инча кинескоп предполагам и няма корекции . Но затова после ще мислим
-
Аз му писах да провери B+,не ми каза дали го е мерил
-
Да не говорим ,че отделно трябва да види импулса към транзистора .
-
Какво е "В+", :blush: ? Може би утре след работа или вдругиден ще продължа :) .
И осцилоскоп имам, но не знам как да го полвам, срам :blush: .
-
125 Волта което захранва хоризонталното.Не си чел поста ми « Отговор #15 -: Днес в 13:36:20 » :)
-
До колкото разбрах,сменил кондензатора,само заради хоризонталния размер? Мериш и тогава сменяш,убедил съм се в това,а още повече,че имаш и осцилоскоп.
-
Какво ще мери в тая верига с осцилоскоп :) там напреженията са такива че от входа на осцилоскопа ще остане шепа сажди :) Кондензатора участва в резонансния контур на ТХО.Увеличения размер е симптом за повреда,една от възможите и доста честа е проблем в тези кондензатори.Като резултат увеличен размер и увеличен ток през транзистора което го поврежда.
-
Може би около 2 месеца беше с увеличен хоризонтален размер, и в крайна сметка изгоря транзистора. Когато сложих пробната крушка (220 Волта, 100 Вата), тя светеше силно т.е. нормално.
-
Когато слагаш лампа на входа на захранването тя трябва светне силно и плавно да изгасне ,а относно това какво да измериш с осцилоскопа виж как е H-DY който отива към крайния ти транзистор .Можеш също така да свалиш крайния и да сложиш една лампа и спокойно да измериш напреженията на ТХО ,че май заека от там ще изскочи .
П.п. по добре не пипай изобщо осцилоскопа щом не знаек как се работи с него ,че иначе следващата ти тема ще е как да поправя осцилоскопа си (съвет ) .
-
Има къде да се мери с осцилоскопа но не с този на Валери той не е толкова точен по време .След като се измери захранващото напрежение трябва най-напред да се види какво е времето на затапването на на транзистора за хор развивка. Възможно е напрежението да е слабо. Тогава транзистора не се насища и загравя и често от полупроводник става цял.
-
Какво ще мери в тая верига с осцилоскоп :) там напреженията са такива че от входа на осцилоскопа ще остане шепа сажди :) Кондензатора участва в резонансния контур на ТХО.Увеличения размер е симптом за повреда,една от възможите и доста честа е проблем в тези кондензатори.Като резултат увеличен размер и увеличен ток през транзистора което го поврежда.
Исках да кажа,че е добре щом има осцилоскоп. Пожелавам ви успех с ремонта. Нека напише и крайният резултат.
-
Благодаря за доверието :blush: . А за крушката, която по-горе писах, че светва силно, става въпрос след като отпоих L805 и крушката я свързах паралелно на С853. Свети силно все едно, че е на 220 Волта, не трябва ли да свети по-слабо, т.е. да изкарва около 125 волта?
-
Благодаря за доверието :blush: . А за крушката, която по-горе писах, че светва силно, става въпрос след като отпоих L805 и крушката я свързах паралелно на С853. Свети силно все едно, че е на 220 Волта, не трябва ли да свети по-слабо, т.е. да изкарва около 125 волта?
Ако измериш напрежението ще разбереш колко е,трябва да е толкова колкото си писал. ;)
-
Ако напрежението не е колкото трябва вече ти казаха ,че може да го регулираш и да го вкараш в нормата .
-
Вместо 125, напрежението е почти 185 Волта :o , меря го на С853 като съм свързал лампа 100 вата и съм отпоил L805. Как да го намаля, чрез потенциометъра R801 който е към 9-то краче на шима или някой елемент е за подмяна :unknown: ?
-
Така пак не разбрах установката е натоварен изправител с 100вт лампа 180в регулираш тримера не се изменя.
-
Не съм въртял тримера, измерих напрежението с натоварен изправител с лампата.
-
:master2: Реголирай отпоявай запоявай все накрая ще изкочи . :drinks:
-
Само да не си го мерил с китайски цифров мултицет,ползвай обикновен със стрелка
-
Да с този тример регулирай напрежението ,и никакви разпоявания и нагласяния на ръка всичко това се прави под напрежение .Гледаш и регулираш докато не го направиш в норма .
П.п. Абе човек ти да не оставяш захранването без товар ? Защо махаш този дросел ?
-
Колега смени всички електролитни кондензатори в захранването (без този на 400V) в първичната страна на импулсния траф. и тогава виж дали напрежението е в норма. На мен лично много рядко ми се е налагало да пипам тримера, все от нещо друго излиза. И наистина, ако няма товар напрежението се вдига, дори гърми импулсното. И 100% размера ти е по-широк заради това напрежение и затова гори крайния транзистор за ХО.
-
Ми то май точно това става при него и гледайте майтап как ще изпищи ,че се е запалило захранването .
-
Не го плаши момчето стига да откачи захранването към ТХО няма проблеми. Иначе как ще види дали стабилизира без да врътне тримера. Имал съм случаи в които именно той е бил виновен. В края на краищата той е наясно по този въпрос че е трудно така да се оправя телевизор.
-
http://fileshare.eshop.bg/download.php?fileid=699
Провери напрежението преди импулсния траф(на 6-то краче)
-
Такаа, пробвах с потенциометъра (R801), напрежението намаляваше с около 10 волта, т.е. стана в крайно положение на потен-ра около 165 волта. Меря го със стрелкови български уред "Авотест-11" (и китайския показва толкова 8) ), огледах се в схемата и видях едно електролитно конд-че между 6 и 7-мо краче на шима 470 микро на 16 волта С852, смених го и стана, :) напрежението вече се регулираше както трябва. Крушката ми беше за товар на импулсното на 125 волта, ТВ тръгна както трябва (намерих и един краен здрав транзистор). Обаче сте прави за електролитните кондензатори, три от тях са 1000 микро на 25 волта и силно греят, явно имат утечки и са за смяна.
-
Браво ,сега сменяй ги с НОВИ и виж как ще се държи тв-то ,също така виж дали крайния грее доста ако всичко е наред затваряш и се радваш !
-
Да, ще трябва да ги сменя (като си купя). Крайния транзистор грее, но по-силно грее Q801 С4538 в захранването, сигурно заради утечките в електролитите.
-
Като казваш много дава ли да го пипнеш или е прекалено горещ ? Измери напреженията .
-
Е, не мога да кажа точно колко, но си грее. Ще му сменя електролитите и тогава ще видя кое накъде е. Тези кондензатори 1000 микро на 25 волта наистина много силно греят, дори и на стендбай когато е.
-
Всички електролитни кондензатори в трите силови блока (захранване, вертикално отклонение, хоризонтално отклонение) са за смяна във твоя телевизор.
Запомни го завинаги - живота на електролитните кондензатори е от 2000 до 5000 часа. След тези часове те трябва да се сменят. Разбира се 5000 часа имат само висококачествените (да ги наречем модерни) електролитни кондензатори. Такива са например тези, в които електролита е течен - гел.
Извън тази теза, всичко, което се пише по въпроса, са глупости и фрапиращо незнание (меко казано). Пресметни си живота (часовете) на телевизора си и ....
В допълнение - електролитните кондензатори се "деформират" и при състояние на покой, макар и по-бавно. Не употребявай стари такива. Най-добрите в момента електролитни кондензатори са от типа ESR, наричат ги импулсни, но това не означава че са само за импулсни схеми. Означава, че са високо качествени. А за телевизорите те трябва и да са високотемпературните - 105 градуса целзий. Ако си ги беше сменил (също и транзистора, нямаше нужда да питаш тук или да трошиш телевизора с излишни монтажи и демонтажи.
Смяната се прави много внимателно, един по един (проба след всеки или примерно след два) дали телевизора работи, с което се намалява до минимум вероятността да си вкараш автогол (плюс, минус, скъсана или отлепена писта и т.н.)
На така наречените модерни телевизори 99 процента от повредите, дори и верижните се дължат на дефектирали електролитни кондензатори. По принцип в съвременната битова електроника се употребяват изключително електролити с ниско качество.
Друго, което е важно,
1. при възможност да се монтират електролити с по-високо означено на тях напрежение.
Пример - ако оригиналния е бил за 12 волта, заменямего с такъв за 16 волта.
2. да се спазва и големината (диаметър и височина), т.е по мощност.
Ето от къде се купуват качествени електролити.
http://www.mt1components.com/
http://www.mt1components.com/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=52
И още нещо, на телевизорите 21 инча, +B не трябва да надвишава 120 волта !!!
Най-добре е 117 волта.
По-високо - 127 волта трябва да бъде само, ако кинескопа е тип "Флат".
-
Така хубаво си написа лекцията ,а ти къде ги намираш тези 125 градусови кондензатори .Аз съм виждал 110 и то не в телевизори а в техники (например дънни платки около радиатора на процесора ) където да ти кажа температурата е в пъти по голяма от тази която може да се развие в някакъв си телевизор !
П.п. говорим за електролитни кондензатори (то и за това е цялото ти писание ) .
-
Телевизора е на 19 години, работеше средно по 6-7 часа на ден, доста часове е натрупал. Трябва да кажа, че това е 100% корейски ТВ, на почти всички елементи пише "Корея", на кинескопа също, няма нито една китайска част. Яркостта и цветността на кинескопа е като нов, т.е. качеството на изработката е голямо. Изработен е в Южна Корея, не в изнесени по света фабрики със съмнителен контрол на качеството.
-
Такава трябва да е техниката - 19 години и още без признаци на умора на кинескопа!
-
Не искам да възвеличавам южнокорейската електроника, но това му беше първия дефект, досега. Отварял го бях два-три пъти за обирам праха от вътрешността.
-
Кофти ESR,сменяй с 105 градусови :) Почти си го оправил вече :drinks:
-
Всички електролитни кондензатори в трите силови блока (захранване, вертикално отклонение, хоризонтално отклонение) са за смяна във твоя телевизор.
Запомни го завинаги - живота на електролитните кондензатори е от 2000 до 5000 часа. След тези часове те трябва да се сменят. Разбира се 5000 часа имат само висококачествените (да ги наречем модерни) електролитни кондензатори. Такива са например тези, в които електролита е течен - гел.
Извън тази теза, всичко, което се пише по въпроса, са глупости и фрапиращо незнание (меко казано). Пресметни си живота (часовете) на телевизора си и ....
В допълнение - електролитните кондензатори се "деформират" и при състояние на покой, макар и по-бавно. Не употребявай стари такива. Най-добрите в момента електролитни кондензатори са от типа ESR, наричат ги импулсни, но това не означава че са само за импулсни схеми. Означава, че са високо качествени. А за телевизорите те трябва и да са високотемпературните - 105 градуса целзий. Ако си ги беше сменил (също и транзистора, нямаше нужда да питаш тук или да трошиш телевизора с излишни монтажи и демонтажи.
Смяната се прави много внимателно, един по един (проба след всеки или примерно след два) дали телевизора работи, с което се намалява до минимум вероятността да си вкараш автогол (плюс, минус, скъсана или отлепена писта и т.н.)
На така наречените модерни телевизори 99 процента от повредите, дори и верижните се дължат на дефектирали електролитни кондензатори. По принцип в съвременната битова електроника се употребяват изключително електролити с ниско качество.
Друго, което е важно,
1. при възможност да се монтират електролити с по-високо означено на тях напрежение.
Пример - ако оригиналния е бил за 12 волта, заменямего с такъв за 16 волта.
2. да се спазва и големината (диаметър и височина), т.е по мощност.
Ето от къде се купуват качествени електролити.
http://www.mt1components.com/
http://www.mt1components.com/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=52
И още нещо, на телевизорите 21 инча, +B не трябва да надвишава 120 волта !!!
Най-добре е 117 волта.
По-високо - 127 волта трябва да бъде само, ако кинескопа е тип "Флат".
Вие като имате академични знания,имам телевизор шарп от 25г,никога не е отварян и все още работи без проблем. ЗАЩО работи при положение,че е вървял доста повече от 5000часа?
Имам и телевизори NEO и BEKO,вече 10 години вървят без проблем. Защо работят все още?
Колегата Валери е ясно,че ще ги смени,защото има проблем. Аз да сменям ли на моите 3 телевизора,нещо което работи не се пипа или греша?
Това с кондензаторите трябва "Ловци на митове'' да го изследват,всичко е въпрос на късмет.
-
Всички ..."Флат".
Айде стана тя,ESR е параметър демек съпротивление казано по просто.Нито тип нито марка.Еквивалентно серийно съпротивление,писано е толкова много по тая тема.За деформацията не знам,аз лично не съм виждал смачкан кондензатор от стоене :unknown: Относно B+ колкото пише в схемата толкова трябва да е.Няма да се правим по християни от папата и да измисляме собствени канони.Конструктора е сметнал според ТХО и т.н. колко да е иначе навлизаме в зоната на несериозните приказки.Диаметъра и височината определяли "мощността" на кондензатора.Давайте го по сериозно де :empathy2: Flat-а искал 127 волта,аз пък ще кажа че са 128 или 126 :D и то защото джама отпреде е плосък и с по тъмно стъкло
Това е несериозно,айде стига със спама :spam:
-
Айде стана тя,ESR е параметър демек съпротивление казано по просто.Нито тип нито марка.Еквивалентно серийно съпротивление,писано е толкова много по тая тема.За деформацията не знам,аз лично не съм виждал смачкан кондензатор от стоене :unknown: Относно B+ колкото пише в схемата толкова трябва да е.Няма да се правим по християни от папата и да измисляме собствени канони.Конструктора е сметнал според ТХО и т.н. колко да е иначе навлизаме в зоната на несериозните приказки.Диаметъра и височината определяли "мощността" на кондензатора.Давайте го по сериозно де :empathy2: Flat-а искал 127 волта,аз пък ще кажа че са 128 или 126 :D и то защото джама отпреде е плосък и с по тъмно стъкло
Това е несериозно,айде стига със спама :spam:
ESR - това е моя печатна грешка - в действителност е EXR.
Уважаеми майсторе LZ2XL , формиране и деформиране са термини, с които се описват процесите при създаването и експлоатацията на електролитните кондензатори. Те са цитирани дори и в учебниците за техникумите.
За напрежението +B : при този тип телевизори, стойността на това напрежение е фатално за работата на двете крайни стъпала ВО и ХО и то в 99 процента на различните модели е такова, каквото съм цитирал по-горе. Коментари по въпроса показват малко теоретични и практически знания в чудесната наука "Радио и Телевизионна Техника".
А що до спама, твоето писание освен че е 100 процента спам, а и е оскърбително и спрямо мен, а и спрямо Науката.
Оставам с уважение
Получаваш предупреждение от модератор за спам :spam: Аман от академици отворковци с претенций
-
ESR - това е моя печатна грешка - в действителност е EXR.
Уважаеми майсторе LZ2XL , формиране и деформиране са термини, с които се описват процесите при създаването и експлоатацията на електролитните кондензатори. Те са цитирани дори и в учебниците за техникумите.
За напрежението +B : при този тип телевизори, стойността на това напрежение е фатално за работата на двете крайни стъпала ВО и ХО и то в 99 процента на различните модели е такова, каквото съм цитирал по-горе. Коментари по въпроса показват малко теоретични и практически знания в чудесната наука "Радио и Телевизионна Техника".
А що до спама, твоето писание освен че е 100 процента спам, а и е оскърбително и спрямо мен, а и спрямо Науката.
Оставам с уважение
На моите въпроси не отговорихте!
-
Аз не бих си сменил всички С в телевизора поради няколко причини:
1. Нещо, което работи (в допустимите норми) не се пипа.
2. Каква е гаранцията, че новият С е по-качествен от старият (за момента може да има по добри показатели, но колко време ще ги държи).
3. И не на последно място финансовата част (то и за колите казват, че е добре да се сменят през определен пробег).
Разбира се това е лично мнение, което съм си го доказал за себе си от практиката :).
П.П.
И още нещо, на телевизорите 21 инча, +B не трябва да надвишава 120 волта !!!
Най-добре е 117 волта.
По-високо - 127 волта трябва да бъде само, ако кинескопа е тип "Флат".
Това не важи за всички ТВ, например "Велико Търново 85" работи на 130V и не е "Флат" има и други, но не се сещам в момента.
Лек ден на всички.
-
Нека автора на темата да пише до къде е стигнал с ремонта , да спрат всякакви празни приказки предлагам аз !
-
Ето докъде стигнах:
http://valerizd.snimka.bg/radio-amateur/radioaparati-restavracii.632023.30529151
http://valerizd.snimka.bg/radio-amateur/radioaparati-restavracii.632023.30529152
http://valerizd.snimka.bg/radio-amateur/radioaparati-restavracii.632023.30529153
http://valerizd.snimka.bg/radio-amateur/radioaparati-restavracii.632023.30529154
http://valerizd.snimka.bg/radio-amateur/radioaparati-restavracii.632023.30529156
Появи се една черта в горната част на екрана, която се скрива когато завъртя потенциометъра за увеличаване на напрежението, т.е. когато е около 125 Волта я има тази черта, при увеличаване на напрежението около 160 волта се скрива, но го оставих на 125 волта. Може ли да е от нещо друго :unknown: ? Прави ми впечатление, че дори чисто кондензатори пак загряват :( , не знам на какво се дължи това. Ето и пукнатините по ТХО-то, сигурно е от греене, но сякаш не му пречи. Всъщност греене има почти във всяко място: в транзистора на захранването, импулсното трафче, ТХО-то, крайния транзистор за хоризонталното (сложих D1877) и т.н., и на стенбай грее импулсния траф. Е това е, благодарен съм на всички колеги взели участие и помогнали ми за ремонта :drinks: :drinks: :drinks: .
-
Валери ремонта не ти е приключил . Трябва да настроиш стабилизатора под товар без крушка на 125 като откачиш крушката пак да бъде 125в .Или +-5в това се нарича стабилизирано напрежение . Не пипай повече кондензаторите нали са нови. И теб да те зареждат и разреждат 25 хиляди пъти за секунда ще печеш. Ако стабилизатора държи под и без товар 125 тогава включваш ТХО и настройваш125. Всичките ти проблеми идват от там. Телевизора ти е с ТДА8362 един разкошен видеопроцесор понеже кадровата ситхронизация е вързана за стабилизираното напрежение ти го въртиш затова и гледаш тази черта.
-
Под товар (с крушка и с ТХО-то) държи стабилно 125 волта, т.е. държи толкова волта колкото го настроя с потенциометъра. Ниските напрежения не съм ги мерил :blush: .
А иначе без товар не съм мерил колко волта е, нали не трябва да се оставя без товар!
-
Ниските напрежения също са товар . Няма страшно за кратко време пускай го. Виж разликата.Тогава прави оценка на стабилизатора. Затова хората взимат по 30 лева защото знаят какво предизвиква тези неща и как трябва да стане. Ти сега повече се мъчиш . А пък съветите по форума почват да ми приличат на оная поговорка Девет баби келево дете.
-
Мисля дойде време да включиш осцилоскопа и да видиш най сетне как изглеждат изходните напрежения от импулсното захранване. Това с греенето на кондензатори не ми харесва и е знак за проблем. Вероятно повреден изправителен диод. А що се отнася до цветните хоризонтални черти в горния край на картината. Чел съм различни мнения, за мен е признак за заминаващ си кинескоп. Изказвам само мнение нищо повече. Пукнатината на ТХО не е фатална, на тримерите за настройка е. Може да я запушиш с епоксидна смола да не влиза влага към спойките на тримерите.
-
Прибрал съм го, не го пускам, гледам друг. Когато се поосвободя ще го почна пак :) .
-
Аз пък на моя гледам едни черти хоризонтални (бели тънки) на през два сантиметра , а някъде на по рядко , някъде на по често . От горе надолу преливат към по рядко. И се виждат ясно когато дам на AV (тоест на скарта) . Когато възпроизвежда картина чак толкова не се виждат но ги нямаше . Някакви предложения ? Схемата е същата като на Валери. Нещо с хоризонталната развивка ще да е и по точно някои кондензатори пак електролитни.
-
Отзад на ТХО-то има два потенциометъра, единият е "Screen", завърти го малко в едната или в другата посока, трябва да се скрият тези черти.
-
Не мисля че е от ТХО-то . Screen подсилва светлостта на картината , а не чисти линии. Това е свързано или със сихронизацията или е от хоризонталната "помпа"(развивка). Вероятно честотен проблем.
-
Все пак опитай, ако няма ефект си го върни в първоначалното състояние.
-
Телевизор не се поправя чрез метода проба-грешка или чрез метода на конеца (Теглиш произволна дължина слагаш го в средата на платката , завърташ го и всичко, което обхване в диаметър - го сменяш) .. НЕЕ !
-
Това което виждам на снимката е обратния ход на лъча. Завърти потенциометъра за ускоряващото(screen),както каза Валери.
-
Вероятно е изсъхнал електролитния кондензатор, който формира напрежението за видеоусилвателите - С416 - 22 мкф/250 V (ако е вярна схемата) - смени го.
-
Изчезнаха , махнах ги . но сигурно и електролитите ще трябва скоро да се сменят. Благодаря за обратния ход и на Валери :)
-
Тоя обратен ход понякога е признак за тръгнал кинескоп.
-
Не , не е . Признак е че преди това го въртях а си мислех че са се появили отдавна . Явно не съм ги забелязал когато съм въртял . Просто го завърнах.
-
Имам предвид че понякога когато са се появили от самосебе си са признак за такава повреда, а не че в твоя случай е за това. А мога ли да попитам каква ти е работата да пипаш ускоряващото напрежение?
-
Изчезнаха , махнах ги . но сигурно и електролитите ще трябва скоро да се сменят. Благодаря за обратния ход и на Валери :)
:)
-
Не ми е работа.Първо съм го объркал с въртока за фокус-а поради двата тона прах вътре преди да го почистя. И след като видях че се бута светлост се опитах да го върна долу горе където беше и си оправих фокус-а . След като се загледах след затварянето обаче ги видях тия черти . И сега вече ги оправих и тях , тоест върнах където си е бил и тримера за Скрийн . Това е ... А уж го отвяорих само за да запоя буксата за антената че беше отпоен активния и при бутане на буксата се променяше чистотата на сигнала , повтарям чистотата а не честотата.Такива работи.
-
Значи все пак освен антенната букса си искал да оправяш и фокусировката...
-
Имам проблем с един "Samsung CK-5085Z" :( . Като се включи от копчето което е на самият ТВ, вместо да светне светодиода в червено и да остане в "стенд-бай" режим, свдиода премигва от червено в зелено, угасва и ТВ тръгва веднага. Тръгва, но на канал 100, звука също е на 100 (т.е. последна позиция), и не приема никакви команди от дистанционното. Може да се сменят каналите и да се намалява звука от копчетата на самия ТВ. На какво се дължи това :unknown: ?
-
Често се дължи на омазан чип на паметта виж го какъв е и го смени ;) Ако всички напрежения са в норма и генерацийте на транзистора на тхото . По спомен паметта е някъде отляво на шасито като го гледаш отпред.
-
По принцип ТВ си работи, т.е. има си идеална картина, каналите са си запаметени на местата им и т.н. Не знам, не ми се беше случвало такова нещо!