Форум за любителите на Стара електроника
		Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: kortex в 24 Декември, 2023, 14:15:27
		
			
			- 
				Здравейте . 
Имам идея да свържа сондата на газовата бутилка към електро-механичкия бензиномер на колата . 
Излезе един проблем - съпротивлението на сондата за бензин е 0-345 ома . На газта обаче е 0-90 .. Реално стрелката на показателя забива макса - и пада съвсем малко когато бутилката е вече напълно изчерпана . 
Какво решение можем да измислим  :)
Някакъв конвертор за съпротивление ? 
Само със едно съпротивление не става .. Тогава пък стрелката не се качва до горе на метъра .
			 
			
			- 
				Поне на 5 коли съм го правил тоя номер...
Първо меря заводската сонда бензинова колко омова е. След това отварям холотрония датчик на газовата бутилка и махам всичко що е смд елементи вътре.
После нагодявам нови резистори докато доиде стоиноста на заводската сонда.
М-у другото повечето датчици за газовите по заводски му са с "обратно" отчитане, което обаче се обръща в зависимост къде е запоен вътре един мост.
Разрових и се оказа, че е останало някакво фото с някакви измервания и мисли  :crazy:
Поради цилиндричната форма на бутилката за да е точно отчитането, трябва да се подбират резисторите и тн, но и с по-груби сметки пак се получава. След някакво време се свиква и се знае горе долу какво има в бутилката.
			 
			
			- 
				Както каза колегата имай предвид че отношението на съпротивлението и количеството в газовата бутилка не е линейно, в конфигурацията със заводските резистори.  Също така как ще знаеш колко бензин има, или колата се кара само на газ?
			
 
			
			- 
				
Както каза колегата имай предвид че отношението на съпротивлението и количеството в газовата бутилка не е линейно, в конфигурацията със заводските резистори.  Също така как ще знаеш колко бензин има, или колата се кара само на газ?
Отчитането газ/бензин при мен съм го направил пак по най-простия начин... 
Сложил съм реле в което "влизат" показанията от двете сонди а "изхода" му отива в уреда на таблото. Управлението на релето идва от + на газов клапан.
Караш на бензин, отчита бензин.Минаваш на газ.... отчита се газта.  :crazy:
			 
			
			- 
				Даа .. Същото нещо направих днес  :D
Реле , само че вързано към клапана на бензина - защото на газ се кара по често колата . И включвайки го - се задейства . Прехвърля м/у двата нивомера и датчика :) 
Много пипкава история .. В моя случай контактите на самата платка са с различни размери , което разпределя нелинейността . И заводски - всички съпротивления бяха 9,1 ома . Замених ги с 33 отново , за да стане сондата 330 - изпълвайки датчика от край до край . 
Получи се .. Но е много ситно всичко . Ще дам един нов нивомер на някой който се занимава с телефони да ми ги смени качествено  :) Нямам такива условия за много фини спойки . 
Благодаря за помощта  :drinks:
Весели празници 
			 
			
			- 
				Сетих се нещо...
Като сложиш датчика на сондата маи е по-добре да го гласиш когато е празна бутилката.
По-добре да се "калибрира" с точност към "нямането" на гориво отколкото да отчита с точност когато е пълна бутилката.
Дано се разбра какво искам да кажа. В противен случаи може стрелката да "казва" че има гориво ама на практика да няма... 
 :crazy: