Форум за любителите на Стара електроника
		Персонални компютри, игрови приставки и друга стара електроника за забавление => Ремонт, схеми, документация, литература => Темата е започната от: Любо Божков в 02 Юни, 2024, 16:59:22
		
			
			- 
				Търся схема на зарядно устройство за лаптоп Lenovo 92P1103 90W 4.5A. Зарядното работи, но желая да му променя изходното напрежение от 20V на (12 - 14)V. Ще се ползва за захранване на винтоверт, който до сега е работил с никел-кадмиева батерия 12,6V/1.2A/h
			
 
			
			- 
				Не го разбутвай.От битака си вземи едно зарядно за игра.Ще напиша от каква игра. Сменя се едно кабелче и куплунга и готово.Много са мощни.И е на 12 волта.
			
 
			
			- 
				Опитвал съм да използвам такова (19.5V) за компакно зарядно за автомобилен акумулатор и желанието ми беше да го сваля до 14.4V, но под 16V не иска. ШИМа започва да прекъсва. 
			
 
			
			- 
				Само че токовете при винтовертите са доста по-високи. Според мен това е тотално обречена кауза. Иначе и на мен ми е интересно как да му сваля напрежението на такова захранване под 18 волта, че интелигентното ми зарядно не иска да сработи с това, тъй като максималното входно напрежение трябва да е 18 волта.
			
 
			
			- 
				
Търся схема на зарядно устройство за лаптоп Lenovo 92P1103 90W 4.5A. Зарядното работи, но желая да му променя изходното напрежение от 20V на (12 - 14)V. Ще се ползва за захранване на винтоверт, който до сега е работил с никел-кадмиева батерия 12,6V/1.2A/h
Ако е по-мощен винтоверта няма да стане с адаптер... Дори това че ще има кабел м-у адаптера и машинката е проблем!
Сериозните машинки черпят завиден ток!
Ако обаче е за дребни неща е ок.
			 
			
			- 
				Не съм му мерил още тока на винтоверта, но при капацитет на батерията 1.2A/h едва ли е много голям.
			
 
			
			- 
				Виж в кака Таня има две подобни схеми 19V/90W дали ще свършат работа?
Напрежениетo обикновено се фиксира от делителя към TL431. 
https://elektrotanya.com/19v_90w_ncp1207_tsm101_l6561_n3856_sg6841_switching_power_supply.pdf/download.html#dl
			 
			
			- 
				4.5 Ампера са недостатъчни за винтоверт, не се занимавай да съсипваш захранването, по-добре си вземи някое за LED осветление поне 10-15 ампера. Аз имам винтоверт на 8.5 амперово захранване и ако се запъне винта защитата изключва, имам и на обикновен траф с грец и 68000 микро кондер и държи на зор повече от импулсното.
			
 
			
			- 
				
Не съм му мерил още тока на винтоверта, но при капацитет на батерията 1.2A/h едва ли е много голям.
Нов NiCd елемент дава над 10А на късо. Ако винтоверта ти е с 12 елемента, тока който могат да отдадът е 120А
Защо не пуснеш винтоверта направо, без да преработваш захранването. Според мен няма какво да му се случи. Най много да върти малко по бързо.
			 
			
			- 
				Не се занимавай с глупости,стартовия ток при включване е десетки ампери.Тая мантракука няма как да ги осигури.Като вариант слагай Li-ion батерии със защитна платка и си гледай кефа.
			
 
			
			- 
				Винтовертът е на приятел. Не му се дават пари за батерии, а не му се ще и да го хвърля и на боклука...  :(
			
 
			
			- 
				Пак не съм го снимал,но ще напиша имената на едно зарядно модел DPSN-186CB-1A,мощност 203 вата.Microsoft Xbox360 tm.Изходно 12 волта 16,5ампара.Това го има по битаците и не е скъпо.
			
 
			
			- 
				Дори и 16,5 ампера са нищо за един приличен винтоверт. Я стигнат за 3,5 мм винт за дърво, я не. Напълно безсмислена операция, ако машината ще се ползва за работа. По добре използвайте автомобилен акумулатор и здрави кабели :-)
			
 
			
			- 
				
Дори и 16,5 ампера са нищо за един приличен винтоверт.
 :good: абсолютно съм съгласен, много може да се пише по темата за акумулаторите и максималния им ток който могат безопасно да отдадат. Така и не разбрахме какъв вид е акумулатора, но навремето като продавах Li-Po акумулаторчета имаше модели с по 30С, 40С. Това означава, че ако акумулатора е например 2Аh, може сравнително безопасно да се черпи от него 60А или 80А съответно. Едва ли случаят тук е точно такъв и с такива токове, но един пример - заиграх се преди време с един двигател от автомобилна прахосмукачка и на 5-амперовият ТЕС му се вклюяваше защитата при старт, само на моторчето на празен ход, без никакво натоварване, без турбината и т.н. само гола ос.