Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Технологии и джаджи => Темата е започната от: lz2xl в 30 Септември, 2024, 18:00:05
-
Как мога да разбера правилно ли работи,имам някакви съмнения.Нямам схема.
-
Обикновено за да тръгне контролера трябва да се даде контакт за кратко между B- и P- ( понякога е при + те контакти) зависи от контролера.
-
Как мога да разбера правилно ли работи
Като включиш една заредена (4.2V), една разредена (3.7V) и 2-3 различно разредени (3.7-4.2V) батерии/елементи.
По време на първия заряд трябва да следиш напрежението върху всички батерии, особено върху заредената да не превиши 4.3 волта.
Ако работи правилно в края на заряда върху всички батерии трябва да измериш 4.2 мах 4.3 волта.
По същия начин (при разреждане) напрежението не трябва да пада под 3.7 волта на елемент.
BMS-a трябва да изключи товара, ако напр. на един от елементите падне под 3.7 волта.
-
Това е ясно,там има някакви контролни светодиоди.Каква е логигата кога да светват и учасват,не е когато е заредена или разредена.Някой имал ли е работа с тая платка,да знае там как стоят нещата.
-
Имам две поставени точно такива платки на батерии от винтоверти.Ползвам ги за друго...едната е мобилен поялник Т12
Работят по китайски :D
Нямам им никакво доверие. При повишаване на напрежението на една клетка над 4.3в сработва защитата. Обаче ако всички са еднакви и са над 4.3 нищо не сработва...или беше обратното...не помня точно
Но доверие никакво.
-
Като се поръчват трябва да се чете внимателно - дали правят баланс или са само защита, която изключва при разряд/презаряд. Тези с баланса обикновено имат 1-2-3 товарни резистора по около стотина ома (колкото виждам ги има, 2х150 ома на елемент), които ги ползват като баласт. Разредената батерия не е на 3.7 волта, а на около 3V, като някои тягови им дават да могат да се разреждат и до 2,5V. Обикновено под 3 волта вътрешното съпротивление рязко се покачва и батерията се изключва.
Проверката е както ти казаха по-горе, все пак не очаквай чудеса, работи при малки разлики в капацитета на отделните елементи, ако сложиш един 1000 и един 1500 почти никаква работа няма да свърши. Ама ако сложиш няколко различо заредени елемента и пуснеш заряд или разряд на 50-100мА ток, накрая трябва да са с еднакви напрежения. Светодиодите предполагам са индикация на кой елемент работи баласта, да ти подскаже да го смениш.
-
Това е ясно,там има някакви контролни светодиоди.Каква е логигата кога да светват и учасват,не е когато е заредена или разредена.
Китаеца е написал;
BMS 5S модул от Li-Ion батерии 21.0V / 80A, със защита и баланс.
BMS (Battery Management System) - система за управление на батерията, която е предназначена да следи състоянието на батериите, да контролира процеса на зареждане / разреждане на батерията и т.н.
Пет, четири или три батерии (18650) могат да бъдат свързани към този модул. Също така характеристиките на този контролер са: защита срещу късо съединение (късо съединение) и защита срещу преразреждане (презареждане). Също така функцията на модула е да изключва захранването на батериите при достигане на максималния капацитет на всички батерии (балансиране). Максималният работен ток на този BMS контролер е 80 A, а токът на покой достига до 40 μA. Зареждането на батерията се изключва, когато напрежението достигне 4,25 - 4,35 V, а разреждането, когато напрежението падне до 2,3 - 3,0 V.
Този модул на контролера за зареждане и разреждане на батерията има 8 изхода:
B +: положителен полюс на батерията, натоварване и зареждане
B-: отрицателен полюс на батерията
B4: сглобяване в средна точка от 1 и 2 батерии
B3: сглобяване в средна точка от 2 и 3 батерии
B2: сглобяване в средна точка от 3 и 4 батерии
B1: сглобяване в средна точка от 4 и 5 батерии
P-: клема за отрицателен разряд при ток, повече от 60A
C-: зареждане на отрицателна клема / разряд при ток по-малък от 60A
На платката има LED индикация за заряда на всеки сегмент от батерията (непрекъснато горене) и балансиране на отделни сегменти (мигащи).
При превишаване на максимално допустимата стойност на захранващото напрежение, контролерът на зареждането активира режим "защита". За да възстановите модула, е необходимо да подадете отново напрежение към входа на BMS платката или да изчакате известно време, докато контролерът на заряда автоматично деактивира защитата.
Обхватът на напрежението на модула е от 12.0 до 21.0 V, в зависимост от броя на сегментите: 3S / 4S / 5S.
-
Не очаквам чудеса,платка като платка.Въобще като за цената си покрива изискванията.Предназначена е за различни по тип батерии,намерих обстойно описание на платката.Всичко зависи от контролера BM3451.Има го в няколко версии,при мен е TNDC T28A който изключва на 4.19В в заредено състояние.Там има доста версии на BM3451. Моя интерес е по скоро какви процеси и какво точно прави.Оказа се не толкова просто.За когото е интересно слагам линк.http://www.78294.ru/forum/23-779-1
За мен въпроса е приключен,благодаря за съветите :drinks:
-
Въобще при мен се оказа че проблема е в клетките.Една беше леко под нормите.Заредих чи еднакво и всичко си тръгна.
Точността на тестера за батерии е достатъчен като за тая работа.
-
Дойде ред на една платка която ми създаваше проблем,днес разсейвах скуката.Платка модел CF-4S30-A.Оригинален чистокръвен китаец :) Свързах и зареди без проблемно 4 батерии.Обаче на изхода имаше 8.5В на изхода на платката.На батериите 16В.Закачам товар на изхода и имам почти нула волта.Като дам -B и -P за момент на изхода се появи нормално напрежение,къде е логиката :)
Така и не разбрах,няма нито процесор нито нещо запомнящо там.Всичко е аналогово.Прилагам схемата.Има ли някой идея.