Форум за любителите на Стара електроника
Нови технологии => Битова и домакинска техника => Темата е започната от: shri в 11 Декември, 2024, 10:18:17
-
Привет, пералнята ми изгоря и и теглих балтията. Разкулачих я за два дена. Когато се повреди мотора издаваше странни звуци. Когато я отворих корпуса му пареше, помпата не беше изпомпила хубаво и беше пълен мотора и с вода. Абе набързо реших да не се занимавам с ремонти. Трудно намиране на части и скъпо тук. Та искам сега да тествам мотора. Въпроса как да го пусна, правотоков е. По точно как се казва и някаква схема на свързване. Сега модела на пералнята не мога да кажа защото вече е в кофата за боклук. Мога да потърся евентуално ако пазя книжката някъде. Седем годишна е. Слагам снимка на етикета на мотора. Предполагам какво е станало, но вече не ме интересува причината. Само да видя дали мотора е читав.
-
Този мотор колекторен ли е?
-
Предполагам ротора е окъсил но, нямам жаба да го тествам. Искам да видя за искрене и кръгов огън. За туй искам да го пусна. Ако е читав мога да опитам да го продам, макар че след като го пипнах как беше загрял….. :master2:
LZ2XL……..да колекторен.
-
Е ти се сещаш как,грец от тия блокчета 50А 1000В без изглаждащ конензатор след греца и в контакта,може през лампа ама някаква поне 1000 вата да е.
-
последователно свързване ротор-статор-нагревателя от пералнята 220v
-
Ето малко снимки. Явно става въпрос за два мотора в един корпус. Това с нагревателя ми стана интересно. За да не качва тока много при ниски обороти и претоварване с пране вероятно. Не съм мерил оригиналния грец. Пазя окабеляването и нагревателя. Има и датчик за оборотите на оста.
[attach=1][attach=2][attach=3]
-
Този мотор се слага на 3 модела Беко перални: WM71531S, WM74155LS и WM74155LW. Ако можеш да намериш сервизното на една от тях, схемата ще е в него.
-
Ако е с изведени статорни намотки,свържи ги последователно както в дрелка.
1статор,ротор 2 статор.Трябва да завърти на променлив ток.
Отзад може да има тахогенератор.
-
Мотора е променливотоков. Поставят го на перални Beko.
WMB61631W, WMB61631S, WMP652W, WMB61631B.
Няма нищо общо с DC. Те турците едвам успяват да направят читаво управление за AC, пък да не приказваме за DC. ;) Свързването е като на снимката. Може датчик на Хол да не е изведен и термо защитата.
-
Мотора е променливотоков. Поставят го на перални Beko.
WMB61631W, WMB61631S, WMP652W, WMB61631B.
Няма нищо общо с DC. Те турците едвам успяват да направят читаво управление за AC, пък да не приказваме за DC. ;) Свързването е като на снимката. Може датчик на Хол да не е изведен и термо защитата.
Да точно това имах в предвид ,управляват го с симистор директно на променлив ток.
-
Егати турците, за какво са писали на мотора DC. Аз от там се озадачих, иначе си изглежда като променливотоков. Да,въртеше прането и в двете посоки, но това се прави с превключване на намотките явно. Затуй са толкова много. Аз си помислих, че сменят поляритета. Ами то освен симистора друго няма на платката и един процесор. Е поне червата ми останаха да ги ползвам за нещо. А това дето пише 200-220 волта на него? Трябва да имам някъде книжката и. Ще я изкопая да видя модела и мога ли да намеря схема. От любопитство ще го пусна. При предпоследното пране още, забелязах шум от нея. Мислих си че е от барабана както обикновено лагера. Но не, беше здрав.
-
Егати турците, за какво са писали на мотора DC.
...
Писали са DC защото си е DC. Турците не можели да направят DC! :lol:
Ако беше AC, щеше да пише 220/240V 50Hz, като този например:
-
Щом е с навити ротор и статор, както и да въртиш поляритета, посоката на въртене ще си остава същата.
-
Щом е с навити ротор и статор, както и да въртиш поляритета, посоката на въртене ще си остава същата.
На платката има релета, които превключват едната намотка. Скоростта се управлява със триак.
-
Писали са DC защото си е DC. Турците не можели да направят DC! :lol:
Един мотор променливотоков с навит ротор, като на пералните може да работи и с DC захранване. На турците, все нещо им куца по платките на пералните, не могат да ги изпипат конструктивно както трябва, подбор на елементи. И за да не приказваме напразно, ето снимах да се види до какво състояние ги докарват. Всичките запалени, прогорени писти, овъглени елементи, гръмнали.
Защо на Miele не са такива?
На турците силата им е в халвата и баклавата, там са най добри. :D
-
...
Защо на Miele не са такива?
На турците силата им е в халвата и баклавата, там са най добри. :D
По тази логика излиза че на немците пък силата е в шницелите. За пример ето какво стана с моята Миеле пералня+сушилня само 4 години след като броих няколко хилядарки за нея: https://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=16390.0
-
помпата не беше изпомпила хубаво и беше пълен мотора и с вода.
Помпата няма връзка с мотора и ако не си отстранил теча навреме, вероятно е дал фира.
Може да го тестваш с някакво захранване, например с 19 волта за лаптоп, акумулатор или каквото имаш под ръка.
https://www.youtube.com/watch?v=exLdaBkDCCw
Или с променливо напрежение през 100 вата лампа по схемата на Дидов.
По консумацията и по оборотите ще се ориентираш дали е оцелял или е за гюма.
Последната проба (за волтова дъга) е директно с 220 волта, ако прецениш след другите проби, че е оцелял.
-
Преди няколко години ме викаха да погледна една пералня Беко, че майсторите отказвали да ходят. Нали е приятел, обеща да почерпи. Отивам, отваряме я - пластмасови барабани, мотора и управлението изнесени най-отдолу под барабана и с жила врътките горе. Пералнята протича, изпикава се върху платката и мотора и пералнята е Чао - веднага му казах защо майсторите не искат да я гледат... Така и така беше отворена, свалих баласта да не тежи и след почерпката му помогнах да я занесе до кофата :D
А на Миеле истинските перални са тези индустриалните, за домашните имам силно съмнение, че някой друг им ги прави.
Иначе и аз така съм събирал мотори преди време, всички преди 4-5 години отидоха на боклука, все още не съм се сетил за какво може да се ползват, не са ми и потрябвали, нито някой приятел е питал. За шмиргел са много високооборотни, а на ниските обороти нямат достатъчно мощност, а и къде по-лесно е без да губя ден-два работа да дам 60-70лв за китайски шмиргел, който си има поставка, държачи, предпазители захвата му е направен...
-
BEKO е най-евтинта пералния на пазара на достъпни цени и по принцип не иска много поддръжка не е капризна и работи безотказно. Дават и до 7 години гаранция. Случи ми се на седмата година да боядисам ръждивото тук таме обаче не съобразих че докато чистя ръждата ще попадне в колектора и четките и мотора заедно с контролера замина. Сервиза смени мотора заедно с платката безплатно и до ден днешен си работи.
Няма какво да се ремонтира от квалифицирани техници по тези перални и други битови уреди климатици било хладилници. Примерно ако в пералнията изгори нещо по електрониката сменя се заедно управлението и мотора. Колектора изхаби ли се дори и нова платка да се сложи вероятността да изпуши пак е голяма. Тези колекторни мотори са отживелица слагат се безшумни безколекторни вече .
И за съжаление мого учени хора не са нужни. Сервизите могат да сменят само готови блокове и възли без да се работи конкретно с поялник и не е нужно техника да има много познания.
Що се отнася до частите /и резервните части/ всичко се внася от вън /Китай/ по номер от каталога. Не вярвам нещо да се произвежда в завода.Там само се сглобява.
-
Споровете са излишни, ремонт в Германия няма как да е евтин. Аз също съм правил перални и имам понятие кога е за боклука. Мотора на помпата беше пълен с вода-ротора който е един магнит. Не че не може да се поправи. Сменят се гумените рингове ама от къде и на каква цена!И мотор се сменя в случая около 150 евра. Цялата я купих за 199 евра. И да точно на 7 години е и здаде багажа. Барабана и си беше читав поне от към теч, и да пластмасов беше. Лагера беше здрав. Ами значи и аз да го засилвам към кофата и да не си играя. То не че на мене ми трябва за нещо. Няма как да му взема жицата да си навивам бобинки за радиото хе хе. От любопитство искам да го видя как ще завърти нищо друго не очаквам. Мога да си взема датчика на хол ма де ще си го вра. :D
-
Помпата за източване на водата не се поврежда лесно. Магнита ротор си е по принцип във водна среда а бобината е извън корпуса. Така е проектирана и е нормално да е пълна с вода. https://elektri4ko.com/2024/02/18/%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0/
Прекъсва обикновено бобината или по точно има термичен предпазител в бобината който прекъсва и е лесно да се сложи мостче. Дава ти определен код за повреда на дисплея.
Така е много поевтиняха и пазара се наводни с перални втора и трета употреба. Донякъде се дължи на факта че се прибират старите срещу покупка на нова и се рециклира метала и пластмасата.
Между другото имам спомен как повредих навремето работеща пералния от некомпетентност. Реших да сменям помпата като обърна цялата пералния с главата надолу за да не си играя да отвинтвам винтове. И като резултат водата от маркучите е попаднала в платката на управлението. При включване след ремонта съответно платката се овъгли и трябваше да купувам нова пералния. :)