Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Друга електрическа техника => Темата е започната от: Лъчо Минков в 03 Март, 2025, 22:59:31
-
Здравейте,купих за внуците и за мен Форд с радиоуправление. В самото начало количката престана да върви заради изтощена батерия. Заредих я с приложеното зарядно, но нямаше резултат. оказа се, че батерията е издута, а зарядното не дава ток. Смених батерията,използвах друго зарядно, но джипката не тръгна. Напълнихме с вода един малък басейн и чудо на чудесата!!!- джипката плува повече от половин час. Като я извадим от водата минава половин метър и спира да върви, работи само управлението на колелата. В басейна отново работи. Днес я разглобих за да видя приемника. Нищо му няма, добри са спойките и е добре лакиран. Има бутон за ресет, натиснах го продължително, джипката пак тръгна, но като превключих на средна скорост спря и повече не тръгна, независимо на коя скорост е дистанционното. Моторът за колелата е два пъти по- малък от този за перката и би следвало да яде по- малко ток. На платката има означение LGX-LT13 RX3, търсенето в Гугал не дава резултат.
Може ли да ме посъветвате как да се оправи Фордчето.
-
Може да се опитва да глътне голям пиков ток и да се ошашавя управлението, т.е. батерията да не може да го нахрани. Сложи електролит поне 10 000 микро паралелно на батерията или батерия, предвидена за ръчни инструменти и пак пробвай.
-
Здравей, новата батерия е с доста по-голям капацитет. Може би платката е дефектна, защото се чува едно слабо жужене от ел мотора само когато дистанционното е на трета /най-висока скорост/. Вероятно скоростта се прави от генератор на импулси и там някъде е проблема. А може и да е самия ел мотор.
Подобен проблем имах с един Т 90, там дистанционното или не се включваше, или не даваше команди. Оказа се, че някои елементи имат студена спойка, даже кварца изпадна от платката, когато го пипнах с поялника.
-
мислех като 1во предложение, щом види влага и работи, да рефлоунеш платката. Поливаш/ намазваш цялатас флюс и на котлонче или с въздух докато всичкия тинол стане пак течен, после охлаждаш почистваш и тестваш или всяка спойка с поялника подновяваш доакто плува цялата платка във флюс. Освен ако не е залята с епокси или силикон- ще тр да ги почистиш/премахнеш първо - с горещ въздух
Китайците ползват някъв много сух тинол, който си иска да поеме хубав флюс, за да хване.
-
Китайците сега се правят на еколози,ползват безоловен припой.Колофона там е безполезен,топи се обикновено над 350-380 градуса.По принцип е добър,ако китаеца не бърза с охлаждането след запояването в тунелната пещ,ако се охлади по рязко се пука.От там и лоши контакти по спойките.KINGBO RMA-218 като добър флюс за безоловен припой и добро зрение и хубав поялник :)
-
Приятели, джипката има сензор за вода отдолу, излезе ли от водата перката спира . За това е третия куплунг на платката. Вероятно той превключва от моторчето за перката към моторчето за колелата. Моторчето за колелата е по-малко от това за перката. По-рано писах, че се чува слабо жужене от моторчето за колелата само когато дистанционното е на скорост Н ,но колата не тръгва. Има три скорости - L, M и H.
Ще опитам да видя стига ли ток до моторчето за колелата. Нямам нито подходящ флюс, нито нагревател , за да се пробвам върху платката.
-
Най-добре ще е с платката да се заеме някой човек с опит. Не искам да се занимавам с работа, за която нямам нито знания, нито умения. Ако някой от София има възможност,нека ми пише на лс.
-
Пробва ли да разкачиш мотора от предавката. Да няма някой механичен проблем със зъбчатките.
-
Зъбните колела са за перката, тя се върти много добре и продължително време. Механичен проблем няма. Няма нищо в Гугл за платката. ???
-
Имах подобен проблем с Вентилатор, пак китайски, работи 2 дни и почна да увисва. Разглобих двигателчето - ми то вътре едни жички, като котешки косми. Дори тези на ротора. Още при докосването се разпаднаха. Сложих едно подобно което изрових, е тока му беше малко по-голям, ама пластините на ротора бяха леко по-читави. И си работи още.
-
Благодаря Габо, аз също имам съмнения за моторчето, но най-напред ще видя стига ли ток до него.
-
Добра новина-амфибията проработи на суша и на вода. Били объркани кабелите, излизащи от платката. Размина и се греенето на котлон. :good:
Много благодаря на всички, които писаха по темата.