Форум за любителите на Стара електроника
Общ раздел => Общи приказки => Темата е започната от: shri в 06 Март, 2025, 10:45:53
-
Здравейте, може би преди 4-5 години изкопах две такива захранвания от шрота и тогава ги ремонтирах. Дават 48 волта и с тримерчето се регулират в малки граници. И така си стояха до сега в един кашон. Реших да ги продам и се заех да ги тествам и греда. Нещат и двете да дават ток?????? Има 48 волта но като ги натоварих със 27 ома-два котлона свързани успоредно излиза и от двата блока само 22 милиампера и това е, напрежението не мърда седи си 48 волта. Отворих едното понеже вече нямам спомени какво съм правил. Видях че съм сменял единия полевак и един мощен резистор.
Може ли да се намери схема на такова захранване, какво може да е още проблем? Да неби този резистор да не съм сложил същия, макар да ме съмнява. Сложил съм два в паралел за повече мощност явно. Някой да ми даде насока къде да ровя. То са две платки, едната мисля е стабилизатор на напрежение а другата захранващия блок. Намерих тази схема от руснаците но дали е същата....
-
Сигурен ли си в измерените стойности?
Напрежение 48V, ток 22mA и съпротивление 27 ома - излиза, че законът на Ом не е верен! :D
-
Сигурен съм. Измервам с два уреда едновременно. Един волт и един амперметър.
Иии проблема го намерих. Окъсих този резистор 11 ома дето съм го сменял и веднага с двата котлона си вдигна 1,8 ампера. Офф ся колко да сложа. Дали не е било 1,2 ома, а аз да съм го видял като 10-11. Нямам друго такова да видя. Явно е било бая опечено или не знам. Това е сериозна грешка от моя страна. ???
Резистора е последователно свързан на входа на греца. И без него ще работи но все пак е важен. Явно е сметнат за изходния ток като защита от късо.
-
Изкопах от друга изгоряла платка елемента. Да не би това да не е изобщо резистор а нещо като варистор и ли не знам. Като го меря дава прекъснало. Разликата в дебелината на крачетата му е двойна?? Какво е това? Сигурно затова се лъжа и съм сложил 10 ома.
-
Резистора на входа, не трябва ли да го шунтира реле? По горната схема е така. Не можах да го прочета, но ми се струва, че дори не е обикновен резистор, а термистор тип NTC.
Не трябва да дава прекъснало!
-
Същият: thermal fuse resistor (https://www.aliexpress.com/item/1005006879993722.html) 10 Ohms 136 celsius.
-
Ясно, няма да го поръчвам. Сложих два 10 ома 5 вата в паралел и работи добре. Соломоновско решение, по средата. То си следи електрониката тока на изхода.
Ами няма реле, не е същата явно схемата но е ориентировъчна. Помогна ми все пак. Е па толкова ли е чувствително, при 11 ома не работи. Явно електронния филтър следи нещо или захранването. На практика няма разлика в напрежението на греца. Със или без резистор мерих го. Обикновено на такова място резистора играе роля на бушон при късо и токоограничител.
Благодаря за помощта с резистора.
-
Повечето захранвания са са без реле, така че всичко е нормално. Все пак тествай за по-дълго време дали нещо около този резистор няма да се напече прекалено. Истинското NTC в началото вероятно било към 10-12 ома и като тръгне да работи се самоподгрява и съпротивлението му пада. Служи да ограничи първоначалния заряден ток на филтровия кондензатор.
-
тук има данни точно какво е https://www.uchihashi.co.jp/en/fuse/f5k/ (https://www.uchihashi.co.jp/en/fuse/f5k/) - термопредпазител със съпротивление
-
Ако е термопредпазител със съпротивление, тогава кой се грижи за ограничаване на първоначалния заряден ток на филтровия кондензатор? Ако с окаже такъв предпазител, може да остане както е сега, с нискоомно съпротивление или мостче в краен случай. Оригиналното като това бялото от снимката ли е изглеждало на външен вид?
-
Да същото изглежда. Току що отворих и второто захранване като очаквах, че и там съм сменил същите части. Полевак и този резистор. Но изненада резистора си е оригинален, дава 10,6 ома с уреда. Смених го с 5 ома и тръгна и си дава тока. Същевременно измерих и напрежението, не мърда изобщо. 48,33 волта на празен ход и на 2А. Нямам отговор защо. Не ми се търси. Може Електролитите да са остарели и да имат някакъв малък ликаж или не филтрират добре. Може някой малък резистор някъде да си е променил стойноста. Може и някой смд кондер да е здал багажа. Явно има нещо, но без оригинална схема ще загубя много време. А може и въпросния резистор да си е променил съпротивлението със времето и от загряването. Монтиран е така, че се опира в корпуса с термо подложка. Ето го и него, едвам се чете. Значи се е опичал при работа.
-
По-горе казаха, че е термопредпазител, комбиниран с резистор. Оказва се, че е точно това. Преди е бил нула ома и като прегрее тази част, която е нула ома, прекъсва и остават 10 ома. Това все пак предпазва нещо. Може направо да го дадеш на късо, но сваляш защитата на захранването "едно ниво" надолу. Това NTC, което споменах обикновено изглежда като дисков голям кондензатор. То също се връзва последователно на веригата. Би трябвало да го има, но сигурно е на друго място...
-
Така е, на ясно съм и затова съм сложил резистор. Все пак това ограничава тока при късо в захранването. Предпазва го да не се запали. Понеже за този модел захранване пише, че може да се ползва и за захранване на медицински уреди.