Форум за любителите на Стара електроника
Нови технологии => Битова и домакинска техника => Темата е започната от: Узунов в 28 Май, 2025, 17:03:29
-
Привет на всички!
Онзи ден ми дадоха една много китаиска акумулаторна бормашинка която беше спряла да работи.
В зарядното и имаше някаква много елементарна схемка която "палеше" светодиод когато се зарежда батерията и друг когато е заредена.
Върнах я тая пущина а сега се сещам че тая схемка би ми била много полезна.
Някои има ли идея какво е било!?
-
BMS платка,защитна и балансираща ако елементите са повече от един.Поне една снимка да беше направил или какво пише там на платката.Китайците правят хилади различни разновидности.Така зададен въпроса е без отговор.Най простата за един елемент с индикация на TP4056 или нещо аналогично.За нея схеми в нета бол,гугъл цък.
-
Ами аз мисля, че ясно съм написал но може и да бъркам. В зарядното на тази машинка която беше при мен , на платката и имаше обособена една част която беше само за индикацията.
Мен ме интересува точно това.
Имаше една интегрална схемка с 8 крака + шунтов резистор и няколко елемента (това е за индикатора заряд/фул)
-
Човеко,не се форсирай.Микроконтролери с 8 крака за зарядка има дузина и повече различни типове.Някой с индикация,други без.Колко елемента има батерията,2,3,4 или повече и са за различно напрежение.Според броя на елементите и съответно напрежението.Не си писал нито броя на елементите нито кадмиеви ли са или литиеви.Поне напрежението на батерията,а то така хвърляме шарен боб и гадаем.Не знам как иначе да ти го кажа.Разбирам че никой не обича да го критикуват,ама помогни да ти помогнем де.Продават такива индикатори от всякакви типове и не са скъпи,е тука примерно един за 12-16 волта.Разбирай го 4 елемента литиевойонни.
Индикатор за заряд на батерия 4S https://batteryservice.bg/product/indikator-za-zaryad-na-bateriya-4s/ има варианти от една до 6 елемента.Всякакви има,има само с червен и зелен светодиод,има и такива със светодиодна линийка.Показва приблизително и заряда до къде е стигнал.Всякакви има и не са скъпи.
Ако те сърбят ръцете сам да си направиш в нета схеми бол.Три ти предлагам,за различни напрежения трябва да се коригират някой резистори.Тая с TL341,съм я правил.Проста и надеждна като чук.
-
Форсирам голфа като тръгвам :crazy:
Тука сме си наши хора.
Аз умишлено несъм писал напрежение на елементите и респективно волтаж защото и в заглавието съм написал "токова" индикация.
Предлаганите схемки следят волтажа.
Трябва наща/моита схемка да следи тока и спрямо него да пали зелен/червен диод без значение дали това става при 12 или 25 волта... Тока трябва да гледа и ако е под 20 милиампера примерно да пали "зеленото"
(Иначе напрежението при което ще се случват нещата ще е 42 волта)
-
...Трябва наща/моита схемка да следи тока и спрямо него да пали зелен/червен диод без значение дали това става при 12 или 25 волта... Тока трябва да гледа и ако е под 20 милиампера примерно да пали "зеленото"
(Иначе напрежението при което ще се случват нещата ще е 42 волта)
Това е преработената схема на зарядното устройство за гелови акумулатори на моето АТВ:
-
Форсирам голфа като тръгвам :crazy:
Тука сме си наши хора.
Аз умишлено несъм писал напрежение на елементите и респективно волтаж защото и в заглавието съм написал "токова" индикация.
Предлаганите схемки следят волтажа.
Трябва наща/моита схемка да следи тока и спрямо него да пали зелен/червен диод без значение дали това става при 12 или 25 волта... Тока трябва да гледа и ако е под 20 милиампера примерно да пали "зеленото"
(Иначе напрежението при което ще се случват нещата ще е 42 волта)
------резистор-------във веригата, и мери спада на напрежение върху него, това ти е ТОКА ДЕТО ТИ ТРЯБВА...... съжалявам, не знам как как да го нарисувам тук.
-
някаква много елементарна схемка която "палеше" светодиод когато се зарежда батерията и друг когато е заредена.
Форсираш голфа,ама файда йок :) зарядните не следят тока за край на заряда.,следят напрежението върху батерията кога да спрат заряда на батерията че да ти светне зеления светодиод.Иначе ще си направиш у дома локален армагедон,ако си я оставил без контрол.За това ти предложих тия схеми.
Както и да е,като ще е за ток,нека е за ток,това ти изрових от руската "песочница" има такъв сайт за начинаещи :) слизай от Голфа,хващай поялника :)
Хайде успех :) :drinks:
-
В това въпросното зарядно баш тока си мереше... Напрежението е фиксирано на 21 волта и индикацията беше с "токово" управление.
Реших да го правя с LM393, мисля че ще стане. Просто трябваше да се замисля как да стане.
-
Е не знам,би трябвало.Аз преди време преработвах зарядно за китайска акумолаторна бормашина.Индикацията беше от тъпа по тъпа,последователно на + към акумулатора резистор няколко ома.Паралелно на него червен светодиод с гасяш резистор.Колкото да видя кога е спрял заряда.Батерията е 18 волта,зарядното дава повече на повече и не е проблем.Оригинално беше на кадмиево никелови,сега е литиево йонни.Като схемите по горе,но без транзистора и периферията му.Заряда обаче го следи и спира BMS платката,там на нея и термистор и всичко която си трябва за безопасна работа.LM393 ще свърши работа,ама ще е по сложно.От друга страна пък кеф :) като стане.Там поле за мислене има :)
-
Е не знам,би трябвало.Аз преди време преработвах зарядно за китайска акумолаторна бормашина.Индикацията беше от тъпа по тъпа,последователно на + към акумулатора резистор няколко ома.Паралелно на него червен светодиод с гасяш резистор.Колкото да видя кога е спрял заряда.Батерията е 18 волта,зарядното дава повече на повече и не е проблем.Оригинално беше на кадмиево никелови,сега е литиево йонни.Като схемите по горе,но без транзистора и периферията му.Заряда обаче го следи и спира BMS платката,там на нея и термистор и всичко която си трябва за безопасна работа.LM393 ще свърши работа,ама ще е по сложно.От друга страна пък кеф :) като стане.Там поле за мислене има :)
Извадих късмет! Доиде още едно китаиско зарядно за някакво двуколесно нещо за придвижване с име трудно за произнасяне.
За 36 волтова батерия е и подава на празен ход точно 42 волта, няма обратна връзка няма нищо... Има обаче общо взето почти идентична схема с първото зарядно. Това вече успях да разгледам. Следи пада в-у резистор и от там идва индикацията.
Доиде с прекъсваща букса като проблем, добавих му от друго зарядно филтър и разни дреболии и определено му повлияха добре.
-
Здравей,то ако може да се види на осемкракия паяк какво пише ще е зер гут :drinks: